Tävla om Cooler Masters lättbyggda SFF-chassi

Permalänk
Melding Plague

Tävla om Cooler Masters lättbyggda SFF-chassi

Med NR200P MAX förbättrar Cooler Master entusiastfavoriten, och adderar vattenkylare och nätdel till paketet. Delta i frågesporten för chans att vinna ett exemplar!

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Noice. Skulle passa utmårkt som ny skrivbordsdator. Passar ju bra nu när man ska börja knåpa ihop ett Alder Lake bygge också.

Gillar verkligen att nätagget är helt modulärt, fler sånna behövs. Undrar dock om man måste placera GPU på närmaste platsen eller om man kan montera annat expansionskort där och GPU hacket efter. Troligen inte.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Snusfri

Skulle passa riktigt fint inför mitt kommande bygge

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av emigrating12:

Undrar dock om man måste placera GPU på närmaste platsen eller om man kan montera annat expansionskort där och GPU hacket efter. Troligen inte.

Med tanke på att den riser som följer med chassit bara har en slot så är det givetvis omöjligt. Men om du har ett moderkort med stöd för bifurcation och köper en annan riser som delar din enda x16 slot i två x8 så bör det väl gå.

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk
Medlem

Skulle sitta som en schmeck vid "uppgradering" ifrån nuvarande stationär/lekdator. Nästa bygge (om/när det blir av med rådande kostnadsläge) lär bli mITX pga datorhörnans (minskade) utrymme. En vinst här skulle ju inte försämra framtidsutsikterna för ett nytt bygge :p.

Visa signatur

stationär 2022: ryzen 7900x@65W, asus strix x670e-f, 32GB, rx6700xt
stationär 2012: i5-3570k@stock, asus p8z77-v le, 16GB, gtx660
laptop: ryzen 4800H, 16GB, rtx2060 (Legion 5 15ARH05H)
laptop: i5-2467M, 8GB
nas/server: i5-8400, asus WS C246M PRO/SE, 48GB

Permalänk

Tycker detta chassi ser mycket intressant och hyfsat prisvärt ut men jag skulle gärna ha en perforerad plåtsida istället för fönstersidan. Ingår det både plåt och fönster när man köper? Eller är det två olika modeller? På Coolermasters produktsida står det:

MATERIALS - LEFT SIDE PANEL: Tempered Glass x1, Steel x1

vilket skulle kunna indikera att båda ingår, men det finns å andra sidan ingen rad för "materials - right side panel".

Någon som vet hur det funkar?

Permalänk
Skrivmaskin
Skrivet av highwaystar:

Tycker detta chassi ser mycket intressant och hyfsat prisvärt ut men jag skulle gärna ha en perforerad plåtsida istället för fönstersidan. Ingår det både plåt och fönster när man köper? Eller är det två olika modeller? På Coolermasters produktsida står det:

MATERIALS - LEFT SIDE PANEL: Tempered Glass x1, Steel x1

vilket skulle kunna indikera att båda ingår, men det finns å andra sidan ingen rad för "materials - right side panel".

Någon som vet hur det funkar?

Enligt nyheten vi skrev när chassit presenterades i somras ska båda medfölja, vilket styrks av en sprängskiss på bolagets sida och en medlemsrecension på Inet som jag snubblade över

Permalänk
Skrivet av Wittwang:

Enligt nyheten vi skrev när chassit presenterades i somras ska båda medfölja, vilket styrks av en sprängskiss på bolagets sida och en medlemsrecension på Inet som jag snubblade över

Det verkar lovande. Tack!

Permalänk
Cooler Master
Skrivet av highwaystar:

Tycker detta chassi ser mycket intressant och hyfsat prisvärt ut men jag skulle gärna ha en perforerad plåtsida istället för fönstersidan. Ingår det både plåt och fönster när man köper? Eller är det två olika modeller? På Coolermasters produktsida står det:

MATERIALS - LEFT SIDE PANEL: Tempered Glass x1, Steel x1

vilket skulle kunna indikera att båda ingår, men det finns å andra sidan ingen rad för "materials - right side panel".

Någon som vet hur det funkar?

Klart vi skickar med båda!

Visa signatur

Make It Yours

Permalänk
Medlem

Får hålla tummarna och vänta med fingret på köpknappen.

Permalänk
Medlem

Ser galet fint ut men jag vette tusan om jag får in mitt Suprim X i det? måtten på det är 336 x 140 x 61 mm och utrymmet i chassit är specat till: L: 336mm (incl. power connector), H: 160mm (incl. power connector), W: 75mm (triple slot).

kan bli en tight squeeze alltså men i värsta fall får jag ett tillfälle att bygga något färgglatt åt dottern

Visa signatur

cpu: Intel Pentium 4 CPU 3.20GHz ::Intel rock lake 865PERL ::mem: 767MB :: gfx: NVIDIA GeForce FX 5900

Permalänk
Cooler Master
Skrivet av Mayhem SWE:

Med tanke på att den riser som följer med chassit bara har en slot så är det givetvis omöjligt. Men om du har ett moderkort med stöd för bifurcation och köper en annan riser som delar din enda x16 slot i två x8 så bör det väl gå.

Det stämmer bra det

Visa signatur

Make It Yours

Permalänk
Cooler Master
Skrivet av relaxer:

Ser galet fint ut men jag vette tusan om jag får in mitt Suprim X i det? måtten på det är 336 x 140 x 61 mm och utrymmet i chassit är specat till: L: 336mm (incl. power connector), H: 160mm (incl. power connector), W: 75mm (triple slot).

kan bli en tight squeeze alltså men i värsta fall får jag ett tillfälle att bygga något färgglatt åt dottern

Låter ju som en limpskivas marginal, go for it!

Visa signatur

Make It Yours

Permalänk
Skrivet av relaxer:

Ser galet fint ut men jag vette tusan om jag får in mitt Suprim X i det? måtten på det är 336 x 140 x 61 mm och utrymmet i chassit är specat till: L: 336mm (incl. power connector), H: 160mm (incl. power connector), W: 75mm (triple slot).

kan bli en tight squeeze alltså men i värsta fall får jag ett tillfälle att bygga något färgglatt åt dottern

Tjena,

Hehe, hade just Suprim X och AORUS XTREME i åtanke när jag försökte MAX:a (pun intended) utrymmet i lådan Den får PRECIS plats, 336mm på papper är just för att visa kortet går in, i verkligheten har du några milimeter över. Så det är inget du behöver oroa dig för, det finns även gott om utrymme mellan kort och sidopanel för att köra TG med sånna monsterkort.

Visa signatur

5900X | RTX 3090 | NR200P

Permalänk
Skrivet av Mayhem SWE:

Med tanke på att den riser som följer med chassit bara har en slot så är det givetvis omöjligt. Men om du har ett moderkort med stöd för bifurcation och köper en annan riser som delar din enda x16 slot i två x8 så bör det väl gå.

Skrivet av CM_Fredrik:

Det stämmer bra det

Nja, jag tänkte mer på att använda en M2 -> PCIEx4 adapter och en riser därifrån till ett 10GbE kort.. Så frågan var kanske mer, är det en flexibel PCIe riser kabel som medföljer, vilket betyder att jag kan sätta GPUn längst ut eller inte. Verkar inte så på bilderna men...

Vill ju givetvis ha GPUn synlig och inte NICet

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Cooler Master

Ah! Kabeln i sig är mjuk och flexibel, men den är cut to size

Visa signatur

Make It Yours

Permalänk
Medlem

Oj,
Det här var oväntat men glädjande! Grattis till förstaplatsen @mbillgren, och grattis till tredje @mille74!

Visa signatur

-~=| Louqe Ghost S1 MKII, Ryzen 5800X3D, Nvidia 4070 FE |=~-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shinzou:

Oj,
Det här var oväntat men glädjande! Grattis till förstaplatsen @mbillgren, och grattis till tredje @mille74!

Kan bara hålla med! Så himla roligt och stort grattis till er andra vinnare också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shinzou:

Oj,
Det här var oväntat men glädjande! Grattis till förstaplatsen @mbillgren, och grattis till tredje @mille74!

Skrivet av mbillgren:

Kan bara hålla med! Så himla roligt och stort grattis till er andra vinnare också!

Tackar! Kan bara instämma med tidigare "talare". Grattis till er!

Enda "problemet" är att detta kan bli oväntat dyrt Får se vad Black Friday/Cyber Monday har att erbjuda.

Visa signatur

stationär 2022: ryzen 7900x@65W, asus strix x670e-f, 32GB, rx6700xt
stationär 2012: i5-3570k@stock, asus p8z77-v le, 16GB, gtx660
laptop: ryzen 4800H, 16GB, rtx2060 (Legion 5 15ARH05H)
laptop: i5-2467M, 8GB
nas/server: i5-8400, asus WS C246M PRO/SE, 48GB

Permalänk
Cooler Master

Grattis! Och tack så mycket till alla som var med och tävlade Vi har fått en fantastisk feedback och jag vet att vet att vårt chassi-team är sugna på att höra vad ni tycker och tänker.

Visa signatur

Make It Yours

Permalänk
Medlem
Skrivet av CM_Fredrik:

Grattis! Och tack så mycket till alla som var med och tävlade Vi har fått en fantastisk feedback och jag vet att vet att vårt chassi-team är sugna på att höra vad ni tycker och tänker.

Tyvärr har jag konstaterat att chassit in passar vårt "hemmakontor" bredvid tv-soffan :´(. Skrivbordet är för litet för att husera ett chassi+skärm+jobbdator (vid hemarbete som varit normen senaste två åren). Ser ut som om jag får fortsätta med chassi på golvet, då det medför att på/av-knapp och kontakter hamnar mer lättillgängligt om chassit är modell lite större (har idag ett Fractal Design Define R4 som är "rätt" storleksmässigt för den platsen).

Detta chassi var dock det jag suktade efter när jag kikat på ersättningsalternativ vid utbyte av befintliga stationära (byggt i FD R4), nu får jag fundera i andra banor :(.

Visa signatur

stationär 2022: ryzen 7900x@65W, asus strix x670e-f, 32GB, rx6700xt
stationär 2012: i5-3570k@stock, asus p8z77-v le, 16GB, gtx660
laptop: ryzen 4800H, 16GB, rtx2060 (Legion 5 15ARH05H)
laptop: i5-2467M, 8GB
nas/server: i5-8400, asus WS C246M PRO/SE, 48GB