Permalänk

Datorn fryser, men muspekaren rör sig

Hej!
Idag när jag startade min data så slutade mitt trådlösa nätverkskort (Linksys wmp54g v4.1) fungera. Jag kollade i device manager och den upptäckte en oidentifierad hårdvara. Jag testade att installera ett par drivisar som har fungerat förut, men nu gjorde dom inte det helt plötsligt. Jag fick felkod 10, enheten kan inte starta.
Jag stängde av datan, tog ur kortet och satte i det igen.
Funkade inte första gången, men efter att ha gjort likadant igen ett par gånger till så funkade det, helt magiskt. Jag behövde inte ens installera drivisar.
Efter det så har datan börjat frysa någon minut efter att jag kommit in i windows, men jag kan fortfarande röra musen en stund. Tillslut fryser den oxå.
Ska testa att koppla i och ur kortet igen... återkommer senare.

Vad kan detta bero på? Behöver hjälp! Dator i sig

Edit: Testade att koppla i och ur kortet igen. Fungerade bra tills jag klickade på "Check for updates" i windows update. Nu har den hängt sig två ggr pga det.

Visa signatur

"Att betala för att icke-modulärt och klaga på det är korkat. Som att köpa en opel och klaga på att du inte fick en mercedes..."

Permalänk

Problemet verkar ha löst sig. Installerade en äldre drivrutin

Visa signatur

"Att betala för att icke-modulärt och klaga på det är korkat. Som att köpa en opel och klaga på att du inte fick en mercedes..."