Så håller du datorn säker från cyberhot

Permalänk
Medlem

Skall man uppgradera till WIN11 (från WIN10pro)? Vill inte men kanske måste..
(alltså om WIN 11 är säkrare mot virus?)

Permalänk
Medlem

Hur ser ni på att byta från iCloud nyckelring till annan lösenordshanterare och vad är skillnaden mellan 1Password och Bitwarden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viceroy:

Är det någon här som har erfarenhet av att återställa Microsoft Authenticator från en backup? Jag har googlat på det och det verkar som man bör ha kvar sin gamla telefon ändå? Så är det väl inte? Man måste väl kunna återställa backupen helt oberoende av den gamla telefonen?

Har SweClockers för övrigt Microsoft representerat i forumet? Om nej så är det ett önskemål från mig. 😃

Dålig erfarenhet, men kanske var sbs. Gjorde en backup trodde jag, men den gick nog inte igenom. När jag skulle återläsa fanns ingen backup att hämta. Så nästa gång så blir det att dubbelkolla

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viceroy:

Hur ser ni på att byta från iCloud nyckelring till annan lösenordshanterare och vad är skillnaden mellan 1Password och Bitwarden?

Beror väl på hur investerad du är i Apples ekosystem annars har väl Apple hyfsat rykte på säkerhetsfronten. Brukar va populärt med Apples produkter bland cybersäkerhetsfolk. Har bara koll på Bitwarden som jag använt i 5 år helt utan bekymmer och också gratis så den kan jag rekommendera. Lastpass ska man undvika i vart fall efter alla intrång & skandaler, av de stora lösenordshanterarna.