Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Vad kan det jämföras med för upplösning utav dessa? 3325x1871 borde väl vara det närmst 5760x1080 i hur krävande det är?
https://s12.postimg.org/iyqxhf6sd/res.png
Har ett 970 men det är bara att plussa på några fps utav det jag får i benchmarken. Vilka inställningar?

Edit: Har du Nvidia nu kan du själv testa det med DSR, i alla fall dom upplösningarna i bilden.

Installerade kortet igår och får ca 150-180fps i höga & vissa ultra settings.

Helt klart nöjd

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag kör med ett 970 och resten ser du i signaturen och tycker att det fungerar kalas med 3 skärmar 5760 x 1080.

/B

Skrivet av robber:

HAllå!

Vad kör ni för GPU ni som kör 3 skärmar?
Tror ni min Spec pallar med 3x 1080p skärmar dvs 5760x1080?

Min rigg
CPU: Intel 2500K
GPU: GTX1060 3gb
HDD: 120gb SSD.

Detta är en dator dedikerad till sim racing så inget annat installerat än iRacing och Assetto Corsa.

Vad tror ni?

/R

Visa signatur

11700k, B560, 32 gb ram, 1080, ssd m.m.
och det viktigaste till sist playseat med g27 samt 3 st 24"

Permalänk
Medlem
Skrivet av fabrikk:

Hej!

Jag kör med ett 970 och resten ser du i signaturen och tycker att det fungerar kalas med 3 skärmar 5760 x 1080.

/B

GOTT!

Blir att jaga lite skärmar nu.

/R

Permalänk
Medlem

Någon annan som har problem att stänga av traction control och ABS när man gör egna servrar? Har provat denided men det är fortfarande på. Har testat factory eftersom driftbilarna jag kör är inställda att inte ha TC men spelet slår på det ändå. Testa att använda snabbknapparna för att sätta på/stänga av TC men det står bara att det inte är tillgängligt, trots att det slår i så fort man får spinn. Börjar bli smått galen på alla småfel man stöter på i detta spel. Men det är en oslipad diamant som jag verkligen gillar...

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem
Skrivet av BostonGurkan:

Någon annan som har problem att stänga av traction control och ABS när man gör egna servrar? Har provat denided men det är fortfarande på. Har testat factory eftersom driftbilarna jag kör är inställda att inte ha TC men spelet slår på det ändå. Testa att använda snabbknapparna för att sätta på/stänga av TC men det står bara att det inte är tillgängligt, trots att det slår i så fort man får spinn. Börjar bli smått galen på alla småfel man stöter på i detta spel. Men det är en oslipad diamant som jag verkligen gillar...

Löste sig dagen efter. Mycket märkligt.

En annan fråga: vet någon hur man får en statisk kamera i cockpit view? Spelar med Trackir och det där sjukt störande att kameran följer med i svängarna samtidigt som man själv vrider huvudet.

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem
Skrivet av BostonGurkan:

Löste sig dagen efter. Mycket märkligt.

En annan fråga: vet någon hur man får en statisk kamera i cockpit view? Spelar med Trackir och det där sjukt störande att kameran följer med i svängarna samtidigt som man själv vrider huvudet.

Assetto Corsa har inte look to apex :/ Men ställ ner G-force effects under video > view, kanske det du menar?

edit: Testa att kryssa i "lock onboard camera to horizon".

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

@ClintBeastwood: Testat allt detta men det ändrar inte. Det jag syftar på är att när jag driftar så anpassas kameravinkeln till färdriktningen medan bilen har ställ. Börjar vänja mig nu dock men hade känts mer naturligt om den inte gjorde det.

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem
Skrivet av BostonGurkan:

@ClintBeastwood: Testat allt detta men det ändrar inte. Det jag syftar på är att när jag driftar så anpassas kameravinkeln till färdriktningen medan bilen har ställ. Börjar vänja mig nu dock men hade känts mer naturligt om den inte gjorde det.

Du har tappat mig. Kör du i 3e person? Kan du spela in ett klipp, även om jag inte vet hur det går att lösa så är jag nyfiken.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

När man kör karriärläget och kommer till Alfa Romeo Gullietta, är det någon här som har lyckats med att köra förbi den svarta M3:an på 100% AI och vinna? Det är ju stört omöjligt att hålla samma tempo, än mindre köra om den.

Permalänk
Medlem

Porsche pack 1 kommer till PC den 25e Oktober!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Börjat köra lite nu sedan jag skaffade ett wheel stand till ratten så man orkar dra fram den lite mer. Fasen vad roligt det är. Hoppade på ett onlinerace också och det gick faktiskt över förväntan så nu blir det mer assetto

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni om Porsche så långt? Jag älskar RSR 3.0, kan knappt slita mig. 935 Moby Dick och Cayman GT4 är också trevliga bilar. Här är kommande bilar:

Porsche Pack 2 Car List
Porsche 911 GT3 RS
Porsche 718 Spyder RS
Porsche Cayman GT4
Porsche 718 Boxster S Manual Transmission
Porsche 718 Boxster S PDK
Porsche 919 Hybrid 2015
Porsche 911 GT1
Porsche 962c long tail
Porsche 962c short tail

Porsche Pack 3 Car List
Porsche 911 GT3 Cup 2017
Porsche 911 GT3 RSR 2017
Porsche 911 GT3 R 2015
Porsche 919 Hybrid 2016
Porsche 908 LH
Porsche 917 K
Porsche 911 R

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Hörde att bilarna känns jäkligt understyrda, så vågar inte köpa Porsche paketet

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

Hörde att bilarna känns jäkligt understyrda, så vågar inte köpa Porsche paketet

Är väl Moby Dick som understyr en del men det gör den irl också så det är ju bara bra att det överförs i spelet.
http://www.topgear.com/car-news/motorsport/tg-drives-moby-dic...
Helt klart värt pengarna om det så endast vore RSR man fick, underbar bil.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Vilka svenska banor har ni ? )

Permalänk
Medlem

Ingen svensk men har för mig att jag hade Rudskogen. Vill minnas att den var rätt bra.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Har för mig jag såg nån lista på vilka svenska banor som fanns tillgängliga, skall återkomma med länk

Permalänk
Medlem

Porsche pack 2 ute:
Porsche 911 GT3 RS
Porsche 718 Spyder RS
Porsche Cayman GT4
Porsche 718 Boxster S Manual Transmission
Porsche 718 Boxster S PDK
Porsche 919 Hybrid 2015
Porsche 911 GT1
Porsche 962c long tail
Porsche 962c short tail

och patch notes:

1.10
- New Porsche 718 Boxster S Manual gearbox (Porsche Pack #2 DLC)
- New Porsche 718 Boxster S PDK gearbox (Porsche Pack #2 DLC)
- New Porsche Cayman GT4 (street version) (Porsche Pack #2 DLC)
- New Porsche 911 GT3 RS (street 991 version) (Porsche Pack #2 DLC)
- New Porsche 718 Spyder RS60 1960 (Porsche Pack #2 DLC)
- New Porsche 962C Short Tail 1985 (Porsche Pack #2 DLC)
- New Porsche 962C Long Tail 1987 (Porsche Pack #2 DLC)
- New Porsche 911 GT1-98 1998 (Porsche Pack #2 DLC)
- New Porsche 919 Hybrid 2015 (Porsche Pack #2 DLC)
- New Porsche Cayenne Turbo S (free bonus car)
- Improved Porsche 911 Carrera S electronics
- Improved Porsche 918 Spyder electronics
- V10 street tyres for BMW M4 and Corvette C7 Stingray for comparison reasons (v10 still beta)
- V10 street tyres performance improvements
- V10 tyres for McLaren F1 GTR
- V10 tyres for Mercedes C9
- Improved Porsche 917/30 physics with more accurate data from homologation papers.
- Corrected typos on Porsche Cayman GT4 Clubsport rear suspension toe link
- Added vertical wing ("fin") simulation in Porsche 917/30
- VR: now cockpit camera position is always on the driver eye position (this is overridden by the onboard camera settings)
- Fixed WBCAR_TOP_FRONT not being modified by RIM_OFFSET
- Fixed CX_MULT only using the last value in the INI for every compound
- Added BRAKE_DX_MOD parameter to have slip ratio vs FX curve different on the brake side
- Fixed some too low turbo volumes
- Improved FXX K downshift sound
- Added electronics tab in the car setup
- Fixed ERS energy deployment wasn't resetting in Hotlap mode
- Body work has now some flexibility when colliding with ground
- Improved tyre load formula
- Fixed Lock Controls penalty when player is AFK during race start
- Added brake pressure setup options for all cars
- Added vertical wings ("Fins") simulation
- Added Energy deployment limit from a single front MGU
- Added majorly IMO tyres temperature to shared memory
- Fixed Porsche Panamera wrong alignment setup options
- Fixed Lamborghini Miura long pitstop refueling time
- Fixed Lamborghini Countach S1 long pitstop refueling time
- Fixed rear damping ratio in Car Engineer app
- Fixed Autoshifter shifting too early in race start
- python new functions and members
- getTrackLength()
- Fixed Default ABS/TC and current ABS/TC level not being synchronized
- Tyre explosion temperature is now configurable by modders by using the optional section in tyres.ini :
[EXPLOSION]
TEMPERATURE=350
- Gamepad can now use legacy code for vibrations and speed sensitivity by setting USE_LEGACY_CODE=1 in system/cfg/assetto_corsa.ini
- Enabled camera shake and g-force movements for OculusVR

Dold text

Fastnade för 919, vilket jävla as till maskin! Brukar inte gilla bilar med så mycket downforce och F1 gör mig illamående, men denna kan jag inte få nog av.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Skulle någon här kunna hjälpa mig att fylla i sina inställningar för drift, då jag precis skaffat spelet och försöker lära mig, har laddat ner drift bilar och banor så det har jag.
Hur har ni dessa inställningar när ni kör drift?

G27 - Logitech Profiler
Allmän effektstyrka:
Fjädring:
Dämpning:
Centrering:
Rattutslag:
Tillåt spelet ändra inställningar:
Samt inställningarna där ni klickar på ratt samt axel egenskaper
Känslighet –
Spel –
Aktionsradie -

Assetto corsa
FFB Gain -
Filter -
Damping -
Kerb -
Road -
Slip -
Steering settings -

Tackar ))

Mer
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zenon88:

Vilka svenska banor har ni ? )

Har Mantorp och Anderstorp

Permalänk
Medlem

Vart brukar ni köra när ni inte kör i publika lobbys i AC?
Kör ni några ligor eller något annat där det är krav på att registrera sig eller liknande?

Jag är lite trött på mängden förare på public sevrarna som verkar vara mer inställda på folkrace än att köra seriöst

Visa signatur

Intel Core i9 9900K | MSI MEG Z390 ACE | DDR4 32 GB 3200 MHz | MSI RTX 2080 X Trio | NZXT X62 Kraken | Samsung 970 EVO M.2 500GB, Intel 660P 2TB M.2 SSD | Corsair RM750X V2 | Be quiet! base 601

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erikn911:

Vart brukar ni köra när ni inte kör i publika lobbys i AC?
Kör ni några ligor eller något annat där det är krav på att registrera sig eller liknande?

Jag är lite trött på mängden förare på public sevrarna som verkar vara mer inställda på folkrace än att köra seriöst

ACRL är en seriös liga som kör igång igen någon gång i mitten på Januari.
https://www.reddit.com/r/acrl/

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erikn911:

Vart brukar ni köra när ni inte kör i publika lobbys i AC?
Kör ni några ligor eller något annat där det är krav på att registrera sig eller liknande?

Jag är lite trött på mängden förare på public sevrarna som verkar vara mer inställda på folkrace än att köra seriöst

Försök hitta servrar med Minorating A/B. Visst, skit kan hända ändå men dom servrarna brukar vara rätt rena och det är oftare olyckor än ren idioti.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Finns det några moddar som gör styrningen bättre? Tycker att den är katastrof, lr om det är greppet i framdäcken, jag ska bara använda ac till drift.

Men går ju typ bara rakt fram i skarpare kurvor då spelet egentligen inte är gjort för såna verkar det som, enbart gjort för gp och circuite.

Jag kör logitech g27 och pc, kört sjukt många racingspel och har aldrig varit med om liknande, och det beror inte på min dator då jag provat att installera spelet på en annan för att kolla detta.

Skit tråkigt då det finns så mycket banor o bilar för nerladdning. Så länge jag åker på sladd går det ju, men man kan ju inte sladda konstant. Hävs sladden så går det ju åt helevete direkt typ, och nej, jag kör inte för fort, inträffar redan runt 35km plus.

Hjälp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zenon88:

Finns det några moddar som gör styrningen bättre? Tycker att den är katastrof, lr om det är greppet i framdäcken, jag ska bara använda ac till drift.

Men går ju typ bara rakt fram i skarpare kurvor då spelet egentligen inte är gjort för såna verkar det som, enbart gjort för gp och circuite.

Jag kör logitech g27 och pc, kört sjukt många racingspel och har aldrig varit med om liknande, och det beror inte på min dator då jag provat att installera spelet på en annan för att kolla detta.

Skit tråkigt då det finns så mycket banor o bilar för nerladdning. Så länge jag åker på sladd går det ju, men man kan ju inte sladda konstant. Hävs sladden så går det ju åt helevete direkt typ, och nej, jag kör inte för fort, inträffar redan runt 35km plus.

Hjälp

Först av allt: Assetto corsa har nog det mest realistiska driftingen samt bilkörningen tillsammans med deras forcefeedback. Det gör att det inte direkt blir need for speed lätt att drifta.

Så det jag försöker säga är att det är inte spelets fel att du inte kan sladda, det är du som är kass:P

Skicka ett pm om du vill ha lite tips.

Edit: Btw, har du 1:1 på din styrning i spelet? Så att du inte styr fullt om du rattar 90 grader i verkligheten. När man väl börjar understyra så hjälper det inte om du styr mer. Därför går det nog rakt fram i kurvor för dig, du svänger mer.

Permalänk
Medlem

Standard inställningen på assetto corsa för track grip är satt till max och det är väldigt konstigt.

Greppet är alltså på 100% jag rekomenderar att köra på "green" istället.
Det blir ett annat spel när man slutar köra med sugpropps-däck.
Det kanske gör det svårare att drifta?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

Då var det nästan 10 år sedan jag skrev här sist men nu är det dags!

Några barn, villa och fru har tillkommit på denna tiden så spelandet har hamnat ganska mycket i kölvattnet men detta spel gör att jag har börjat fundera på en budget lösning.

Jag har en gammal g25 ratt, en gammal projektor (HD) med ett 2.1 ljudsystem, en ny men slö dator (acer es1-523-85EF) och ganska begränsad kunskap om det mesta som har med detta att göra. Prestandan är följande:

Processor: AMD quad core A8 7410.
Grafik: AMD Radeon R5 Graphics
RAM: 8gb ddr3 L Memory
256 GB SSD

Kan denna dator över huvud taget klara spelet? Jag har inga större krav på grafiken men det måste flyta på någorlunda med fps. Finns det några enkla knep att trimma upp prestandan?

Alternativt har jag också en PS4. Dock fungerar inte g25an till denna och jag känner att det är ett krav med ratt. Har googlat att det finns usb adaptrar (Cronusmax plus) men har någon erfarenhet att detta fungerar bra och utan allt för mycket egen meck?

Hoppas på några positiva svar!

PS. Finns det någon form av demo/trial till pc?

Permalänk
Medlem

Driver swaps, forcerat pitstop och reverse grid kommer i dagens patch Även Mazda 787B, Mazda MX5 Miata NA och Porsche 911 RSR 2017, sistnämnda endast för folk som köpt pp3 dock.

@delarossa
Spelet är väldigt lätt att driva om man inte kräver några högre inställningar. Du kan alltid köpa spelet och funkar det inte som du vill kan du lämna tillbaka det via steam refund
http://store.steampowered.com/steam_refunds/?l=swedish
Lägg märke till det här bara:

Citat:

Återbetalningar för köp i spel
Steam erbjuder återbetalningar för köp i spel som utvecklats av Valve inom fyrtioåtta timmar efter köpet, så länge spelföremålet inte har konsumerats, modifierats eller över överförts. Tredjepartsutvecklare har alternativet att aktivera återbetalningar för köp i spel på dessa villkor. Steam kommer att tala om för dig vid köptillfället om spelets utvecklare har valt att erbjuda återbetalningar för det spelföremål du köper. Steam återbetalar i övrigt inte föremål som köps i spel som inte utvecklats av Valve.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av ClintBeastwood:

Driver swaps, forcerat pitstop och reverse grid kommer i dagens patch Även Mazda 787B, Mazda MX5 Miata NA och Porsche 911 RSR 2017, sistnämnda endast för folk som köpt pp3 dock.

@delarossa
Spelet är väldigt lätt att driva om man inte kräver några högre inställningar. Du kan alltid köpa spelet och funkar det inte som du vill kan du lämna tillbaka det via steam refund
http://store.steampowered.com/steam_refunds/?l=swedish
Lägg märke till det här bara:

Det blev köp från Steam i går men jag får inte ratten (G25) att fungera. Logitechs program hittar den inte. Den kalibrerar sig och lyser så ratten fungerar. Någon som har tips?

Permalänk
Medlem

Någon som testat detta i HTC Vive?

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]