Permalänk
Medlem

@stingray454: Mjo jag skulle helst vilja ha en intern loop. Tror dock jag kommer köra på luft.
Men vi får se.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Så nästa omgång av ncase kommer i december. Så bara att vänta tills dess.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Såg att de tar "pre-order"på V5 nu, för den som är sugen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maevy:

Vilken processor kör du och hur ser temperaturerna ut för dig? Jag funderar på att skaffa antingen en NH-C14 eller NH-U9B.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

@Kote:

GTA 5 någon timme:
CPU 4790k Max 64-69 grader core (0 - 4) i hwmonitor icke OC dock
GPU GTX 980 Max 63 grader

Kan ju såklart bli varmare beroende på vad jag gör men skulle tippa på max 70-75 grader på cpun om jag verkligen pressar den i något spel.

Permalänk
Skrivet av Blk:

Såg att de tar "pre-order"på V5 nu, för den som är sugen.

Googlade upp vad som skiljer från v4, det var ju inte direkt mycket. Enda skillnaden är:

"Front USB 3.0 ports color changed from blue to black and cleaner look (removed port edges flanges)."

Men det är klart, alla förbättringar är bra

Permalänk
Medlem

Jag "återupptäckte" detta chassi idag. Vet någon hur stora nätaggregat som går in i det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beltet:

Jag "återupptäckte" detta chassi idag. Vet någon hur stora nätaggregat som går in i det?

SFX nätagg är det vettigaste alternativet. Senaste versionerna av lådan ska väl klara att få in SFX-L också, som är 13cm djupa... Men då är det extremt tajt!

Det finns vissa begränsade möjligheter att köra ATX agg också, men det är nog inte att rekommendera. Det lär bli extremt trångt även med kortast möjliga ATX agg. Minns jag rätt så var det tvungen att vara ett icke-modulärt för att kabelstammen ska ha en chans att gå fri från grafikkortet.. Men då kommer du istället ha för många kablar i lådan som inte kommer få plats!
Är du beredd att modda de fasta kablarna på ett agg så kanske det är möjligt att få till en vettig lösning... Kanske

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

SFX nätagg är det vettigaste alternativet. Senaste versionerna av lådan ska väl klara att få in SFX-L också, som är 13cm djupa... Men då är det extremt tajt!

Det finns vissa begränsade möjligheter att köra ATX agg också, men det är nog inte att rekommendera. Det lär bli extremt trångt även med kortast möjliga ATX agg. Minns jag rätt så var det tvungen att vara ett icke-modulärt för att kabelstammen ska ha en chans att gå fri från grafikkortet.. Men då kommer du istället ha för många kablar i lådan som inte kommer få plats!
Är du beredd att modda de fasta kablarna på ett agg så kanske det är möjligt att få till en vettig lösning... Kanske

Ok. Varför jag frågade var mycket p.g.a denna bild:

Där ser man ett AX 760i i chassit. Men den personen hhar kanske moddat in det med en egen lösning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beltet:

Ok. Varför jag frågade var mycket p.g.a denna bild:
http://abload.de/img/img_0894yisdwgwshp.jpg

Där ser man ett AX 760i i chassit. Men den personen hhar kanske moddat in det med en egen lösning?

Ah, om man kör ett grafikkort som inte är längre än moderkortet (dvs ca 17 cm) så kan man få in lite längre ATX-nätagg...
Det lär bli småtrångt med kablarna dock... (Det där AX:et är väl 16cm djupt tror jag?)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Ah, om man kör ett grafikkort som inte är längre än moderkortet (dvs ca 17 cm) så kan man få in lite längre ATX-nätagg...
Det lär bli småtrångt med kablarna dock... (Det där AX:et är väl 16cm djupt tror jag?)

Jag hittade posten med bilden och ytterligare bilder. Och jo, det var ett mindre grafikkort. Så nu är drömbygget ett R9 Nano tillsammans med mitt AX 860 :D.
Det stämmer. AX760i ska vara lika långt som AX860 vilket är 160mm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beltet:

Jag hittade posten med bilden och ytterligare bilder. Och jo, det var ett mindre grafikkort. Så nu är drömbygget ett R9 Nano tillsammans med mitt AX 860 :D.
Det stämmer. AX760i ska vara lika långt som AX860 vilket är 160mm.

Mmm, Nano borde funka... Strömpluggen sitter ju på kortsidan, men den borde få plats utan att slå i nätagget..
Kolla tex på den här bilden så ser man att de är lite lucka emellan:
http://core0.staticworld.net/images/article/2015/09/r9_nanaon...

Det lär bli rätt varmt i lådan dock! Klurigt att få till acceptabel kylning tror jag.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Inaktiv

Ni som kollar på detta chassi, har ni sett Dondan A4 som snart börjar säljas?
Det är otroligt nice och kompakt. Dessutom otroligt vettig kyllösning för att hålla temps nere trots trångt utrymme. SFX-agg och långa grafikkort får plats.

Permalänk
Medlem

Jo men jag tycker att ncase ser mer clean ut sen kostar väl Dondan A4 mellan 200-230 dollar medans ncase ligger på 185

Permalänk
Medlem

Dondan A4 är en cool och mycket kompakt låda
CPU-kylningen är dock rätt begränsad om man ska gnälla... Och med SFX-L så blev det ont om plats kvar för lagring vill jag minnas?

...

Jag ska även erkänna att efter min M1 så kommer jag nog gå ett steg åt andra hållet och gå tillbaks till ATX eller Micro ATX i nästa bygge. Vore skönt med lite mer plats nästa gång

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Går det att få tag på 600w+ SFX nätagg längre? Såg att Corsair ska släppa ett på 600w som lanseras under CES i Januari.
Grymmt sugen på detta chassit med mitt 980 ti och antagligen en h100i

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | EVGA RTX 3090 | Gigabyte x570 Aourus Master | 32gb G-Skill TridentZ Royal Silver | EVGA T2 850w | WD Black 2TB NVME | 2x Samsung EVO 850 1TB RAID 1 | Lian Li O11 Dynamic | Acer Predator x34
Custom Loop: 2x 360 EK Rad, EK Velocity Full Nickel, EK GPU Fullcover

Permalänk
Medlem

@Deathtrip2k:

Det finns 600w sfx från silverstone och en 700w platinummodell är på ingång under kvartal 1 2016! Själv kör jag silverstones SFX-L 500w i mitt Ncase V4 (6700k, GTX970) och det funkar fint. En del tickande dock när semi-fanless-läget kickar ur och i. Kan bli lite drygt i ett tyst rum men jag sorterar snabbt bort det vid lätt musiklyssnande och hör inget när jag spelar.

Kan bara rekommendera detta chassi för er som tvekar - men ladda med tålamod och väl uttänkta komponenter. Det är ett charmigt litet pussel att få ihop Nu kör jag allt på luft men hade nog gått hybridvägen på grafikkort om jag klivit upp till 980/ti, vilket tyvärr inte funkar med noctua c14. Detta för att pumpa ut så mycket värme det går ur chassit och skapa lite större handlingsfrihet för en överklockad processor.

Permalänk
Avstängd

@Gray:

Kör du långt eller kort 970? tänkte mest för SFX-L storleken

Permalänk
Medlem

Ni som tänkt köpa detta chassi bör kolla in detta bygge.

Jag kör själv på samma kylningssetup: EVGA Gtx 970 med Arctic Accelero Extreme IV och ett Noctua NH-C14 och temperaturerna är ruggigt bra. Temperaturerna har aldrig gått över 65 grader på mitt grafikkort och då ligger fläktarna på 30%!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Funderar på hur pass stark PSU man behöver om man skulle skapa ett litet monster med t.ex en 6700K, 32GB ram och ett Titan X. Tänker så att den inte ger upp vid hög load.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Skrivet av Electrix:

Funderar på hur pass stark PSU man behöver om man skulle skapa ett litet monster med t.ex en 6700K, 32GB ram och ett Titan X. Tänker så att den inte ger upp vid hög load.

Det finns nog inget system i världen med 1gpu som inte kan drivas med 600w, sen kan du max ha 16gb ram på ett itx kort

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | EVGA RTX 3090 | Gigabyte x570 Aourus Master | 32gb G-Skill TridentZ Royal Silver | EVGA T2 850w | WD Black 2TB NVME | 2x Samsung EVO 850 1TB RAID 1 | Lian Li O11 Dynamic | Acer Predator x34
Custom Loop: 2x 360 EK Rad, EK Velocity Full Nickel, EK GPU Fullcover

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathtrip2k:

Det finns nog inget system i världen med 1gpu som inte kan drivas med 600w, sen kan du max ha 16gb ram på ett itx kort

Har inte Skylake stöd för 2x16 GB DDR4?

EDIT: ASUS Maximus VIII Impact har tydligen stöd för upp till 32 GB RAM
https://www.asus.com/Motherboards/MAXIMUS-VIII-IMPACT/specifi...

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk

Helt rätt, finns 16gb ddr4 stickor. Har totalmissat det

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | EVGA RTX 3090 | Gigabyte x570 Aourus Master | 32gb G-Skill TridentZ Royal Silver | EVGA T2 850w | WD Black 2TB NVME | 2x Samsung EVO 850 1TB RAID 1 | Lian Li O11 Dynamic | Acer Predator x34
Custom Loop: 2x 360 EK Rad, EK Velocity Full Nickel, EK GPU Fullcover

Permalänk
Medlem

Presumtiv M1-ägare söker råd!

Är grymt sugen på detta chassi, men kommer inte bygga ny dator förrän om nästan ett år. Vad kan folket här säga om detta?

Jag hade tänkt satsa på att få ut luft ur chassit så mycket om möjligt och bannlysa alla öppna/cirkulerande kyllösningar som är tänkta för betydligt större chassin. Vad finns det för alternativ för sådan lösning?

Jag hade tänkt trycka in ett motsvarande 390X i nästa generation. Hur funkar det? I "värsta" fall kan jag tänka mig att gå på ett R9 Nano, fast det kanske är sämre med tanke på den öppna kylningen.

Eller ska man köra på vattenkylning rakt av? Hur fungerar det nuförtiden? Jag har inte använt vattenkylning sedan 2004-2005, och jag tyckte inte det var så himla bra ändå, varken med kylning eller ljud, men det var ju kul att bygga. Nu är ju byggdelen borta. Lika bra för ett så litet chassi förstås, men ändå.

Hur är det med plats för lagring? Jag har inte blivit helt klok på det. Jag skulle helst vilja ha en ODD, en 2,5" SSD och en 3,5" HDD.

Skrivet av stimpen:

Hmmmmmmmmm kan de inte få fart på frihandelsavtalet med USA snart så man slipper tullar o skit

Jag betalar gärna hundra till trehundra extra i de få fallen jag köper direkt från USA för att slippa prisdumpad klordränkt kyckling och total korporatokrati.
http://www.etc.se/utrikes/ttip-handelsavtalet-som-hotar-demok...

Skrivet av Hugligan:

Ni som kollar på detta chassi, har ni sett Dondan A4 som snart börjar säljas?
Det är otroligt nice och kompakt. Dessutom otroligt vettig kyllösning för att hålla temps nere trots trångt utrymme. SFX-agg och långa grafikkort får plats.

http://abload.de/img/header220jk9.jpg
http://abload.de/img/67psox.jpg
http://abload.de/img/2bpsp0.jpg

Har tittat lite på den också. Kan du berätta mer om den? Fördelar mot Ncase?

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gibbe:

Har tittat lite på den också. Kan du berätta mer om den? Fördelar mot Ncase?

Betydligt mycket kompaktare och i mitt tycke smartare designat. Han har lagt ner otroligt mycket krut på att få till en vettig kylning i ett så kompakt chassi som möjligt. M1 är 12.6 liter stort, medans Dondans bara är 7.6 liter, och de rymmer i princip samma sak. (om man inte vill hålla på med vattenkylning etc.. Otroligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hugligan:

Betydligt mycket kompaktare och i mitt tycke smartare designat. Han har lagt ner otroligt mycket krut på att få till en vettig kylning i ett så kompakt chassi som möjligt. M1 är 12.6 liter stort, medans Dondans bara är 7.6 liter, och de rymmer i princip samma sak. (om man inte vill hålla på med vattenkylning etc.. Otroligt!

Okej! Hur tror du det fungerar med de tankar jag framför i inlägget ovan?

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gibbe:

Okej! Hur tror du det fungerar med de tankar jag framför i inlägget ovan?

Ang: A4-sfx
Det du tänkt dig med odd, 2,5 och 3,5 får inte plats. (odd får inte plats alls och en 2,5 & en 3,5 funkar inte heller utan att du moddar)
Cpu-kylaren får inte vara mycket större än stock-kylaren, så möjlighet till överklocking är mycket begränsad.

Detta funkar i ncase m1, med ett par begränsningar på cpu kylare.. så det låter som att det är ett bättre val för dig.

EDIT: jag har en ncase m1 men följt a4-sfx utvecklingen ganska länge (så jag vet iaf. lite vad jag pratar om)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Dondan A4 är en cool och mycket kompakt låda
CPU-kylningen är dock rätt begränsad om man ska gnälla... Och med SFX-L så blev det ont om plats kvar för lagring vill jag minnas?

...

Jag ska även erkänna att efter min M1 så kommer jag nog gå ett steg åt andra hållet och gå tillbaks till ATX eller Micro ATX i nästa bygge. Vore skönt med lite mer plats nästa gång

Sitter och funderar på att köpa ett NCASE M1 för en framtida uppgradering av min burk i signaturen (mATX) men känner mig smått begränsad av mITX, speciellt när det kommer till SLI (har iofs ett GTX 780 just nu men det hade nog suttit fint med ett till!). Är det just för att du vill ha mer plats i chassit som du lutar åt att köra med ett större bygge nästa gång, eller är det för att du också saknar uppgraderingsmöjligheterna (SLI/Crossfire, ljudkort m.fl.)?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

@Maevy:

Kör ett litet gtx 970. Hade tänkt köra långt, vilket funkar även om 24pins-kontakten isf pressar rätt duktigt på bakre delen av fullängdskort. Men jag ville optimera luftflödet och stör mig inte på högt fläktljud så kunde köra ett kortare kort. Då kunde jag även återanvända en 140 mm fläkt med voltstyrning som insug i botten och få bra flöde med låg ljudnivå vilket även håller grafikkortets värme nere och således även dess fläkthastighet.

Permalänk
Medlem

Dondan chassiet är ju vansinnigt litet, snacka om coolt! Hade jag ändrat mig och önskat bygga om datorn så att den blev portabel så är valet av chassie klart nu iallafall