Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyAnidE:

För en som fortarande övningskör, skulle Assetto Corsa kunna vara ett hjälpmedel till att lära sig mer om att växla, koppla och allt sånt? Ser sjukt kul ut!

Öh nej, gå du å skriv in dig på körskolan istället å ta några lektioner...

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk

Race från i fredags, riktigt tight! Alla är svenskar åsså pratar vi i teamspeak

https://www.youtube.com/watch?v=GkYRFE1Pjcc&list=UUN1OwrBpaO7...

Permalänk
Medlem

Tjena, har blivit sjukt sugen på att införskaffa mig en ratt och ett par bra spel att lira men är lite kluven. Project Cars släpps ju nu den andra april och har länge velat ha ett bilspel till mitt ps4 så tänket börja där och sen kanske även skaffa Assetto Corsa. Nu till min egentliga fråga, har ni någon ratt ni kan rekommendera till både ps4 och PC?
Har kollat en del på thrustmaster och märker att det kommer svida i plånboken att införskaffa mig en sådan så det jag undrar är, finns det billigare alternativ som fortfarande fungerar bra eller är det bara att acceptera att 2000 och uppåt är det som gäller om man vill ratta ordentligt?

Edit: Såg nu att Project Cars blivit försenat igen så glöm det jag sa och fokusera på frågan om ratten istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av lalasken:

Tjena, har blivit sjukt sugen på att införskaffa mig en ratt och ett par bra spel att lira men är lite kluven. Project Cars släpps ju nu den andra april och har länge velat ha ett bilspel till mitt ps4 så tänket börja där och sen kanske även skaffa Assetto Corsa. Nu till min egentliga fråga, har ni någon ratt ni kan rekommendera till både ps4 och PC?
Har kollat en del på thrustmaster och märker att det kommer svida i plånboken att införskaffa mig en sådan så det jag undrar är, finns det billigare alternativ som fortfarande fungerar bra eller är det bara att acceptera att 2000 och uppåt är det som gäller om man vill ratta ordentligt?

Edit: Såg nu att Project Cars blivit försenat igen så glöm det jag sa och fokusera på frågan om ratten istället

Enda rattarna som funkar till PS4 är väl just Thrustmaster tror jag

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Filip_Ovik:

Race från i fredags, riktigt tight! Alla är svenskar åsså pratar vi i teamspeak

https://www.youtube.com/watch?v=GkYRFE1Pjcc&list=UUN1OwrBpaO7...

låter som ni har riktigt mysigt på racen.
teamspeak i race vilka tomtar alltså
frågar ni varann om ni får göra en omkörning eller är ni så jävla galna så att ni gör omkörningar ändå ????
då måste ni ju be om ursäkt efteråt så den andra inte blir ledsen och kinkig.

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

när släpps nordslingan ikväll?
problemet är bara att välja vilken bil man ska köra

garanterat den bästa verisionen då den är laserskannad.
men räkna med att den kommer bli tungdriven ungefär som SPA.
brukar vara det när det är mycket träd och skog på banorna.

räkna också med betydligt längre varvtider än "snoopy" slingan som finns att köra nu.
den verkar vara över 40-50sec fel (kort) om man jämför vissa bilar.
eller så är det för mycket grepp i den banan.

höga 6min till låga 7min tider med ex BMW Z4an är bara att glömma om det ska vara riktigt.
ska bli intressant att se om den här stämmer bättre med verklighetens varvtider.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_N%C3%BCrburgring_Nordsch...

har ej kört snoopy slingan själv då jag väntar på dom officiella grejorna.

Kollade lite på den sidan och det är imponerande hur många tider Porsche har!

För övrigt trodde jag aldrig att jag skulle gilla Alpha Romeo GTA men den är ett rent nöje att köra. Gillar även Nissan GT3, den har en personlighet som jag tycker många av de andra GT3 bilarna missar lite. Nu är ju knappast det en bil man ska drifta med men det är trevligt att lägga den lite åt sidan i kurvona

Även pp-filtrer med dimma tycker jag dom lyckades bra med. Nu ser det väl kanske inte lika bra ut som i klippen man sett på pCars men jag har inte riktigt tid att tänka på jättefin grafik när man kör runt på Nordschleife.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av lalasken:

Tjena, har blivit sjukt sugen på att införskaffa mig en ratt och ett par bra spel att lira men är lite kluven. Project Cars släpps ju nu den andra april och har länge velat ha ett bilspel till mitt ps4 så tänket börja där och sen kanske även skaffa Assetto Corsa. Nu till min egentliga fråga, har ni någon ratt ni kan rekommendera till både ps4 och PC?
Har kollat en del på thrustmaster och märker att det kommer svida i plånboken att införskaffa mig en sådan så det jag undrar är, finns det billigare alternativ som fortfarande fungerar bra eller är det bara att acceptera att 2000 och uppåt är det som gäller om man vill ratta ordentligt?

Edit: Såg nu att Project Cars blivit försenat igen så glöm det jag sa och fokusera på frågan om ratten istället

Du borde köpa Thrustmaster T300 RS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Filip_Ovik:

Du borde köpa Thrustmaster T300 RS!

Tack för svaret, köpte dock en Logitech G27 idag och Assetto Corsa, tyckte det var mer värt att köpa en ratt som bara funkar till PC med h-låda och koppling än att betala det en tusing extra för att bara få två pedaler och PS4!

Vilka här kör AC? Är sugen på att lira med någon, precis börjat men roligare att sitta och köra varv på varv när man kan tävla mot och prata med någon än att bara lyssna på motorljud!

Permalänk
Medlem

Hej!

Har precis köpte ett Omega triple stand och testat att köra med 3 st 24" skärmar som jag lånade ihop lite snabbt!
Vilken skillnad det blir att köra.
Är det någon här som kör med tre skärmar och i så fall vilken skärmstorlek. Själv tyckte jag det blev rätt lagom med 3 st 24" blir ca 150 cm bred bild.
Vinklen mellan skärmarna? Nu är mitt fäste fast men vinkelslipen och svets kan komma fram .

Visa signatur

11700k, B560, 32 gb ram, 1080, ssd m.m.
och det viktigaste till sist playseat med g27 samt 3 st 24"

Permalänk
Medlem

Vinkeln mellan skärmarna beror på hur nära skärmen du sitter. Generellt sett är det bättre ju närmare du sitter då du kan ställa en FOV som är nära verkligheten, det finns beräkningsprogram för att räkna ut den korrekta. Med korrekt FOV är det enklare att uppskatta avstånd och placera bilen rätt på banan. Nackdelen (med en skärm) är att det blir väldigt lite sikt åt sidorna. Det löser du med tre skärmar. Sidoskärmarna bör då vara så vinkelräta mot dina ögon som möjligt.

Dvs, ju närmare du sitter skärmarna desto mer vinkel mellan skärmarna. Vinkeln mellan skärmarna bör sedan ställas in i spelet för att ge en så korrekt bild som möjligt.

Visa signatur

Tidigare medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ickx:

Vinkeln mellan skärmarna beror på hur nära skärmen du sitter. Generellt sett är det bättre ju närmare du sitter då du kan ställa en FOV som är nära verkligheten, det finns beräkningsprogram för att räkna ut den korrekta. Med korrekt FOV är det enklare att uppskatta avstånd och placera bilen rätt på banan. Nackdelen (med en skärm) är att det blir väldigt lite sikt åt sidorna. Det löser du med tre skärmar. Sidoskärmarna bör då vara så vinkelräta mot dina ögon som möjligt.

Dvs, ju närmare du sitter skärmarna desto mer vinkel mellan skärmarna. Vinkeln mellan skärmarna bör sedan ställas in i spelet för att ge en så korrekt bild som möjligt.

Min "korrekta" fov är 33-34, det löser man rätt lätt genom att föra sätet så långt bak som möjligt för att kunna se lite mer åt sidorna. Det är ju inte bara att kunna se bilar man racear med utan även fartkänslan blir mycket bättre.

såhär ser det ut med 33 fov och sätet så långt bak som möjligt:
http://i.imgur.com/KNTWn2f.jpg?1

Nu ser grafiken sämre ut än vad den kan göra eftersom jag spelat en del online det senaste och självklart att man inte kan jämföra med 3skärms setup, men jag tycker detta funkar helt okay.

Någon annan som lagt märke till att folk har mer respekt för andra spelare i practice mode än i vanliga race? Var väl någon ryss nångång som kraschade in i folk men oftast ser folk om någon är betydligt snabbare och låter en passera utan massa problem. Ser mycket mer "sorry, my bad" i chatten också.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av lalasken:

Tack för svaret, köpte dock en Logitech G27 idag och Assetto Corsa, tyckte det var mer värt att köpa en ratt som bara funkar till PC med h-låda och koppling än att betala det en tusing extra för att bara få två pedaler och PS4!

Vilka här kör AC? Är sugen på att lira med någon, precis börjat men roligare att sitta och köra varv på varv när man kan tävla mot och prata med någon än att bara lyssna på motorljud!

Du borde köra med oss! Vi kör alltid på söndagar och lite till, kolla in vår hemsida och forumet! http://www.swesimracing.com/

Permalänk

Lite träning inför söndagens race! Sidleds en hel del

https://www.youtube.com/watch?v=G_KLUSmUaeI

Permalänk
Medlem

Är rätt färsk inom simracing, köpte en enklare Logitech Driving Force GT och byggde en egen liten spännande modul för att kolla växel, när jag ska växla, hastighet och bränsle med en arduino uno och en TM1638 modul. Finns på steam som macce93, lägg gärna till mig om ni vill köra några varv medan jag lär mig!

Skriv gärna i PM om ni lagt till mig med ert steamnamn så jag vet att det inte bara är spam.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600X | Nvidia RTX 2060 | 16GB Corsair-minnen @ 3000 MHz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Filip_Ovik:

Du borde köpa Thrustmaster T300 RS!

Ännu hellre: ratt och pedaler från Fanatec.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Filip_Ovik:

Lite träning inför söndagens race! Sidleds en hel del

https://www.youtube.com/watch?v=G_KLUSmUaeI

Ser helt fantastiskt ut, går det att ligga och macka så där och lyfta innerhjulet så behövs inga motståndare!

Permalänk
Medlem

https://www.facebook.com/Assetto.Corsa/photos/a.7577587975837...

Citat:

Hello AC followers, despite we haven't update the FB page for a while, the development is going on, and several updates have been released: you can check the changelog for more information. The constant process of improvements involves existing and new features as well as updates on current content: for example the LaFerrari has received updated physics, graphics and now it features also a new sound set. Although we remain silent, there is a lot of very important work under the hood, that will be unveiled in next few days. In the meantime, we want to thank you for the 50,000 Likes on our FB page, with a little hint of things to come..

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Kollade runt lite och hittade detta klippet:

Grymt!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Någon som har en progressiv handbroms i AC och vad använder ni er av isf?
Testat snabbt med triggers på PS3 och X360 kontroll men spelat verkar inte gilla input från både ratt och kontroll utan att det blir konstigt/slutar fungera.
Kör med en G27.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweede:

Någon som har en progressiv handbroms i AC och vad använder ni er av isf?
Testat snabbt med triggers på PS3 och X360 kontroll men spelat verkar inte gilla input från både ratt och kontroll utan att det blir konstigt/slutar fungera.
Kör med en G27.

Vet inte ifall det är detta du efterfråga, men en kille som har moddat sin G27 rätt bra!

http://chilicoke.com/mods.htm

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Vet inte ifall det är detta du efterfråga, men en kille som har moddat sin G27 rätt bra!

http://chilicoke.com/mods.htm

Det är den vanligaste modden, den är tyvärr bara av eller på, det bäste vore en som bromsar beroende på hur mycket du drar i handbromsen.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

Öh nej, gå du å skriv in dig på körskolan istället å ta några lektioner...

Varför skulle det inte gå? Jag får inte övningsköra än men jag har lärt mig koppla och växla pga racingspel. Körde bil (inte i sverige) och växling och koppling funkade likadant.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Så, AC till PS4 och Xbone. Känns som att det kommer gå åt helvete.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Letar efter inställningar till fanatec gt2 för drifting till assetto Corsa. Ni som har rätten vilka inställningar kör ni på rätten och i spelet ej på bilarna.

Visa signatur

Hög standard ;)

Permalänk
Medlem

På tal om drifting, har ni sett den här videon med hembyggd FF ratt?
https://www.youtube.com/watch?v=FfLpi7ay_Hs
Verkar funka riktigt trevligt till drfting i BMW E30:n i Assetto Corsa

Lite offtopic, men det börjar bli en riktig community kring att bygga egna direct drive FF-rattar baserat på servos...
Kolla här för inspiration tex: http://forums.overclockers.com.au/showthread.php?t=1139613

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Jag stendiggar Assetto corsa.

Kör mycket Nordschleife Tourist online, ganska kul att 'stressa' nybörjare, ligger man hyffsat nära kör dom oftast av efter 4-5 svängar

Om man har en tung dag och inga åtaganden är 1-3 timmar Assetto perfekt avslappning, att 'bli' ett med bilen, och känna i fingertopparna, och ta varje kurva perfekt, är pure joy. Ibland går det ju skit, men då ere bara stänga av och göra något annat.

Hör av er om ni är sugna på lite lek, lite drifting är alltid kul!

Förvörigt: Vet inte om det är tillåtet att diskutera 'modding' här, Assetto corsa forumet tillåter inte diskussioner om modifiering av original innehåll.

Jag har däremot ett script som avkodar deras bilar, du packar upp data.acd och får kompletta ini och lut filer, dvs hela fysik foldern över bilen uppackad. Därifrån kan du 'sno' deras data, applicera te:x Cobra motorn på m3 drift, och även flytta över ljudet, genom att byta SFX filen, samt att skapa en Guids fil i SFX foldern i bilen med data från den stora SFX gemensamma filen där du klipper ut alla guid rader till ljudet och du är hemma.

Kanske märkligt förklarat, men om du är genuint intresserad tror jag du förstår, annars fråga

Brukar ha 2 foldrar klara, en för internet, en för att drifta runt i single player med fria tyglar. Mycket nöje!

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleepyoh:

Jag stendiggar Assetto corsa.

Kör mycket Nordschleife Tourist online, ganska kul att 'stressa' nybörjare, ligger man hyffsat nära kör dom oftast av efter 4-5 svängar

Om man har en tung dag och inga åtaganden är 1-3 timmar Assetto perfekt avslappning, att 'bli' ett med bilen, och känna i fingertopparna, och ta varje kurva perfekt, är pure joy. Ibland går det ju skit, men då ere bara stänga av och göra något annat.

Hör av er om ni är sugna på lite lek, lite drifting är alltid kul!

Förvörigt: Vet inte om det är tillåtet att diskutera 'modding' här, Assetto corsa forumet tillåter inte diskussioner om modifiering av original innehåll.

Jag har däremot ett script som avkodar deras bilar, du packar upp data.acd och får kompletta ini och lut filer, dvs hela fysik foldern över bilen uppackad. Därifrån kan du 'sno' deras data, applicera te:x Cobra motorn på m3 drift, och även flytta över ljudet, genom att byta SFX filen, samt att skapa en Guids fil i SFX foldern i bilen med data från den stora SFX gemensamma filen där du klipper ut alla guid rader till ljudet och du är hemma.

Kanske märkligt förklarat, men om du är genuint intresserad tror jag du förstår, annars fråga

Brukar ha 2 foldrar klara, en för internet, en för att drifta runt i single player med fria tyglar. Mycket nöje!

Hur realistiskt är asetto corsa? Jag kör med en g27 och tycker ibland att det känns konstigt, men mest tycker jag att det är svårt att drifta, hur gör ni?

Permalänk
Medlem

Ser någon vilken bil det är 1.31.44 i videon?

Man skulle kunna säga att quattro s1 grupp b är på g! Vore en fin överraskning om dom släppte den som en step version i bonus dlc'n.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.