Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Postaldude
Det var allt du hadde att säga om hur fel du har?
Bra att vi är överens då.

Nej då känns bara som diskutionen med dig inte komma nån vart som en vuxen diskution, så väljer att inte yttra mig mer till dig. Kan lika gärna snacka med min son. Brukar säga till han att han vann så han ska bli glad =D

Visa signatur

AMD Ryzen 3950x || ASUS ROG STRIX X570-E GAMING || G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo || NEC ND-3500 Dual-Layer DVD || Chieftec BPS-950C "950W" || Lian Li O11 Dynamic XL ROG || NZXT Kraken X72 360mm || RTX 2080ti || Asus Rog Swift pg279q || Thrustmaster t300rs || Thrustmaster TH8A Shifter ||PS4, Xbox One X || Steelseries Arctis Pro wifi || Sony 4K oled 65" || VR: HTC vive, Pimax 5K XR ||

Permalänk
Medlem

Vet inte vad som är bäst eftersom jag inte egentligen intresserat mig för att spela på konsoll sedan jag köpte min dator 2005, hade en Xbox före det.

Men nu så kom min sambo på en grej, en sån grej som tjejer vanligtvis inte säger: Vi skall köpa en PS3 så jag får sjunga i singstar!

Jipiieee jag får en PS3 gratis som jag får spela spel som jag vill på, måste väll köpa dem själva dock! Skulle egentligen vilja ha en Xbox 360 eftersom jag tycker de har bättre handkontroller samt bättre spel men Singstar finns inte till Xbox 360.

Nu till min fråga.
Har kollat att det verkar vara svårt att få PS2 spel att funka med PS3 men har även läst om nått mjukvaru pgm. som skall fixa detta.

Har någon nån erfarenhet av detta eller är detta bara humbugg som jag läst på nätet?

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Finns ju Lips till 360 om hon vill ha sångspel.. Trådlösa mickar också tillskillnad från Singstar.. kan vara bra på fester annars snubblar nån på sladden och oops.. Ingen ps3 anymore ..

Ontopic: Nintendo 64 !! + Goldeneye

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
Finns ju Lips till 360 om hon vill ha sångspel.. Trådlösa mickar också tillskillnad från Singstar.. kan vara bra på fester annars snubblar nån på sladden och oops.. Ingen ps3 anymore ..

Ontopic: Nintendo 64 !! + Goldeneye

Det kommer trådlösa och sånglistan är så mycket större till ps3.

Visa signatur

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.

Permalänk
Medlem

fan vilken hemsk tråd, alla blir ju bara sura på varandra.

räcker väl med: kolla på spelen/behöver du blu-ray?

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem

Tre punkter:

1. Rent ergonomiskt. Åk till nån butik och känn på kontrollerna. Det är rätt viktigt att prova på olika typer av spel, fps och tredjeperson, bilspel osv. Ännu bättre är det om du känner nån som äger nån av konsolerna.

2. Kolla spelbiblioteket. Många bra spel är multiplattform, och argumentet "XX ser snyggare ut på xx" är till 99% bjäfs. Skillnaderna är nästan alltid minimiala/ickeexisterande, i alla fall så påverkar det inte spelupplevelsen. Det är också viktigt att kolla de konsolexklusiva spelen, för det är ju trots allt här man kommer att gå miste om det "andra" om man väljer det "ena" så att säga

3. Onlineupplevelserna. Detta låter jag någon annan argumentera om, för jag känner att jag inte kan ge några konkreta argument. Det är dock en viktig punkt om man prioriterar detta.

Vilket man än väljer så tror jag inte att man blir så besviken att man säljer och köper den andra.

Hade jag RÅD och TID skulle jag äga alla tre. Jag tror inte på fanboyism. Hur kan man ha tid att smutskasta ena konsolen och frälsa den andra, när det finns så många bra spel att spela till alla?

Permalänk
Avstängd

360 så klart

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem

PS3 helt klart.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GurreX
PS3 helt klart.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av amanito
360 så klart

Hahah

OnTopic:
PS3 föredrar jag, men det är för att jag har en dator.
Har gått i tankarna på att skaffa en Xbox360 och flasha den.
Dock så vet jag inte, finns inga spel på den som tilltalar mig som inte kommer till datorn.
GoW och Halo trillar ju in på PC så småningom.
Och andra bra titlar är oftast multiplatform.
Visst, blu-ray på PS3 är skoj, dock inget avgörande faktor dock, såvida man samtidigt letar efter en bluray spelare.

Mitt val på PS3 föll helt enkelt på spelen och inte mycket annat.
Samt att det jag behöver i den, blir den prissmässigt likvärdig med 360n.
Iallfall när man stoppat i duglig HD, trådlösa laddningsbara kontroller, Wifi och Xim.

Hade jag dock haft pengar och ett uttag i TV'n över idag, hade jag nog skaffat en 360 också, men det finns roligare saker att spendera sina pengar på
Mina 18 öre

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bleet
[
Dock så vet jag inte, finns inga spel på den som tilltalar mig som inte kommer till datorn.
GoW och Halo trillar ju in på PC så småningom.
[/B]

Skulle inte satsa på det, halo 3 har funnits ruskigt länge men inte ett ord om en pc-version har knystats. Tvärt om tror jag fler och fler 360-spel framöver förblir konsol-exklusiva.

Det som talar för en 360 är fler exklusiva spel, och har tillgång till i princip alla tidigare playstation-exklusiva spel. 360 har ett bättre onlineläge, med fler demos och snabbare uppladdning av nytt material. 360 är lättare att koda till så ex. valve säger att de heller gör spel till 360 än ps3. 360 har en ergonomiskare handkontroll.

PS3 har fortfarande en del exklusiva titlar (Gran Turismo, Little Big Planet), gratis onlineläge samt blu-ray spelare som är helt okej.

Permalänk
Medlem

skaffa 360 för snart kommer det ett nytt Xbox och det kommer vara bättre än PS3 an så det är onödigt att lägga ut 5000 på en konsol som snart kommer vara sämre än xbox, så köp xbox vänta på nya xbox och köp det sen, jag har ett 360 och har aldrig haft strul fast dom pratar om "RROD" har mitt 360 brevid elementet på golvet och där e det ganska smutsigt och en dag glömde jag det på när jag körde cod 5 mp så den stod o tuggade hela dagen och blev inte ett skvatt varmt så du behöver inte oroa dig för sånt .:)
ska själv skaffa ps3 nu till sommar för att jag har en kompis som oxå har ps3 och han har typ ingen att spela med ^^ och där finns spel titlar som inte finns till xbox som God of war ,killzone och littel big planet.

även om folk säger "PS3 är bättre en XBOX" så är det helt upp till dig om vilken som är bäst, själv älskar jag xbox sköna kontroller snyggt gjord många spel, sjukt snyggt "HUD" när man inte spelar något (huvudmeny) Microsoft get vad man vill ha.

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk

Kolla denna länken
folk bryr sig förmycket om grafik än spelen i sig.
skiter väll i hur bra systemet är. det är spelen som är viktigast
Kör 360 för att spelen är bra.
http://www.gametrailers.com/player/46723.html#comments_top

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är så vettigt inlägg men jag måste säga att det är skönt att ha blu-rayspelaren i ps3:an när man ger sig ut för att hyra film.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

Samt möjligheten att streama film, musik och bilder över nätverket.
PS3 Media Server är guld värt om man inte har datorn kopplad till teven. De som påstår att PS3:an är ett dåligt mediacenter vet inte vad de pratar om.

Har ägt 360 men sålde det ganska snabbt. Tar emot att säga att jag gillar Xbox:s handkontroller mer, men med den ljudnivån och alla merkostnader utöver konsoll-inköpet är valet självklart för mig.

Visa signatur

12600K, GTX 980 Ti, 16GB DDR4@3200MHz

Permalänk
Medlem

Eftersom jag älskar xbox 360 kontrollerna och jag älskar gears of war spelen så är valet självklart för mig här med (Y)

Visa signatur

STAY FRESH!

Permalänk
Medlem

Hade tidigare sagt att jag skulle köpa en Xbox 360 men det måste jag äta upp nu eftersom jag har inhandlat en PS3.

Prestandan är väll snarlik men efter att ha känt, lyssnat och sett på båda konsollerna så verkar det som om PS3 är bättre rent kvalitets mässigt!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KRQKAN
även om folk säger "PS3 är bättre en XBOX" så är det helt upp till dig om vilken som är bäst, själv älskar jag xbox sköna kontroller snyggt gjord många spel, sjukt snyggt "HUD" när man inte spelar något (huvudmeny) Microsoft get vad man vill ha.

First. Alla har rätt till en egen åsikt som du har där men jag måste säga min nu.
Jag helt enkelt klarar inte av en x-box kontroll jag får ont i händerna efter typ 10 min, dock älskar jag playstationkontrollerna.
Ang HUDen så är en den i ps3an mycket mer harmonisk än på ps3 som ser som kom hjälp mig och dö.

Sen är ju frågan om man orkar sitta med en 360 och behöva ha flera maskiner och plugin saker för att kunna spela blueray ha wifi etc var av det mesta är inbyggt i PS3. (ok jag är lite av en fanboy och ogillar microsoft tillräkligt för att inte skaffa en xbox av rena principen), men jag erkänner 360 som en värdig motståndare tack vare sin enkelhet och sitt pris.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Verkar som om många analytiker tror att Sony kommer sänka priserna inom en inte alltför avlägsen framtid och det behövs verkligen då PS3 inte är prisvärd i förhållade till 360'n för det som en spelkonsoll primärt är gjord för nämnligen att spela spel på.

Kan Sony pressa priserna med de $50-100 (100 skulle nog behövas) som mer eller mindre är ett krav från speltillverkarna så kanske försäljningen tar fart. Just nu tappar PS3 hela tiden marknadsandelar globalt mot 360 och det är inte ett gott tecken för konsollens framtid.
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=newsarchive&sid=aiHCQM...

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Köper du PS3 får du trådlöst nätverk, gratis onlineläge, trådlös handkontroll med laddare samt större hårddisk. Dessutom bluray-spelare och en mediamaskin i klass med Popcorn Hour. Sen håller jag med Elmoth om att det är mycket mer kvalitetskänsla, och så är den betydligt mycket tystare vilket jag sätter stort värde på.

Visst, som enbart spelkonsoll kan PS3:an verka dyr till en början, men om man tänker på vad som är inkluderat i priset betalar jag mer än gärna mellanskillnaden. Livslängden på PS3:an ska vara betydligt bättre än på 360:n också.

Sen får man inte glömma att Sony faktiskt fortfarande går i förlust med x antal hundralappar för varje såld enhet. Minns inte den exakta siffran nu men går att googla för den som undrar.

Visa signatur

12600K, GTX 980 Ti, 16GB DDR4@3200MHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av unfhampus
Kolla denna länken
folk bryr sig förmycket om grafik än spelen i sig.
skiter väll i hur bra systemet är. det är spelen som är viktigast
Kör 360 för att spelen är bra.
http://www.gametrailers.com/player/46723.html#comments_top

Tack för att de finns folk som gillar AVGN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KRQKAN
skaffa 360 för snart kommer det ett nytt Xbox och det kommer vara bättre än PS3 an så det är onödigt att lägga ut 5000 på en konsol som snart kommer vara sämre än xbox, så köp xbox vänta på nya xbox och köp det sen, jag har ett 360 och har aldrig haft strul fast dom pratar om "RROD" har mitt 360 brevid elementet på golvet och där e det ganska smutsigt och en dag glömde jag det på när jag körde cod 5 mp så den stod o tuggade hela dagen och blev inte ett skvatt varmt så du behöver inte oroa dig för sånt .:)
ska själv skaffa ps3 nu till sommar för att jag har en kompis som oxå har ps3 och han har typ ingen att spela med ^^ och där finns spel titlar som inte finns till xbox som God of war ,killzone och littel big planet.

även om folk säger "PS3 är bättre en XBOX" så är det helt upp till dig om vilken som är bäst, själv älskar jag xbox sköna kontroller snyggt gjord många spel, sjukt snyggt "HUD" när man inte spelar något (huvudmeny) Microsoft get vad man vill ha.

Dra av 1300-1500 på priset du har skrivit så ljuger du inte för någon.

Visa signatur

| Skärm: LG 23" LED E2350v-PN | Chassie: Silverstone Raven RV 02 | Nätagg: Corsair HX 750w PSU | Moderkort: Asus P7P55D-E PRO | Cpu: Intel Core i5 Quad - 750 | Noctua NH-D14 | Minne: Corsair Dominator DHX 1600MHz DDR3 20gb | Grafik: Powercolor Radeon HD 5870 1GB GDDR5 | HDD: Intel X25-M SSD 80GB, WD Caviar black 1TB |
Psn: Joi_

Permalänk
Medlem

finns det folk som fortfarande ser saker som är bättre med kryzzlåda?
IQ har med val att göra.. PS3 för oss smarta killar.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barry
finns det folk som fortfarande ser saker som är bättre med kryzzlåda?
IQ har med val att göra.. PS3 för oss smarta killar.

Smart att betala dubbelt så mycket för samma sak?

Intressant ståndpunkt.

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lcars
Smart att betala dubbelt så mycket för samma sak?

Intressant ståndpunkt.

Samma sak? hmm visste inte att xbox har blueray och gratis MP för att vara något att nämna...

Visa signatur

Core2Quad Q9400@3.4GHz' Corsair 8GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME' P5K-E' Geforce 9600gt sielnt'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av harmonizer
Samma sak? hmm visste inte att xbox har blueray och gratis MP för att vara något att nämna...

Om du jämnför båda som endast spelkonsol så är xboxen mycket mer prisvärd(och enligt mig ett större utbud på spel) än ps3'an, och sen att den kanske saknar lyx som trådlöst nätverk/blueray gör den inte till en sämre spelmaskin för det.

Permalänk
Medlem

För spel skulle jag föredra 360 för kontrollen och dess utbud av spel
PS3an föredrar jag för filmer som streaming och vanligt samt de få exklusiva spel som känns värdiga även om det bara är 2-3 st för mig

Lever inte om lika mycket som 360 förutom när fläkten är i läge 3, fast då tycker jag den kan jämföras med ett 360 som bara står i dashboard

Blueray har jag inget att säga om, varken negativt eller positivt.
Jag tittar aldrig på blueray filmer, om jag väl gör det så streamar jag via PS3 Media Server från datorn
Fast när jag tänker efter så är det ju positivt att utvecklarna får plats med så mycket på en skiva nu som t.ex. MGS4

Nu nämner inte trådskaparen vad exakt han/hon vill använda konsolen till men tycker 360 är bättre som spelkonsol
medan PS3 är kanske hälften så bättre på den sidan men mycket bättre för filmtittande så den väger upp

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

Om jag hade pengar som skulle satsats på ny konsol, skulle jag inte behöva tänka 2 gånger... PS3:an skulle ha en given plats i vardagsrummet

Visa signatur

| Intel i5 3770K @ 4.2 Ghz | Evo 212 | 24 GB 2400Mhz RAM | MSI GTX 1080 Ti | Corsair HX620W |

| Intel i7 4770 | Evo 212 | 32 GB RAM | GTX 970 |

Permalänk

Stämmer det eller är det bara rykten om att x360 kommer att ersättas under 2011 ? Kanske har diskuteras här tidigare?

Visa signatur

FX-6350 @4Ghz | R9 380 Dual-x | 8GB DDR3 | Gigabyte GA97A - DS3P | Corsair TX 650W 80+

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barry
finns det folk som fortfarande ser saker som är bättre med kryzzlåda?
IQ har med val att göra.. PS3 för oss smarta killar.

Ni som säger att PS3 är så mycket bättre än XBOX 360... varför?

Ifall man vill ha en SPELkonsol så skiter man väl FULLSTÄNDIGT i alla andra funktioner som man aldrig kommer att använda eftersom man ska SPELA SPEL. ;D

Permalänk
Medlem

xbox 360 helt klart. köp en arcade för 1500kr, flasha den för 300. sen e det bara spela hur mkt som helst sjukt billigt.

+ att kontrollerna är mycket bättre på xbox.