World of tanks-tråden

Permalänk
Medlem

SWEC, FEZ, MOOSE, SWEBA, SLD, BoB. CABOM, FGG, 1ST, SV, SGD och AP några svenska man känner till men vettifasen hur pass aktiva peeps är nuförtiden.
FEZ har SH och lite skäms man för att man inte tar sig tid, men plutt med nybörjare går före.
BoB är dött, SWEC hör jag inte så mycket från.

@pekkasteele
Hur klarar sig A-P annars, är det bara er vinge som är aktiv?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Skrivet av Alakai:

SWEC, FEZ, MOOSE, SWEBA, SLD, BoB. CABOM, FGG, 1ST, SV, SGD och AP några svenska man känner till men vettifasen hur pass aktiva peeps är nuförtiden.
FEZ har SH och lite skäms man för att man inte tar sig tid, men plutt med nybörjare går före.
BoB är dött, SWEC hör jag inte så mycket från.

@pekkasteele
Hur klarar sig A-P annars, är det bara er vinge som är aktiv?

Ne ingen aning faktiskt, jag gick med när vi slog ihop med dem för en herrans massa år sen, kommer inte ihåg vad klanen jag var i då hette, men har varit i MOOSE andraklan tidigare iaf. Men nu vet jag inte alls och i den jag är i så är det bara jag, sonen, polaren och typ en till som jag sett vara aktiv. Vet inte om dom i huvudklanen A-P ens kommer ihåg att vi finns ens

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Har inte spelat på nästa 3 år nu. (tror jag)

Är det några mods som fortfarande är ett måste för att kunna spela någorlunda smidigt.

Länka gärna till någon sida där man kan kika lite (youtube funkar också).

Tack på förhand.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Använder faktiskt inte en enda mod. Vet inte hur spelet va innan men ja tycker det fungerar utan. Har bara spelat i ca 2år nu dock

Visa signatur

Vad är RGB?

Permalänk
Skrivet av Homer_S1:

Har inte spelat på nästa 3 år nu. (tror jag)

Är det några mods som fortfarande är ett måste för att kunna spela någorlunda smidigt.

Länka gärna till någon sida där man kan kika lite (youtube funkar också).

Tack på förhand.

/Homer_S

Hade inte spelat sen, typ 2014 och då körde jag med en mängd moddar, men nu började jag igen för typ 6mån sedan då sonen blivit 8år och ville spela lite, då kör jag bara XVM och det tycker jag är rätt bra.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Homer_S1:

Har inte spelat på nästa 3 år nu. (tror jag)

Är det några mods som fortfarande är ett måste för att kunna spela någorlunda smidigt.

Länka gärna till någon sida där man kan kika lite (youtube funkar också).

Tack på förhand.

/Homer_S

Tycker spelet har fixat i princip allt jag hade moddar till tidigare så kör helt utan numera.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kucera:

Ja men det är väl ändå i WoT ni ska va aktiva Ja men ja slänger iväg en ansökan då.

Hörde att Myflikkan har tagit kontakt med dig och gett dig en inbjudan till vår Discord kanal... Hur pass aktiv är du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttefnasket:

Hörde att Myflikkan har tagit kontakt med dig och gett dig en inbjudan till vår Discord kanal... Hur pass aktiv är du?

Absolut! Ja såg detta. Jag har kört rankat nu till förbannelse å haft covid på det så har inte varit så social det senaste. Men jag ska in senare ikväll så får vi se om ni är inne.

Visa signatur

Vad är RGB?

Permalänk
Medlem

Jag antar att ni alla som körde fick er Arnold som vagnschef.
Tänkte först sätta min i Super Hellcat'en, men den är rätt lik vanliga, men ville ha honom med damerna i en Amerikansk tanks så var inne på Sherman 6an med 150mm tornpansar och körde den med skelett besättning (återigen) men inget skoj.
Tog sedan tillbaka den jätte gigantiska M6an, efter sålt av den i ett hatfyllt ögonblick för länge sedan så fick den comeback och efter ett tag så installerades Arnold med alla damerna för året plus en extra som satt i baracken.
Har alltid gillat tunga och gjort hyggligt i dessa, enda som är synd mot ifjol är att man inte fick en stort fett Arnold märke att sätta på som med Chuck, iofs fick man istället ett helt skin men det fick duga med de små dekalerna.

---

Annars så hände igår i spelet något jag aldrig upplevt, en guldtank iofs antagligen för jag numera kör mest upp till 6.
Trots att jag kör med historiska skins endast påslaget så lyste den fint ändå.

Till historien hör att jag har ett tag försökt få upp min AC 4 Exp som jag tror på, men hade som sämst 40% wr i den, försökt få två ringar på den nu och komma upp över 50%, ingen dålig tank men får ofta extrem dålig mm med den.
Har fått till AC 4an rätt hyggligt och borde göra bättre än vad jag gör med den, segt med andra ringen men ska kämpa på och se om jag inte får till det till slut, just nu har den hat/kärlek status.

Lång historia kort,
Lite kul så var det jag i min AC 4a som i kamikaze fick den guldiga

Visa signatur

Om jag råkar dö i någon FPS beror det uteslutande på problem utom min kontroll, för det kan absolut inte bero på mig ;)

Permalänk
Medlem

T59? (ser inte bilden)

Om så; den är guldig eftersom det är grundutseendet, så inget påsatt skin.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Lite bra site om du vill veta vad som gäller och vad du behöver prestera just nu för olika "Marks of Excellence", om du råkar jaga för någon specifik tank,
https://gunmarks.poliroid.ru

Visa signatur

Om jag råkar dö i någon FPS beror det uteslutande på problem utom min kontroll, för det kan absolut inte bero på mig ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av vargeEEEEn:

Tycker spelet har fixat i princip allt jag hade moddar till tidigare så kör helt utan numera.

Kan bara hålla med. Har börjat spela WOT igen efter något år.
Känner faktiskt att jag inte behöver några mods, enda som jag saknar är en ingame klocka/datum.

Tyvärr är inte många aktiva längre som jag har spelade med förut.

Så finns det någon aktiv klan? Som har strongholds osv. Är mest ute för spela "random" matcher med några andra.
Gärna +30 i åldern, människor som har familj. Som förstår att man inte kan använda mik jämt.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Har installerat spelet igen efter att i stort sett inte ha kört sedan jag gick över helt till war thunder runt 2018. Får se om jag fastnar igen.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Har installerat spelet igen efter att i stort sett inte ha kört sedan jag gick över helt till war thunder runt 2018. Får se om jag fastnar igen.

Man är ju sugen själv också och enbart spela kvällar för och tipsa in lite EXP. Ta sig igenom alla techträd för en gång skull. Spelet har sina moments men, man får helt enkelt dricka kallt kranvatten och tänka på snöbollskrig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Har installerat spelet igen efter att i stort sett inte ha kört sedan jag gick över helt till war thunder runt 2018. Får se om jag fastnar igen.

Försökte spela War Thunder. Men jag fastnade inte alls för spelet.. droppen blev när jag blev one shot vid spawn.
Avinstallera skiten direkt.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Försökte spela War Thunder. Men jag fastnade inte alls för spelet.. droppen blev när jag blev one shot vid spawn.
Avinstallera skiten direkt.

Ja det är irriterande med de som campar spawn. Men du har i alla fall en bra stund på dig när du är odödlig efter inspawn så du kan skjuta dom. Nu har de även lagt till sen en tid tillbaka att fiender syns på kartan när de är nära spawn.
Sen är du ju inte ute ur matchen när du dör utan kan spawna in i nästa tank/plan och då kan du välja den andra punkten.

Spelen är ju helt olika bortsett från att man spelar tanks. Får se om jag fastnar för wot igen.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Ja det är irriterande med de som campar spawn. Men du har i alla fall en bra stund på dig när du är odödlig efter inspawn så du kan skjuta dom. Nu har de även lagt till sen en tid tillbaka att fiender syns på kartan när de är nära spawn.
Sen är du ju inte ute ur matchen när du dör utan kan spawna in i nästa tank/plan och då kan du välja den andra punkten.

Spelen är ju helt olika bortsett från att man spelar tanks. Får se om jag fastnar för wot igen.

Beror nog mer på att jag van vid WOT..
Har ju spelat det sen 2012.. till och från..

Svårt då att byta till något nytt då, som jag tycker skiljer sig avsevärt.

Hoppas du får kul i WOT Jag har faktiskt grymt kul.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Beror nog mer på att jag van vid WOT..
Har ju spelat det sen 2012.. till och från..

Svårt då att byta till något nytt då, som jag tycker skiljer sig avsevärt.

Hoppas du får kul i WOT Jag har faktiskt grymt kul.

Ska ge det några dagar i alla fall och får se om jag fastnar igen. Fick någon belöning för 10 års tjänst nu. Och det verkar vara en jävla massa nya grejer att hålla koll på.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Ska ge det några dagar i alla fall och får se om jag fastnar igen. Fick någon belöning för 10 års tjänst nu. Och det verkar vara en jävla massa nya grejer att hålla koll på.

Visst är det så Mycket kul har dem börjat med nu, försöker fixa LUNAR mission.. man får en Premium X tank helt gratis om fixar det, men är en jävla massa grind.
Men gillar att ha något att se fram emot
Ifall du skulle vilja lira i grupp adda mig, alla andra får gärna adda mig med

Nick: AxxT

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Visst är det så Mycket kul har dem börjat med nu, försöker fixa LUNAR mission.. man får en Premium X tank helt gratis om fixar det, men är en jävla massa grind.
Men gillar att ha något att se fram emot
Ifall du skulle vilja lira i grupp adda mig, alla andra får gärna adda mig med

Nick: AxxT

La till dig i alla fall.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Visst är det så Mycket kul har dem börjat med nu, försöker fixa LUNAR mission.. man får en Premium X tank helt gratis om fixar det, men är en jävla massa grind.
Men gillar att ha något att se fram emot
Ifall du skulle vilja lira i grupp adda mig, alla andra får gärna adda mig med

Nick: AxxT

La till dig med!

Visa signatur

Vad är RGB?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kucera:

La till dig med!

Det är en tier 9.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ikariwarrior:

Det är en tier 9.

Jag vet! Det va inte ja som sa att det va en Tier X

Visa signatur

Vad är RGB?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kucera:

Jag vet! Det va inte ja som sa att det va en Tier X

VEM VAR DET SOM KASTADE?!?!

Förlåt, helt offtopic...

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Spelat lite igen nu, knappt spelat någon WoT de senaste åren, men bonds och sånt mög, jag har tydligen 10 500 bonds... är någon av tanksen man kan köpa rolig? Typ T34-3? T-103? IS-5?

Kommer nog aldrig mer grinda tanks utan kör på de jag har, så en ny kan ju ändå vara roligt.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Spelat lite igen nu, knappt spelat någon WoT de senaste åren, men bonds och sånt mög, jag har tydligen 10 500 bonds... är någon av tanksen man kan köpa rolig? Typ T34-3? T-103? IS-5?

Kommer nog aldrig mer grinda tanks utan kör på de jag har, så en ny kan ju ändå vara roligt.

/hulle.

Ingen är direkt superbra. Har du någon sedan innan?

Tror vanligaste rekommendationen är Patriot eller AMX, men av de jag har är dessa nog de två jag gillar minst (de andra är Guard, T34B, T103). Nästa jag kommer skaffa blir nog någon av de nya.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Vet vi när de nya bonds-tanksen kommer? Har för mig att det va nu på våren någon gång

Visa signatur

Vad är RGB?

Permalänk
Medlem
Skrivet av e1m1:

Ingen är direkt superbra. Har du någon sedan innan?

Tror vanligaste rekommendationen är Patriot eller AMX, men av de jag har är dessa nog de två jag gillar minst (de andra är Guard, T34B, T103). Nästa jag kommer skaffa blir nog någon av de nya.

Jag har Super Pershing, så skippar Patriot. Det finns inget läge man kan testa tanks i nu för tiden va? Typ mot bottar eller nåt, innan man köper?

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Spelat lite igen nu, knappt spelat någon WoT de senaste åren, men bonds och sånt mög, jag har tydligen 10 500 bonds... är någon av tanksen man kan köpa rolig? Typ T34-3? T-103? IS-5?

Kommer nog aldrig mer grinda tanks utan kör på de jag har, så en ny kan ju ändå vara roligt.

/hulle.

Hade ca 8500 Bonds så köpte mig en Guard.
Sniper Medium Tank.
Riktigt kul och tjänar rätt bra med pengar..
Sen hade jag tokens också, bytte ut dem mot en skin till min TD T30 och Premium konto.

Inte Grinda.. den har jag förut, i slutändan så är man där på väg till nästa uppgradering.

Jag är knappt kört med medium och light tanks.
Hade några miljoner på konto så har börjat spela med medium, light och artillerie (aldrig kört innan)

Och visst fan är det roligare i dem lägre tiers !
Ännu roligare att man lyckas få 5-6 Kils, 3500skada efter 2års paus ca
Sen har man ju lyckas knappt köra 1KM innan man dör...
But that's life in WOT

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Jag har Super Pershing, så skippar Patriot. Det finns inget läge man kan testa tanks i nu för tiden va? Typ mot bottar eller nåt, innan man köper?

Inte vad jag vet.

Skrivet av AxxT:

Hade ca 8500 Bonds så köpte mig en Guard.
Sniper Medium Tank.
Riktigt kul och tjänar rätt bra med pengar..
Sen hade jag tokens också, bytte ut dem mot en skin till min TD T30 och Premium konto.

Och visst fan är det roligare i dem lägre tiers !

Kallar du tier 8 lägre tier, eller menade du att du lirade faktiska midtiers också?

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz