Eve Online-tråden, fortsättning

Permalänk

Myrmen är verkligen suverän, drone båtar överlag är riktigt bra.
Det som gör sköld tankingen bättre är som du säger, den regenereras och på så sätt kan man tanka passivt.

Nejdå du måste inte reparera hela tiden, man sätter på en armor repair på skeppet och går lös på alla fiender med hjälp av dina drones.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Death On Wings:

Den som inte har pengar kan uppfatta prislappen som det ja.

Vad vet du om mina pengar? 350 kr för 2st Plex är dyrt jo.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

Vad vet du om mina pengar? 350 kr för 2st Plex är dyrt jo.

Eller så handlar man för ingame valutan. Kan man spela gratis om man kan hålla inkomsterna konstanta

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Torach:

Eller så handlar man för ingame valutan. Kan man spela gratis om man kan hålla inkomsterna konstanta

Han nämnde det för att tjäna pengar, inte att slösa pengar på mer speltid

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Skrivet av Hamzta:

Vad vet du om mina pengar? 350 kr för 2st Plex är dyrt jo.

Inte något alls men du kan ju dela med dig av din årliga inkomst här så alla kan ta del av den.

Nej det är inte dyrt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Death On Wings:

Inte något alls men du kan ju dela med dig av din årliga inkomst här så alla kan ta del av den.

Nej det är inte dyrt.

350 kr för spelpengar är dyrt jo. Relativt töntigt men desperat sätt att skaffa pengar på också. Lite som microtransactions egentligen.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Skrivet av Hamzta:

350 kr för spelpengar är dyrt jo. Relativt töntigt men desperat sätt att skaffa pengar på också. Lite som microtransactions egentligen.

Om du antar att din tid är pengar så ska du se att du kommer fram till att det inte är så dyrt.

Permalänk

Vad behöver jag för skepp för att kunna göra level 3 och 4 missions på egen hand? Flyger för tillfället runt i en Incursus men det känns lite vanskligt? Jag har ungefär 60 millar att lägga på ett skepp om det räcker? Vad för typ av skills behöver jag? Har runt 1,5 miljoner skilpoints att redeema så någonstans borde jag väl kunna komma på det?

Permalänk
Skrivet av NatoGandalf:

Vad behöver jag för skepp för att kunna göra level 3 och 4 missions på egen hand? Flyger för tillfället runt i en Incursus men det känns lite vanskligt? Jag har ungefär 60 millar att lägga på ett skepp om det räcker? Vad för typ av skills behöver jag? Har runt 1,5 miljoner skilpoints att redeema så någonstans borde jag väl kunna komma på det?

Jag tänker också börja med lvl 3-4 missions och en myrmidon funkar bra för det. Vad för nation (eller vad man nu kallar det) är du? Vet inte vilka som kör incusus.

Visa signatur

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas Ph:

Jag tänker också börja med lvl 3-4 missions och en myrmidon funkar bra för det. Vad för nation (eller vad man nu kallar det) är du? Vet inte vilka som kör incusus.

Incursus är Gallente om jag inte minns fel.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk

Då kan han ju llika gärna skaffa en myrmidon: http://eve.battleclinic.com/loadout/8051-Myrmidon-LvL-4-Armor...
Dock kostar den runt 80mil om man ska ha den uppsättningen som rekommenderas.

Själv börjar jag fundera på en brutix: http://eve.battleclinic.com/loadout/7468-Brutix-Killmail-Whor... men vet inte hur bra den är till missions. Någon som vet?

Visa signatur

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas Ph:

Då kan han ju llika gärna skaffa en myrmidon: http://eve.battleclinic.com/loadout/8051-Myrmidon-LvL-4-Armor...
Dock kostar den runt 80mil om man ska ha den uppsättningen som rekommenderas.

Själv börjar jag fundera på en brutix: http://eve.battleclinic.com/loadout/7468-Brutix-Killmail-Whor... men vet inte hur bra den är till missions. Någon som vet?

Helt okej vad jag vet.
Dock med den setupen du länkade där så hade jag ju satsat på trimark rigs också. Kostar en hel, men ger dock mer hp.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk

Så du tror den funkar till lvl 4 missions då? Om jag nu köper en trimarks rigs.

Visa signatur

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas Ph:

Så du tror den funkar till lvl 4 missions då? Om jag nu köper en trimarks rigs.

Kan ju köra med dom här:

http://wiki.eveonline.com/en/wiki/Medium_Trimark_Armor_Pump_I

eller om du siktar på shield:

http://wiki.eveonline.com/en/wiki/Medium_Core_Defence_Field_E...

(Detta är vad jag tycker iaf, finns säkert mer vana folk som har andra åsikter)

Är lite osäker på det med lvl 4 missions. Så kan tyvärr inte ge dig något bra svar på det.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk

Då kanske det faktiskt blir en brutix. Bör klara av lvl3 missions iaf. Sen är den några millioner billigare med så det är ju inte helt fel.

Visa signatur

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas Ph:

Då kanske det faktiskt blir en brutix. Bör klara av lvl3 missions iaf. Sen är den några millioner billigare med så det är ju inte helt fel.

Ja lvl 3 mission bör inte vara några bekymmer. Se dock till att ha shield booster(om du vill shield tanka) eller armor rep om du armor tankar.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk

Ska göra det. Tack så mycket för hjälpen.

Visa signatur

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.

Permalänk
Medlem

Just aktiverat ett av mina accounts igen. Glömt allt om spelet hehe.
Har ca 5.3mill SP.
Söker nu ett corp som är etablerat och inte har något imot nybörjare.

Jag tänkte köra missions(för ekonomin) med denna gubben tills att jag har nog med skills för att kunna flyga nått skep bra, då vill jag gå över till pvp.

Visa signatur

ASUS PRIME X570-P - Ryzen 3600x - Gigabyte 5700xt gaming OC - 16gb G.skill 3200MHz CL 16

Permalänk
Medlem

Har aktiverat mitt konto för drygt två veckor sen, 4.5m SP atm och letar efter ett low-sec corp eller så för skulle vilja lära mig pvpa. Ett problem som jag kan ta upp ingame senare om jag är intressant av nån här.

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hamzta:

350 kr för spelpengar är dyrt jo. Relativt töntigt men desperat sätt att skaffa pengar på också. Lite som microtransactions egentligen.

Töntigt och desperat? det enda jag gör i spelet är PVP, väldigt mycket roligare men ger en betydligt lägre inkomst är carebearing så skulle jag behöva isk så köper jag ett plex, jag jobbar hellre 2 timmar IRL än att jobba 20 timmar i ett spel jag spelar få att ha roligt. Jag spelar inte eve för att jag vill ha ett andra jobb

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Intressant att Eve håller sig vid toppen av MMO forumet

Jag gick med i forumen här för att hålla mig lite uppdaterad på hårdvaran men har nog spenderar mer tid på att läsa den här tråden

Angående diskussionen ovan ang gallente mission runner. Myrmidon är ett grymt skepp för lvl3 och kräver väldigt lite skills. Bra tank och drones gör grovjobbet. Myrmen är grym för pvp också. Blev påhoppad av en interceptor och en stealth bomber (Hound) i low sec. Hade fel armor resist på för houndens explosion topeder men klarade att tanka i över 5 min, vilket räckte för corp/alliance att komma till undsättning. Räddade helt säkert min +5 skalle. Myrmidon är helt enkelt mitt favo skepp just nu

Myrmens storebror Dominix är vad jag använder för lvl4's. Mina drone och gunnery skills är lite för låga så min dps är rätt låg, men tanken (1000-1200dps) håller för full agro i samtliga rum i samtliga lvl4 missions jag testat, iaf tillräckligt länge för att jag ska kunna ha ihjäl en tillräckligt mycket för att kunna tanka resten utan problem.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Skrivet av Anaii:

Intressant att Eve håller sig vid toppen av MMO forumet

Jag gick med i forumen här för att hålla mig lite uppdaterad på hårdvaran men har nog spenderar mer tid på att läsa den här tråden

Angående diskussionen ovan ang gallente mission runner. Myrmidon är ett grymt skepp för lvl3 och kräver väldigt lite skills. Bra tank och drones gör grovjobbet. Myrmen är grym för pvp också. Blev påhoppad av en interceptor och en stealth bomber (Hound) i low sec. Hade fel armor resist på för houndens explosion topeder men klarade att tanka i över 5 min, vilket räckte för corp/alliance att komma till undsättning. Räddade helt säkert min +5 skalle. Myrmidon är helt enkelt mitt favo skepp just nu

Myrmens storebror Dominix är vad jag använder för lvl4's. Mina drone och gunnery skills är lite för låga så min dps är rätt låg, men tanken (1000-1200dps) håller för full agro i samtliga rum i samtliga lvl4 missions jag testat, iaf tillräckligt länge för att jag ska kunna ha ihjäl en tillräckligt mycket för att kunna tanka resten utan problem.

Du vet inget om brutixen? Just nu har jag börjat resercha till en just sådan men den utrustningen som finns på skeppet i min länk några poster tidigare. Eftersom den är billig och ganska stark tror jag att den passar mig ganska bra. Men vet du om den klarar av lvl 4 missions och hur den är i pvp?

Visa signatur

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.

Permalänk
Avstängd

Alla BC klara L4 missions men det går alldeles för långsamt för att det ska vara värt det. Problemet med gallente och PVE är deras vapen, blasters har för dålig range och rails är inte bra.
Den brutixen du länkade till är inget bra nybörjar skepp, den är en glaskanon ett misstag och du är död.
Vill du köra gallente och PVPa så kör med thorax och vexor, eller kanske en ishkur och för lvl 3 missions en myrm men vill du köra l4 så skaffa en domi.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas Ph:

Du vet inget om brutixen? Just nu har jag börjat resercha till en just sådan men den utrustningen som finns på skeppet i min länk några poster tidigare. Eftersom den är billig och ganska stark tror jag att den passar mig ganska bra. Men vet du om den klarar av lvl 4 missions och hur den är i pvp?

Jag använder själv inte Brutix då jag fokuserat mer på drones än Hybrid Guns. Loadouten som länkades tidigare är helt klart en pvp fit, säkert solo pvp dessutom, fokuserad på att tackla och göra så mycket skada som möjligt så fort som möjligt så att en stor tank inte ska vara nödvändig. Av erfarenhet vet jag att såna fits inte funkar så bra i pve. Gallentes största tillgång i pve är drones som inte tar någon cap eller powergrid. Det gör det möjligt att lägga allt på en bra tank som står pall utan att du behöver svettas. Satsa på en myrmidon, du kommer inte ångra dig.

Som föregående talare sa så klarar alla BC (med rätt fittings) lvl4 missions, men personligen är det inget jag skulle använda om jag kör solo missions. Satsa på Dominix, så är det bara att fortsätta träna samma skills som för myrmen.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

Är det någon som tänk sig börja spela EVE, och samtidigt vill göra mig en grymt stor tjänst?
Genom "buddy" programmet kan jag ge 21 dagar trial, samtidigt som jag får några extra speldagar till mitt konto när du registrerar dig som betalande spelare.
Har fastnat helt för EVE men har i skrivande stund inte möjlighet att köpa mer tid.
Du förlorar absolut ingenting på detta, det kostar inte mer, du gör bara mig en stor tjänst samtidigt som du får fler trial dagar att spela på.

Är grymt tacksam om någon vill hjälpa.

Visa signatur

QC7

Permalänk
Skrivet av Anaii:

Jag använder själv inte Brutix då jag fokuserat mer på drones än Hybrid Guns. Loadouten som länkades tidigare är helt klart en pvp fit, säkert solo pvp dessutom, fokuserad på att tackla och göra så mycket skada som möjligt så fort som möjligt så att en stor tank inte ska vara nödvändig. Av erfarenhet vet jag att såna fits inte funkar så bra i pve. Gallentes största tillgång i pve är drones som inte tar någon cap eller powergrid. Det gör det möjligt att lägga allt på en bra tank som står pall utan att du behöver svettas. Satsa på en myrmidon, du kommer inte ångra dig.

Som föregående talare sa så klarar alla BC (med rätt fittings) lvl4 missions, men personligen är det inget jag skulle använda om jag kör solo missions. Satsa på Dominix, så är det bara att fortsätta träna samma skills som för myrmen.

Då får man tacka för råden. Om man tar den fittinngen som jag länkade till tidigare, skulle du ändra på den då eller funkar den bra som pvp/pve? Får kanske ta och börja träna om mina skills. Har lagt mycket krut på just hybrid guns.

Visa signatur

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas Ph:

Då får man tacka för råden. Om man tar den fittinngen som jag länkade till tidigare, skulle du ändra på den då eller funkar den bra som pvp/pve? Får kanske ta och börja träna om mina skills. Har lagt mycket krut på just hybrid guns.

Fittingen för myrmen? Ja den ser bra ut... men det är overkill för lvl3 missions

Med t2 drones kommer du knappt hinna använda dina blasters så jag hade en tractor beam och en salvager i high. Sen hade jag en 1800mm armor plate i low ist för den ena medium armor repair och helt utan rigs.

Det var min "budgetvariant" som jag använde när jag började med lvl3 missions. Den loadouten som länkades är mycket bättre men kräver mer skills och kostar rätt mycket mer isk.

Hybrid guns är inte dåliga, tvärt om så gör framför allt blasters väldigt mycket skada. Men de är väldigt close range och funkar bäst i pvp.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anaii:

Fittingen för myrmen? Ja den ser bra ut... men det är overkill för lvl3 missions

Med t2 drones kommer du knappt hinna använda dina blasters så jag hade en tractor beam och en salvager i high. Sen hade jag en 1800mm armor plate i low ist för den ena medium armor repair och helt utan rigs.

Det var min "budgetvariant" som jag använde när jag började med lvl3 missions. Den loadouten som länkades är mycket bättre men kräver mer skills och kostar rätt mycket mer isk.

Hybrid guns är inte dåliga, tvärt om så gör framför allt blasters väldigt mycket skada. Men de är väldigt close range och funkar bäst i pvp.

Njae, blasters är väl inge vidare i pvp skulle jag vilja säga. Visst de gör massa dps men då måste man sitta rakt på fienden. Rekomenderar alla att skippa blasters som primärt vapensystem, drones funkar okej men ska ni pvpa något så när seriöst så kommer ni bli tvungna kross-träna till amarr eller minmatar förr eller senare eftersom deras vapen når så pass mycket längre.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Skrivet av Zpiritual:

Njae, blasters är väl inge vidare i pvp skulle jag vilja säga. Visst de gör massa dps men då måste man sitta rakt på fienden. Rekomenderar alla att skippa blasters som primärt vapensystem, drones funkar okej men ska ni pvpa något så när seriöst så kommer ni bli tvungna kross-träna till amarr eller minmatar förr eller senare eftersom deras vapen når så pass mycket längre.

Nu är jag ju ganska ny till spelet så ber om ursäkt ifall min fråga är helt åt helvete dum men går det inte om man skaffar cloke? Då skulle man ju kunna ta sig fram till de andra skeppen och kunna använda blasters effektivt.

Visa signatur

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.

Permalänk
Skrivet av Andreas Ph:

Nu är jag ju ganska ny till spelet så ber om ursäkt ifall min fråga är helt åt helvete dum men går det inte om man skaffar cloke? Då skulle man ju kunna ta sig fram till de andra skeppen och kunna använda blasters effektivt.

Det blir lite svårt, med tanke på den grovt nedsatta hastigheten på skeppet, den enklaste cloaken sänker hastigheten med 90%, och då kan man inte använda afterburner eller MWD. Dock så finns den så kallad Covert Ops Cloak.. men de kan bara användas på speciella skepp, den har kvar grundhastigheten + så kan man warpa cloakad.

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!