Visa upp din processor och SSD-enhet på stativ

Permalänk
Melding Plague

Visa upp din processor och SSD-enhet på stativ

Ett japanskt företag har tillverkat två järnstativ för processorer och SSD-enhet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Alltså är det bara jag som ser en processor påklistrad på en skärmfot ??

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

I all välmening. De är med största säkerhet tillverkade i stål och inte rent järn. Det gör lite ont i magen på denna materialvetare när denna förväxling sker.

Permalänk
Medlem

Okej... är det nu man köper en till 7800X3D för att ha som visningsobjekt?
Borde kunna uppnå typ samma sak med exempelvis med valfri mobilhållare. Eller kanske på en kudde under en kupa. I vårt kontantfria samhälle kanske detta ändå är nästa steg?

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Okej... är det nu man köper en till 7800X3D för att ha som visningsobjekt?
Borde kunna uppnå typ samma sak med exempelvis med valfri mobilhållare. Eller kanske på en kudde under en kupa. I vårt kontantfria samhälle kanske detta ändå är nästa steg?

Efter tredje världskriget kommer fungerade processorer vara hårdvaluta!

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Nej, jag ser exakt samma sak.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dubcat:

I all välmening. De är med största säkerhet tillverkade i stål och inte rent järn. Det gör lite ont i magen på denna materialvetare när denna förväxling sker.

Du har med stor sannolikhet rätt. Nu kan jag inte Japanska men det verkar som att "1.6mm厚の鉄を使用し、抜群の剛性を実現しました。" använder ordet tetsu som kan betyda järn men den vanligaste betydelsen är stål. Enligt lite googlande iaf. Jag inkluderade den japanska meningen så att någon som faktiskt kan språket kan rätta mig

Permalänk
Medlem

Har jag en CPU o SSD så sitter dom i min dator, annars så säljer jag dom till en bättre behövande. Att ha dom ståendes på en pedestal är ren o skär slöseri.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Efter tredje världskriget kommer fungerade processorer vara hårdvaluta!

Kanske vore klokt, lite dåligt med kapsylsamlandet på äldre dagar.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av dubcat:

I all välmening. De är med största säkerhet tillverkade i stål och inte rent järn. Det gör lite ont i magen på denna materialvetare när denna förväxling sker.

Kan tänka mig det är en felöversättning brukar ju kunna bli tokigt när man ska översätta.

Googlar man på 鉄 så får man fram att det är järn. Men kan inget om hur japanska fungerar så vet inte.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

3D-printade i stål? En sån printer skulle man ju faktiskt kunna ha nytta av. Men den drar nog rätt mycket el.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Kan tänka mig det är en felöversättning brukar ju kunna bli tokigt när man ska översätta.

Googlar man på 鉄 så får man fram att det är järn. Men kan inget om hur japanska fungerar så vet inte.

https://en.wiktionary.org/wiki/%E9%89%84

Citat:

Noun
1. iron, the metal and the metallic chemical element
2. (more generally) steel
3. ...

Permalänk
Testpilot

Eller.. Så skriver jag bara ut den i PLA hemma själv.

Utseendemässigt lär det inte vara någon större skillnad så länge man kör lite primer och airbrushing med metallsvart färg. Lär få ned det hela till minst 1/5 av priset, kanske mer ändå beroende på mängden ifyllnad.

För känslans räkning får man väl limma fast vikter i basen

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Katana X | Leobog Hi75 | Basilisk Ultimate >

Permalänk
Medlem
Skrivet av LelleH:

3D-printade i stål? En sån printer skulle man ju faktiskt kunna ha nytta av. Men den drar nog rätt mycket el.

Jag tror de menar att designen ser ut som något någon har 3D printat. Inte att de faktiskt är 3D printade.

Ser man på modellen för SSD ser det ut som att det skulle vara lättare/snabbare att bocka plåtar än att 3D printa det om man har maskin för att bocka stålplåtar.

Däremot är det möjligt att 3D printa med metall.

Permalänk
Medlem

Hade jag haft kvar min första CPU vore det nog fint att ha den uppställd, har ju tyvärr inte det.

Men däremot skulle jag behöva någon bra och smidig lösning för min processorsamling med ett par hundra CPU:er, dock en del dubletter. Finns säkert, men inte letat.

Men över lag känns dessa produkter mer som något för tillverkarna att visa på någon mässa, antar att de har bättre lösningar för det.

Permalänk
Medlem

Kanske borde sätta upp min gamla 68040 på display!

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Gillar hur Sweclockers länkar till TomsHardware som länkar till X som slutligen länkar till var man faktiskt kan köpa ställen.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Hedersmedlem

Eller så bygger man ett passande stativ av Lego

Ställa ut modern hårdvara känns också ganska tveksamt nöje med. Den är oftast ganska intetsägande och historielös. Skulle personligen hellre ställa upp något som fått sätta livet till i världsrekordförsök eller liknande fallna hjältar.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

hade varit kul om något liknande kunda vara moderkortet

och kylningen ehm... på något sätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Gillar hur Sweclockers länkar till TomsHardware som länkar till X som slutligen länkar till var man faktiskt kan köpa ställen.

det är typ all nyheter idag.

orelaterat till detta, men lite kul hur alla källhänvisar till TT (de store nyhetsköllor kopierar oftast bara deras text) och TT har ingen källhänvisning själva. och miljontals läsare sväljer det helt

Permalänk
Medlem

Varför skulle jag vilja ha en massproducerad ssd på ett stativ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

det är typ all nyheter idag.

orelaterat till detta, men lite kul hur alla källhänvisar till TT (de store nyhetsköllor kopierar oftast bara deras text) och TT har ingen källhänvisning själva. och miljontals läsare sväljer det helt

Alternativt "som blahablaha var först att rapportera om". Men då är det vad jag sett aldrig TT som de refererar som du just nämner.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Efter tredje världskriget kommer fungerade processorer vara hårdvaluta!

Terminator ringde just från 2029 och ville ha tillbaka sin CPU!

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Medlem
Skrivet av OldComputer:

Terminator ringde just från 2029 och ville ha tillbaka sin CPU!

om man öppnar upp terminatorn, har den ett rtx 5090 i sig? kanske kan spela spel genom det

Permalänk
Medlem

Har väll en gammal pentium 75 har jag för mig som kanske vore kul att ha som inredning.
Butiker lär nog nappa tror jag.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Har väll en gammal pentium 75 har jag för mig som kanske vore kul att ha som inredning.
Butiker lär nog nappa tror jag.

Tänkte på det också. Jag tror absolut att folk kommer köpa dessa till just äldre processorer och ramminnen

Visa signatur

i7 8700k 5.1ghz egengjord delid | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | MSI Suprim X 3070ti
https://valid.x86.fr/uudh64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Har väll en gammal pentium 75 har jag för mig som kanske vore kul att ha som inredning.
Butiker lär nog nappa tror jag.

Nyckelringsprocessorer har ju funnits ett tag med, en av få bra grejer med Pentium 4 exempelvis.

https://www.etsy.com/se-en/listing/1256320216/computer-e-wast...

Hade nog föredragit ett lager epoxy som skydd för den iofs.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Älskar namnet!! NB-CPU-DP07 rullar av tungan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Älskar namnet!! NB-CPU-DP07 rullar av tungan!

Namnet ger ju onekligen associationer till icke religiösa aktiviteter.

Man får hoppas att DP07 innebär att den sitter fast djupt och stadigt x7 på moderkortet.

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Nyckelringsprocessorer har ju funnits ett tag med, en av få bra grejer med Pentium 4 exempelvis.

https://www.etsy.com/se-en/listing/1256320216/computer-e-wast...

Hade nog föredragit ett lager epoxy som skydd för den iofs.

Lite för stor nyckelring för min smak.
Men kanske ett halsband istället?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.