Permalänk
Medlem

* 3:a på 72kvm.
* 40" och 37" LCD, laptop, htpc, xbox360, tvättmaskin igång ett par ggr i veckan, diskmaskin ca 2ggr dagligen.
* Snitträkning på ca 300:-/mån

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Medlem

just fått min första elräkning.

förbrukade 2400kwh på 2 månader, vilket altså borde ge 14400kwh per år.

bor i en två delad villa, skulle gissa på en 150kvm.
4 rum,kök och toa.
golvärme i hallen och badrummet. 40lcd som är på praktist taget hela tiden tillsammans med ett surround, 3 datorer(netbooks och eee-pc) samt bio rum.
men kommer väll sänkas lite nu när jag håller på att installera kamin.

edit, kom på att man ska kanske skriva att jag har helt nya vitvaror, kyl/frys med ismaskin, spis, diskmaskin,tvätt maskin.
och glömde 32" lcd i sovrummet med.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem

* Beräknad till 2200KWh
* 1:a, 43 kvm
* Inget utöver det vanliga, tv, stereo, dator(66% uptime). Kombinerad kyl/frys. Ingen tvättmaskin eller torktumlare

Lat som jag är så har jag haft tillsvidare-avtal nu i cirkus två år. Och nu vill jag inte binda mig ens ett halvår för jag siktar på att flytta.

Permalänk
Medlem

* Beräknad till 2620kWh/år av DinEl som verkar stämma rätt bra överens.
* 2a på 53m2
* TV, stereo, diskmaskin, tvättmaskin/torktumlare, två datorer varav en är på dygnet runt.

Förövrigt kör vi med lågenergilampor på alla ställen förutom badrummet + nya strömsnåla vitvaror.

Visa signatur

mm, just de!

Permalänk
Medlem

Etta på 30m2
Beräknad årsförbrukning är 1287kWh
Tvättmaskin, en laptop, ~10 år gamla kyl/frys, ~5 år gammal spis
Ingen TV, ingen stereo

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk

Trea på 68m2
Ligger runt 5000kw/h per år

Projektor , 50" plasma , 32" lcd-tv , projektor , 6st stationära datorer , 3st bärbara. Och sen lämnas alltid tv och lampor på *host* min tjej *host*

Permalänk
Medlem

2a på 60kvm, ligger runt ~4500kWh/år. Innan jag bytte elbolag låg vi runt 7.5-8kkr/år, nu ligger vi runt 4500kr. Hade nåt dyrt jävla tillsvidareavtal med Energibolaget. Har nu Vattenfall.

Har 3 stationära, 2 är igång ofta och en 24/7. Därtill en bärbar. Utöver det en 50" och en 42" plasma. Receiver och hemmabiosystem med aktiv subwoofer. Golvvärme i badrummet. Diskmaskin.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Hmmm, vågar nog inte berätta...

Om vi säger så här: september månad hade vi en förbrukning på 129 kWh. Sen slog vi på golvvärmen på i inglasade balkongen, då skjöt oktober månad upp i drygt 700 kWh.

bor i en två på 56 kvm och har 40" LCD-tv, tvätt, disk, datorer etc etc.

Är den tempstyrd lär den ju dra nåt så inihelvete för att hålla balkongen varm.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bran
Är den tempstyrd lär den ju dra nåt så inihelvete för att hålla balkongen varm.

Den är tempstyrd, yes. Dock avstängd nu, inte värt pengarna att hålla det varmt.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bran
2a på 60kvm, ligger runt ~4500kWh/år. Innan jag bytte elbolag låg vi runt 7.5-8kkr/år, nu ligger vi runt 4500kr. Hade nåt dyrt jävla tillsvidareavtal med Energibolaget. Har nu Vattenfall.

Har 3 stationära, 2 är igång ofta och en 24/7. Därtill en bärbar. Utöver det en 50" och en 42" plasma. Receiver och hemmabiosystem med aktiv subwoofer. Golvvärme i badrummet. Diskmaskin.

Kanske är lite partisk, men helt rätt att lämna Energibolaget! Dom lockar med "bra" priser i någon månad som senare går över till svinigt dyra tillsvidareavtal som man bör undvika att ta i ens med tång.

Olegh : Ta ett rörligt avtal tills du ska flytta, även om det går upp under vintern kommer det vara lägre än ett tillsvidareavtal.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Kanske är lite partisk, men helt rätt att lämna Energibolaget! Dom lockar med "bra" priser i någon månad som senare går över till svinigt dyra tillsvidareavtal som man bör undvika att ta i ens med tång.

Olegh : Ta ett rörligt avtal tills du ska flytta, även om det går upp under vintern kommer det vara lägre än ett tillsvidareavtal.

Ja, men man får ju skylla sig själv när man är lat >.< Förbannar mig själv att jag inte tagit tag i det tidigare än jag gjorde.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Olegh : Ta ett rörligt avtal tills du ska flytta, även om det går upp under vintern kommer det vara lägre än ett tillsvidareavtal.

Kirrat, om prisförhållandet står sig så kommer det bli drygt en 50-lapp mindre i månadskostnad. Men många bäckar små så..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Holic
Oj, eluppvärmd och så stor!

Kan ju bara rekomendera bergvärme eller nått annat, kommer kosta fläsk annars när elpriset stiger igen.

Vi har ju några reaktorer som står stilla i sverige nu, och förhoppningsvis drar ju industrin igång mer igen + kalla vädret. Så priserna kommer ju garanterat gå uppåt igen

Tror att mamma och pappa ska investera i pellets, bergvärme har vi inte råd med. Januari månad kostade 12 000kr om jag minns rätt, så ja, svindyrt är det. Men det är nog den dyraste månaden på året, eftersom vi hade det som kallast då.
Förra året monterades det 9 (av 12) stycken speciella fönster (minns ej namn) som består av 3 glasskivor och isolerar och håller ute ljud väldigt bra. Tror att elräkningen har gått ner endel sen dess
... fast de kostade 40 000kr/styck

Kan man ha fast/låst elpris?(alltså per kwh) Jag har för mig att vi har det, men är inte säker. Låser man det under 12 månader eller liknande?

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10