Permalänk
Medlem
Skrivet av EMMHMMS:

@AtreX:

i7 6700K
Asus Z170-A
Sapphire Radeon R9 Fury
16GB RAM
Samsung 840 EVO 250GB (Steam och AC installerat här)
Western Digital 640GB 7200 RPM
Seagate extern disk 2TB på USB 3
Nätagget har jag glömt nu exakt vad det är förutom jag vet det är ett Corsair på 600-650W.

Loggningsprogrammet var väldigt avancerat för mig men det jag tror mig sett är att CPU:n inte når någon gräns och orsakar dåliga bilduppdatering, CPU ligger så lågt som 30-50%.

Jag ska härnäst ta hjälp av MSI Afterburner för att hålla koll på vad som händer med grafikkortet.

Är såklart spännande att få veta vad du tror, all hjälp uppskattas!

Hmm.. 16gig ram när jag hade hoppats på 4.. Nåja, det kan fortfarande stämma, jag hörde någon med exakt samma felbeskrivning som dig så sent som i helgen nämligen. Han hävdade att det berodde på att spelet tömmer minnet på replays som inte skrivits till disk (läs: sparats) och att detta gjordes på ett lite klumpigt sätt vilket fick följden du beskriver. Han visste tyvärr ingen fix, men jag har för mig att jag hittade en inställning för hur stora replays fick vara någonstans i menyerna. Kanske värt att mixtra lite med den och se vad som händer? Annars är ju Windows inbyggda loggverktyg, perfmon, extremt kraftfullt om man tar sig tiden att lära sig det, men det är ju inte helt enkelt tyvärr.
Håll oss uppdaterade om hur det går så kanske vi kan hjälpa dig vidare!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@EMMHMMS detta är ju ingenting du ska behöva göra men har du kikat så spelet körs i 64bit? Du kan även testa att tvångsköra spelet i 32bits under options. När jag har sänkt replay kvaltén och storlek så är enda skillnaden jag märkt att det tar bra mycket kortare tid efter man tryckt quit och man kommer tillbaka till menyn. Jag ska testa att dra upp storleken sedan och se om jag märker någon skillnad i själva spelet.

Du har inte v-sync på och att processorn inte behöver jobba mer helt enkelt? När jag kör låst till 121fps så brukar min gamla 2500k i 4.3GHz ligga på runt 50-60 tror jag.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AtreX:

Hmm.. 16gig ram när jag hade hoppats på 4.. Nåja, det kan fortfarande stämma, jag hörde någon med exakt samma felbeskrivning som dig så sent som i helgen nämligen. Han hävdade att det berodde på att spelet tömmer minnet på replays som inte skrivits till disk (läs: sparats) och att detta gjordes på ett lite klumpigt sätt vilket fick följden du beskriver. Han visste tyvärr ingen fix, men jag har för mig att jag hittade en inställning för hur stora replays fick vara någonstans i menyerna. Kanske värt att mixtra lite med den och se vad som händer? Annars är ju Windows inbyggda loggverktyg, perfmon, extremt kraftfullt om man tar sig tiden att lära sig det, men det är ju inte helt enkelt tyvärr.
Håll oss uppdaterade om hur det går så kanske vi kan hjälpa dig vidare!

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av kevve1:

@EMMHMMS detta är ju ingenting du ska behöva göra men har du kikat så spelet körs i 64bit? Du kan även testa att tvångsköra spelet i 32bits under options. När jag har sänkt replay kvaltén och storlek så är enda skillnaden jag märkt att det tar bra mycket kortare tid efter man tryckt quit och man kommer tillbaka till menyn. Jag ska testa att dra upp storleken sedan och se om jag märker någon skillnad i själva spelet.

Du har inte v-sync på och att processorn inte behöver jobba mer helt enkelt? När jag kör låst till 121fps så brukar min gamla 2500k i 4.3GHz ligga på runt 50-60 tror jag.
http://i.imgur.com/Od4lSVK.jpg?1

Tack för tips!

Jag provade ändra reprisinställningarna till lägsta men tyvärr fick jag lagget efter 45 min. Jag har nu dragit upp inställningarna till medium / 40 MB så får vi se vad det gör men troligtvis är det något annat som spökar.

Jag spelar i 64-bitarsläget men ska imorgon kväll prova 32 bitar.

Visa signatur

i7 6700K, GTX 970, ASUS Z170-A, 16GB RAM, Samsung 840 EVO 250GB,

Permalänk
Medlem
Skrivet av EMMHMMS:

Tack för tips!

Jag provade ändra reprisinställningarna till lägsta men tyvärr fick jag lagget efter 45 min. Jag har nu dragit upp inställningarna till medium / 40 MB så får vi se vad det gör men troligtvis är det något annat som spökar.

Jag spelar i 64-bitarsläget men ska imorgon kväll prova 32 bitar.

Attans rabarber! Nåja, vill du ha sällskap ikväll så sitter jag sannolikt och kör från 17-17.30 fram till c:a 19:30!

Permalänk
Permalänk
Medlem

När sjutton kommer Laguna Seca? Jag vill i princip inte köra någon annan bana, och måste därför hushålla med Pcars.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk

Live runt Nurburgring GP med GT3 bilar!

https://www.youtube.com/watch?v=FrmSJFZgZdU

Permalänk
Medlem
Skrivet av superapan:

När sjutton kommer Laguna Seca? Jag vill i princip inte köra någon annan bana, och måste därför hushålla med Pcars.

Finns en inofficiell version av Laguna Seca, varför den inte är postad på Assetto Corsa forumet är om jag minns rätt för att den är portad från ett annat spel, och att utgivarna från det spelet inte har godkänt att den postas.

Det går definitivt att få tag på med några få snabba sökningar på world wide web.

Enligt mig är det en rätt bra version av banan.

För att vara mer seriös: Är det bara jag som totalt lessnat? Har inte haft något sug alls på flera veckor nu. Det är två tråkiga saker med detta spel.

1: Multiplayer läget är riktigt risigt tycker jag, om vi ser till onlineracing eller vad spelet heter så känns det mycket mer organiserat, nu måste man hitta små facebook grupper och liknande för att få intressant underhållning. Problemet är att jag vill kunna logga in, komma in i typ en 'lobby' med spelare, ha qualify, och sen race, och att alla som kör är någorlunda intresserade av att faktiskt rejsa. Nu känns det mest som att man loggar in, kör några varv mot någon annan innan man går vidare med livet.

2: Tittar man på karriär läge så är det inte tillräckligt intressant för att spela för mig, du börjar med långsamma bilar och blir snabbare och snabbare, bara ett ändlöst kör, som en rak linje där man vet precis vad som väntar. Ingen spänning eller större utmaning, bara 'beta av'. Spel som Grid och Need for speed är ju totalt värdelösa när det gäller kör känsla, men dom har roligare karriärs läge.

Det är ruskigt kul att köra några varv, testa lite bilar, rejsa mot en tid eller ibland AI, det är en bra 'simulator', men där slutar det. Inte tillräckligt roligt spel för att få mig att ha motivationen att fortsätta spela. Kanske är det detta, som det var tänkt att vara?

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk

Livestream från lite GT3 race hela kvällen fram till 10

https://www.youtube.com/watch?v=FrmSJFZgZdU

Permalänk
Medlem

På ALOOG brukar det vara rätt fair racing speciellt nu med Minorating. Nackdelen är väl att det är optimum grip, som på 99% av alla andra servrar, men det funkar ändå. Endast 20% damage men tycker det är helt ok också med tanke på att det alltid finns en risk att någon tomte bränner rakt in i en. Förhoppningsvis kommer alla kunna sållas ut snart så 100% kan användas.

En sak som är bra är om man kör på en servrer och det finns någon som är ute efter att förstöra så sparar man helt enkelt reprisen och skickar vidare till de som har servrarna.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Jag är sugen på att köpa AC nu när det är 50% rabatt på Steam. Vill införskaffa mig en ratt också. Vad rekommenderar ni för ratt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av linusj:

Jag är sugen på att köpa AC nu när det är 50% rabatt på Steam. Vill införskaffa mig en ratt också. Vad rekommenderar ni för ratt?

Beror sig helt på budget men skulle nog säga t300rs.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd

Jag verkar ha fps problem vid race. När jag kör practice och allt när jag är själv så snittar jag 80-90 fps. Men när jag kör race så kan jag max få 42 fps och det spelar ingen roll om jag har höga eller låga inställningar. Vad beror detta på? Andra spel fungerar perfekt. Jag skulle kunna lägga upp bilder på benchmarken senare.

Bilder : http://imgur.com/a/HW7CG
Bild 1, Ganska låga inställningar som ni kan se.
Bild 2, här har jag kört benchmarken med allt på ultra förutom fxaa då jag tycker att allt blir så himla suddigt med fxaa. Får ändå samma resultat.

Permalänk

Nu var det ett tag sedan det skrevs här inne... men har börjat drifta mer och mer på assetto corsa efter att jag inhandlat mig en ny ratt
så här ser det ut just nu iaf

Visa signatur

|CPU| AMD Ryzen 7 5800X3D|GPU| PowerColor Radeon RX 7800 XT Hellhound| MoBo| MSI X370 XPOWER GAMING TITANIUM |RAM| - G.SKILL Trident Z 3600Mhz 32GB|CPU kylare| Noctua NH-U12A|PSU | EVGA Supernova 1300W G2 |Chassi| Fractal Design Define R4 | Airsoftare norr om Västerås! :D

Permalänk
Medlem

Ok

Jag har ett script som knäcker Deras data.acd som bygger fysiken i spelet. Varje bil har sin egen .acd fil. Tänker inte posta det här och använder inte det för att få vinning över andra, det går för övrigt inte förbi deras egna kontroll på online servrar. Jag har svårt för eftermarknads bilar men tröttnar fort på original utbudet, så jag kikar hellre på att extrahera filer från original bilar och modifiera dessa, om ni har notepad++ och 15 minuter så kan allt hända med Assetto corsa.

Till och med byta ljudfiler mellan fordon är enkelt om man bara byter 2 filer och sen skriver om vissa associationer i filer till rätt fordon.

Lustigt är att Deras egna filer känns ganska enkla jämfört med vad som kan tänkas, förutom kers och aktiva vingar som finns hos vissa bilar.

Förövrigt är Assetto bästa drift spelet just nu måste jag säga, njutning liksom

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem

För den som till äventyrs missat det så har Assetto Corsa uppgraderats till v1.5 nyligen!

Dev diarys finns här:
http://www.assettocorsa.net/ac-v1-5-dev-diary-part-1-3/
http://www.assettocorsa.net/ac-v1-5-dev-diary-part-23/
http://www.assettocorsa.net/ac-v1-5-dev-diary-part-33/

Jag har inte hunnit testa än, men kul med bland annat nya Mustangen, den söta lilla Abarthen, depåstopp, och en bit "vanlig väg"!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

För den som till äventyrs missat det så har Assetto Corsa uppgraderats till v1.5 nyligen!

Dev diarys finns här:
http://www.assettocorsa.net/ac-v1-5-dev-diary-part-1-3/
http://www.assettocorsa.net/ac-v1-5-dev-diary-part-23/
http://www.assettocorsa.net/ac-v1-5-dev-diary-part-33/

Jag har inte hunnit testa än, men kul med bland annat nya Mustangen, den söta lilla Abarthen, depåstopp, och en bit "vanlig väg"!

Mustangen och Corvetten är riktigt tråkiga att köra, Abarthen är däremot riktigt trevlig och en bil man kan ta sin morgonkaffe med medans man kör. Har inte direkt spelat sedan updaten kom men första tanken var bra, sedan "meh" och sedan mer neutral. Får ge det ett par timmar till innan jag bestämmer mig.

Den nya 'banan' känns rätt genomtänkt men jag ser det inte bli någonting i längden. Vill jag chillilera med andra bilar så väljer jag nog hellre Nordschleife. Den banan ser enligt mig riktigt bra ut nu efter updaten också.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Mussen verkar lite understyrd men kändes ändå ganska OK...
Vetten har något konstigt med gasresponsen: Försök gasa den mjukt från tomgång!
Går inte för mig iallafall, det är antingen allt eller inget liksom!

Vetten har lite mindre inbyggd understyrning, men är lite twitchy i utgångarna när man pressar den, och lådan känns väl långslagig.

Abarthen verkade kul när jag körde vassa varianten på hill-climben
Lite för långt mellan växlarna dock för den motorn... (den är riktigt trött på låga varv)
Men härligt oförutsägbar bakvagn och gulligt liksom pruttigt ljud

Ökenbanan är hittills lite av en besvikelse för mig: stort och brett och tvåfiligt i båda riktningarna hela tiden gör att det finns nästan för mycket rum att spela på, och fartkänslan försvinner. Varje separat fil kändes också konstigt trång när jag försökte köra mer normalt i Mussen. (även om det är en bred bil)
Själva kurvsträckningen i vissa partier känns väl kanske inte direkt trovärdig heller. På hur många dubbelfiliga sträckningar finns det kurvor på som man måste ner i typ 50 för att inte understyra av.

Så nu finns det en lite väl trång hillclimb, och en för bred ökenväg.. Kan vi få nått mitt emellan?

Jag måste komma ihåg och testa ringen nu efter uppdateringen dock.. Glömde den!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Mussen verkar lite understyrd men kändes ändå ganska OK...
Vetten har något konstigt med gasresponsen: Försök gasa den mjukt från tomgång!
Går inte för mig iallafall, det är antingen allt eller inget liksom!

Vetten har lite mindre inbyggd understyrning, men är lite twitchy i utgångarna när man pressar den, och lådan känns väl långslagig.

Abarthen verkade kul när jag körde vassa varianten på hill-climben
Lite för långt mellan växlarna dock för den motorn... (den är riktigt trött på låga varv)
Men härligt oförutsägbar bakvagn och gulligt liksom pruttigt ljud

Ökenbanan är hittills lite av en besvikelse för mig: stort och brett och tvåfiligt i båda riktningarna hela tiden gör att det finns nästan för mycket rum att spela på, och fartkänslan försvinner. Varje separat fil kändes också konstigt trång när jag försökte köra mer normalt i Mussen. (även om det är en bred bil)
Själva kurvsträckningen i vissa partier känns väl kanske inte direkt trovärdig heller. På hur många dubbelfiliga sträckningar finns det kurvor på som man måste ner i typ 50 för att inte understyra av.

Så nu finns det en lite väl trång hillclimb, och en för bred ökenväg.. Kan vi få nått mitt emellan?

Jag måste komma ihåg och testa ringen nu efter uppdateringen dock.. Glömde den!

Mitt fetade: Det där finns det väl mods för, men ingen utav dom har riktigt tilltalat mig. Och i ärlighetens namn är väl även Trento det, för den är väl direkt ifrån Netkar va?

Har du fått testa Nordschleife och de andra banorna än? Tycker personligen att dom ser mycket bättre ut nu och Nords känns lite "smalare" trots att det är samma, men det beror sig nog på hur omgivningarna förbättrats mer än något annat.

Igår kom även patch 1.5.5 som förbättrade kollisonerna något otroligt! Nu kan man faktiskt putta till en bil utan att det blir ping pong-spel utav alltihopa.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

T300RS inställningar

Hej!

Är det någon som kör med T300RS som har bra tips på force-feedback inställningar?

Alex

Visa signatur

CPU: Intel i7 6700 4,0ghz MB: MSI z170 M7 GPU: 2x MSI GTX 980ti 6gb RAM: 16gb Corsair Vengeance Black 3000mhz PSU: Corsair rm850x Kylare: CryoRig H5 Ultimate HDD: Samsung 850Evo 500gb

Permalänk
Medlem
Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aiygee:

Hej!

Är det någon som kör med T300RS som har bra tips på force-feedback inställningar?

Alex

http://www.assettocorsa.net/forum/index.php?threads/lut-gener...
http://www.assettocorsa.net/forum/index.php?threads/force-fee...

C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\assettocorsa\system\cfg > Assetto_Corsa och gå ner och sätt på softlock till 1, föredrar det personligen.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

AC lägger ner mod-delen på det officiella forumet. Kasst.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Det har hänt en del sen out run. Blev sugen.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

Det har hänt en del sen out run. Blev sugen.

Haha, ja det är väl lite skillnad på spel då och nu.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Såg att Geforce Experience supportar Assetto Corsa nu också, måste hänt nu för jag fick precis en notifikation och jag sökte senast igår.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Porsche licens.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Såg att Geforce Experience supportar Assetto Corsa nu också, måste hänt nu för jag fick precis en notifikation och jag sökte senast igår.

Geforce Experience gör väl inge vettigt? De första jag gör är avinstallerar det om det råkar åka in

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Avstängd

Är lite förvånad hur få det är som spelar detta spelet, tittar man i lobbyn och söker upp alla servrar så är det totalt 800 spelare på ALLA servrar samanlagt globalt, känns helt sjukt lite eller missar jag något?

Själv kan jag tycka att det är skoj att köra runt lite med andra på trackdays, orkar oftast inte vara seriös nog för att köra practice, kval, race. Tittar man på trackday-servrar är dte totalt sådär 30 spelare online. Vart finns alla? är ju fan fler spelare i battelfield 2 fortfarande XD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klubba:

Är lite förvånad hur få det är som spelar detta spelet, tittar man i lobbyn och söker upp alla servrar så är det totalt 800 spelare på ALLA servrar samanlagt globalt, känns helt sjukt lite eller missar jag något?

Själv kan jag tycka att det är skoj att köra runt lite med andra på trackdays, orkar oftast inte vara seriös nog för att köra practice, kval, race. Tittar man på trackday-servrar är dte totalt sådär 30 spelare online. Vart finns alla? är ju fan fler spelare i battelfield 2 fortfarande XD

En mycket bra fråga faktiskt, Att chilla och jaga varandra runt på en trackday-server är ju sjukt kul, bra övning för att lära sig att hitta gränserna för dueller i race och en sjukt go variation.. Rekommenderas! Sitter man på TS kan man ju dessutom snabbt komma överens om kortare "deltävlingar" eller vad man ska säga på varvet, typ "försten till fjärde kilometermarkeringen härifrån", eller nått sån't..