Senaste klarade spel?

Permalänk
Avstängd

3D Tetris som heter BlockOut på level: Out of control

Visa signatur

"Frågan är om tillståndet i världen någonsin kommer att bli beviljat"
Är Svensk Mästare i BlockOut2 på level: Out of control , https://blockout.nu

Permalänk
Medlem

Watchdogs 2 avklarat.
Blir AC- valhalla nu sedan origins tror jag

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Far Cry 4 avklarat tidigare i natt... enligt Steam tog det drygt 50 timmar

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Medlem

Borderlands 3 (inklusive alla DLC).

Permalänk
Medlem

Return to Monkey Island

Spel #11 för 2022.

Ett väldigt roligt äventyrsspel. I synnerhet för oss som var med när det begav sig och som spelat både Monkey Island I och II (de senare spelen kan vi mest glömma).

Skulle ge spelet 4/5 i betyg. Väldigt kul att få bli Mighty Pirate igen!

Permalänk
Medlem

Måste väl va toktrist lira när du kan alla lösningar redan?
Lyckades inte spela om Grim Fandango själv.

Miles Morales sista liret avklarat här. Var ungefär vad jag förväntade mig. tech demo för vad ps 5 klarar av men väldigt lyckat tech demo. Insomniac vinner olympiskt guld för animationer. Liret är lövtunnt när man går ur storyläget inser man att de har ett upplägg de använder på exakt alla sido uppdrag. Blir närmast parodiskt. Sen kollektives är ju av natur extremt upprepande men sånt orkar jag sällan hämta i något lir ändå.

Väl värt de 199 jag spenderade ändå. Lite nyfiken på hur bra remasteren flyter på men inte hundra jag är redo spendera 200 för att idissla det liret. Men hellre det än 850 spänn för the last of us... Jösses Amalia!

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Måste väl va toktrist lira när du kan alla lösningar redan?

Det är ett helt nytt spel. Storyn tar vid där Monkey Island 2 slutar fast utspelar sig 30 år senare.

Permalänk
Medlem

Scorn avklarat i natt. Det är ett spel jag hade velat gilla mera än vad jag gjorde... det var alldeles för många idéfattiga pussel och tyvärr också gjorda så man skulle upprepa dom två eller tre gånger.
Det är inte ett actionspel utan mera ett spel som Myst, man hittar dock några skjutvapen så lite pang pang blir det men på ett väldigt klumpigt och stelt sätt... så tro inte det här är ett FPS. Själv så fattade jag inte hur vapnen funkade först för det fanns ingen ammunition trodde jag... men sedan när jag hittade skjutvapen nummer två i slutet av spelet så kollade jag upp keybindings och det fanns en knapp för "reload" och det visade sig jag sprungit omkring med ammunition hela tiden men inte förstått det😂 Så innan dess smög jag omkring och undvek dom flesta monster, dom flesta hade speciella rutter dom gick så det var inga problem att undvika dom... och kanske var det något som gjorde min spelupplevelse bättre eftersom allt kändes farligt, man visste inte vad som lurade bakom nästa hörn.
Och apropå spelupplevelse... pusslen var som sagt för det mesta tråkiga... se bild två jag laddat upp där man ska vrida på olika vred så alla kommer i rätt position men vrider man en av dom så vrider sig alla... det är den typen av pussel man brukar träffa på i hidden object-spel och är absolut inte min typ av pussel då jag ofta spelar sent på natten och är lite trögtänkt😅
Första halvan av spelet kändes inte så bra men det kan bero på att jag var så besviken på pusslen... det var nästan så jag funderade på att sluta spela det om det inte var för den väldigt fina spelvärlden, designen är baserad på olika konstnärer och jag tyckte ganska mycket var likt HR Gigers konst. Andra halvan av spelet kändes bättre och som helhet när man spelat klart spelet så kändes även första delen bra... det är en skum värld... allt är konstigt och man fattar inget alls... eller nästan inget iaf🤔🙂 Man kan sitta och tänka vad spelet egentligen handlade om och det känns spännande för det är inte många spel som får mig att göra det.

Enligt Steam tog det 7.7 timmar för mig att spela igenom det, men då var även tre kvart inräknat som jag somnade framför TV:en när jag spelade... inte för spelet var tråkigt utan snarare för att jag spelade spel mitt i natten istället för att sova😂

Betyg: 7/10

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Medlem

Inte klarat helt än, men:
Lego City: Undercover

Sjukt positivt överraskad! Spelet är genomgående fantastiskt, roligt, problemlösande, leta detaljer, hidden objects… mekaniken att måla kanske är lite bökig, men finns röd bit som löser det

Över 200h in i spelet och en bit över 90% klar med sonen på 4 år nu. Ska klara oss till 100%, har lite detaljer kvar att leta efter. Enda som möjligen finns att klaga på är att storyn tog slut när man låst upp allt, så inte många uppdrag där man fick leka med allt. Det löser sig dock i världen sen där väldigt mycket uppdrag finns att hitta

För mig bland de bästa spelen jag spelat, helt klart i klass med övriga spel från Lego (starwars till exempel)

Permalänk
Medlem

A Plague Tale: Requiem.
Oj vet knappt var man ska börja....
Utan tvekan årets spel för min del. Allt ifrån voice acting, musiken, combat och bara själva designen på spelet är något helt magiskt.
Är inte ofta man blir såhär fäst vid karaktärer i spel, men A Plague Tale: Requiem lyckades verkligen.
Asobo studios gjorde något helt otroligt med detta spelet, och just nu vill jag bara ha mer känns det som.

10/10 för min del, helt otroligt spel.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

A Plague Tale: Requiem.
Oj vet knappt var man ska börja....
Utan tvekan årets spel för min del. Allt ifrån voice acting, musiken, combat och bara själva designen på spelet är något helt magiskt.
Är inte ofta man blir såhär fäst vid karaktärer i spel, men A Plague Tale: Requiem lyckades verkligen.
Asobo studios gjorde något helt otroligt med detta spelet, och just nu vill jag bara ha mer känns det som.

10/10 för min del, helt otroligt spel.

Blev också klar med detta under veckan. Spelade det på PS5.

Det var helt klart ett riktigt bra spel tycker jag. Lite bättre än första spelet (som jag verkligen gillade också), men inget 10/10 för mig. Jag skulle nog placera det nånstans i 8/10 trakten, så riktigt bra. Vissa aspekter (det visuella, soundtracket, storyn o.s.v.) av spelet är helt klart uppåt 10/10, men inte allt. Det blir helt klart avdrag på grund av hur dåligt optimerad PS5 versionen är, klarar inte ens att hålla en stabil 30fps (som är enda alternativet just nu). Sen finns det delar i bl.a. combat som jag stör mig lite på personligen.

Det bästa spelet jag har spelat hittills i år är Horizon: Forbidden West, det är i dagsläget (efter att dom hade fixat performance mode) ett 10/10 spel för mig. Just nu är det väl typ bara God of War: Ragnarök som möjligen skulle kunna sno första platsen. Om inte The Callisto Protocol överraskar positivt och verkligen överträffar förväntningarna d.v.s.

Permalänk

call of duty modern warfare 2 Campain

Visa signatur

Laptop Asus G18 (G814JZ-N6034W)
Intel Core i913980HX 24 st kärnor ((8P 5.6GHz + 16E 2.2GHz) Antal trådar 32 st
Nvidia GeForce RTX 4080 2330 MHz12 GB, TDP 175w
Ram 32 GB, ((2 x 16GB))DDR5 SO-DIMM (4800 MHz)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Blev också klar med detta under veckan. Spelade det på PS5.

Det var helt klart ett riktigt bra spel tycker jag. Lite bättre än första spelet (som jag verkligen gillade också), men inget 10/10 för mig. Jag skulle nog placera det nånstans i 8/10 trakten, så riktigt bra. Vissa aspekter (det visuella, soundtracket, storyn o.s.v.) av spelet är helt klart uppåt 10/10, men inte allt. Det blir helt klart avdrag på grund av hur dåligt optimerad PS5 versionen är, klarar inte ens att hålla en stabil 30fps (som är enda alternativet just nu). Sen finns det delar i bl.a. combat som jag stör mig lite på personligen.

Det bästa spelet jag har spelat hittills i år är Horizon: Forbidden West, det är i dagsläget (efter att dom hade fixat performance mode) ett 10/10 spel för mig. Just nu är det väl typ bara God of War: Ragnarök som möjligen skulle kunna sno första platsen. Om inte The Callisto Protocol överraskar positivt och verkligen överträffar förväntningarna d.v.s.

Trist med den dåliga optimeringen på PS5! Körde mitt på PC (Game pass) och där har det funkat galant.
Varit sugen på att testa Forbidden West! Gillade första, så får nog bli det som nästa stor spel, efter God of war: Ragnarök.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Dying light 2.

Blev förvånad över hur jag fastnade för det liret. Riktigt kul karta att upptäcka. Kommer nog gå tillbaks och städa en del framöver.

Även känt på a plagues tale men det var ingen höjdare. Usel spelmekanik man ska bara genomlida den för att uppleva storyn och de snygga miljöerna vad det verkar.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

A Plague Tale: Requiem.
Oj vet knappt var man ska börja....
Utan tvekan årets spel för min del. Allt ifrån voice acting, musiken, combat och bara själva designen på spelet är något helt magiskt.
Är inte ofta man blir såhär fäst vid karaktärer i spel, men A Plague Tale: Requiem lyckades verkligen.
Asobo studios gjorde något helt otroligt med detta spelet, och just nu vill jag bara ha mer känns det som.

10/10 för min del, helt otroligt spel.

imponerande hur olika smak man har... tyckte det va skittråkigt & tröttnade efter 10 min

som referens: är väl mina favvo genom tiderna Fortnite (spelade competitive en hel del, inte längre) CS:GO samma där fast slutat helt å hållet, Halo Reach, Fallout-serien, Resident Evil-serien, GTA-serien (inte superfan men ok) även bra racingspel & nåt av Final Fantasy serien

sen partyspel som Mariokart & liknande är ju kul med folk i rummet... förstår inte Zelda överhuvudtaget, helt tom värld ju

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Medlem

Cyberpunk 2077. Blir nog God of War nu, testade Prey men fungerade dåligt med UW så sket i det 😄

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Magic Rampage på Android
(102% på Rampage mode)

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Somerville

https://store.steampowered.com/app/1671410/Somerville/

Spel #2 för 2022

Förväntningarna var höga, och de blev väl inte riktigt så bra som jag tänkte mig men tycker ändå det var ett trevligt spel. Väldigt bra ljud/musik och känsla. Det som sänker spelet är spelkontrollerna, känns alldeles för stelt.

Verkar fått väldigt blandade recensioner och det är helt förståeligt.
https://www.fz.se/nyhet/292132-somerville-far-valdigt-spridda...

Tycker du om spel som Inside och Little Nightmares så kommer du troligtvis gilla detta med, ha dock inte allt för höga förväntningar .

Jag spelade spelet genom PC Game Pass, kan köpa en månad för 10kr istället för att betala 20 euro på steam.
https://www.xbox.com/sv-SE/xbox-game-pass/pc-game-pass

7 toasts av 10

Spelats med handkontroll på pc.
Speltid ca 2-3h

Permalänk
Medlem

Plague Tale: Requiem, spelade på pcn som var kopplad mot TVn, styrning med Xbox Elite kontrollern.
Ger spelet 9/10 poäng, riktigt bra!

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Turtles Shredder's Revenge på Switchen, riktigt roligt och skön 16-bitars feeling/arcade rakt igenom :). Rekomenderar att lira i Co-op, men minst lika kul solo.

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Medlem

A Plague Tale: Innocence. Alldeles lagom längd på sina ~20 timmar.

Permalänk
Medlem

Blev klar med God of War Ragnarok idag. Var klar med själva storyn för några dagar sen, men bestämde mig för att gå för platinum trophyn. Riktigt bra spel. Är definitivt en årets spel kandidat för mig, det står mellan detta och Horizon Forbidden West.

Permalänk
Medlem

Lego Movie 2

Hade glömt att jag hittat alla bitar… spelet gör sig själv tråkigare och tråkigare, varje bit du samlar gör spelet mer och mer dött. Banorna glitchar ofta när man har hittat andra vägar förbi hinder som gör att det inte går att komma vidare.

Som en utökning och del av filmen i sig går det väl bra, kul att få vara med, men spelet glömdes bort innan vi ens var helt klara. Inte mer än 2/5

—————

Lego Lord of the Rings

Bra sätt att introducera världen till ett litet barn. Många väl dolda pussel och mycket att utforska och göra. Känns dock mer som ett jobb än kul när man nått slutet och mest samlar grejer. 4/5 men inte värt att samla allt tror jag

Permalänk
Medlem

Exit The Game: Faraos grav

Spel #12 för 2022

Normalt sett pratar vi ju datorspel här men rubriken ger ju möjlighet för alla typer av spel. Dessutom är ju detta brädspel något man verkligen klarar. Klarade dock inte alla pussel utan hjälp. Behövde ta hjälp vid tre av dem.

Permalänk
Medlem

Portal with RTX, kändes som att det var över innan jag började spela det, ca 70 minuter bara, men det är väl så när man redan vet lösningarna för alla pussel från minnet. Första spelet med raytracing jag testat och det var rätt nice faktiskt, DLSS 3 frame interpolation var dock inte så najs, vet inte vad den gjorde men input kändes väldigt konstigt och äckligt med det på.

Permalänk
DingDongerMcDongface

Senast regelrätt avklarade var nog Horizon: Forbidden West. Just nu är jag i sluttampen av Spirit Farer, som jag spelar om efter att ha lagt ned efter halva för några år sedan. Inte för att det är dåligt, men det är bitvis så himla sorgligt att jag tappade sugen förra gången. Men det är himla bra!

Permalänk
Medlem

Blev nyligen klar med The Callisto Protocol. Lite synd att combat är så pass dåligt, att karaktären rör sig som om han bär på ett kassaskåp och att sparsystemet suger. Annars hade det här kunnat vara ett riktigt bra spel. Det finns bra aspekter med spelet, men dom överskuggas av dom negativa sakerna jag nämnde här. Hade höga förhoppningar på det här spelet, som det tyvärr inte levde upp till på långa vägar.

Permalänk
Medlem

MrBeast Fortnite
Riktigt rolig turnering. Hann inte träna mer än 4 timmar, så gick väl ok. Fick 95k som bäst, med några runt 90k.. & Beast Brella:
Nån här som deltog?

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Medlem

High on life, kul spel om man gillar rick & morty humorn. Blir att spela om direkt
https://store.steampowered.com/app/1583230/High_On_Life/

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem

Somerville

Det har potential till att vara ett bra spel, men tyvärr misslyckas det. Frustrerande kameravinklar, repetitivt gameplay, en story som uppenbart finns där men som aldrig förklaras (frågan är om det överhuvudtaget finns en tanke bakom storyn, eller om de bara vill ge sken av det finns?) och en karaktär som rör sig frustrerande långsamt.

Trist, för jag gillar Limbo, Inside och Little Nightmares väldigt mycket, så genren i sig är spännande och intressant. Men just det här spelet faller tyvärr kort. Som tur är är spelet också väldigt kort - tog mig 3h44min att spela igenom det, inkl end credits.

2/5p

Visa signatur

---