Lista era tre bästa köp någonsin

Permalänk
Medlem

Yamaha NS1000M för 4000 kronor

Fantastiska studiomonitorer!

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Glömsk

1) Min Pentium 4-baserade dator jag använde som huvudburk från 2003-2009 har antagligen påverkat mitt liv / lett till mest bra saker av alla köp jag någonsin gjort.

Annars vet jag inte. Jag gillar mina glasögon, min anteckningsbok och min penna.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

1) Detta är ju inte riktigt mitt köp men första datorn farsan kom hem med julen 95, en 133Mhz P1a, början på mitt datorintresse.

2) Min LG L245WP helt fantastisk skärm, köpt i oktober 2007 och kommer troligen fortsätta använda den tills den går sönder.

3) Min och farsans Porsche 944, fantastisk bil går riktigt bra, körs relativt ofta mellan Västergötland och Luleå utan problem (inte nu på vintern såklart) och det är ändå en 82'a. (ja jag har också betalat för den, vi äger hälften var)

Om man får lov att fortsätta lite.

4) Min 2999kr Acer laptop lägg till extra minne och en ny cpu från ebay för en tusenlapp och det blir en riktigt välpresterande (ej grafik) dator för 4000kr.

5) AKG K701

6) Kommer inte ihåg exakt vad den hette men det var ett paket med Blizzard spel, Warcraft 1, Warcraft 2, Starcraft, Brood War och Diablo 1. Kosta 400kr och detta var rätt länge sen säkert 8-9 år.

Finns ju självklart mer saker (mega drive, n64, gameboy, "nya" datorn, första laserskrivaren mm) som skulle kunna vara med, detta var dock det jag kom på nu.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk

Jag hade lätt kunnat rabbla mina Macar och iPhone med mera, men det känns så uppenbart; så:

1. Gården som jag och min sambo köpt i Småland. Knappt 800K för 155 kvm 30-talshus, knappt 500 kvadrat lagård och dryga 3 hektar mark. Hej då Stockholm, hej landsbygd.

2. Honda CR-V -09. Tungan på vågen som ser till att jag tar körkort vid snart 39 års ålder, haha.

3. Det är egentligen en julklapp som jag köpt, men eftersom det var till min sambo så har ju jag lite kontroll över grejerna. Så; Orrefors Difference Decanter och 2 glas Difference Mature. Jävligt vinnördigt men OJ så trevligt det blir när man har en flaska som legat och gottat till sig i några år och den får stå och andas i några timmar innan inmundigandet.

Permalänk
Medlem

1. Min Harman Kardon HK3480 för 3750:- för 2 år sedan.
2. Mina Högtalare Jamo D365 riktigt goa men kanske inte så pass Hi-Fi som jag skulle vilja ha dem.
3. Våran TV, en 42 tums Phillips för 7500:- underbar och ser ingen skillnad på kompisens för 11 000:-

1.

2.

3.

Visa signatur

p4 3.4ghz 1290 (3 st ddr) radeon 9800 pro 128mb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Huspriserna är en av de största fördelarna med att bo i en skethåla

Plus att man kan slammra och härja i sin egen lilla verkstad bäst man vill utan att grannarna bryr sig nämnvärt också.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Plus att man kan slammra och härja i sin egen lilla verkstad bäst man vill utan att grannarna bryr sig nämnvärt också.

Det finns fördelar åt det andra hållet. Det är tyst när man bor på vischan. Fan, jag längtar tills den sista maj då jag flyttar permanent.

http://pici.se/pictures/PcmALtnUL.jpg

Där är köpet till och med.

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Plus att man kan slammra och härja i sin egen lilla verkstad bäst man vill utan att grannarna bryr sig nämnvärt också.

Ja absolut nu kan jag sätta mig och gravera klockan 0200 om jag känner för det utan att störa vare sig grannar, frugan eller ungarna Man blir mer produktiv

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Fetaste felposten jag någonsin gjort.

Permalänk

1. Begagnad Bosch diskmaskin för 1000:- till första lyan, har funkat perfekt i fyra år nu och jag kommer förmodligen att kunna sälja iväg den för lika mycket när vi flyttar. Vilket lyft det var efter att ha diskat för hand i ett år...

2. The Orange Box - så otroligt många timmar spelglädje för endast 200kr. Tror jag ligger på under 1kr/timmen just nu.

3. Extra lång säng - jag kommer aldrig att vilja ha något kortare än 220cm igen.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem

1. Min Commodore 64:a
2. Min Amiga
3. Min nyinköpte mus Mionix Naos 5000.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT
3. Min nyinköpte mus Mionix Naos 5000.

Bra, då blir nog min sambo som får en sån av mig i födelsedagspresent på onsdag glad.

Permalänk
Medlem

Min splendertone från FLEX som jag alltid har på mig

En alldeles underbar kortblandare som passar både till harpan och bridge

Nu behöver jag aldrig mer gå runt och vara ängslig för att bananen krossas i väskan

Permalänk
Medlem

Jag är en extremt petig person som alltid hittar och pekar ut negativa saker. Det finns inte många saker här i livet som jag varit helt nöjd med.

1. Min säng. Helt fantastisk är den. Inget speciellt så, inköppt på Ikea. Mer vet jag inte. Men oj vad den passar mig!

2. Team Fortress 2. Vad kan jag säga. Väldigt många trevliga timmar där och har träffat ett antal människor jag nu känner IRL.

3. Tja. Det skulle väll vara Halo CE då. Eftersom att det invigde min karriär som gamer. Sedan kanske man ska nämna BF1942 också. Spelet som fick mig att övergå till PC där jag sedan dess spenderat majoriteten av mitt vakna liv.

Kan faktiskt inte komma på fler saker ändå. But you know, 3 is the magic number. Yes it is, it's the magic number!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drew_
http://imagehost.vendio.com/a/7937774/aview/slendertone_kit_m...
Min splendertone från FLEX som jag alltid har på mig

http://www.sverigepoker.se//Library/images/Produktbilder%20st...
En alldeles underbar kortblandare som passar både till harpan och bridge

http://www.designtorget.se/designtorget/upload/images/produkt...
Nu behöver jag aldrig mer gå runt och vara ängslig för att bananen krossas i väskan

Hah! Kung!

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"