Välkommen till Elgigantens egen forumdel!

Permalänk
Elgiganten

Välkommen till Elgigantens egen forumdel!

Hej alla medlemmar!

Nu finns Elgiganten på SweClockers med en egen forumdel! Här är det fritt för er att komma med feedback, tips eller frågor. Vi uppskattar ärlighet, högt i tak och finns här för att hjälpa er så gott vi kan!

Har ni brådskande ärenden så ber vi er att kontakta vår ordinarie kundtjänst. Annars är det fritt fram att dra oss ett PM.

// Alex & Magnus

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Välkomna! Vill väl mest fråga om ni har några stora övergripande planer för det kommande året eller två? Kul att få lite info om vart ni befinner er just nu om möjligt.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Välkomna! Vill väl mest fråga om ni har några stora övergripande planer för det kommande året eller två? Kul att få lite info om vart ni befinner er just nu om möjligt.

Alltid skönt att få en enkel och lättbesvarad fråga som uppvärmning

Permalänk
Medlem

Trevligt att se engagemang från er här!

Visa signatur

PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | MOBO: ASUS ROG STRIX X570-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X w/ NZXT Kraken x72 | GPU: EVGA GeForce GTX 1070 Ti FTW ULTRA SILENT GAMING | RAM:Corsair Vengeance DDR4 3200MHz CL16 (2X32GB) | SSD(s): 2X NVMe M.2 Samsung 970 EVO PLUS 1TB
AKA:FakeNinja

Permalänk
Medlem

@Elgiganten: Vad händer med garantiärenden om jag upprepade gånger fått en defekt vara? Kan ni byta ut tangentbordet som jag köpt för ett med samma specifikationer trots att det är dyrare?

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

Permalänk
Medlem

Härligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Alltid skönt att få en enkel och lättbesvarad fråga som uppvärmning

Ja, men jag känner inte att jag har nån vidare koll på Elgiganten. Tror de expanderat på kök och sånt? Händer en del på marknaden menar jag, rykten om Mediamarkt (som det varit i alla år, iofs..), Sibas köp av Netonnet, osv. Ganska spännande marknad, och svår att få lönsamhet i.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk

Produktarna får faktakolla, annons nu på one-touch premium från weber, fast eran är original kettle...
https://www.elgiganten.se/product/hem-och-hushall/grill-och-s...
Fel galler, inga brikettkorgar osv.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk

Föredrar att handla elektronik på elgiganten, så kul att ni hittat hit!

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Alltid trevligt när butiker hittar hit och etablerar sin egna forumdel, välkomna!

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Elgiganten
Skrivet av Seziuo:

@Elgiganten: Vad händer med garantiärenden om jag upprepade gånger fått en defekt vara? Kan ni byta ut tangentbordet som jag köpt för ett med samma specifikationer trots att det är dyrare?

Tjena,

skicka ett PM, så kollar jag på det asap!

// Alex

Visa signatur
Permalänk
Elgiganten
Skrivet av MoNkeY-05:

Välkomna! Vill väl mest fråga om ni har några stora övergripande planer för det kommande året eller två? Kul att få lite info om vart ni befinner er just nu om möjligt.

Yes, det finns stora övergripande planer

// Alex

Visa signatur
Permalänk
Elgiganten
Skrivet av orig_rejser:

Produktarna får faktakolla, annons nu på one-touch premium från weber, fast eran är original kettle...
https://www.elgiganten.se/product/hem-och-hushall/grill-och-s...
Fel galler, inga brikettkorgar osv.

inte riktigt min expertis, men jag drar ditt inlägg till min kollega på hushåll.

thanks

// Alex

Visa signatur
Permalänk

Kul att ni satsar mer på hårdvara och finns i i forumet! Men kommer man kunna köpa hårdvara som t.ex. moderkort, cpu och grafikkort fysiskt i era butiker?

Visa signatur

i5 4690k @ 4.2ghz, Gtx 1060 3gb stock, 4x4gb ddr3

Permalänk
Medlem

@Elgiganten: Beställde faktiskt ett 1080 i helgen men ligger fortfarande som reserverad med 25st+ i webblager. Är något ni får titta över om ni ska sälja hårdvara till griniga PC-nördar.
Ni har också paket med produkter som förslag som inte fyller något funktion, konstiga/idiotiska förslag och samma pris??
Ett exempel MSI GTX 1080 Gaming X + Corsair HX1000i PSU + Seagate SSHD 2.5" Intern Hårddisk 1 TB .
Ett bra grafikkort men ett nätagg för drygt 2k på 1000watt är korkat och en 2.5" SSHD i en desktop är som bäst idiotiskt.
Ska ni ha paket får det vara vettiga förslag annars ser ni extremt oseriösa ut, paket med minne, cpu och moderkort underlättar extremt mycket för nya griniga PC-nördar så det är inget fel i sig.

Trevligt med fler aktörer på marknanden.

Permalänk
Elgiganten
Skrivet av radioactiv:

Kul att ni satsar mer på hårdvara och finns i i forumet! Men kommer man kunna köpa hårdvara som t.ex. moderkort, cpu och grafikkort fysiskt i era butiker?

working on it!

Visa signatur
Permalänk
Elgiganten
Skrivet av ramlösa:

@Elgiganten: Beställde faktiskt ett 1080 i helgen men ligger fortfarande som reserverad med 25st+ i webblager. Är något ni får titta över om ni ska sälja hårdvara till griniga PC-nördar.
Ni har också paket med produkter som förslag som inte fyller något funktion, konstiga/idiotiska förslag och samma pris??
Ett exempel MSI GTX 1080 Gaming X + Corsair HX1000i PSU + Seagate SSHD 2.5" Intern Hårddisk 1 TB .
Ett bra grafikkort men ett nätagg för drygt 2k på 1000watt är korkat och en 2.5" SSHD i en desktop är som bäst idiotiskt.
Ska ni ha paket får det vara vettiga förslag annars ser ni extremt oseriösa ut, paket med minne, cpu och moderkort underlättar extremt mycket för nya griniga PC-nördar så det är inget fel i sig.

Hej!

Dra ditt kvittonr i ett PM så kollar jag på det direkt.

Och yes, Paketsystemet är mindre bra för komponenter. Det skapas av ett externt företag per automatik och det blir dessvärre helt fel. Men jag jobbar på en lösning! Ska också se om jag kan koppla ur det tillfälligt så man slipper se det.

//Alex

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

@Elgiganten:

Tycker bättre om eran gamla logga.

För så fort jag ser er logga så tänker jag på svt.

Just det välkommen fast jag har sätt er här innan.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Hej och välkomna Elgiganten!
Mycket trevligt initiativ tycker jag.

Visa signatur

ASUS ROG Strix B450-F Gaming | AMD Ryzen 7 3700X
ASUS GeForce RTX 2070 SUPER ROG Strix AD
32GB DDR4 Corsair Vengeance 3200mhz
LG 27'' UltraGear 27GL850 QHD Nano IPS 144 Hz
AOC 27" 27G2U IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem

"

Skrivet av Elgiganten:

Hej!

Dra ditt kvittonr i ett PM så kollar jag på det direkt.

Och yes, Paketsystemet är extremt dåligt. . Det skapas av ett externt företag per automatik och det blir dessvärre helt fel. Men jag jobbar på en lösning! Ska också se om jag kan koppla ur det tillfälligt så man slipper se det.

//Alex

Är inte extremt störande, mer att det är lite komiskt och fyller ingen funktion.
Kul med fler aktörer, speciellt när man är extremt snål;).
Lycka till ni kan behöva det tror jag, speciellt om ni ska bråka med andra Norskar "komplett".

Permalänk
Hedersmedlem

Välkomna.
Alltid trevligt för oss konsumenter med lite mer konkurrens

Permalänk
Medlem

@Elgiganten:
Välkomna, Kul att ha er här!

Permalänk
SpelClockers

Välkommen till Sweclockers!

Visa signatur

Välkomna in på Geeks Discord! :) Geeks's Discord!
Admin för Spelclockers.
Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Permalänk
Medlem

Välkommen, när kommer ni börja med dator delar igen?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Hejsan!
Letar efter en bluetooth adapter då min inbyggda är värdelös.
Hittar ingen på er hemsida, har ni nåt utbud för detta?

Permalänk
Medlem

Det var på tiden att ni börjar med komponenter. Min go-to-lada om produkten jag söker finns tillgänglig. Har handlat produkter hos er som inte hållit måttet ett antal ggr, lite för hög felprocent ärligt talat. Dock har det aldrig varit något problem att byta eller få pengar tillbaks. Vilket jag värdesätter högt. Känns tryggt för en medelålders stöt utan större kunskaper om dataprylar.

Permalänk

Varför erbjuder ni inte som Media Markt äkta ISF kalibrering till kunderna. Det ni kallar bild optimering som ni säljer i ert paket är inte seriöst. Det försämrar bilden istället.
Media Markt har två personer i varje varuhus som blivit utbildade inom ISF kalibrering, ni borde kunna göra det också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS PRIME Z370-A
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
Palit GTX 1070 TI, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Medlem

Mycket trevligt. Bättre sent än aldrig gissar jag.

Ser att ni kommenterat innan, men åter igen, era paketpriser och produkter tillsammans är inte helt optimala.

Detta t ex,

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

Ni bör nog matcha priserna mot Netonnet. Till exempel, ser inte så stor anledning att betala 250:- mer för ett Nvidia Asus GTX1060 3GB hos er.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Mycket trevligt. Bättre sent än aldrig gissar jag.

Ser att ni kommenterat innan, men åter igen, era paketpriser och produkter tillsammans är inte helt optimala.

Detta t ex,

http://oi68.tinypic.com/2nuq14m.jpg

Vad är det du syftar på då? Att det är tokigt att köpa Mario Kart och Lego med en extrakontroll på en och samma gång?

Skulle tippa på att dessa paket skapas automatiskt baserat på vad de flesta köper.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi