Permalänk
Medlem

Oculus rift i Sverige?

Hej!

Stod tidigare i en sweclockers artikel att riften skulle komma till europeiska butiker idag. Själv har jag inte sett att någon butik börja sälja den. Jag som tänkt att dra ner till mediamarkt idag och testa

artikeln: http://www.sweclockers.com/nyhet/22508-oculus-rift-och-touch-...

Permalänk
Medlem

Verkar fortfarande bara vara UK och Tyskland samt Amazon.

Tar ju bara 3-4 dagar på oculus.com så det kanske inte spelar så stor roll ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lrkss:

Verkar fortfarande bara vara UK och Tyskland samt Amazon.

Tar ju bara 3-4 dagar på oculus.com så det kanske inte spelar så stor roll ?

Jasså det tar inte längre tid alltså.. nice

jag tror dock han syfta på att kunna testa i butiken innan han köper..

Permalänk

Oculus Touch har inte ens godkänts av amerikanska myndigheter så den säljs inte än på ett tag. :/

Från Oculus sida:

"Touch has not been authorized as required by the rules of the Federal Communications Commission. Touch is not, and may not be, offered for sale or lease, or sold or leased, until authorization is obtained."

Visa signatur

GAMINGRIGG: I7 6700K@4,4Ghz. 32GB DDR4. EVGA GTX 1080 TI FTW3 ACX.
SERVER: Core I5 3500K 6x 2Tb WD Caviar Green.
NAS: DS1813+ 5x 4TB Wd Red.
HTPC/VR: i5-7500. 8GB DDR4. EVGA GTX 1080 FTW ACX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pentagram:

Oculus Touch har inte ens godkänts av amerikanska myndigheter så den säljs inte än på ett tag. :/

Från Oculus sida:

"Touch has not been authorized as required by the rules of the Federal Communications Commission. Touch is not, and may not be, offered for sale or lease, or sold or leased, until authorization is obtained."

Nu handlade tråden om Riften och inte rörelsekontrollerna, de kommer fortsättningsvis säljas separat vilket de alltid sagt.

Så där har det stått ända sedan Riften släpptes. Det är ju för att touch är i dev versioner fortfarande och de måste skriva så.

Jag sätter en slant på att touch kommer börja säljas på Oculus Connect 3 i början av Oktober, retail sedan November vilket ju mediamarkt i princip bekräftat med sina "läckor".

Oculus Rift finns på deras sajt för leverans inom ett par dagar och i butiker i USA, Tyskland, Kanada och Storbritannien. När den kommer till butiker i Sverige är en annan fråga, som vanligt blir vi väl sist pga av liten marknad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lrkss:

Verkar fortfarande bara vara UK och Tyskland samt Amazon.

Tar ju bara 3-4 dagar på oculus.com så det kanske inte spelar så stor roll ?

Handlar både att jag vill testa den innan, Sen vill jag gärna köpa den i Sverige om den skulle strula. Och sen så vill jag helst inte lägga 1000 kr på frakt eller vad det nu var :/

Skrivet av Xi:

Jasså det tar inte längre tid alltså.. nice

jag tror dock han syfta på att kunna testa i butiken innan han köper..

AA. Har ju hört blandade meningar om upplösningen och skulle vilja ge min egna bedömning.

Skrivet av Pentagram:

Oculus Touch har inte ens godkänts av amerikanska myndigheter så den säljs inte än på ett tag. :/

Från Oculus sida:

"Touch has not been authorized as required by the rules of the Federal Communications Commission. Touch is not, and may not be, offered for sale or lease, or sold or leased, until authorization is obtained."

Varför har dom inte blivit godkända?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Handlar både att jag vill testa den innan, Sen vill jag gärna köpa den i Sverige om den skulle strula. Och sen så vill jag helst inte lägga 1000 kr på frakt eller vad det nu var :/

Totalt kostar det 743€ idag om du ska köpa en Oculus Rift, frakten går på 44€.

Frakttid är 2 dagar + UPS problemtid vilket kan variera för mig tog det 1,5 vecka med antal samtal med UPS som det brukar vara.

Vart man dock kan testa VR är en bra fråga, testade själv hos en vän när jag besökte han i USA, köpte min ganska så snabbt därefter.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Totalt kostar det 743€ idag om du ska köpa en Oculus Rift, frakten går på 44€.

Frakttid är 2 dagar + UPS problemtid vilket kan variera för mig tog det 1,5 vecka med antal samtal med UPS som det brukar vara.

Vart man dock kan testa VR är en bra fråga, testade själv hos en vän när jag besökte han i USA, köpte min ganska så snabbt därefter.

Aa. Bara vänta tills Riften kommer till Sverige så ska jag försöka prova en demo.

Permalänk
Medlem

Du kan få komma och prova min, en bit att åka dock.. Bor i Småland