Quiz: Vad kan du om loot-lådor i spel?

Permalänk
Medlem

Inte mitt ämne. En kunde jag, en chansning och en logisk

Permalänk
Medlem

Räknas bara betalda lådor som loot-lådor? Annars är ju alla drops i t.ex. diablo också rng-baserade

Permalänk
Medlem

Ja du, chansen för att vinna i lotto är större än min kunskap om lootboxes.

Permalänk

Öppnar helt enkelt för lite lådor, tur man i princip bara spelar R6 nu så man inte behöver betala för "lådorna" (påsar)

Visa signatur

Gummiankor är mening med livet.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

9/10 frågor kunde jag bara chansa på svaret (hade ingen aning då jag inte spelat spelen). Jag kände till det om Star Wars och möjligheten att kunna betala för att lättare vinna eftersom det blåste upp så stort. Så, rent matematiskt är jag på par .. med 33% rätt (pga tre svarsalternativ) +1 för att jag kunde en av dem. Jag är HELnöjd.

Förtydligande.
Visa signatur

Primär Torrent Compact, Prime 650 Platinum, Prime Z790 mATX, i5-13600K, U12A, 32GB 3200, 1080Ti, 2xNVMe + SSD, Predator X38: Time Spy 11430, GPU 10939, CPU 15340
Sekundär i5-8400, Asus B360 mATX, 16GB, Asus 1070, 970 + 860 Evo, 750W PSU

http://rec.elmor.se/review.php?user=570

Permalänk
Hjälpsam

För att vara ärlig, jag kunde två frågor... Är mest en solospelare.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Visa signatur

5600 - 3600 MHz 16 GB - B550-F - 2060 SUPER - ENTHOO EVOLV - NH-D15

Permalänk
Medlem

Svarade fel på sista frågan, var rätt säker på att det var Belgien. men men...

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag har levat under en sten hela mitt liv. Har aldrig någonsin sett en sådan låda.

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem

Usch fyfan om FIFA 21 säger jag bara. Vidrigt. Blää. Och jävla stolpskott som betalar för skiten i de spelen.

Visa signatur

Asus TUF 3080 Ti | Ryzen 5600X | 16GB DDR4 | B550-i Strix | Corsair SF750 | SSUPD Meshlicious | Kraken X53

Permalänk
Medlem

Wow. Fick chansa på flera frågor. Spelar inte något utav spelen i frågesporten förutom Battlefront 2.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Hatar loot-lådor.

Permalänk
Medlem

7 av 10 chansningar gick hem.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem

För en gångs skull glad att man fick låga poäng på ett quiz, uppskattar ej den typen av material i spel och vet ej allt för mycket om ämnet.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Oj jag blev förvånad att snittet var så högt. Många som spelar många olika spel och köper lootlådor?
4/10 fick jag, kändes som de borde vart medel

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av OSkar000:

Mitt resultat: 4/10.

Noll koll!

Har nog inte spelat nåt spel på senaste åren där loot-lådor är en central del av spelet.

Det är roligare med en skrot-loot med otestade datorer och kretskort... bättre kilopris och många timmars underhållning

Skrivet av Thomas:

Mitt resultat: 3/10.
Wow, sannolikt sämsta någonsin. Inte något jag skäms över dock.

Då var det alltså inte bara jag som förutom kanske någon fråga som var lite väl snäll inte hade en susning. Vuxenpoäng på det kanske? Eller gubbpoäng kanske med tanke på färgskiftningarna av huvudbehåringen som inleddes för några år sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Räknas bara betalda lådor som loot-lådor? Annars är ju alla drops i t.ex. diablo också rng-baserade

Det centrala är väl lotteri-momentet som triggar dopaminet, och om det används för att lura av pengar från användaren (som dessutom inte sällan är underårig).

Mephisto droppar inga lådor som låses upp nycklar som köpes för irl pengar. Man kan inte heller köpa extra drops för pengar. Således inte jämförbart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Det centrala är väl lotteri-momentet som triggar dopaminet, och om det används för att lura av pengar från användaren (som dessutom inte sällan är underårig).

Mephisto droppar inga lådor som låses upp nycklar som köpes för irl pengar. Man kan inte heller köpa extra drops för pengar. Således inte jämförbart.

Sant men Baal-runs i sig är väl typ lootlådor, helt random vad man får. Du kan ju betala andra att göra runs åt dig.

Jag förstår att det inte är samma såklart, men det finns en hel del likheter

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

För jäkla svårt! Fick gissa på allt. Rena överraskningen vad för resultat man får….😁

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Jag chansade typ på alla.
Betala för loot är jag inte mycket för. Loot i diablo eller liknande titlar är dock trevligt.

I call of duty och liknande titlar så har jag personligen tyckt att loot lådor är mest störande.

Ramsan från cod finns kvar i huvudet, "boom boom boom ELITE", när en låda öppnas. Då har jag faktiskt inte spelat så mycket av de nyare cod. Cod 4 har jag dock lirat lite mer iaf förr.

Dottern gillar de lootlådor som står i ingången till affären, även kinderägg är populärt, även om det tyvärr är oftast skit man får.

Permalänk
Medlem

Åh nej

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Sant men Baal-runs i sig är väl typ lootlådor, helt random vad man får. Du kan ju betala andra att göra runs åt dig.

Jag förstår att det inte är samma såklart, men det finns en hel del likheter

Alla momemt av slump är inte lootlådor.

Att du utanför spelet kan göra upp en transaktion av något slag gör inte att slump momentet blir en lootlåda.

I D2 är det väl för övrigt absolut ingen som betalar för att någon ska göra ett visst antal runs eller dylikt.
Mest sannolikt köps ett givet föremål på svarta börsen.
När den transaktionen genomförs är slumpen bortkopplad (förutom risken att att köparen blir blåst och inte får något föremål över huvudtaget då...)

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Alla momemt av slump är inte lootlådor.

Att du utanför spelet kan göra upp en transaktion av något slag gör inte att slump momentet blir en lootlåda.

I D2 är det väl för övrigt absolut ingen som betalar för att någon ska göra ett visst antal runs eller dylikt.
Mest sannolikt köps ett givet föremål på svarta börsen.
När den transaktionen genomförs är slumpen bortkopplad (förutom risken att att köparen blir blåst och inte får något föremål över huvudtaget då...)

Som sagt vet jag att det är skillnad, men det finns likheter och liknande incitament, bara det jag menade

Permalänk
Medlem

Bara chansningar i stort sett. Vad jag vet är att loot-boxes är satans påfund.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4