Test: Sleeping Dogs
Egenskap | Värde |
---|---|
Titel | Sleeping Dogs |
Utvecklare | United Front Games |
Genre | Actionäventyr |
DirectX-version | 11.0 |
Lanseringsdatum | 2012-08-17 |
Systemkrav |
|
Testinställningar | Ultra, High FXAA + High SSAA (upplösning varierar) |
Öppna miljöer och sandlåda i asiatisk miljö är receptet för Sleeping Dogs. Upplevelsen handikappas knappast av en rejäl grafikmotor med DX11-stöd och gott om effekter, godis för alla entusiaster. Sist men inte minst, inbyggda verktyg för prestandatest gör mätningarna till en barnlek.
Trenden fortsätter – Geforce GTX 980 Ti klockar in på positionen bakom flaggskeppet GTX Titan X. Marginalen ned till GTX 980 är cirka 24 procent.
Med fler pixlar kan GTX 980 Ti av allt att döma sträcka på benen ytterligare. Avståndet till Geforce GTX 980 utökas till cirka 27 procent, och snittvärdet orkar precis över guldstandarden 60 fps.
Vid 4K UHD landar Geforce GTX 980 Ti hela 37 procent före GTX 980, där den sistnämnda modellen delar position med AMD Radeon R9 290X.
Renderingstider
Graferna för renderingstider representerar hur lång tid varje bildruta tar att rita upp mätt i millisekunder. Värdet kan ge nya insikter runt prestandaproblem, men påverkas samtidigt starkt av flaskhalsar från till exempel processor eller spelmotor. Observera att sekvensen inte nödvändigtvis motsvarar underlaget för FPS-värdena ovan. Mer information finns på sidan "Testsystem, mjukvara och metod".
Sleeping Dogs ritar upp en klart trevlig graf från de uppmätta renderingstiderna. Antydan till spikar finns, men rent subjektivt märks detta inte nämnvärt och i det stora hela flyter sekvensen på bra.