iPhone - Apples nya smartphone

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 246mag
Vafan, snubben ja snackade med nu sa att jag var tvungen att betala ut hela bindningstiden isåfall... Tror du det är möjligt att du kan skicka mig numret till den killen du pratade med?

Fan va konstigt att dom jobbar på så olika sätt de här killarna på Tre.

Regeln med kundkontakt är oftast "om jag inte vet så gissar jag"

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Regeln med kundkontakt är oftast "om jag inte vet så gissar jag"

Hehe

Lyckades efter många om och men, och många olika kontakter på Tre hitta en snubbe som visste va som gick att göra o inte göra. Nästa vecka, enligt honom, borde jag ha min Iphone 16gig. Härligt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Har nog hittat den perfekta setupen när de kommer till Iphone (3G) skydd ^^

Incase Slider och Artwizz skärmskydd

http://www.nordfoto.se/dump/a1.JPG

http://www.nordfoto.se/dump/a2.JPG

http://www.nordfoto.se/dump/a3.JPG

Har du provat den än? Skyddet är super men just det där transparenta över glaset vette katten. Det förstör upplevelsen en del när du arbetar med iPhone men det är ju bra för att skydda glaset mot repor (som är hopplöst svårt att få ändå).

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Har du provat den än? Skyddet är super men just det där transparenta över glaset vette katten. Det förstör upplevelsen en del när du arbetar med iPhone men det är ju bra för att skydda glaset mot repor (som är hopplöst svårt att få ändå).

Man vänjer sig efter en stund sen är de som vanligt ^^

EDIT: Du dubbel posta \o>

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Man vänjer sig efter en stund sen är de som vanligt ^^

EDIT: Du dubbel posta \o>

nja, hade skärmskydd på min, men testade polarens som inte hade, var mycket skönare att använda, så tog bort mitt. Är nog ändå ganska svårt att repa skärmen.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Man vänjer sig efter en stund sen är de som vanligt ^^

EDIT: Du dubbel posta \o>

Håller med Kazen ovan.

Såg de nu. Thanks.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Musikälskare

Smaken e som baken

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Är i krokarna att köpa en 3gs 16gb med halebop abonemang.
Min fråga är då om man kan teckna någon slags drulle försäkring
eller liknande hos dem, då jag inte kan hitta någon info om detta på deras hemsida. Eller om man kanske kan ordna någon slags försäkring via
sitt egna försäkringsbolag.

Hur har ni gjort med era iPhones, är de försäkrade? hur?

Mvh / Mathias

Visa signatur

a:|Mitt hus är fullt av idioter!
b:|Jasså, är du ensam hemma?

Permalänk

Har drulle på min hemförsäkring, bara att nyttja den om något skulle hända!

Visa signatur

Jag är inte vegetarian för att jag älskar djur, jag är vegetarian för att jag hatar växter.

Permalänk
Musikälskare

Yepp så har jag med

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Någon som har beställt från Halebop och vet om man får kollinummer via mail när paketet skickas?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Har nog hittat den perfekta setupen när de kommer till Iphone (3G) skydd ^^

Incase Slider och Artwizz skärmskydd

http://www.nordfoto.se/dump/a1.JPG

http://www.nordfoto.se/dump/a2.JPG

http://www.nordfoto.se/dump/a3.JPG

Beställde precis ett incase slider, verkar vara det perfekta skyddet att ha på telefonen i jobbet. Tack för tipset

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem

Jag kan omöjlig bestämma mig för vilket abonnemang jag ska välja. Står mellan Telia Max 25 eller Halebop Vänner. Jag har funderat på Tre också men då jag bor på landet vill jag verkligen ha EDGE nätet också.

Halebop är löjlig billigt, fria SMS och sjysst månadsavgift. 3600 kr vid leverans och man slipper förhöjd månadsavgift över huvud taget. Det enda som stoppar mig är att datataket ligger på futtiga 500 MB/månad.

Max 25 har också fria sms och låg månadsavgift men telefonavgiften är mördande. Ska man ha fri surf blir månadskostnaden 448 kr och det är mycket. Det som dock är bra med Telia är att man kan slå av och på surftjänsterna hur man vill från månad till månad.

Vill man ha ett abonnemang med fri surf kostar det helt enkelt väldigt mycket mer men det känns som att man faktiskt vill ha fri surf då det är en iPhone.

Kan bara inte bestämma mig, vad har ni köpt, hur resonerade ni? Har jag missat något viktigt?

En sak till, är Halebops nät exakt samma som Telia, man missar inte något från Telias nät bara för man snåla med Halebop? (jag vet att jag inte har tillgång till Telias surfzoner)

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dr slizer
Beställde precis ett incase slider, verkar vara det perfekta skyddet att ha på telefonen i jobbet. Tack för tipset

Värt att nämnas är att det vita har blank finish och glider lätt (ur fickan?) då de svarta är matt och ger mer grepp.

Jag valde ändå de vita för de är så mycket snyggare

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Någon som har beställt från Halebop och vet om man får kollinummer via mail när paketet skickas?

Kollinummer får du, fast du följer bara paketet med det, men du måste vänta på avtalsavin eller va det är för att hämta paketet

Permalänk
Medlem

om man ska surfa mycket på telefonen, är telenor enda vägen?
alla andra verkar ju ha massa begränsningar..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keng
Kollinummer får du, fast du följer bara paketet med det, men du måste vänta på avtalsavin eller va det är för att hämta paketet

Nice.
Du vet inte om dom skickar SIM-kortet innan? Nummret portas ju på fredag enligt mailet, vore lite träligt att vara utan telefon till iPhonen kommer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Nice.
Du vet inte om dom skickar SIM-kortet innan? Nummret portas ju på fredag enligt mailet, vore lite träligt att vara utan telefon till iPhonen kommer.

jag fick mitt simkort med min iphone 3g, men det vore dumt att inte skicka simkort till de som beställt 3gs och speciellt om man porterar och blir utan nummer.

För att vara säker, maila deras support, rätt snabba på att svara.
http://halebop.se/halebop_kundtjanst

Permalänk
Medlem

Som jag skrev i tidigare sidr så skickas packetet först, medans detta sker så fixas med portering och annat. När det är klart så skickas ett brev hem till dig med simkortet i. Ibland händer det att telefnerna kommer före, och ibland kommer simkortet före.

Men något jag märkte var att så länge simkortet inte hade kommit så fungerar fortfarande mitt gamla sim-kort. Dock var det ett telia simkort, ¨å det kanske var ett undantag.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk

Fyfan, Halebops abonnemang är ju ruskigt bra egentligen. Man kan SMSa som en galning och surfa (500mb max, jag vet, men på en telefon är väl ändå det rätt mycket?) för 118kr/månaden. Bara det är ju ett schysst abonnemang... Och så får man en iphone för 3600kr? Galet!

Stick gärna hål på mitt resonemang innan jag impulsköper och ångrar mig i efterhand.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flugfarfar
Fyfan, Halebops abonnemang är ju ruskigt bra egentligen. Man kan SMSa som en galning och surfa (500mb max, jag vet, men på en telefon är väl ändå det rätt mycket?) för 118kr/månaden. Bara det är ju ett schysst abonnemang... Och så får man en iphone för 3600kr? Galet!

Stick gärna hål på mitt resonemang innan jag impulsköper och ångrar mig i efterhand.

Det är det som det är det sjuka! Det finns inga hakar, man tänker så varje gång man kollar på halebops abonnemang Perfekt för oss som inte surfar överdrivet mycket, eller har wifi nära till hands mestadels av tiden. Dock verkar de inte ha skickat några telefoner än, tror att telia roffade åt sig de första sändningarna Nåväl, har preliminärt min 1 september enligt kundtjänst.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Nice.
Du vet inte om dom skickar SIM-kortet innan? Nummret portas ju på fredag enligt mailet, vore lite träligt att vara utan telefon till iPhonen kommer.

Jag skickade mail om hur det fungerar. De erbjöd då sig direkt att vänta med portningen till september när min iphone beräknas anlända. Sedan skulle man höra av sig igen om man ville fördröja eller tidigarelägga portning

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Ja, jag håller också med om Halebops ab, jag har kollat flera gånger och letat efter hakar men det verkar som att den enda haken som finns är datataket på 500 MB men det kan man nog leva med när man tänker på hur mycket dyrare det blir med en annan operatör för att få fri surf. Jag ska ringa Halebop och fråga om man inte kan höja datataket med någon typ av avgift.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk

Jag har iofs skickat 122Mb och Mottagit 699Mb totalt med min Förstagenerations iPhone sedan jag köpteden för över ett år sedan. Tror inte 500Mb blir någon problematisk gräns även om man har HSDPA.

Visa signatur

Macbook PRO, 2.33Ghz, 3Gb RAM.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwinginStan
Jag har iofs skickat 122Mb och Mottagit 699Mb totalt med min Förstagenerations iPhone sedan jag köpteden för över ett år sedan. Tror inte 500Mb blir någon problematisk gräns även om man har HSDPA.

Oj, men då måste du använda din telefon extremt lite? (eller konstant tillgång till WLAN?)

Har tagit emot 50mb mobilt sedan jag fick min telefon i förrgår, och då har jag WLAN på både jobbet och hemma..

Visa signatur

Jag är inte vegetarian för att jag älskar djur, jag är vegetarian för att jag hatar växter.

Permalänk

Vad är det du har gjort då, Samuelelel? Jag menar, alla skojiga program och liknande kommer man ju att lägga in när man är hemma eller så. Det som det känns som man främst kommer använda är Google Maps eller liknande. YouTube när man är uttråkad kan ju emellertid vara ganska illa...

Vad är det som händer när man når taket, förresten?

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

Jag är glad att jag har 5gb åtminstone på mitt mobila.
Har sen i fredags skickat 60mb och mottagit 800mb

Jag har iofs surfat en del med datorn kopplad till telefonen. Men inte laddat ner något. Bara surfat vanligt.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

Saken är den att om du kör mobilversionerna av facebook, twitter och flickr, läser RSS i Byline/Google Reader och kikar kartor i Google Maps, kollar in DN på stan då och då och kollar när nästa tåg går i SL's app så krävs det inte ett särskillt högt tak på datatrafiken. Jag använder ovanstående tjänster flera gånger per dag men ovanstående siffror är vad jag får ur telefonen. Självklart blr det en helt annan sak om du använder telefonen som modem.

Obs att jag inte kollar youtube, då ändras nog spelplanen.

Visa signatur

Macbook PRO, 2.33Ghz, 3Gb RAM.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Har nog hittat den perfekta setupen när de kommer till Iphone (3G) skydd ^^

Incase Slider och Artwizz skärmskydd

http://www.nordfoto.se/dump/a1.JPG

http://www.nordfoto.se/dump/a2.JPG

http://www.nordfoto.se/dump/a3.JPG

Hej! Skulle vilja veta vart man kan köpa detta skydd??? Ser mkt fint ut
Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Har en fråga, försöker aktivera brorsans iPhone men det går typ inte, hur gör man? har den kopplad till iTunes men hur aktiverar man telefonen? kan det vara för att hans simkort inte funkar än då den kommer att funka senare pga portering?

Permalänk
Medlem

Efter mycket velande så får det nog bli en lur med Halebop Ab. Det enda som är lite si och så är datataket på 500 MB men det får man lära sig att leva med eftersom det är så mycket billigare än Max 25 med fri surf.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB