Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Jag tog bort ett olämpligt inlägg.

Permalänk
Medlem

De blir nog Moderaterna. Jag skulle aldrig lägga min röst på SD, att de har blivit så populära bör däremot vara en väckarklocka för resterande partier.

Permalänk
Skrivet av Babianen:

De blir nog Moderaterna. Jag skulle aldrig lägga min röst på SD, att de har blivit så populära bör däremot vara en väckarklocka för resterande partier.

Tänk på att en röst på moderaterna kan var en röst på MP
M vill söka samarbete med MP om SD kommer in i riksdagen | SvD

Citat:

Per Schlingmann (M)
- Vi har en väldigt tydlig policy att inte samarbeta med Sverigedemokraterna. Om det blir ett oklart parlamentariskt läge i riksdagen kommer vi att söka ett bredare stöd för vår politik – i första hand hos Miljöpartiet.

Visa signatur

"My side, your side! My side, your side! My side, your side! My side, your side! My side, your side! My side, your side!"

Permalänk
Medlem

Läskigt att SD är största parti på sweclockers, beror det på att många nördar eller att det är många unga på sweclockers? Hoppas verkligen inte på det senare för då kommer det gå utför med Sverige i framtiden.
Jag lägger nog min röst på Liberala Partiet även detta val. Får hoppas dom kommer igång med sin valkampanj snart men Tommie sa att dom hade grejer på g till i sommar. (Jag känner en partiledare, coolt! )

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem
Skrivet av x1zt:

Läskigt att SD är största parti på sweclockers, beror det på att många nördar eller att det är många unga på sweclockers? ... Babbel... Babbel...

Får man inte rösta på vad man vill eller..?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_khyron:

Tänk på att en röst på moderaterna kan var en röst på MP
M vill söka samarbete med MP om SD kommer in i riksdagen | SvD

Fast det spelar ju ingen roll egentligen för röstar du på the dark side så får du garanterat MP samt även Ohly som Svarte Petter.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Träpuben:

Får man inte rösta på vad man vill eller..?

Det säger han väl inget om. Men det är många som gärna ser att de inte får någon makt. Självklart kan du och bör du rösta på dem ändå om du tycker de verkar vettiga.

Jag röstar åter igen på Liberala Partiet.

Permalänk
Medlem

Allt jag har att säga till detta är "OMG"... (Jag vet att det är aftonbladet men ändå)

Rödgröna lovar: ?Vi toppar med 12 miljarder? | Valet 2010 | Nyheter | Aftonbladet

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Allt jag har att säga till detta är "OMG"... (Jag vet att det är aftonbladet men ändå)

Rödgröna lovar: ?Vi toppar med 12 miljarder? | Valet 2010 | Nyheter | Aftonbladet

De gör verkligen allt de överhuvudtaget kan för att förlora valet. Jag tror personligen att förslaget att bygga en stege av kåldolmar till månen inte är långt bort.

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lcars:

De gör verkligen allt de överhuvudtaget kan för att förlora valet. Jag tror personligen att förslaget att bygga en stege av kåldolmar till månen inte är långt bort.

Men det är ju så man vinner val i Sverige, man lovar guld och gröna skogar och så ignorerar man bara det efter valet. Sossarnas paradgren och vänsterpartiets enda metod. Tänk på barnen! Hur ska ni finansiera detta då? - Ta från de rika!

Tänk om någon vågade fråga "Och hur finansieras detta?" så skulle ju allt rasa.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Casemod-mästare

jag är inte super insatt på partier och sånt men jag förstår inte hur folk kan rösta på moderaterna

valet stog mellan socialdemokraterna och piratpartiet, det blev piraterna

Permalänk
Medlem

Har sagt det förut och säger det igen.. Kommer rösta på Piratpartiet, men ifall det ser ut som Mona S(t)halin o Co kommer vinna valet så lägger jag en röst på moderaterna omedelbart. Det grönröda-blockets ekonomiska politik kommer sänka det landet i botten om de får makten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr 3D:

jag är inte super insatt på partier och sånt men jag förstår inte hur folk kan rösta på moderaterna

Ah, är väl inte så svårt.

Sossarna vill höja skatten.
Moderaterna vill sänka den.

Tjänar man egna pengar så röstar man på M.
Gör man det inte så röstar man på S.

Överkursen är nog att sossarna vill kontrollera din plånbok så att du blir beroende av just dem.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Medlem

Synd att det är så många nötter som sätter upp SD, M och PP upp i toppen av denna omröstning, jäkligt synd. Om vi antar att de flesta är unga, skall det här bli Sveriges framtid? Blir då en Sverige jag inte kommer att leva i.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr 3D:

jag är inte super insatt på partier och sånt men jag förstår inte hur folk kan rösta på moderaterna

valet stog mellan socialdemokraterna och piratpartiet, det blev piraterna

Jag är insatt på partier och sånt, men jag förstår inte hur folk kan rösta på socialdemokraterna/vänstern...

Synd att så många nötter i Sverige röstar på vänsterblocket. Vinner de så kommer det inte vara ett Sverige jag kommer leva i...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Nåja, man får väl söka förtröstan i att Sweclockers inte ger en representativ bild av Sveriges röstberättigade befolkning.

Permalänk
Medlem

Om ni ska stödrösta på alliansen så se då för 17 till att INTE lägga den rösten på M, som ser ut att bli Sveriges största parti. C och KD däremot är av allt att döma snubblande nära 4%-spärren och behöver alla röster de kan få.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk

Alldeles för många som röstar på Sverigedemokraterna för att man ska känna sig trygg :/

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr 3D:

jag är inte super insatt på partier och sånt men jag förstår inte hur folk kan rösta på moderaterna

valet stog mellan socialdemokraterna och piratpartiet, det blev piraterna

Jag är inte superinsatt i politik heller, men jag har grundläggande ekonomisk utbildning som för det mesta pekar på hur idiotiska många av socialdemokraternas förslag är. Stor del av moderaternas ändringar har vettig grund dock, långt från alla, men större del än socialdemokraternas.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halogen:

Om ni ska stödrösta på alliansen så se då för 17 till att INTE lägga den rösten på M, som ser ut att bli Sveriges största parti. C och KD däremot är av allt att döma snubblande nära 4%-spärren och behöver alla röster de kan få.

Sorry, men det kommer inte ske.... Kommer aldrig någonsin lägga en röst på ett parti som har "kristen" moralagenda. Och Centern kommer inte få en enda röst så länge som Maud Olofsson sitter kvar som partiledare, möjligen ifall de ändrar till Carlgren eller Erlandsson.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halogen:

Om ni ska stödrösta på alliansen så se då för 17 till att INTE lägga den rösten på M, som ser ut att bli Sveriges största parti. C och KD däremot är av allt att döma snubblande nära 4%-spärren och behöver alla röster de kan få.

Ja, nästan så man får göra så, får trösta mig med att jag gör det för landets bästa.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Sorry, men det kommer inte ske.... Kommer aldrig någonsin lägga en röst på ett parti som har "kristen" moralagenda. Och Centern kommer inte få en enda röst så länge som Maud Olofsson sitter kvar som partiledare, möjligen ifall de ändrar till Carlgren eller Erlandsson.

Jag är heller inget större fan av KD, men om valet står mellan en stödröst på KD eller ett rödgrönt styre så är valet inte speciellt svårt i mina ögon.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Sorry, men det kommer inte ske.... Kommer aldrig någonsin lägga en röst på ett parti som har "kristen" moralagenda. Och Centern kommer inte få en enda röst så länge som Maud Olofsson sitter kvar som partiledare, möjligen ifall de ändrar till Carlgren eller Erlandsson.

Kristen moralagenda? Är det något speciellt du syftar på?
Jag antar att du inte läst partiprogrammet utan endast fastnar vid namnet.

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Medlem
Skrivet av H-can:

Kristen moralagenda? Är det något speciellt du syftar på?
Jag antar att du inte läst partiprogrammet utan endast fastnar vid namnet.

Följande är taget från KD:s hemsida där de talar om sin ideologi

Citat:

Kristdemokraterna bildades inte för att slå vakt om en särskild samhällsgrupps intressen, utan för att främja idéer med grund i den kristna etiken. Vårt partinamn förklarar att vi står för demokrati byggd på kristen människosyn och värdegrund...

Redan där kommer det varningsklockor... mer oroande är att man kunde höra "halleluja" sånger när SVT sände ett reportage om deras riksting nu i veckan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Följande är taget från KD:s hemsida där de talar om sin ideologi

Redan där kommer det varningsklockor... mer oroande är att man kunde höra "halleluja" sånger när SVT sände ett reportage om deras riksting nu i veckan.

Fast kristen värdegrund och etik delas i princip av alla världsreligioner i vart fall. Det är ju inte precis något dramatiskt eller chockande utan snarare en floskel som vilken annan. KD har ju en mängd olika slags religiösa personer med i sitt parti och inte bara kristna.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Synd att det är så många nötter som sätter upp SD, M och PP upp i toppen av denna omröstning, jäkligt synd. Om vi antar att de flesta är unga, skall det här bli Sveriges framtid? Blir då en Sverige jag inte kommer att leva i.

Synd att du inte kan acceptera andra människors åsikter utan att kalla dem för nötter.

Röstar på SD som sagt tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Synd att du inte kan acceptera andra människors åsikter utan att kalla dem för nötter.

Röstar på SD som sagt tidigare.

Fast SD använder ju mycket politik som bara är propaganda helt utan vetenskapligt stöd. Så om folk verkligen tror på viss politik de för är de ju nötter.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sentenced:

Fast kristen värdegrund och etik delas i princip av alla världsreligioner i vart fall. Det är ju inte precis något dramatiskt eller chockande utan snarare en floskel som vilken annan. KD har ju en mängd olika slags religiösa personer med i sitt parti och inte bara kristna.

Vet inte om jag delar din åsikt i denna fråga... Partiet har ju sitt ursprung i Pingströrelsen och leddes dessutom av en f.d pastor i Pingströrelsen i typ 31 år. Att man dessutom sjunger psalmer under sitt riksting är oroande då religion och politik ska vara skilda från varandra i mitt tycke.

Andra problem med partiet är tex deras hårdnackade motstånd mot homo/bi-äktenskap.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Vet inte om jag delar din åsikt i denna fråga... Partiet har ju sitt ursprung i Pingströrelsen och leddes dessutom av en f.d pastor i Pingströrelsen i typ 31 år. Att man dessutom sjunger psalmer under sitt riksting är oroande då religion och politik ska vara skilda från varandra i mitt tycke.

Andra problem med partiet är tex deras hårdnackade motstånd mot homo/bi-äktenskap.

Men det sitter både muslimer och andra inriktningar på olika positioner inom partiet(t.ex. även ateister). Det kristna budskapet är inget annat än en helt vanlig floskel som alla skriver under på. Det har egentligen inget mer religiöst med sig än att de i sin kontext kan bli religiöst, dvs gud sade eller jesus sade osv. Själva budskapet är ju bara helt vanlig hippie-jargong. Alla partier utom möjligen MP då har ju relativt skum bakgrund men de flesta har gjort upp med denna och utvecklats.

Jaja, jag skulle aldrig rösta på KD men det är inte pga deras "kristna värdegrund" den delen är helt okay och handlar ju bara om love peace and understanding, det är dock enbart flummigt och inget konkret.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Vet inte om jag delar din åsikt i denna fråga... Partiet har ju sitt ursprung i Pingströrelsen och leddes dessutom av en f.d pastor i Pingströrelsen i typ 31 år. Att man dessutom sjunger psalmer under sitt riksting är oroande då religion och politik ska vara skilda från varandra i mitt tycke.

Andra problem med partiet är tex deras hårdnackade motstånd mot homo/bi-äktenskap.

Religionen påverkar inte KD som parti mer än något annat parti i dagens läge. Ta en titt i partiprogrammet bla så ser ni detta.

Jag hoppas att C och KD får lite mer röster så vi småföretagare får det lite enklare och bättre.

Visa signatur

REFUSED