Domen mot den heroinmissbrukande läkaren

Permalänk
Medlem

Domen mot den heroinmissbrukande läkaren

Det har nog undgått få angående målet mot den heroinmissbrukande kirurgen i Lund. Nu kom domen och jag är så himla upprörd att jag behöver skriva av mig. (För den som ej läst artikeln finns den här)

Mannen dömdes för grovt narkotikabrott, ringa narkotikabrott samt två fall av misshandel till 3 år 9 mån fängelse.
Kvinnan dömdes för grovt och ringa narkotikabrott till 3 år 6 månaders fängelse.

Detta innebär alltså att hans två fall av misshandel mot kvinnan är värd 3 månaders fängelse.

Utöver det har tingsrätten skrivit följande:

Citat:

Vid långa fängelsestraff kan man i regel utgå ifrån att den dömde förlorar sin anställning och dessutom får svårt att komma tillbaka på arbetsmarknaden och detta är något som redan vägts in i straffmätningen

HUR i helvete kan man ta ställning till att han kommer (troligtvis) förlora sin anställning? Klart som fan en kirurg som opererat på patienter påverkad av heroin inte ska ha sin anställning tillbaka. Hur detta kan ses som något som ska vägas in i straffmätningen är helt absurt i mina ögon.

Blir bara så upprörd av hur sjukt vårt rättssystem är i Sverige.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

Jag håller med dig, straffet är alldeles för lågt. Han borde förlora anställningen samt möjligheten att fortsätta utöva yrken när han blir frisläppt. Samma med personer som kör alkohol- och/eller drogpåverkade. Körkortet ska ryka direkt och aldrig kunna återfås.

Permalänk
Medlem

Han blev IVO-anmäld för felbehandlig i Falun, flyttade då till Malmö, drog på sig misstankar om drogmissbruk där och drog vidare till Lund där han sedemera åkte dit. Bedrövligt att det fick fortsätta så pass länge, visserligen har han haft 3 namn under tiden, men nån jävla koll måste det väl finnas.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Jamen det är väl helt okej dom? Inte så att han fuskat med skatten direkt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Max77:

Jag håller med dig, straffet är alldeles för lågt. Han borde förlora anställningen samt möjligheten att fortsätta utöva yrken när han blir frisläppt. Samma med personer som kör alkohol- och/eller drogpåverkade. Körkortet ska ryka direkt och aldrig kunna återfås.

Han lär ju förlora både anställning och licens inom kort.

Skrivet av Donhoz:

Jamen det är väl helt okej dom? Inte så att han fuskat med skatten direkt?

Så sant. Finns inget värre än brott mot pappa staten, s.k ekobrott.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Han lär ju förlora både anställning och licens inom kort.

Han köper säkerligen en falsk läkarlegitimation, precis som många andra. Borde vara stenkoll på detta med fingeravtryck etc.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Den här typen av trådar fungerar inte särskilt bra här och därför väljer jag att låsa den i förebyggande syfte. Se även https://www.sweclockers.com/artikel/31012-sweclockers-regler-... för ytterligare information gällande diskussioner om politik, lag & ordning o.l. ämnen.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...