Eve Online-tråden, fortsättning

Permalänk
Avstängd

Lasrar är ju grymma, sitta 100km ifrån fienden och lasra sönder deras skepp är trevligt. Apocalypse är ett fint sniperskepp.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas Ph:

Nu är jag ju ganska ny till spelet så ber om ursäkt ifall min fråga är helt åt helvete dum men går det inte om man skaffar cloke? Då skulle man ju kunna ta sig fram till de andra skeppen och kunna använda blasters effektivt.

Tyvärr, med undantag för ett par skepp med speciell bonus för cloak så blir din target-lock time väldigt lång om du har en cloak på skeppet. Ditt mål hinner göra rätt mycket skada, alternativt sticka innan du har möjlighet att göra något tillbaka.

Men att gå i närstrid med blasters, web och scram i ett skepp som tål stryk är ingen dålig plan. De flesta har för dålig tracking rate för att träffa speciellt bra om du har en väldigt snäv orbit. Problemet är förstås att komma nära från början. Min pvp char är visserligen amarr men jag kör den taktiken med pulse lasers.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

Inget low sec pvp corp här som recruitar?

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk
Avstängd

Någon som har en bra fit för Abaddon till level 4 missions?

Permalänk
Medlem
Skrivet av teanox:

Inget low sec pvp corp här som recruitar?

http://www.theforgottennavy.com/forum/ Vi rekryterar.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem

Det finns ingen information om vad ni är för corp, inriktning, PVP, Ind, ålderskategori på medlemmarna, hur många medlemmar eller vad man förväntas få ut av ert corp någonstans?

/Nirnaeth

Visa signatur

83 35 47 30 4 5 57 63 60 5 96 22 100 43 4 92 100 23 42 46 44 47 18 96 64 5 61 85 90 45 51 85 4 60 79 62 23 50 44 75 100 20 9 92 49 9 83 88 40 7 45 67 56 82 32 85 60 85 44 69 81 9 98 1 34 51 84 100 22 86 41 44 61 25 60 36 64 49 20 1 24 71 4 65 27 60 72 73 82 76 86 8 40 68 35 59 2 66 85

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mys_ernst:

Någon som har en bra fit för Abaddon till level 4 missions?

[Abaddon, L4]
Armor Thermic Hardener II
Armor EM Hardener II
Energized Adaptive Nano Membrane II
Imperial Navy Large Armor Repairer
Imperial Navy Heat Sink
Imperial Navy Heat Sink
Imperial Navy Heat Sink

100MN Afterburner II
Cap Recharger II
Cap Recharger II
Cap Recharger II

Mega Pulse Laser II, Imperial Navy Multifrequency L
Mega Pulse Laser II, Imperial Navy Multifrequency L
Mega Pulse Laser II, Imperial Navy Multifrequency L
Mega Pulse Laser II, Imperial Navy Multifrequency L
Mega Pulse Laser II, Imperial Navy Multifrequency L
Mega Pulse Laser II, Imperial Navy Multifrequency L
Mega Pulse Laser II, Imperial Navy Multifrequency L
Mega Pulse Laser II, Imperial Navy Multifrequency L

Large Capacitor Control Circuit I
Large Capacitor Control Circuit I
Large Capacitor Control Circuit I

Hammerhead II x5
Hobgoblin II x5

Ca 1200 dps och den kostar inte allt för mycket, i missions där man inte behöver röra sig speciellt mycket så skulle jag byta AB mot en tracking computer

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kaya:

[Abaddon, L4]

Det är ungefär den jag kör på men jag upplever att jag får rätt mycket pisk när det blir för mycket på mig.

Jag kör dock på Tachyon Modulated Energy Beam med imp navy gamma. Jg kan inte använda tech2-lasrar än. Men pulse lasers alltså? Med multifreq blir väl optimal range omkring 15km eller så?

Annars körde jag på ungefär den där fitten förut (dock med pulse-ettor istället för tvåor av förklarliga skäl) och upplevde det som att cappen tog slut på ungefär en minut (vilket inte bara var en känsla, det var så) och att jag aldrig kom i range för att göra något.

Nu kör jag på samma, fast jag har bytt två heat sinks mot cap power relays. Känner mig fortfarande lite svag men det är kanske mest mina skills som saknas då?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mys_ernst:

Det är ungefär den jag kör på men jag upplever att jag får rätt mycket pisk när det blir för mycket på mig.

Jag kör dock på Tachyon Modulated Energy Beam med imp navy gamma. Jg kan inte använda tech2-lasrar än. Men pulse lasers alltså? Med multifreq blir väl optimal range omkring 15km eller så?

Annars körde jag på ungefär den där fitten förut (dock med pulse-ettor istället för tvåor av förklarliga skäl) och upplevde det som att cappen tog slut på ungefär en minut (vilket inte bara var en känsla, det var så) och att jag aldrig kom i range för att göra något.

Nu kör jag på samma, fast jag har bytt två heat sinks mot cap power relays. Känner mig fortfarande lite svag men det är kanske mest mina skills som saknas då?

Med T1 guns så är helt klart Apoc bättre, den har ju range bonus och betydligt bättre med cap, Problemet med din tank är förmodligen att du gör för lite dps.

Kolla http://eve-survival.org/wikka.php?wakka=MissionReports så ser du vilken tank du behöver och du ser även vilka skepp som är trigger, så du inte får för många på dig på en gång.

När jag började med L4 så hade jag först en abaddon men förlorade jag när jag fastnade i några asteroider då testade jag en apoc och den var betydligt bättre när man har lite skills.

[Apocalypse, L4]
Armor EM Hardener II
Armor Thermic Hardener II
Energized Adaptive Nano Membrane II
Imperial Navy Large Armor Repairer
Imperial Navy Heat Sink
Imperial Navy Heat Sink
Imperial Navy Heat Sink

Cap Recharger II
Cap Recharger II
Tracking Computer II, Optimal Range
100MN Afterburner II

Mega Modulated Pulse Energy Beam I, Imperial Navy Standard L
Mega Modulated Pulse Energy Beam I, Imperial Navy Standard L
Mega Modulated Pulse Energy Beam I, Imperial Navy Standard L
Mega Modulated Pulse Energy Beam I, Imperial Navy Standard L
Mega Modulated Pulse Energy Beam I, Imperial Navy Standard L
Mega Modulated Pulse Energy Beam I, Imperial Navy Standard L
Mega Modulated Pulse Energy Beam I, Imperial Navy Standard L
Mega Modulated Pulse Energy Beam I, Imperial Navy Standard L

Large Capacitor Control Circuit I
Large Capacitor Control Circuit I
Large Capacitor Control Circuit I

Hammerhead II x5

Den ^^ har 47+12 km range och gör runt 650 dps, med multi så har du range ut till 30km och där gör du 900 dps sen kan du ladda radio och nå ut till 85km men det gör man bara för att få aggro, skeppen kommer ju till dig efter första skottet.

Imp navy repper, heat sinks och ammo är väldigt bra investerade pengar, men skjut aldrig mot nån så stjäl loot från dig.

Sen försök skaffa T2 guns, scorche är grymt bra.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Skrivet av Anaii:

Tyvärr, med undantag för ett par skepp med speciell bonus för cloak så blir din target-lock time väldigt lång om du har en cloak på skeppet. Ditt mål hinner göra rätt mycket skada, alternativt sticka innan du har möjlighet att göra något tillbaka.

Men att gå i närstrid med blasters, web och scram i ett skepp som tål stryk är ingen dålig plan. De flesta har för dålig tracking rate för att träffa speciellt bra om du har en väldigt snäv orbit. Problemet är förstås att komma nära från början. Min pvp char är visserligen amarr men jag kör den taktiken med pulse lasers.

Jag har ju redan som sagt börjat resercha en massa skills för just den brutixfittingen som jag länkade men det verkar som om den inte är så bra för mig enligt er. Har gallente några andra skepp som som är riktigt bra i pvp eller bör jag kolla på andra raser. Har kanske en halv million skill points vilket är mycket för mig men om ni hellre tycker att jag ska göra en ny char och börja resercha tex amarr skepp till pvp så får jag väl göra det. Skulle också kunna crossträna (eller vad det heter) men vad tycker ni om det? Ifall 500 000 skill pts inte är så mycket med tanke på förlusten av rasbonus till skeppen så får jag väl börja om från början.

Visa signatur

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas Ph:

Jag har ju redan som sagt börjat resercha en massa skills för just den brutixfittingen som jag länkade men det verkar som om den inte är så bra för mig enligt er. Har gallente några andra skepp som som är riktigt bra i pvp eller bör jag kolla på andra raser. Har kanske en halv million skill points vilket är mycket för mig men om ni hellre tycker att jag ska göra en ny char och börja resercha tex amarr skepp till pvp så får jag väl göra det. Skulle också kunna crossträna (eller vad det heter) men vad tycker ni om det? Ifall 500 000 skill pts inte är så mycket med tanke på förlusten av rasbonus till skeppen så får jag väl börja om från början.

Börja inte om, cross train isf. Huvuddelen av alla skills används oavsett vilken ras man är. Det gäller även gunnery skills. "Rasbonus" existerar inte, bonusen är för vissa skills som "normalt sett" används av en viss ras. Gallente kan flyga Amarr eller Caldari lika bra som Amarr eller Caldari respektive. det handlar bara om vilka skills man tränat.

Gallente har många bra PvP skepp, ge inte upp den enligt mig skönaste rasen i spelet Myrmidon är bra i pvp, brutix är bra i pvp... det handlar om vilken taktik man använder och vad man föredrar. Själv älskar jag mina små drones så jag håller mig till droneboats. Anledningen att jag är Amarr på mitt pvp konto är helt enkelt att jag redan hade ett Galente som jag snart börjar crosstraina mot caldari (Rattlesnake i sikte) och ett Minmatar konto som kör indy xD

Men räkna inte med att börja med seriös pvp på ett bra tag. Det krävs tyvärr rätt mycket skills för att göra någon skillnad på slagfältet. Satsa på pve till att börja med, det är ändå i stort sätt samma skills som används, men man kör med något annorlunda fittings på skeppen.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nirnaeth:

Det finns ingen information om vad ni är för corp, inriktning, PVP, Ind, ålderskategori på medlemmarna, hur många medlemmar eller vad man förväntas få ut av ert corp någonstans?

/Nirnaeth

Den infon skall finnas på eves forum. Jag sköter inte rekryteringen så jag vet inte vart faktiskt. Sorry

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Skrivet av Anaii:

Börja inte om, cross train isf. Huvuddelen av alla skills används oavsett vilken ras man är. Det gäller även gunnery skills. "Rasbonus" existerar inte, bonusen är för vissa skills som "normalt sett" används av en viss ras. Gallente kan flyga Amarr eller Caldari lika bra som Amarr eller Caldari respektive. det handlar bara om vilka skills man tränat.

Gallente har många bra PvP skepp, ge inte upp den enligt mig skönaste rasen i spelet Myrmidon är bra i pvp, brutix är bra i pvp... det handlar om vilken taktik man använder och vad man föredrar. Själv älskar jag mina små drones så jag håller mig till droneboats. Anledningen att jag är Amarr på mitt pvp konto är helt enkelt att jag redan hade ett Galente som jag snart börjar crosstraina mot caldari (Rattlesnake i sikte) och ett Minmatar konto som kör indy xD

Men räkna inte med att börja med seriös pvp på ett bra tag. Det krävs tyvärr rätt mycket skills för att göra någon skillnad på slagfältet. Satsa på pve till att börja med, det är ändå i stort sätt samma skills som används, men man kör med något annorlunda fittings på skeppen.

Skönt att jag inte behöver börja om från början. Trodde man hade en sorts rasbonus om man va amarr och körde amarr skepp. Jag tar ditt råd och kör på en dronebåt då och jobbar med den ett tag. Om jag ska pvpa får jag väl skaffa mig en bc.

Det meddelandet förklarade det mesta för mig som jag undrade just nu. Tack så mycket.

Visa signatur

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas Ph:

Skönt att jag inte behöver börja om från början. Trodde man hade en sorts rasbonus om man va amarr och körde amarr skepp. Jag tar ditt råd och kör på en dronebåt då och jobbar med den ett tag. Om jag ska pvpa får jag väl skaffa mig en bc.

Det meddelandet förklarade det mesta för mig som jag undrade just nu. Tack så mycket.

sattsa på ishtar <3, myrm och domi. fina dronebåtar ^^

Permalänk

The Forgotten Navy Rekryterar

http://www.eveonline.com/ingameboard.asp?a=topic&threadID=144...

Här är lite information om oss. Joina våran ingame kanal "The Forgotten Navy" och snacka lite skit!

Permalänk
Skrivet av Anaii:

Men räkna inte med att börja med seriös pvp på ett bra tag. Det krävs tyvärr rätt mycket skills för att göra någon skillnad på slagfältet.

That is quite wrong in itself. PvP is very skills independant, all you need is someone to explain the ropes to you and you're quite ready to make a big difference on the battlefield -> ex: Rifter with MWD, SCRAM, WEB = the best way to learn the bases of PVP, even if you loose a hundred of them, you've still been tremendeously useful to your fleets and learned a lot about overviews, fleet combat, and you probably start out your PvP career with excellent stats ( isk efficiency oO ) for those who care about that sort of things.

Even in low sec PvP, where you get blown up by the guns, a rifter is quite useful to catch GCCed targets, and people at belts / safes, and for this all you need is propulsion jamming I, high speed maneuvering I and maybe some cap skills

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anaii:

Börja inte om, cross train isf. Huvuddelen av alla skills används oavsett vilken ras man är. Det gäller även gunnery skills. "Rasbonus" existerar inte, bonusen är för vissa skills som "normalt sett" används av en viss ras. Gallente kan flyga Amarr eller Caldari lika bra som Amarr eller Caldari respektive. det handlar bara om vilka skills man tränat.

Andreas Ph, inledningsvis så är det bättre att sikta in sig på en specifik roll för om du har ett slutmål så blir det lättare för dig att fokusera på vilka färdigheter du behöver ha på din karaktär samt att uppfylla den roll du vill att din karaktär ska ha kortsiktligt men även på längre sikt.

När du har nått ditt slutmål, ja då kan du fundera på att gå i andra riktningar istället för att träna precis allt på en och samma gång.

Skrivet av Anaii:

Men räkna inte med att börja med seriös pvp på ett bra tag. Det krävs tyvärr rätt mycket skills för att göra någon skillnad på slagfältet. Satsa på pve till att börja med, det är ändå i stort sätt samma skills som används, men man kör med något annorlunda fittings på skeppen.

Jag håller inte med alls. Är du ny, hitta någon som kan förklara och som är villig att lära dig. Annars så handlar det mer om erfarenhet, kunskap om mods, skepp och fittings än att du sitter på 18m SP i Gunnery och 20m SP i Spaceship Command.

Skrivet av Digital Solaris:

http://www.eveonline.com/ingameboard.asp?a=topic&threadID=144...

Här är lite information om oss. Joina våran ingame kanal "The Forgotten Navy" och snacka lite skit!

Men tjena, killen som köpte mina karaktärer. Tränat något dumt än på Digi och Sereus än?

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk

Jag vill väl i nuläget pyssla lite med droneboats men hur användbara är de senare? Annars hade jag nog tänkt mig ett battleship som ger ut lite dmg. Vill inte leka tanke eller nått. Gillar mer rollen som dpskille (vet inte vad det heter i EvE..)

Visa signatur

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas Ph:

Jag vill väl i nuläget pyssla lite med droneboats men hur användbara är de senare? Annars hade jag nog tänkt mig ett battleship som ger ut lite dmg. Vill inte leka tanke eller nått. Gillar mer rollen som dpskille (vet inte vad det heter i EvE..)

Du kan säga dpskille, du vet ju inte bättre så det är lungt.

Tja, jag skulle nog säga att renodlade droneboats typ Dominix, Ishtar och Myrmidon har alltid funkat bäst som utility-DPS och de allra flesta skepp är användbara även senare så jag förstår inte riktigt frågan om jag ska vara ärlig.

Sikta på en Megathron om du vill ha pangpang.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Andreas Ph:

Jag vill väl i nuläget pyssla lite med droneboats men hur användbara är de senare? Annars hade jag nog tänkt mig ett battleship som ger ut lite dmg. Vill inte leka tanke eller nått. Gillar mer rollen som dpskille (vet inte vad det heter i EvE..)

Senaste veckorna har jag mest pvpat i en droneboat, en ishtar riktigt trevligt skepp. flyger mest solo och min största fight var mot en armageddon och 2 drakes och den vann jag utan några störrre problem. ishtar är även grymt bra på exploration och plex. Men problemet med drones är att dom går att döda och utan drones så har du inget DPS så det krävs att man har lite mer koll på vad som händer.

[Ishtar, armor]
Damage Control II
Centii C-Type Adaptive Nano Plating
Armor Explosive Hardener II
Medium Armor Repairer II
Medium Armor Repairer II

Y-T8 Overcharged Hydrocarbon I Microwarpdrive
Medium Electrochemical Capacitor Booster I, Navy Cap Booster 800
Warp Disruptor II
Balmer Series Tracking Disruptor I, Tracking Speed Disruption
X5 Prototype I Engine Enervator

200mm AutoCannon II, Republic Fleet EMP S
200mm AutoCannon II, Republic Fleet EMP S
200mm AutoCannon II, Republic Fleet EMP S
Medium Energy Neutralizer II
Salvager I

Medium Auxiliary Nano Pump I
Medium Nanobot Accelerator I

Ogre II x5
Berserker II x5
Valkyrie II x5
Warrior II x5

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Skrivet av kaya:

Senaste veckorna har jag mest pvpat i en droneboat, en ishtar riktigt trevligt skepp. flyger mest solo och min största fight var mot en armageddon och 2 drakes och den vann jag utan några störrre problem. ishtar är även grymt bra på exploration och plex. Men problemet med drones är att dom går att döda och utan drones så har du inget DPS så det krävs att man har lite mer koll på vad som händer.

[Ishtar, armor]
Damage Control II
Centii C-Type Adaptive Nano Plating
Armor Explosive Hardener II
Medium Armor Repairer II
Medium Armor Repairer II

Y-T8 Overcharged Hydrocarbon I Microwarpdrive
Medium Electrochemical Capacitor Booster I, Navy Cap Booster 800
Warp Disruptor II
Balmer Series Tracking Disruptor I, Tracking Speed Disruption
X5 Prototype I Engine Enervator

200mm AutoCannon II, Republic Fleet EMP S
200mm AutoCannon II, Republic Fleet EMP S
200mm AutoCannon II, Republic Fleet EMP S
Medium Energy Neutralizer II
Salvager I

Medium Auxiliary Nano Pump I
Medium Nanobot Accelerator I

Ogre II x5
Berserker II x5
Valkyrie II x5
Warrior II x5

Är inte en Ishtar ganska liten om man jämför med en armageddon? Kostar inte in ishtar typ 16 mil bara eller har jag helt förväxlat den? Vad skulle du säga är den bästa av en myrmidon, ishtar eller en brutix? Tror jag kan ha råd med vilken av dem som helt om nu en ishtar är vad jag tror att den är:P

Visa signatur

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.

Permalänk
Skrivet av Solaris:

Du kan säga dpskille, du vet ju inte bättre så det är lungt.

Tja, jag skulle nog säga att renodlade droneboats typ Dominix, Ishtar och Myrmidon har alltid funkat bäst som utility-DPS och de allra flesta skepp är användbara även senare så jag förstår inte riktigt frågan om jag ska vara ärlig.

Sikta på en Megathron om du vill ha pangpang.

En Megathron va faktiskt vad jag hade i tankarna men måste man inte ha blasters på den? Pallar den verkligen att ta sig fram och göra skada innan folk kan skjuta ner den?

Vad jag menade var bara om en droneboat är användbar senare i spelet, när jag blivit lite bättre. Jag har lirat en hel del sc2 och då snackar man om lategame och sånt. Vill bara inte investera massa pengar i något som inte kommer vara så användbart när jag har blivit bättre och har möjlighet till andra skepp.

Visa signatur

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.

Permalänk
Avstängd

En ishtar kostar ca 110 mil, visst är den liten men storleken är inte allt har du ett litet skepp så kan oftast inte ett stort skepp träffa dig, jag har ju även en tracking disrupt som gör att det är i stort sett omöjligt för ett battleship att träffa mig. Orbit at 500m och sen webbar jag deras drones och skjuter ner dom med mina small guns, dom har tracking så dom kan träffa en liten drone och under tiden så jobbar mina drones på skeppet jag anfaller.

Men det är i frigater som du ska lära dig PVPa, joina ett PVP corp, kanske ett FW corp så du lär dig grunderna sen efter ett tag så kommer du veta vad du vill flyga och undertiden så jobbar du på dina support skills, cap, dmg, drones, resist osv, alla skepp behöver dom och en BC ger dig mest för pengarna men lär dig grunderna först i nått mindre och billigare. Finns många med 100 mil SP som helst flyger frigs för större skepp är inte bättre, dom är bara ett större target som är lättare att döda, du ska flyga det som du har mest skoj i.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas Ph:

En Megathron va faktiskt vad jag hade i tankarna men måste man inte ha blasters på den? Pallar den verkligen att ta sig fram och göra skada innan folk kan skjuta ner den?

Vad jag menade var bara om en droneboat är användbar senare i spelet, när jag blivit lite bättre. Jag har lirat en hel del sc2 och då snackar man om lategame och sånt. Vill bara inte investera massa pengar i något som inte kommer vara så användbart när jag har blivit bättre och har möjlighet till andra skepp.

Tja, blasters på en Megathron kommer du längst med iallafall och de flesta som jag känner sätter också gärna webs för att kunna bli riktigt intim.

Jag förstår inte riktigt kopplingen som du försöker göra, att jämnföra ett rts som enbart handlar om hur bra du är på macro och ett mmo som EVE låter bara dumt. Med en droneboat så är du inte enbart begränsad till en roll te.x. DPS.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Skrivet av Solaris:

Tja, blasters på en Megathron kommer du längst med iallafall och de flesta som jag känner sätter också gärna webs för att kunna bli riktigt intim.

Jag förstår inte riktigt kopplingen som du försöker göra, att jämnföra ett rts som enbart handlar om hur bra du är på macro och ett mmo som EVE låter bara dumt. Med en droneboat så är du inte enbart begränsad till en roll te.x. DPS.

Jag trodde att de lite billigare skeppen blir onödiga senare när man har råd med dyrare. Så kanske det inte är i eve. Jag jämför inte sc med eve utan bara att min fråga är pga att jag lirat så mycket sc så jag tänker på lategame, midgame och sånt. Men vi kan skita i frågan.

Visa signatur

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas Ph:

Jag trodde att de lite billigare skeppen blir onödiga senare när man har råd med dyrare. Så kanske det inte är i eve. Jag jämför inte sc med eve utan bara att min fråga är pga att jag lirat så mycket sc så jag tänker på lategame, midgame och sånt. Men vi kan skita i frågan.

Inte jätteinsatt i SC så vet inte exakt vad du menar men tror jag kan gissa

Eftersom det inte finns något ("endgame" i eve, alltså en nivå som är helt annorlunda "pre-endgame" så som det finns i world of warcraft tex.) så är de flesta skeppstyper i eve användbara i någon form oavsett hur länge man spelat. Battlecruisers och Battleships har man ofta tillgång till redan efter någon/några veckor i eve och de kommer du troligen att flyga under resten av din eve karriär. Det betyder när du tränar BS vet du att den inte kommer bli onödig i framtiden, dels på grund av att du troligen kommer flyga skeppet i sig och sen så behöver du battleship skillen för att få capitals och liknande (en bra bit in i framtiden om du tränar det över huvud taget dock).

Sen kan man ju alltid disskutera hur användbara gallente är... Krossträna behöver man nog göra oavsett vilken ras man väljer att börja med skulle jag vilja säga nu när jag tänker efter

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Skrivet av Zpiritual:

Inte jätteinsatt i SC så vet inte exakt vad du menar men tror jag kan gissa

Eftersom det inte finns något ("endgame" i eve, alltså en nivå som är helt annorlunda "pre-endgame" så som det finns i world of warcraft tex.) så är de flesta skeppstyper i eve användbara i någon form oavsett hur länge man spelat. Battlecruisers och Battleships har man ofta tillgång till redan efter någon/några veckor i eve och de kommer du troligen att flyga under resten av din eve karriär. Det betyder när du tränar BS vet du att den inte kommer bli onödig i framtiden, dels på grund av att du troligen kommer flyga skeppet i sig och sen så behöver du battleship skillen för att få capitals och liknande (en bra bit in i framtiden om du tränar det över huvud taget dock).

Sen kan man ju alltid disskutera hur användbara gallente är... Krossträna behöver man nog göra oavsett vilken ras man väljer att börja med skulle jag vilja säga nu när jag tänker efter

Det var ju bra att man kan ha samma skepp resten av sin tid i eve. Hur kommer det sig att just gallente är så "kassa". Verkar som om många tycker att de inte riktigt är så bra som de andra "raserna".

Visa signatur

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.

Permalänk
Medlem

Gallente är lite märkligt balanserade för tillfället. De har blasters med extremt kort range och hyfsad skada samt rails med extremt lång range (för lång) med pyttelite skada och så drones då. Skeppen är för slöa för att blasters ska vara användbara och jämfört med lasrar så når de kanske 1/3 del så långt och gör 10%-15% mer skada. Sen om det är vapnen eller skeppen det är fel på kan man disskutera.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk

Ja de låter ju onekligen svaga. Dock hade de snyggast skepp enligt mig och det va allt jag baserade mitt val på Borde jag crossträna till amarr eller? Gillar lasrar och sånt (om jag förstår det rätt så är lasrar deras vapen) Såg annars ett jäkla coolt skepp som var en blandning av minmatar och gallente som jag funderar på att skaffa (Cynabal).

Visa signatur

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.

Permalänk
Skrivet av Zpiritual:

Gallente är lite märkligt balanserade för tillfället. De har blasters med extremt kort range och hyfsad skada samt rails med extremt lång range (för lång) med pyttelite skada och så drones då. Skeppen är för slöa för att blasters ska vara användbara och jämfört med lasrar så når de kanske 1/3 del så långt och gör 10%-15% mer skada. Sen om det är vapnen eller skeppen det är fel på kan man disskutera.

Drone båtar har däremot fördelen att dom inte påverkas av någon form av electronic warfare.
Dom kräver ingen ammo eller cap för att leverera dps. Kommer dronsen fram till målet som gör dom dps tills dom dör eller du dör.
Man kan även då fylla sina high slots med diverse cap drain man så önskar.

Gallente är helt klart en av mina favvo raser efter Minmatar då jag älskar Maelstrom