Kommer ej åt sweclockers.se o sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kommer ej åt sweclockers.se o sweclockers.com

Hej.

Kommer åt Sweclockers via 83.140.33.3 men inte via DNS-adresserna.
Bara jag som upplever det så eller finns det någon mer där ute?

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk

för mig fungerar det utan problem, comhem.

kolla om du har samma fel http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=9...

Visa signatur

Ryzen 5800x - Strix B550-F Gaming - TUF RTX3080 - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO SL - WD_BLACK SN750 1TB - Seasonic Focus GX 850W - FD Define 7 Compact DTG - AOC CU34G2X - ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Glömde nämna att jag kör med Telia.
Nu fungerar det i alla fall. Har inte ändrat något här hemma.

Tack för svaret och länken!

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Geeks
Grundare

Vi har i dagarna ändrat DNS:er till våra domäner och det kan vara det som strular tillfälligt. Vi rekommenderar INTE att ni skriver in domän och IP-adress i hosts-filen på grund av att vi byter IP till de nya servrarna inom kort och då hamnar ni fel.

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Edin
Vi har i dagarna ändrat DNS:er till våra domäner och det kan vara det som strular tillfälligt. Vi rekommenderar INTE att ni skriver in domän och IP-adress i hosts-filen på grund av att vi byter IP till de nya servrarna inom kort och då hamnar ni fel.

Tur att jag inte gjorde det

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Kul att ni märkt av det.. Jag med Chrome har inte märkt av nåt

Har också chrome, men har märkt det.

Permalänk
Medlem

jag kommer också bara in på http://83.140.33.3/

Permalänk
Medlem

F5 några gånger fixar det.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk

Var det bara teliaproblem?
Jag som trodde att de höll på att lansera SWEC 5.0 :/

Permalänk
Keeper of the Bamse

ipconfig /flushdns kan ju lösa några problem kanske? Jag har iaf inte problem med blixtvik

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cellomannen
Var det bara teliaproblem?
Jag som trodde att de höll på att lansera SWEC 5.0 :/

Inga problem här heller att komma in på sidan.:) Har Felia tyvärr.:P Dock hoppas man att man att de lanserar Swec 5.0.:D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Använder Chrome, och har märkt av det under söndagen och nu under morgonen (måndag).
*ledsen i ögat*

Permalänk
Geeks
SweClockers

Det är tyvärr ingenting vi kan göra något åt, utan den som har problem får snällt vänta in att internetleverantörens DNS-server uppdaterar tabellerna.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Edin
Vi har i dagarna ändrat DNS:er till våra domäner och det kan vara det som strular tillfälligt. Vi rekommenderar INTE att ni skriver in domän och IP-adress i hosts-filen på grund av att vi byter IP till de nya servrarna inom kort och då hamnar ni fel.

Innebär detta att man slipper vänta i några minuter (3-4 min) på att komma in i en tråd eller att läsa en nyhet på natten?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kadjoopplo
Innebär detta att man slipper vänta i några minuter (3-4 min) på att komma in i en tråd eller att läsa en nyhet på natten?

Servrarna uppgraderas på torsdag, då bör allting gå betydligt kvickare.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Kul att ni märkt av det.. Jag med Chrome har inte märkt av nåt

Chrome påverkar ju inte sånt

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Servrarna uppgraderas på torsdag, då bör allting gå betydligt kvickare.

Låter bra. Har varit lile jobbigt att inte kunna surfa på sweclockers på natten.