Permalänk
Medlem

Ethernet kontakt utan att dra sladd?

Behöver få tillgång till internet via RJ45 kontakt men har ingen möjlighet att dra en kabel. Hur gör jag?

Skulle en sån här med wifidongel fungera?

Finns det accesspoints som inte har en fyrsiffrig prislapp?

Extender?

tacksam för hjälp.

Visa signatur

[4770k delid] [1080 EK] [PG348Q] [Custom loop][1.75TB SSD]

Permalänk
Medlem

Kan du inte dra sladd så är det wifi som gäller. Varför måste du prompt använda ett RJ45-jack? Då måste du ha en Wifi-mottagare bredvid datorn och dra en sladd till den, om sådana ens finns att få tag på.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Du får köpa två trådlösa acesspunkter som kan agera som en brygga.

En Usb dongel är avsedd att sättas i en dator och kan inte sättas på en sladd så.

Det du visar är nog en adapter för att kunna förlänga usb med nätverkskabel.

Varför kan du inte dra en sladd? Det är billigast och absolut enklaste lösningen att få igång.

Edit.: enklast är om du förklarar exakt vad du vill göra.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Avstängd

Asus ea-ac87

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Behöver inte kosta fyrsiffrigt. Denna kostar 249 på Webhallen, går att hitta billigare i butiker jag inte känner igen. Även fått bra betyg på prisjakt.
Ställ in som brygga och koppla till den enhet som du har.
https://www.prisjakt.nu/product.php?p=1492388

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karaff:

Du får köpa två trådlösa acesspunkter som kan agera som en brygga.

En Usb dongel är avsedd att sättas i en dator och kan inte sättas på en sladd så.

Det du visar är nog en adapter för att kunna förlänga usb med nätverkskabel.

Varför kan du inte dra en sladd? Det är billigast och absolut enklaste lösningen att få igång.

Edit.: enklast är om du förklarar exakt vad du vill göra.

Vill få internet till garaget, ligger vägg i vägg men det blir otroligt bökigt att dra en sladd. Datorn tar endast ethernet och inte wifi. Och nej wifi dongel till usb fungerar inte.

Skrivet av breakman:

Behöver inte kosta fyrsiffrigt. Denna kostar 249 på Webhallen, går att hitta billigare i butiker jag inte känner igen. Även fått bra betyg på prisjakt.
Ställ in som brygga och koppla till den enhet som du har.
https://www.prisjakt.nu/product.php?p=1492388

Skickades från m.sweclockers.com

Tar den emot wifi och ger ut en signal över ethernet? Det skulle vara utmärkt isåfall.

Visa signatur

[4770k delid] [1080 EK] [PG348Q] [Custom loop][1.75TB SSD]

Permalänk
Medlem
Skrivet av theo0019:

Tar den emot wifi och ger ut en signal över ethernet? Det skulle vara utmärkt isåfall.

Svar ja! Den ansluter till ditt trådlösa nätverk och delar ut dels en trådlös men även en trådad anslutning.

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoL_:

Svar ja! Den ansluter till ditt trådlösa nätverk och delar ut dels en trådlös men även en trådad anslutning.

Perfekt! Precis vad jag ville ha!

Visa signatur

[4770k delid] [1080 EK] [PG348Q] [Custom loop][1.75TB SSD]

Permalänk
Medlem

Om det är garage kanske du har en murad brandvägg i mellan. Kolla så du verkligen har wifi-täckning innan du köper något..

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Rekordmedlem

Finns väl 3 alternativ, montera ett wifikort i datorn, skaffa delar och gör en wifibrygga eller använd homeplug (via elnätet)
Ett garage kan ha väggar som skärmar betydligt mer än en bostad så att gå via elnätet kan bli bäst men man bör kolla vad som funkar bäst på plats så fort det inte handlar om en vanlig kablad installation.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@theo0019: Ska du köra wifi dit in är ju ett tips att ladda ned typ SSID checker eller valfri app i mobilen och kolla så du har vettig wifi täckning i garaget. Det är iaf vad jag hade gjort innan jag köper någonting.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karaff:

Om det är garage kanske du har en murad brandvägg i mellan. Kolla så du verkligen har wifi-täckning innan du köper något..

Skrivet av mrqaffe:

Finns väl 3 alternativ, montera ett wifikort i datorn, skaffa delar och gör en wifibrygga eller använd homeplug (via elnätet)
Ett garage kan ha väggar som skärmar betydligt mer än en bostad så att gå via elnätet kan bli bäst men man bör kolla vad som funkar bäst på plats så fort det inte handlar om en vanlig kablad installation.

Skrivet av Chrisj:

@theo0019: Ska du köra wifi dit in är ju ett tips att ladda ned typ SSID checker eller valfri app i mobilen och kolla så du har vettig wifi täckning i garaget. Det är iaf vad jag hade gjort innan jag köper någonting.

Tack för tipsen

Visa signatur

[4770k delid] [1080 EK] [PG348Q] [Custom loop][1.75TB SSD]

Permalänk
Medlem

Beroende på vad för wlan du har idag och vad du ska ha detta till så skulle jag nog överväga att lägga 100kr till för att får en som stödjer den nyare (och störnings tåligare) AC standarden
https://new.webhallen.com/se/product/204034-TP-Link-RE200-Rep...

Men har du inte AC nät (eller 5Ghz N) i ditt wlan idag så gör denna inte så mycket nytta.

Permalänk