@ArtMan: anledningen till att jag kikar på olika förhandstittar från större publikationer (Gamespot, IGN, Eurogamer, etc.) är för att bilda mig en generell uppfattning av vad folk som faktiskt fått känna på spelet anser. Det har tagits upp förut, men stora spel visar sig helt enkelt inte väl under kortare snuttar eller trailers. Det som hjälper många andra gameplay trailers är ju att det väldigt ofta handlar om uppföljare, så kärnan är redan känd. Här är det istället helt nytt.
Jag håller med om att tonen i vissa scener jobbar väldigt hårt på att vara cool, och tror även det beror på vad som försiggått under inspelningar av röstskådisarna, för att inte tala om casting. Men gällande gameplay har vi ju bara sett en bråkdel, och även där har förhandstittarna lyft tankar på hur olika saker känns inledningsvis.
Sen får man kanske ha lite ödmjukhet i hur mycket eller lite man "tror på" saker gällande buggar. Är man inte spelutvecklare, eller har erfarenhet av hur det ser ut för ett massivt spel i den här klassen, vet man nog inte särskilt mycket om just hur många buggar som kommer dyka upp under utvecklingens gång.
Jag raddar upp några slumpmässiga namn så ser vi om folk blir påminda om buggar och saker som helt eller delvis påverkade spelupplevelsen: World of Warcraft, spelserien Elder Scrolls, spelserien Fallout, spelserien Witcher, XCOM 1 och 2, Fez, spelserien Counter-Strike, Baldur's Gate Enhanced Edition, och så vidare.
Vi kan se till dokumentärfilmen från spelet God of War 4, Raising Kratos. Det spelet försenades en månad, och där ger man till och med siffran över buggar som fanns kvar när den behövde vara buggfri: 2006 stycken. Vid ett annat tillfälle var det nära 3900st. Då tarvas det rätt mycket arbete från studion som helhet, och Sony Santa Monica var/är välfinansierad samt stor.
Det är många konspirationer utan belägg som florerar hos dig nu.