Permalänk
Skrivet av SuperCharles:

Håller typ med.. men problemet är att Sverigedemokraterna inte är ett seriöst parti... saker skulle inte bli så bra i Sverige ifall de vann..

Permalänk
Medlem
Skrivet av hkman:

Det där är bara en myt, påhittad av etablissemanget för att kunna fortsätta bygga på sin utopi om ett mångkulturellt samhälle som fungerar, vilket i sej är en oxymoron. Det finns inget mångkulturellt samhälle som fungerar bättre än etniskt homogena. Har man samma värdegrund att stå på blir det mer friktionsfritt än om man står på två helt skilda värdegrunder.

Ca: hälften av fyrtiotalisterna har redan gått i pension, ändå har vi arbetslöshet i Sverige. Vore det dessutom frågan om att importera arbetskraft skulle det vara avsevärt mer effektivt att importera från andra västländer då kulturkrocken blir mindre påtaglig då.

Och att vi inte ynglar av oss är ett steg i sej det med, på 70-talet tog man bort sambeskattning för makar så nu har man inte råd att yngla av sej om man samtidigt känner ett ansvar.

Så att minska invandringen kommer inte att kosta oss pengar, vi kommer att spara pengar som vi kan lägga på annat, få till en välfärd värd namnet till exempel.

Ber om ursäkt för det sena svaret. Glömde bort att jag postade och eftersom jag är inte speciellt intresserad av känslodebatter och metodideologier, vilka tyvärr brukar ta över politikdiskussioner har jag inte haft koll på tråden.

Jag ifrågasätter inte det du säger baserat på specialkunskaper eftersom det inte är mitt område. Däremot tycker jag att det mer logiskt borde uppstå praktiska problem med en befolkningsminskning i stället för den befolkningsökning som vi är vana vid.

Vid en minskning borde det första problemet bli brist på personer i arbetsför ålder. En mindre del skulle gå åt till barnomsorg och skola men det väger antagligen inte upp den procentuellt ökande andelen arbetkraft som kommer gå åt till sjukvården och det som går åt för att de äldre ska få en dräglig tillvaro.
Om så blir fallet kommer alltså en större del av arbetskraften att gå åt till sjuk och äldrevård. Man behöver inte kunna något om ekonomi för att förstå att ett sådant scenario betyder att en större del av den arbetsföra befolkningens inkomster kommer gå till dessa ändamål. Vi kan säga högre skatter eftersom den finsieringsformen är vanligast.
Man kan givetvis effektivisera vården och så vidare men det förändrar inte faktumet att det går åt mer av den arbetsföra befolkningens resurser för en viss standard för de som är ovanför arbetsför ålder.

En ekonom kanske skulle använda fackuttrycket "att vi får det sämre" om scenariot ovan är det förväntade.

Kom ihåg att pengar i sig inte gör att vi har saker vi förknippar med välfärd, utan hur mycket de arbetsföra kan producera åt sig själva och andra. Kan förenkla resonemangen lite om man har grunderna i åtanke.
Men som sagt, nationalekonomiska konsekvenser vid befolkningsminskning eller avtagande ökning är inte mitt område.

Permalänk
Medlem

En debatt mellan Liberala Partiet och Miljöpartiet om spårtrafik i Uppsala --> Fjellström debatterar lokaltrafik i Uppsala | Liberala partiet | Val 2010

Rekommenderas!

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Robeliboban:

Men går det allt för dåligt för alliansen kommer jag direkt rösta på dem. Tycker politiken som är just nu funkar utmärkt förutom några mindre svårigheter.

+1, det värsta som kan hända är att den rödgröna smörjan tar över och slösar skattepengar överallt.

Skrivet av Cloudstone:

En debatt mellan Liberala Partiet och Miljöpartiet om spårtrafik i Uppsala --> Fjellström debatterar lokaltrafik i Uppsala | Liberala partiet | Val 2010

Rekommenderas!

Haha, hans pustande facepalm åt hennes korkade argument är bara för bra.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk

Inslag om en norsk liten grabb som tillhör en utsatt minoritet, hans naiva batikmorsa flyttade till området med flit. Hon tror grabben ska få konkurrensfördelar när han blir äldre genom att prata norska med brytning!

Tysk dokumentär om situationen i en skola där turkar och andra mellanösternfolk är i majoritet

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Skrivet av SuperCharles:

......
Jag är trött på att folk inte kan göra skillnad på invandring och invandring. Jag är för arbetskraftsinvandring när det behövs då de som kommer till Sverige enkelt slussas in i samhället.

....

Din första mening där är mycket viktig.
Men arbetskraftsinvandringen som alliansen snackar om är inget annat än en dimridå. Det var fullt möjligt att arbetskraftsinvandra till Sverige redan innan EU, bara att det var lite krångligare. Sen femton år är vi dessutom med i EU vilket gör att 550 miljoner människor kan komma hit väldigt enkelt. Ändå har alliansen "varit tvungna" att öppna upp för arbetskraftsinvandring. Utomeuropeisk sådan.

251 städare arbetskraftsinvandrade 2009 Affes Statistik-blogg
Migration Affes Statistik-blogg

Städare, tidningsbud, kökspersonal m.m. Det är såna som tydligen inte kan hittas varken i Sverige eller övrigra Europa! Utlänningar som driver turklivs och liknande har släktingar som vill hit, men fått nej till att anhöriginvandra. Då kan de dra till med att de inte hittar "kompetensen" inom landet och få hit en eller två släktingar. Det är helt upp till arbetsgivaren att avgöra nu mer.

Det handlar om att politikerna till varje pris vill fortsätta förändra den etniska sammansättningen i landet samt förbereda för lönedumpning.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Skrivet av apspektakel:

Men vad spelar det för roll vem som begår brotten?
Sen att invandrare är mer benägna att begå brott, ja det beror väl på hur man menar.
Det är inte en biologisk anledning, de föds inte mer brottsbenägna än någon annan, det är deras uppväxt som gör dem kriminella.
Det här har inte ett smack att göra med fritidsgårdar eller sådant.

Det handlar om uppfostran, en helt sanslöst slapp och håglös skola, ett felprioriterat rättsväsende, en sjuk arbetsmarknadspolitik ( det här gäller både vänster och höger, ingen tar tag i problemet utan de gömmer bara undan det på olika sätt ) som inte blir bättre av världens näst högsta skattetryck.
....

Jo, generna spelar visst roll. Även om ingen från etablissemanget vill låtsas om det.

Danskarna har det mycket svårt i förorterna säger en polisman. - Deras barn kan inte leka i sandlådan, det är deras bilar som eldas upp, det är danskarnas lägenheter som får inbrott och det är danskar det skjuts på med luftgevär och just danskarna blir rånade på gatan.

Inavel bakom våldet? - Fria Tider

Från en artikel i danska polisförbundets tidning

Citat:

"er beboet af arabere, og at det er en gruppe statsløse palæstinensere, der sætter dagsordenen i forbindelse med kriminaliteten i området. Mange af dem, som lokalpolitiet har med at gøre, er tillige svagt begavede. Områdets skolepsykologer har endog karakteriseret nogle af de unge som værende på "sinkestadiet" (sinnesslöa, byfånar), sådan som det hedder i fagsproget."

"Fagpersoner i Odense Kommune, som DANSK POLITI har talt med, siger samstemmende, at omsorgssvigt, manglende stimulation og følgerne af fætter-kusine-ægteskaber er hovedårsagerne til, at flere af områdets unge er småt begavede, og derfor ender de nemt i kriminalitet."

"- De her unge har et lavt ordforråd, de er impulsstyrede og ikke konsekvens-orienterede, og derfor er de meget svære at nå ind til. De har simpelthen ikke de redskaber, der skal til for at diskutere. Mange af dem har desuden en ekstrem forkærlighed for ild. (eld)"

- "Desuden er der en del omvendt racisme herude, og det er blevet mere udtalt gennem de seneste år. Danskerne har det meget svært i Bøgeparken. Deres børn kan ikke lege i sandkassen, det er danskernes biler, der bliver stukket i brand, det er danskernes lejligheder, der er indbrud i, der skydes med luftgevær efter danskerne, og det er danskerne, der bliver udsat for gaderøverier."

Citat:

American black males are twice as likely than American white males to have MAOA-L which has been linked to crime, violence and aggression in scores of studies going back over fifteen years. Black males are also 13.5 times more likely to have a rare version of the gene associated with “extreme violence and extreme aggression.”

Studies have linked the gene to increased levels of sexual violence, alcoholism, crime, and even higher levels of credit card debt. However, very little is said about it outside of scientific journals. The reason is obvious. Many articles published on the gene even state that it has serious implications concerning race and ethnicity.

Whites, usually referred to in euphemisms like “westerners,” are said to be less likely to have the gene than other groups. One third of whites have MAOA-L, while groups usually only identified as “others” have instances of two thirds or higher. It has also been suggested in scientific journals that whites may be less affected by the gene than “others.”

In fact, researchers have even censored their own findings on race and MAOA-L! Others have faced hostility from the University community for mentioning which races have the highest rates.

What’s more, even less is said about some of the even rarer extreme forms of the gene. Most people with MAOA-L have the “3 allele repeat version.” There is a rarer “2 allele repeat version” that is usually described as “associated with extreme aggression and extreme violence.” Several studies have concluded that 1% or less of all white males in the United States possess the dangerous 2 allele repeat version. Meanwhile a study of “non-white Americans” showed that the extra dangerous version occurred in 6% of non-white American men. One lone study from 2006 tested tested blacks alone and found that 13.5% have the extra dangerous version of the gene. Source.

MAOA-L, which causes low activity of the metabolizing enzyme monoamine oxidase A, is spoken of in euphemisms when it comes to ethnicity. However, already it has been used in court cases in the US, Britain, and Italy. In Italy lawyers claimed an Algerian immigrant should get a lighter sentence for stabbing a Columbian immigrant to death, because his DNA contains the MAOA-L gene. The judge agreed and reduced the defendants sentence. Source.

Already, we have leftist college professors making declarations like “if African Americans have higher rates of MAOA-L, than that should be a factor in sentencing!” The hypocrisy of these leftists is deafening. On one hand they will say that the “races are all equal,” then demand special treatment for blacks for a “genetic deficiency” in the same breath.

https://www.flashback.org/sp24917750

Citat:

Head Examined: Scientist's Study Of Brain Genes Sparks a Backlash

Dr. Lahn Connects Evolution In Some Groups to IQ Debate on Race and DNA 'Speculating Is Dangerous'

CHICAGO -- Last September, Bruce Lahn, a professor of human genetics at the University of Chicago, stood before a packed lecture hall and reported the results of a new DNA analysis: He had found signs of recent evolution in the brains of some people, but not of others.

It was a triumphant moment for the young scientist. He was up for tenure and his research was being featured in back-to-back articles in the country's most prestigious science journal. Yet today, Dr. Lahn says he is moving away from the research. "It's getting too controversial," he says.

Dr. Lahn had touched a raw nerve in science: race and intelligence.

What Dr. Lahn told his audience was that genetic changes over the past several thousand years might be linked to brain size and intelligence. He flashed maps that showed the changes had taken hold and spread widely in Europe, Asia and the Americas, but weren't common in sub-Saharan Africa.

https://www.flashback.org/sp24918230

Ska som om ett av vårens sista avsnitt av Efterlyst ligger ute ännu. Där hade de nämligen en kort intervju med Kriminalvårdens forskningschef som också pekade på att gener är en del av förklaringen, trots massiv propaganda i västvärlden om att det enbart handlar om socioekonomiska faktorer, kulturella skillnader och annat mumbo jumbo.
De som pekar på kultur bör för övrigt fråga sig vilka det är som formar kulturen....
Genetiken och kulturen är ju till stor del varandras spegelbild. Det ena är en avbild av det andra.
Människorna som bor i en region formar sin egen kultur, med vissa influenser utifrån.

borttappat ord
Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Skrivet av 'Jonte[YoT:

;10311239']... Det handlar om att politikerna till varje pris vill fortsätta förändra den etniska sammansättningen i landet ...

Varför vill politikerna göra det? Vad är deras slutmål?

Permalänk

Japp, tredje sista för säsongen
TV3 Play
Avsnitt 16 - Säsong 40
Längd: 45:07
Sänt 2010-05-19 21:00
32 minuter in i programmet, reportage om nån Jim Wremerth som slagits och bråkats
Martin Grann, forskningschef Kriminalvården, presenteras här som professor i psykologi

Avgörande saker.. en avgörande sak är om det finns droger med i bilden och alkohol då
Att man tar sig ur det, för det är en sån där faktor som vi vet är väldigt intimt förknippad med fortsatt kriminellt beteende
Generellt sett kan man säga att det biologiska arvet, dvs. DNA, generna, har en större betydelse för den här typen av problem än vad man traditionellt har trott [läs hävdat] i vårt land... Men det är en kombination och man kan väl säga att man föds med en sårbarhet som är genetiskt betingad men sen beror det lite på miljön... Miljön modererar så att säga den sårbarheten. Även om man föds med en bra startutrustning så kan naturligtvis en riktigt belastad miljö ändå göra ett resan blir krånglig. Och vice versa då.

Slut på intervjun, Jim igen

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Skrivet av tredora:

Varför vill politikerna göra det? Vad är deras slutmål?

De flesta är nog inte riktigt medvetna om vad slutmålet är. En hel del inom de forna högerpartierna, alliansen, ser gärna större klyftor (inte för att de är så speciellt stora idag, Sverige är ett av världens ekonomiskt sett jämnaste länder, men som på de flesta håll finns det en pytteliten elit på några tusen personer som äger hälften av tillgångarna) i samhället med en stor underklass som kan agera riktigt billig arbetskraft. Då kan industriföretagen förhoppningsvis stanna... Ja, de som är kvar det vill säga.

Ministern Sabuni gjorde något utspel för bara ett par dagar sen om att minimilönerna måste sänkas i Sverige
https://www.flashback.org/t1272942

För de som dragit igång hela det mångkulturella maskineriet så hägrar en vision om en rasblandad, helt rotlös världsmedborgare, som är fördummad och saknar ett nationellt arv att vara stolt över. Billig, lättkontrollerad arbetskraft som är en del i den nya världsordningen.
Det är också så att de som varit drivande och lobbat för mångkultur, apartheids avskaffande osv. har varit förföljda genom århundradena. Att införa mångkultur i sina värdländer är ett sätt för dem att se till så att de inte riskerar förföljelse igen, utan ursprungsbefolkningarna ska vara fullt sysselsatta med alla problem de nyinflyttade kolonisatörerna skapar.

Vanliga journalister och politiker lever i en teoretisk värld där mångkultur är bra. Till stor del triggar de varandra och skruvar upp vansinnet, även om det är media som har den största skulden. De allra flesta tror att det här är normalt, så här ska det vara. Man måste ha massinvandring av tredjevärldenmänniskor.

Wordpress är nere nu men det här är en debattartikel som alla som tänkt rösta egentligen borde läsa...
Så styrs opinionsbildningen Demokratbloggen

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cloudstone:

En debatt mellan Liberala Partiet och Miljöpartiet om spårtrafik i Uppsala --> Fjellström debatterar lokaltrafik i Uppsala | Liberala partiet | Val 2010

Rekommenderas!

Vi i det rödgröna...., Vi i det rödgröna...., Vi i det rödgröna...., Vi i det rödgröna...., Vi i det rödgröna...., Vi i det rödgröna...., Vi i det rödgröna...., Vi i det rödgröna...., Vi i det rödgröna...., Vi i det rödgröna...., Vi i det rödgröna...., Vi i det rödgröna...., Vi i det rödgröna...., Vi i det rödgröna...., Vi i det rödgröna...., Vi i det rödgröna...., Vi i det rödgröna...., Vi i det rödgröna....
OOOHHHHH blir så trött på den jävla frasen!!! Gillar också att hon inte hade något svar på vart de där 3 miljarderna skulle komma från

Skrivet av Robeliboban:

Den bästa förklaringen till varför invandringen just nu är så pass dålig.

Det sjukaste av allt är att det är bara norge och danmark som vågar göra reportage.

Den va riktigt bra faktiskt

Permalänk

Moderaterna blir det högst troligtvis, troligtvis inte SD dock så har dom bra punkter.

* Jobskatteavdraget ger mig ca. 1500 mer i månaden, det är fanimej majoriteten av min marginal dessvärre, med sossarna vid makten så tar dom mina pengar och ger till "den fattige/arbetslöse" och får på så sätt ännu en fattig i samhället. Och jag sliter ju för dom pengarna.

* Förbifart Stockholm behövs, jag personligen kommer inte ha användning för det, men dom andra i sthlm´s kranskommuner kommer ha användning för det. Sossarna tänker bara på dom som absolut kan åka kommunalt överallt.

* Dom gjorde så jag kunde få ett vettigt boende under mandatperioden genom ombildning till bostadsrätt och som låg i rätt läge med tanke på aktuell situation i familjen. Med 2 barn i betongområde med massa liv och folk med ifrågasättbara åsikter och tankar /läs kriminella slynglar och småjallas, så tackar/bugar/bockar jag för det.

* Sossarna tänker göra min färd till jobbet dyrare, och jag får ingen ersättning i avdrag på skatten. Jag förlorar ca 50 minuter per dag med att åka kommunalt. Det är nästan 20 timmar i månaden som jag kan använda till att umgås med barnen eller göra annat. Frågan är där vem som egentligen bryr sig om tid osv.

* Moderaterna kom med ROT: Min plånbok tackar

* Sossarna kom med "Butler"-förslaget. Så dom menar att man ska spara tid och det ska bli smidigare med o konka 3 IKEA-kassar med kläder på bussen till T-banan? Ännu en gång bara fokusering på dom som bor precis vid tunnelbanan. Frågan är ju vem som ska ha råd att "hyra bort tvätt". Näää, Rut e bättre på den punkten.

Plus en massa annat...

Visa signatur

Main: FD R2 - CoolerMaster Silent Pro M 700W - AsRock Z77E-ITX - Intel i5 3570K @ Stock - 4GB Corsair XMS3 1333MHz - Corsair SSD Force 3 Series 120GB - Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB - Win 7

Permalänk
Skrivet av tredora:

Varför vill politikerna göra det? Vad är deras slutmål?

Du ska ställa dig frågan "What is their final solution"

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

Jag vet att alla ska få rösta på det dom vill. Frågan jag ställer mig, efter alla videos, dokumentärer och rapporter som visar klart och tydligt att massinvandringen håller på att sänka alla länder som tidigare setts som "paradis", t.ex Sverige. Hur ni inte kan vilja rösta på SD?

Ser ni det verkligen som viktigare att få mer bidrag, få några hundra kvar i plånboken varje månad, att få ROTavdrag, än att era barn överlever skoldagen om 10-20 år ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Jag vet att alla ska få rösta på det dom vill. Frågan jag ställer mig, efter alla videos, dokumentärer och rapporter som visar klart och tydligt att massinvandringen håller på att sänka alla länder som tidigare setts som "paradis", t.ex Sverige. Hur ni inte kan vilja rösta på SD?

Ser ni det verkligen som viktigare att få mer bidrag, få några hundra kvar i plånboken varje månad, att få ROTavdrag, än att era barn överlever skoldagen om 10-20 år ?

För att det finns knappt (finns det ens en) några vettiga rapporter som visar på det, de flesta är sådana som bara outbildade människor sväljer.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Avstängd

Det riktigt dryper av skitsnack i denna tråd...

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SuperCharles:

Röstar på Sverigedemokraterna i det kommande valet. Det gör jag eftersom jag dels tycker att de har rätt i invandringsfrågan, men också för att de är de enda som vågar ta upp den sakligt.

Och då måste de ju vara de enda som har rätt om saken också? Sakligt? Tillåt mig hånle.

Skrivet av SuperCharles:

I media hör man mycket om hur ensamkommande småbarn kommer ensamma till Sverige... I FN:s barnkonvention används ordet barn i betydelsen en människa som inte fyllt arton år. 13-19 år kallas tonåringar eller ungdomar. Hur lätt är det för en max 13-åring att ta sig genom hela Europa till Sverige? Tssk, media, media...

För SD kommer minsann göra...ja vadå?

Skrivet av SuperCharles:

Sen är jag trött på hur man ska förklara sig och hur man granskas när man säger att man är Sverigedemokrat. Jag är trött på behöva tvärnita med bilen till och från när jag ska hem från jobbet för två mopedister kör en trimmad moped (oftast samma mopedister, inte samma moped. Sätter detta inom parentes för att inte bli kallad rasist. Hjälm används inte för övrigt) kör ut på vägen rakt framför mig. Nästa gång tror jag närmare bestämt att jag inte hinner reagera?

SD kommer förbjuda mopeder?

Skrivet av SuperCharles:

Jag är trött på att i Norge så kunde man konstatera att samtliga överfallsvåldtäkter i Oslo så låg personer med utomeuropeisk bakgrund bakom.

Det är ju så himla vanligt med överfallsvåldtäcker att det omöjligen kan vara statistisk slump? Förutom, förstås, att uppgiften troligen är osann eller handplockad.

Skrivet av SuperCharles:

Men jag blir ännu mer trött på att i Sverige läser man att värmen ligger bakom (det har regnat ganska mkt den här sommaren?). När SD begär ut alla våldtäktsdomar av Sveriges tingsrätter så beskylls dem för att göra våldtäkter till en valfråga. Beskylls inte de andra partierna och framför allt media till att sopa det under mattan?

Du kanske skulle rösta på FI? Hihi.

Skrivet av SuperCharles:

Jag är trött på att bli kallad rasist när jag inte vill bli rånad. Jag är trött på att bli kallad rasist när jag efter två år inte fått mitt skadestånd angående ett rånförsök eftersom kronofogden inte hittar något de kan utmäta hos de tre dömda och kritiserar detta eftersom jag ändå ser dem till och från på pizzerian, köra sina mopeder (sina?), ser dem på krogen, och så vidare.

Och naturligtvis har du inte sagt eller antytt något rasistiskt i sammanhanget?

Skrivet av SuperCharles:

Jag betalar skatt så att den som försöker råna mig ska kunna bo i en villa som är större än den min familj bor i eftersom soc hyr den.

Har SD lovat sänka avundsjukenivån i landet? Med hjärnkirurgi?

Skrivet av SuperCharles:

Jag är trött på att folk inte kan göra skillnad på invandring och invandring.

Berätta, vad är det för skillnad mellan invandring och invandring?

Skrivet av SuperCharles:

Jag är för arbetskraftsinvandring när det behövs då de som kommer till Sverige enkelt slussas in i samhället. Med "flykting"invandring är det inte lika lätt. Över 20 miljoner människor har Sverige som första val, hur ska man kunna ta emot alla dem när det inte finns arbete åt de som redan är här, svenskar som invandrare? Snälla -.-

Sverige är ett rätt glesbefolkat land?

Skrivet av SuperCharles:

I övrigt så innehåller mitt inlägg sakliga uppgifter, såväl som hur jag upplever det.

Anekdot är ej samma sak som saklig uppgift.

Skrivet av SuperCharles:

Gör detta mig till rasist? Har många vänner som är invandrare dessutom, väldigt många av dem kommer rösta på SD.

Alla "jag är inte rasist men..." ingår i en rasistisk kontext.

Skrivet av SuperCharles:

Alla är förstahandsväljare (91or & 92or främst). Är vi små nynazister? I medias ögon: Ja. Vi ska granskas från topp till tå. Minsta avvikelse från kulturälskande ska beskrivas som djupgående rasism. JA JAG ÄR J*VLIGT TRÖTT PÅ DET!

Sluta med det då.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SueCia:

Bästa jag läst i den här tråden, det stämmer så väl men tyvärr vågar ingen ta i frågan med tång. Och om typ 20 år tror jag att det är försent, Läste någonstans att Muhammed är det vanligaste namnet hos nyfödda pojkar i Malmö eller vart det var, vill vi svenskar bli en minoritet i vårt eget land? Verkligen?

Vad händer när det är för sent? Heter alla Muhammed då? SD kanske får ta fram ett program där man börjar numrera namnen, Muhammed-1, Muhammed-2, osv, så vi vet vad vi ska kalla varandra i framtiden?

Innan du kan dra någon som helst slutsats av denna obevisade anekdot måste du ta reda på kvoten [vanligaste namn]/[antal namn] bland nyfödda pojkar som på något sätt klassas som invandrare och samma kvot för de som är infödda (de som ni rasistiskt nog kallar "svenskar"). Om första kvoten är mindre säger din anekdot absolut ingenting.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av belga:

Som motsats till högerblocket som anser att det är en mänsklig rättighet att få saker utan att betala för det som om feodalsamhället fortfarande var den ultimata samhällsordningen, som länge de är på topp det vill säga.

Ett ord: Va?

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Robeliboban:

Den bästa förklaringen till varför invandringen just nu är så pass dålig.

Det sjukaste av allt är att det är bara norge och danmark som vågar göra reportage.

Vilket mod!

Skrivet av 'Jonte[YoT:

;10311208']Inslag om en norsk liten grabb som tillhör en utsatt minoritet, hans naiva batikmorsa flyttade till området med flit. Hon tror grabben ska få konkurrensfördelar när han blir äldre genom att prata norska med brytning!

Hur vet du att hon är naiv?

Skrivet av 'Jonte[YoT:

;10311208']
Tysk dokumentär om situationen i en skola där turkar och andra mellanösternfolk är i majoritet

Så det är ett "globalt" problem. Btw, var har SD för utrikespolitik?

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem
Skrivet av MBY:

Det är ju så himla vanligt med överfallsvåldtäcker att det omöjligen kan vara statistisk slump? Förutom, förstås, att uppgiften troligen är osann eller handplockad.

Vad är din poäng? Av samtliga 41 rapporterade fall i Oslo på tre år hade 100% av GM icke-västerländsk bakgrund.

Varför skulle norska polisen ljuga om detta?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 'Jonte[YoT:

;10311274']Jo, generna spelar visst roll. Även om ingen från etablissemanget vill låtsas om det.

Flashback och den nynazistiska tidningen Fria Tider är naturligtvis peer-review-källor? Vilka är etablissemanget och hur kommer jag i kontakt med dem?

Skrivet av 'Jonte[YoT:

;10311274']Ska som om ett av vårens sista avsnitt av Efterlyst ligger ute ännu. Där hade de nämligen en kort intervju med Kriminalvårdens forskningschef som också pekade på att gener är en del av förklaringen, trots massiv propaganda i västvärlden om att det enbart handlar om socioekonomiska faktorer, kulturella skillnader och annat mumbo jumbo.

Så det var alltså en kriminalvårdens "forskningschef" i östvärlden?

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SueCia:

Jag vet att alla ska få rösta på det dom vill. Frågan jag ställer mig, efter alla videos, dokumentärer och rapporter som visar klart och tydligt att massinvandringen håller på att sänka alla länder som tidigare setts som "paradis", t.ex Sverige. Hur ni inte kan vilja rösta på SD?

Det kan ju beror på att vi kan saker.

Skrivet av SueCia:

Ser ni det verkligen som viktigare att få mer bidrag, få några hundra kvar i plånboken varje månad, att få ROTavdrag, än att era barn överlever skoldagen om 10-20 år ?

För SD-väljare går ju aldrig på bidrag.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrc:

Vad är din poäng? Av samtliga 41 rapporterade fall i Oslo på tre år hade 100% av GM icke-västerländsk bakgrund.

Varför skulle norska polisen ljuga om detta?

1) Hitta en region där det finns statistik över överfallsvåldtäkter
2) Hitta en tidsram där 100% har icke-västerländsk bakgrund
3) Profit!
Bonus:
4) Redovisa inte källan, men ställ den retoriska frågan om varför en förment auktoritet skulle ljuga.

Det är ju fasligt återkommande. De som snackar mest om statistik i SD-lägret är de som allra minst förstår statistik.

Edit: Vad tror ni siffrorna visat om man valde Umeå som region när Hagamannen var som mest aktiv? Slutsats - Umeå behöver fler invandrare?

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 'Jonte[YoT:

;10311865']Det är 100% även under en åttaårsperiod.

"Sedan dess har ytterligare 20 överfall skett, enligt Nerikes Allehanda. Fortfarande är gärningsmännen till 100 procent invandrare av ickevästlig härkomst."

Ohh, ytterligare 20 fall? Av de ursprungliga vadå, typ 6? Då gör vi statistik så det ryker!

"Fria Tider" tillämpade inte peer review för några minuter sedan när jag postade mitt förra inlägg. De kanske gör så nu?

Skrivet av 'Jonte[YoT:

;10311865']Mitt råd är att du ignorerar den svenskhatande oikofoben mby. Har svårt att förstå hur en sån människa kan se sig i spegeln på morgonen.

Det är rätt skönt att inte se dig i spegeln.

Skrivet av 'Jonte[YoT:

;10311865']
Ännu mer beklämmande fakta svenskhatarna kommer låtsas om att de aldrig sett i framtida diskussioner

De där djälva tyskhatarna har säkert inte sett Der ewige Jude eller läst The International Jew!!!

Skrivet av 'Jonte[YoT:

;10311865']
Svenska BRÅ ljuger och förvränger bäst de kan, det har jag tagit upp tidigare men det rinner av äckelvurmarna som vatten på en gås. De låtsas om att de aldrig har läst det.

Ja, du har uppenbarligen tillgång till en mer riktig källa. Fri från statistiker och deras trångsynta instrument. Edit: Ni gör ju faktiskt objektivt fel mer er "statistik". Detta har debunkats tidigare. Varför korrigerar ni inte era misstag?

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem
Skrivet av MBY:

1) Hitta en region där det finns statistik över överfallsvåldtäkter
2) Hitta en tidsram där 100% har icke-västerländsk bakgrund
3) Profit!
Bonus:
4) Redovisa inte källan, men ställ den retoriska frågan om varför en förment auktoritet skulle ljuga.

Det är ju fasligt återkommande. De som snackar mest om statistik i SD-lägret är de som allra minst förstår statistik.

Edit: Vad tror ni siffrorna visat om man valde Umeå som region när Hagamannen var som mest aktiv? Slutsats - Umeå behöver fler invandrare?

Oslo är fortfarande en miljonstad (nåväl, nästan), det är inte Knäckebröhult vi pratar om.

Varför skulle norska polisen behöva redovisa sin källa, du tror inte de är kapabla över att föra egen statistik?

Givetvis får man ta siffrorna för vad de är, statistiken säger exakt vad den säger och ingenting annat. Implicit menar du något annat men du verkar missa att bevisbördan ligger på dig och inte någon annan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrc:

Oslo är fortfarande en miljonstad (nåväl, nästan), det är inte Knäckebröhult vi pratar om.

Varför skulle norska polisen behöva redovisa sin källa, du tror inte de är kapabla över att föra egen statistik?

Givetvis får man ta siffrorna för vad de är, statistiken säger exakt vad den säger och ingenting annat. Implicit menar du något annat men du verkar missa att bevisbördan ligger på dig och inte någon annan.

Aha, norska polisen har alltså skrivit i tråden? Eller ni har länkat till den och inte "Fria Tidningen"? Antalet våldtäkter är inte relevant, inte det? Antalet förövare, hmm, kan det vara relevant? Nä, bara att det är 100% invandrare.
Och antalet överfallsvåldtäkter är förstås uppe i miljonen nu?

(Snacka om att inte fatta ett skvatt av vad man snackar om. Att Oslo är en storstad är liksom grejen. En vinstlott för cherry-picking!)

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrc:

Implicit menar du något annat men du verkar missa att bevisbördan ligger på dig och inte någon annan.

Du verkar ha missat att bevisbördan ligger på de som försöker visa att invandrare skulle vara mer benägna till brott, och dessa personer brukar mest länka till "skitkällor" som "Fria Tider" osv, börja med att visa konkreta källor först innan du försöker skifta bevisbördan.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av MBY:

Aha, norska polisen har alltså skrivit i tråden? Eller ni har länkat till den och inte "Fria Tidningen"? Antalet våldtäkter är inte relevant, inte det? Antalet förövare, hmm, kan det vara relevant? Nä, bara att det är 100% invandrare.
Och antalet överfallsvåldtäkter är förstås uppe i miljonen nu?

(Snacka om att inte fatta ett skvatt av vad man snackar om. Att Oslo är en storstad är liksom grejen. En vinstlott för cherry-picking!)

Att du ger dig i kast med påhopp såhär tidigt höjer inte direkt ditt ethos. Statistiken säger exakt vad den säger och ingenting annat, om andra drar slutsatser av statistiken får det vara för dem, jag gör inte det. Att det finns komplikationer med statistiken begriper vem som helst men det är inte vad detta handlar om.

Du fick en ärligt chans men du verkar numera mest ge dig i kast med smutskastning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MBY:

Ett ord: Va?

Ja jag menar om man ändå ska dra till med uråldriga likväl felaktiga påståenden så kan vi ju se till att hårddra och överdriva det riktigt ordentligt. Det finns inget parti i Sverige som påstår eller tror/tycker att det är en mänsklig rättighet att sno pengar från folk. Precis som att det inte finns något parti som tycker att det vore ok att införa liveget slaveri igen(även om jag personligen tycker att det är liten skillnad mellan det och ersättningslösa "arbetsmarknadsåtgärder").

För det är ju skäckbilderna som används som rena fantasi-historier för att skrämma småbarn. Sossar och vänstern är forna sovjet där kommunismen styrde medan högerblocken är gamla 1700-talet där rika övermän skulle styra resterande samhället, eftersom alla utan pengar uppenbarligen inte var kapabel att göra det själv.

Det är löjligt att ens försöka påstå att de partier vi har idag har någonting gemensamt med de uppmålade arketyper de påstås härstamma ifrån. En gång i tiden kanske, men inte idag. Att de drar åt olika håll är givet, och att de vill göra saker på olika sätt likaså men det finns ofantligt många fler nyanser på skalan mellan dem än de raka motsatserna och extrembilderna som folk använder i rent propagandasyfte.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.