Permalänk

Nice! Tur att man såg det här innan man beställe en Jonsbo W1

Visa signatur

i5-4690K@3.5GHz - Be-Quiet Dark Rock 3 - R9 290X 4GB - EVGA G2 750W - Intel 480GB - Intel 240GB - Mac OSX 10.10 & Win 8.1

Permalänk
Medlem

Beställde en i silver nu, får bli nya arbetsstationen.

Visa signatur

Intel 12900k/32GB/Noctua NH-P1/Seasonic Fanless 600W

Permalänk
Medlem

M1 utmanare?
Cougar qbx mini itx
158 mm x 373.5 mm x 282 mm (WxDxH)

Visa signatur

PC: NZXT H1. Sapphire 5700xt. AMD r5 3600.
Ljud: Feliks espressivo mk2 -> ZMF Aeolus/Verite/Philips X2/Mad dogs/Senn hd25-1 II

Permalänk
Medlem

Inte så pjåkig, men inte så snygg heller. Framgår inte om det är en prototyp, med tanke på tt de skriver det få plats fullstort ATX agg i den men de har inte dragit fram kablar till grafikkortet. Intressant beroende på pris och tillverkningsmaterial.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Nej, alldeles för ful.

Permalänk
Medlem
Skrivet av moreempty:

man kanske ska köpa ett till, frågan är vad man ska ha det till

Samma här, har redan en v1, men på något vis känns det som om jag borde köpa en v2 också. Men... vad ska man ha det till, som sagt.

Visst, Necere har gjort några förbättringar, men bara småsaker, så det känns svårmotiverat. Mitt stora aber med M1 är att det är generellt dåligt anpassat för nätagg (jag vill ta in sval luft utifrån, filtrerat, 120mm-fläkt för ljudnivåns skull, modulärt) och v2 gör väldigt lite skillnad där (justering av ATX-hållaren, men ATX-nätagg funkar ju ändå inte i detta chassi om man nu inte kapar bort överflödiga kablar och förkortar resten).

Visst, Silverstones nya SFX-L på 500W kanske får plats (jag ska testa så fort jag får tag på ett), men det blir inte riktigt bra ändå, med tanke på det begränsade luftintaget från utsidan. Och fasen vet om det ens går att få dit ett filter, vilket är ett måste. Blir att beställa från Demciflex igen i så fall, för alla andra är för tjocka.

Bläh... tänk om man hade lust, ork, färdigheter och möjligheter att bygga sitt eget chassi från grunden; det är enda sättet jag skulle kunna bli riktigt nöjd, petig som jag är.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

En liten heads-up till er som funderar på ett chassie, sista dagen för preorder!
http://www.ncases.com/v2/m1.php

Jag kunde inte låta bli, blev ett i silver utan OD slot

Permalänk
Medlem

Fick nyss verifikationsmail där jag skulle bekräfta adress och telefonnummer. De var halvvägs genom produktionen sa de.

Så nyfiken nu! :DDDD

EDIT: Läste mailet noggrannare och såg att de börjar skicka ut chassin mellan 31 Juli och 6 Augusti. Så man kan räkna att få chassit i mitten av augusti.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

YAY! Hämtade min nyss. Importavgift på 270 bagis tyvärr så kalaset hamnar på rätt så exakt 2000 totalt men det är den säkert värd

Permalänk
Medlem
Skrivet av d_m_r:

YAY! Hämtade min nyss. Importavgift på 270 bagis tyvärr så kalaset hamnar på rätt så exakt 2000 totalt men det är den säkert värd

Nice, hämtar min i morgon.
Har läst lite om problem med ena foten, hur ser din ut?
Är alla 4 nere om du ställer den på en jämn yta?

Permalänk
Medlem

Då hämta jag nyss ut mitt Ncase M1 också. Vilket fantastiskt chassi. Blev först lite ledsen sen väldigt glad för jag har bara haft stålchassin förut så jag tänkte "nu har de skickat en kudde eller något annat till mig". Men wow vilken kvalité, kan inte rapportera några besvär med mitt chassi, det är felfritt rakt upp och ner. Nu när jag har ett aluminium chassi kommer jag fan ta mig aldrig gå tillbaka till stål, det är helt sanslöst vilken skillnad det är...!

Bildgalleri finns här:
http://imgur.com/ErvPA8E,IeBGMZG,NShuT86,6IGRdr2,WZ0hg12,DXhw...

Synd bara att det blir en ganska lång väntan innan jag bygger ihop en dator till denna. Behöver spara lite pengar till lite nya delar. Med största sannolikhet kommer min nuvarande dator i signaturen flytta in här med ny SSD och HDD samt smärre modifikation för att GTX680 DCII kylaren ska få plats. Samt ny CPU kylare. Jag är väldigt sugen på att ha customloop i M1'an men vi får se...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Blk:

Nice, hämtar min i morgon.
Har läst lite om problem med ena foten, hur ser din ut?
Är alla 4 nere om du ställer den på en jämn yta?

Det vaggade faktisk lite men en tunn "bricka" av eltejp mellan foten vänster bak och chassiet fixade till det. No biggie

Kan fortfarande inte riktigt ta in att det ska få plats en hyffsat högpresterande kombo i chassiet, det är ofattbart litet och lätt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Då hämta jag nyss ut mitt Ncase M1 också. Vilket fantastiskt chassi. Blev först lite ledsen sen väldigt glad för jag har bara haft stålchassin förut så jag tänkte "nu har de skickat en kudde eller något annat till mig". Men wow vilken kvalité, kan inte rapportera några besvär med mitt chassi, det är felfritt rakt upp och ner. Nu när jag har ett aluminium chassi kommer jag fan ta mig aldrig gå tillbaka till stål, det är helt sanslöst vilken skillnad det är...!

http://i.imgur.com/PJ6wydX.jpg

Bildgalleri finns här:
http://imgur.com/ErvPA8E,IeBGMZG,NShuT86,6IGRdr2,WZ0hg12,DXhw...

Synd bara att det blir en ganska lång väntan innan jag bygger ihop en dator till denna. Behöver spara lite pengar till lite nya delar. Med största sannolikhet kommer min nuvarande dator i signaturen flytta in här med ny SSD och HDD samt smärre modifikation för att GTX680 DCII kylaren ska få plats. Samt ny CPU kylare. Jag är väldigt sugen på att ha customloop i M1'an men vi får se...

Inga "fotproblem"?

Skrivet av d_m_r:

Det vaggade faktisk lite men en tunn "bricka" av eltejp mellan foten vänster bak och chassiet fixade till det. No biggie

Kan fortfarande inte riktigt ta in att det ska få plats en hyffsat högpresterande kombo i chassiet, det är ofattbart litet och lätt!

Ok, verkar som att det är just vänster bak som är "problemet", får väl se om det blir bättre med lite komponenter i, lägger ju in lite vikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blk:

Inga "fotproblem"?

Jo lite gung är där. Men spände man skruvarna så försvan det. Höger fram och vänster bak spände jag och nu är gunget helt borta. Men jag kommer antagligen bytta fötterna emot ett par andra snyggare när jag väl bygger ihop datorn som ska va i maskinen. Funderar på spikes som man använder till hifi, för det finns några sådana som är riktigt snygga och dessutom kommer det isolera bort eventuella vibrationer och ljud ifrån datorn.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Jo lite gung är där. Men spände man skruvarna så försvan det. Höger fram och vänster bak spände jag och nu är gunget helt borta.

Låter positivt, behöver ju inte vara ett större problem än så.

Permalänk
Medlem

Fick min idag, lite gung på min också men med lite eltejp så var det löst.
Förstod att den skulle vara lätt, men det är som att den är gjord av luft, helvete den väger ju inget.
Kommer dock bli dyrt detta, blev sugen på 600w sfx agg, så att man kan stoppa in ett fet grafikkort.

Permalänk

Nice! Ska hämta ut mitt NCASE M1 chassi idag - kom igår till Posten ^_^
Dock hade de glömt att uppdatera min adress, så skickades till fel postkontor

Hur mycket gick tullavgiften för er?

Visa signatur

i5-4690K@3.5GHz - Be-Quiet Dark Rock 3 - R9 290X 4GB - EVGA G2 750W - Intel 480GB - Intel 240GB - Mac OSX 10.10 & Win 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tahamatan:

Nice! Ska hämta ut mitt NCASE M1 chassi idag - kom igår till Posten ^_^
Dock hade de glömt att uppdatera min adress, så skickades till fel postkontor

Hur mycket gick tullavgiften för er?

270 kr.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Det här chassit är gudomligt snyggt att jag måste bara ha det. Vad tycker ni är bäst? Silver eller svart?

Permalänk
Medlem

Jag gillar hur chassit är uppbyggt med stöd för ATX-PSU och att den kan dra in luft rakt utifrån in i processorkylaren.
Jag har letat efter ett chassi med precis de egenskaperna i över en vecka innan jag såg tråden och jag är mest bara sur över att ingen etablerad chassitillverkare inte har gjort något som är lika bra.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Det gick in, men det var inte lätt...

Blir att köpa ett sfx-agg för det är trååååångt.

Permalänk
Medlem

Fick in mitt förra veckan, fint chassi. Har beställt det semipassiva 600w SFX nätagget från Silverstone, ska köpa Noctua Ln12'an och 3 Noctua 120 fläktar till. Är väldigt nöjd med detta chassi och är glad att jag tog den i silver.

Visa signatur

Intel 12900k/32GB/Noctua NH-P1/Seasonic Fanless 600W

Permalänk
Avstängd

Är det någon som kanske vill köpa en Ncase M1 V2 i silver färg utan hål för optisk läsare (alltså, en M1S2V2)? Jag kommer kanske inte behöva den ändå så vore rätt bra om någon vore intresserad att köpa.

Permalänk
Medlem

Det här chassit är ju sanslöst grymt! Synd att man inte kan köpa fler >.< Vilken färg är bäst irl - svart eller silver?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Det här chassit är ju sanslöst grymt! Synd att man inte kan köpa fler >.< Vilken färg är bäst irl - svart eller silver?

Nu har jag inte sett den i svart IRL, men precis som wazman är jag glad att jag valde silver

Det verkar finnas några kvar att köpa på ncases.com dock bara i svart med ODD slot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Är det någon som kanske vill köpa en Ncase M1 V2 i silver färg utan hål för optisk läsare (alltså, en M1S2V2)? Jag kommer kanske inte behöva den ändå så vore rätt bra om någon vore intresserad att köpa.

Hur blev det med det här? Jag är intresserad i vilket fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det råkar inte vara någon av er M1 bröder som har en extra top panel i svart (utan odd). V1/V2 spelar ingen roll.

Tänkte bara höra med gubbarna här ifall det finns en extra i landet så slipper man bråka med eventuell tullavgift osv.

Permalänk
Medlem

Ny produktionsrun ska koras, re-orders uppe nu. Blev en N1 v3 for min del.

Visa signatur

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelathur:

Ny produktionsrun ska koras, re-orders uppe nu. Blev en N1 v3 for min del.

$185 igen, vad blir totala priset inkl. frakt och importavgifter i kr?

EDIT: Ska man köra med eller utan slim CD-drive bay? Skillnader i konstruktion med/utan?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

$185 igen, vad blir totala priset inkl. frakt och importavgifter i kr?

EDIT: Ska man köra med eller utan slim CD-drive bay? Skillnader i konstruktion med/utan?

Insidan på chassit är den samma, det är bara om top-panelen ska ha ett hål utskuret för skivor eller ej.

För mig kostade det 252 USD+270 kr i tullavgift som fakturerades efteråt. Men den totalla kostanden beror på marknads priset på dollarn och vilket fraktsätt du kör.

Visa signatur