Speltest: Total War: Shogun 2
Egenskap | Värde |
---|---|
Titel | Total War: Shogun 2 |
Utvecklare | Creative Assembly |
Genre | Realtids strategispel |
DirectX-version | 11.0 |
Lanseringsdatum | 2011-03-24 |
Systemkrav |
|
Spelen i Total War-serien är kända för storslagna landskap med tusentals soldater som har ihjäl varandra på klassiskt vis, något som ger hög belastning på både grafikkort och processor. Shogun 2 är inget undantag och med en DX11-patch i bagaget ett utmärkt prestandatest för all slags modern hårdvara.
Massiva slag i Shogun 2 får AMD:s nya A-serie att gå ner på knäna. Nykomlingarna tappar extremt mycket när det kommer till avläsningar av lägsta fps-värden i jämförelse med den likvärdigt prissatta Core i3 3220 från Intel. Trinity-modellerna är här endast marginellt snabbare än Llano-baserade A8-3870K.
I den lägre upplösningen minskar avstånden mellan modellerna men placeringarna i toppen består. Modellerna i AMD:s nya A-serien halkar efter Intels Core i3 3220 och presterar någon enstaka procent bättre än föregångaren A8-3870K.