Låsa upp Apple 9.7" iPad (Modell A1396)?

Permalänk

Låsa upp Apple 9.7" iPad (Modell A1396)?

Har kommit över en gubbe som säljer en gammal A1396 som han inte längre kommer in på. Han har väl tappat bort alla email och hela sitt Apple ID.

Undrar om det är möjligt att unlocka denna pjäs? Verkar mycket svårt enligt mina Googlingar, men kanske finns någon som vet eller kan knuffa mig i rätt riktning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pumphålet:

Har kommit över en gubbe som säljer en gammal A1396 som han inte längre kommer in på. Han har väl tappat bort alla email och hela sitt Apple ID.

Undrar om det är möjligt att unlocka denna pjäs? Verkar mycket svårt enligt mina Googlingar, men kanske finns någon som vet eller kan knuffa mig i rätt riktning?

Nej, det är extremt svårt. Om ni möjligtvis har kvitto och kan visa att ni är ägaren till den så kanske Apple kan hjälpa er.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Nej, det är extremt svårt. Om ni möjligtvis har kvitto och kan visa att ni är ägaren till den så kanske Apple kan hjälpa er.

Ok. Tänkte att efter alla dessa år som denna iPad funnits borde någon ha kommit på ett jailbreak för detta. Men verkar vara som du säger väldigt svårt.

Vad händer med alla Appleprodukter som folk tappare eller glömmer allt som har med kvitton och email login uppgifter att göra? Ska de bara slängas och köpas nytt? Var är det gröna PK tänket där från Apples sida?

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Pumphålet:

Ok. Tänkte att efter alla dessa år som denna iPad funnits borde någon ha kommit på ett jailbreak för detta. Men verkar vara som du säger väldigt svårt.

Vad händer med alla Appleprodukter som folk tappare eller glömmer allt som har med kvitton och email login uppgifter att göra? Ska de bara slängas och köpas nytt? Var är det gröna PK tänket där från Apples sida?

Hög säkerhet har väl inget med pk att göra? 🤷‍♂️
Som sagt så kan man höra av sig till Apple med ett ägarbevis och få det löst.
Har man tappat bort kvitto, lösenord och e-post så är det såklart tråkigt men samtidigt bra att det inte är enkelt att lösa.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord