Ska välja ett bredbandsbolag, vilket ska jag välja. Jag har funderat på bahnhof (100mbit/s).

Permalänk
Medlem

Ska välja ett bredbandsbolag, vilket ska jag välja. Jag har funderat på bahnhof (100mbit/s).

så, som rubriken säger så vill jag skaffa ett bredbandsbolag, men är inte säker på vilket, jag har funderat på bahnhof (100mbit/s) men jag har sett lite negativt om dom. tex att man inte kan köra lol och wow utan hög ping. Men det jag mest ska köra är nog CS:GO och streama filmer. så min fråga är. - Ska jag välja Bahnhof för att få en bra internet till att streama och spela cs? eller finns det någon bättre internet leverantör? Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Draxaz:

så, som rubriken säger så vill jag skaffa ett bredbandsbolag, men är inte säker på vilket, jag har funderat på bahnhof (100mbit/s) men jag har sett lite negativt om dom. tex att man inte kan köra lol och wow utan hög ping. Men det jag mest ska köra är nog CS:GO och streama filmer. så min fråga är. - Ska jag välja Bahnhof för att få en bra internet till att streama och spela cs? eller finns det någon bättre internet leverantör? Tacksam för svar!

Bättre finns det säkert, frågan är vilka internetleverantörer som ditt hushåll kan motta.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R5 / MB: Z87-A / SSD: EVO 850 500GB / CPU: i5-4690k / CPU-Kylare: Hyper 212 EVO / GPU: Gigabyte GTX 970 / PSU: EVGA Supernova G2 / RAM: 2x Corsair Vengeance 1600Mhz 8GB / Skärm: Eizo FS2434-BK

Permalänk
Medlem
Skrivet av Draxaz:

så, som rubriken säger så vill jag skaffa ett bredbandsbolag, men är inte säker på vilket, jag har funderat på bahnhof (100mbit/s) men jag har sett lite negativt om dom. tex att man inte kan köra lol och wow utan hög ping.

Du har nog läst gammal info, när jag spelade LoL förr så hade jag stabil ping på 34ms mot EUNE och snarlik ping mot EUW med Bahnhof. Ping mot USA var lite högre än min tidigare leverantör, men vi pratar om runt 20ms högre vilket i sin helhet inte är så mycket egentligen.

Kan ej svara på om just CS eller WoW men tvivlar på att du kommer att få ping/latens problem inom EU. De traceroutes jag gjort så verkar det som Bahnhof routar deras trafik genom Telia ganska så flitigt, fast beror på vilka servrar du skall ansluta till.

Annars så spelar det egentligen ingen större roll vad du väljer, för problem och fel uppstår oftast i ditt stadsnät eller öppna nät som erbjuder val av leverantör. Det som skiljer är mer tjänst specifikt som leverantörens support eller om du vill beställa fast telefoni (Voice over IP).