I vilken ficka har du telefonen i?

Permalänk
Medlem

Höger ficka fram. Är högerhänt och jag lyfter upp mobilen betydligt oftare än ex nycklarna (som ligger i vänster ficka).

En annan viktig punkt att ta upp är nog även åt vilket håll man har telefonen i fickan!
Displayen in mot benet, och undersidan av mobilen upp, allt annat är galenskap!

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Vänster framficka, närmast hjärtat <3

Jaha.

Permalänk
Medlem

Kanske var ett nonchalant sätt att visa att modet också är på topp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hucke:

Höger ficka fram. Är högerhänt och jag lyfter upp mobilen betydligt oftare än ex nycklarna (som ligger i vänster ficka).

En annan viktig punkt att ta upp är nog även åt vilket håll man har telefonen i fickan!
Displayen in mot benet, och undersidan av mobilen upp, allt annat är galenskap!

Samma här. Tycker det är smidigast när telefonen ska upp och kollas lite snabbt. Samtidigt skyddar man displayen från stötar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Eller behöver folk två händer för att använda en telefon? Kan tänka mig att barn gör men inte vuxna

Jag använder nästan uteslutande min telefon med två händer, jag kan använda den med en men det blir lite otympligt.
Har en iphone 7+

Vänster fram för min del

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem

Vänster fram. I höger fram har jag haft plånbok och nycklar sedan innan mobiltelefoner var en grej man hade med sig, så det sitter i ryggmärgen och går inte att ändra på.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Vänster fram. Beroende på åldern på mina jeans syns det rätt tydigt. Någon som känner igen sig?

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Är högerhänt och mobilen används oftare än plånbok eller nycklar...
Viktigt med skärmen vänd mot benet om inte annat!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Avstängd

Mobilen sticker givetvis upp ur vänster bröstficka så att kameran får perfekt vinkel på alla man spelar in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxieTheHatter:

Jag använder nästan uteslutande min telefon med två händer, jag kan använda den med en men det blir lite otympligt.
Har en iphone 7+

Vänster fram för min del

Skulle bli galen om jag behövde båda händerna för telefonen. Har en oneplus 3, så inte största telefonen på marknaden men min tumme når över hela skärmen så kan användas med en hand utan större problem.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Jag kör vänster bröstficka (skjorta eller inneficka i jackan) eller höger benficka (utsida, strax ovanför knät).

Jag förstår inte hur folk (~98% av alla som röstat hittills) tycker det är bekvämt med stora grejer i någon utav de fyra "huvudfickorna". Har dessa personer inte testat sitta ner med en mobil i en av dessa fickor? Eller bara stå still. I sällsynta fall kör jag i vänster bak, men det är på långpromenader.

Och gällande sidodiskussionen, det är en ganska simpel manick att hantera i vänsterhanden även om man är högerhänt (och vice versa), vilket öppnar upp för att din dominanta hand nu är fri till annat. Jag tror det är ganska självbegränsande, närmast sadistiskt så, att använda en simpel mobil med ens dominanta hand. Samma med fjärrkontroll, lämnar högra handen för dryck osv, och likaså hålla kaffekoppen. Och nycklar, in i låset med vänster hand, höger hand på handtaget. Blir ju riktigt mysko att göra tvärtom, och då är hantera nycklarna det mer komplexa manövern av de två.

Permalänk

Privata telefonen i höger fram, företagstelefonen i vänster fram ihop med nycklarna, knapptelefon i höger ficka på skjortan ihop med ciggpaketet och tändaren.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

I höger eller vänster bröstficka på skjortan (jag är ambidexter). Skulle aldrig ha en mobil i en byxficka, för mycket fickludd för kontakterna, samt effekten av alla böjningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bog11:

I höger eller vänster bröstficka på skjortan (jag är ambidexter). Skulle aldrig ha en mobil i en byxficka, för mycket fickludd för kontakterna, samt effekten av alla böjningar.

Har du en Iphone 6 plus? Annars kan du nog vara lugn. Fickludd pillar man lätt bort med en tandpetare eller liknande.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk

höger och vänster. oftast höger. dock aldrig i bakfickan.

Permalänk
Medlem

Jag har min i vänster fram. Jag är högerhänt men jag gillar att kunna ha fram telefonen när jag bär maten från affären eller har med mig en tygpåse eller något sådant som jag ofta gör med högerhanden. Det kommer också från att jag alltid så länge jag kunnat minnas har haft nycklarna i höger fram, så då blev det vänster av ren vana när jag skaffade min första telefon.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Avstängd

vänster ficka fram för man manglar den lättare i höger och den är skyddad med gubbläder och är 4.6tum så tar inte så fasligt med plats

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Rekordmedlem

Hur f.n kan man ens tänka tanken att ha en telefon i byxfickan ? Det blir ju helt omöjligt att hantera den när man cyklar och dessutom så är de väldigt utsatta, möjligen kan man ha telefonen i jackfickan eller armband om man inte har den i nån separat väska tex på styret.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Höger fram, skärmen mot låret och toppen av telefonen ner mot knäet.
På så vis när man tar fram den är allt perfekt.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

telefon höger bak - nycklar höger fram - pistol vänster fram - cigarr hållare vänster bak..

ps: bor i Hjällbo därav pickan.

Permalänk
Medlem

Vänster fram. Är högerhänt men använder mest vänsterhanden till telefonen. Högerhanden är upptagen med annat. Multitaskar

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Högerhänt, höger ficka.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raphaei:

Jag kör vänster bröstficka (skjorta eller inneficka i jackan) eller höger benficka (utsida, strax ovanför knät).

Jag förstår inte hur folk (~98% av alla som röstat hittills) tycker det är bekvämt med stora grejer i någon utav de fyra "huvudfickorna". Har dessa personer inte testat sitta ner med en mobil i en av dessa fickor? Eller bara stå still. I sällsynta fall kör jag i vänster bak, men det är på långpromenader.

Och gällande sidodiskussionen, det är en ganska simpel manick att hantera i vänsterhanden även om man är högerhänt (och vice versa), vilket öppnar upp för att din dominanta hand nu är fri till annat. Jag tror det är ganska självbegränsande, närmast sadistiskt så, att använda en simpel mobil med ens dominanta hand. Samma med fjärrkontroll, lämnar högra handen för dryck osv, och likaså hålla kaffekoppen. Och nycklar, in i låset med vänster hand, höger hand på handtaget. Blir ju riktigt mysko att göra tvärtom, och då är hantera nycklarna det mer komplexa manövern av de två.

Beror ju på vad för kläder man har, i mjukisbyxor eller kostymbyxor märker jag knappt av att jag har en telefon i fickan även fast den är 5.5". Med lite tajtare jeans är det värre, eller valfria jeans samma dag som jag tränat ben.

Använder själv nycklar osv beroende på vilket håll dörren öppnas, går lika bra med båda händerna och öppnar dörren med samma hand som jag vred om låset med.

Så du tycker det är mer komplext att hålla ett glas än att använda en telefon? T.ex skriva den där kommentaren är enklare än dricka lite kaffe? :s

Skrivet av Bakgrund:

Har du en Iphone 6 plus? Annars kan du nog vara lugn. Fickludd pillar man lätt bort med en tandpetare eller liknande.

Man bryter av 3.5" kontakten eller eventuellt sladden till hörlurar.

Skrivet av mrqaffe:

Hur f.n kan man ens tänka tanken att ha en telefon i byxfickan ? Det blir ju helt omöjligt att hantera den när man cyklar och dessutom så är de väldigt utsatta, möjligen kan man ha telefonen i jackfickan eller armband om man inte har den i nån separat väska tex på styret.

Ser inte direkt problemet, cyklar minst en mil om dagen och har telefonen i fickan. I en jackficka skulle det vara ett helvete att fiska fram telefonen för mig iaf, likaså med armband. Antar att det beror på ens kläder? Har ett par shorts där telefonen lever farligt i fickan, men på alla andra byxor är det chill (bara med jeans man behöver sluta trampa i två sekunder för att ta fram telen).

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Proffsmobbare

Höger framficka tillsammans med nycklarna, ger telefonen lite karaktär. Skärmen skyddar nycklarna mot repor.

Permalänk
Medlem

@Wasp: Jag har den i höger fram och är vänsterhänt

Visa signatur

[Fractal Design Define C TG] [Corsair RM750] [AMD Ryzen 7 5800X] [Gigabyte X570 AORUS ELITE] [Gigabyte Radeon RX 6800 XT 16GB GAMING OC] [Corsair 32GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance] [Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB + Kingston KC2500 1TB M.2 NVMe] [Corsair Hydro H100x]

Permalänk
Medlem

Vänsterhänt, mobil i höger ficka och nycklar i vänster.
Snuset vänset bak och plånbok höger bak

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk

Innerfickan V i jackan,
Inte många dagar om året jag ej har jacka, och skulle de dagar uppstå har jag en lösning till just den dagen i fickan.
HBP

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem

Har min i höger fram, då nycklarna är strategist placerade i vänster ( då den ofta används till dörrar med " tag " som sitter på vänster )

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem

Bröstfickan på skjortan om det finns. Plånboken främre vänstra byxfickan och nycklarna i höger ficka.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Tror tjejer har de i bakfickan mest för att deras byxor inte är anpassade för att ha saker där fram va?.. Speciellt de som är super tighta.. pratar om byxor nu inget annat.

Jag vet åtminstone två tjejer som stoppar telefonen i BH'n. Hur bekvämt det nu kan vara.

Jag har den vänster fram såklart.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."