[LEK] Gissa spelet

Permalänk
Skrivet av Roger W:

... jag är hyfsat säker på att jag har rätt, så jag slänger upp en bild till när jag ändå har tid och möjlighet:
https://i.ytimg.com/vi/zVZJuNUaVKg/hqdefault.jpg
Detta är SNES versionen om jag inte är ute och cyklar... Stämningsfullt spel vill jag minnas!

Kan det vara Alien 3?

Eftersom jag tror att jag har rätt så slänger jag in en bild

http://imgur.com/tQNi9GQ

//sparkar_boll

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sparkar_boll:

Kan det vara Alien 3?

Jepp, rätt!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sparkar_boll:

Kan det vara Alien 3?

Eftersom jag tror att jag har rätt så slänger jag in en bild

http://imgur.com/tQNi9GQ

//sparkar_boll

Ser helt klart ut som ett Mulle Meck-spel! Det är inte 'bygger bilar' dock. Kan inte vara båtar eller hus heller. Uppskjutningsplatser i Mulle Meck upptäcker rymden? Den har jag faktiskt aldrig spelat....

Permalänk

@biorrith
Upptäck rymden med Mulle Meck är rätt! Din tur

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
Medlem

@sparkar_boll:

Åh vad kul!

Då försöker jag med den här då. Lirade detta spelet otroligt mycket som barn! Bilden är från startskärmen där man väljer bana.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Då försöker jag med den här då. Lirade detta spelet otroligt mycket som barn! Bilden är från startskärmen där man väljer bana.

Ser bekant ut på något sätt, men kan inte placera det... Nyfiken som 17
Har du någon hint, eller fler bilder?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

@Roger W: Det är ett plattformsspel. Det är på NES. Efterhand som man klarar av varje planet får man en till figur med ny förmågor. Huvudkaraktären är en hare.

Permalänk
Medlem

Ack, känns inte igen. Trist när ni är inne på nes-spel och kör, då har jag större chans att vara med.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

@MoNkeY-05:

Nu då?

Permalänk
Medlem

Nope, helt enkelt inte ett spel jag kört ser det ut som.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Inget jag kört heller visade det sig...
men jag är rätt säker på att det varit med nån gång i tråden förut!
Hade sökfunktionen funkat ordentligt hade man kanske kunnat detektiva fram den

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

@Roger W: Det har inte varit med förut

Permalänk
Medlem

Det är Bucky O'hare i alla fall (såg nu när jag skriver svaret att bildfilen till och med heter så). Jag har inte spelat det men har hört massa lovord om det på diverse youtube-kanaler.

På jobbet nu så fritt fram att slänga in ny bild, annars gör jag det ikväll

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

@Videoapan: Bucky O'Hare är korrekt! Varsågod att lägga upp en bild när du kommer hem.

Jag har inte spelat det på 25 år, men på den tiden i min barndom spelade jag och min lillebror i timmar!
Nyligen när jag införskaffade en RetroPie åkte det i illa kvickt

Permalänk

@biorrith: "När man talar om trollen" så spelas nämnda spel i detta nu på "Summer Games Done Quick 2017"

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk

Över 2 dygn utan något nytt att bita i så kör vad som kan varit mitt första spel i denna genre

Permalänk

@lanbonden: Robin Hood: Prince of Thieves, NES-versionen?

Permalänk
Permalänk

@lanbonden: Tack!

Jag kör på med en gammal favorit från egna barndomen.

Permalänk

@Elefanter: En av mina favorit spel-serier med "top-notch" action och bra kontroller. "Devil May Cry"

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk

@Guybrush82: Tyvärr fel! Men förstår helt gissningen, den var riktigt bra. Kan ge ledtråden att det här spelets föregångare kom ut samma år som första DMC.

Permalänk
Skrivet av Elefanter:

@Guybrush82: Tyvärr fel! Men förstår helt gissningen, den var riktigt bra. Kan ge ledtråden att det här spelets föregångare kom ut samma år som första DMC.

Say whaat?! Jag som var så säker på att det var rätt. Nog för att bilden är lite otydlig, och jag känner inte igen "fienden" riktigt, men kappan och svärdet på karaktären måste ju bara vara Dante, trodde jag...
Tittar jag lite närmare så stämmer dock inte "modellen" på svärdet riktigt. Jag får fundera vidare.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Skrivet av Guybrush82:

Say whaat?! Jag som var så säker på att det var rätt. Nog för att bilden är lite otydlig, och jag känner inte igen "fienden" riktigt, men kappan och svärdet på karaktären måste ju bara vara Dante, trodde jag...
Tittar jag lite närmare så stämmer dock inte "modellen" på svärdet riktigt. Jag får fundera vidare.

Förstår dig helt, jag var också inne på det spåret men det stämde inte riktigt. Tyvärr ingen aning vad det skulle kunna vara istället.

Permalänk
Skrivet av lanbonden:

Förstår dig helt, jag var också inne på det spåret men det stämde inte riktigt. Tyvärr ingen aning vad det skulle kunna vara istället.

Jag valde något riktigt svårt, så jag får nog bidra med lite fler ledtrådar. Detta är ett spel inuti ett annat spel i en hyllad serie. Sekvensen vi ser är mycket oväntad, kort, och kopplad till en fängelsevistelse.

Permalänk
Medlem

Minispelet när Snake hade en mardröm i MGS3: Snake Eater

Permalänk

@Persa: Mycket bra jobbat! Har själv aldrig kört igenom just 3:an, så denna hade jag aldrig plockat

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Finns en risk för att den kan ha kommit upp tidigare men här är mitt bidrag:

Permalänk
Skrivet av Persa:

Finns en risk för att den kan ha kommit upp tidigare men här är mitt bidrag:
https://vignette1.wikia.nocookie.net/egamia/images/0/02/Gameplay-Piranah-Panic.png

Aldrig sett spelet tidigare, och bilden var så liten så jag tänkte spara ner den och se om jag kunde förstora den, och då va ju bilden döpt till namnet på spelet: "Piranah Panic"

Här kommer en ny:

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guybrush82:

jag tänkte spara ner den och se om jag kunde förstora den

Du vet väl att du kan zooma i browsern? Ctrl+mushjulet på de flesta moderna. Ctrl+0 för att återgå till 100%

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Skrivet av Nioreh83:

Du vet väl att du kan zooma i browsern? Ctrl+mushjulet på de flesta moderna. Ctrl+0 för att återgå till 100%

Så långt tänkte jag inte, tack för tipset

Visa signatur

Citera för svar.