Permalänk

rekommenderar inte 360! 3 av mina polares 360 har fått detta problemet kallat red eye? och doms spelare har slutat fungera.
läste en artikel på aftonbladet nyligen att 70% av alla xbox konsolerna som har sålts i sverige har fått red eye? lr något liknade.
Är mkt nöjd med min ps3 iaf, haft den i ett halvår och ingia problems hittills

mvh

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

Har själv haft 2 st 360's och sitter numera med en Ps3'a.
360'n har 2 nackdelar, första den har inte en bluray spelare (tycker om att se på bluray filmer ) andra är att den låter som en turbin brukar mina vänner säga när den sätter igång med att läsa skivor.

Om man inte störs av ljudet eller inte vill ha bluray möjlighet så är det bara att välja efter vilka spel man vill spela.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

Ps3:an fungerar ju läskigt bra som blu-ray spelare. Betydligt bättre än de billiga sony och samsung blu-ray som säljs. Har sålt av min stationära blu-ray spelare och kör numera bara med ps3:an som blu-ray spelare.
Med Java ps3 media servoer så är saken biff. Att det dessutom går att spela spel på den och att den inte låter som ett tröskverk är bara plus

Visa signatur

"?"

Permalänk

360 är skit, går sönder stup i kvarten. Vill du ha ngt som håller och inte laggar vid grafikkrävande spel, typ GTA IV, så köp PS3.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rickard11
360 är skit, går sönder stup i kvarten. Vill du ha ngt som håller och inte laggar vid grafikkrävande spel, typ GTA IV, så köp PS3.

HAHA! Du vet väll om att GTA IV ser bättre ut och laggar mindre på 360n? dessutom laddar det 10 ggr snabbare...

Visa signatur

| Asus M2N | AMD x2 6000+ 3.0ghz | Gainward 8800gt 512mb Golden sample |2GB RAM ddr2 | ViewSonic VA902 |
| Xbox360 Premium, 120GB hårddisk, Headset, 9 spel, LIVE: MercT01 |

Permalänk

Köpte en ps3 på elgiganten med uncharted. Spelade på den 1 vecka testade Home och många demo spel från PSN.

Blev inte nöjd med grafiken på spelen som i reviews sägs vara super. Motorstorm 2 tex hadde fula texturer på marken osv och uncharted var sådär.
Som media spelare var den kass. Först så klarar den inte av NTSF utan fick formatera USB minnet till fat32. Tittade på en dvd rip och kvaliten var dålig med pixlar då PS3 tydligen inte skalar upp bilden.
Blue ray var inte så imponerande då min Tvix-6500 spöar ps3 i bildkvalite på standrad och HD material.
Det är tydligt att Sony bara slängt ihop nån maskin med ett ända målet att sälja Blue ray. Som dom nu sagt själva inte klarar mer än 5 år.
Personligen har jag svårt att förstå varför folk köper ps3 då den inte har nått att erbjuda när det kommer till att spel offline som online.

Tips till er som vill köpa konsol. Gör som jag gjorde köp den i en butik som har öppetköp. Som tex Elgiganten där man kan öppna produkten och testa den i tex 30 dagar. Då kan man bara lämna den tillbaka precis som jag gjorde med min PS3. Tänkte det skulle vara roligt med både 360 och PS3 men till slut så behövde jag inte PS3 då den inte erbjöd mig mer än vad jag redan har på min 360.
Helt klart förvånad över den dåliga grafiken på många ps3 demos och spel som jag testat. Hört att det skulle vara så mycket bättre men så var det ej.

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk

Är ju knappast Sonys fel att den inte hanterar NTFS...
Och jo PS3:an skalar och gör det dessutom riktigt bra om man aktiverar funktionen. Och lyckas du få bättre kvalitet genom en Tvix gentemot en Blur-Ray spelare så vad du än gör sälj den aldrig för det lär i nte finnas någon annan som lyckas med det.

Visa signatur

"?"

Permalänk
Medlem

Kan inte yttra mig om PS3 då jag inte har någon men har haft mitt 360 sedan samma dag det släpptes och är väldigt nöjd. Den fick visserligen RROD förra året men va gör de när man fick en ny xbox 360 hemskickad efter någon vecka. xbox 360 har dessutom sjukt många spel att välja på, riktigt bra såna också. Bästa online delen bland konsoler, kostar ju iofs att spela online men är värt det om man gillar multiplayer.
Och handkontrollerna är ju helt klart dom skönaste och bästa som släppts hittills.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk

jag tycker xbox 360 ser mer ut som en liten leksak, om man jämför mot ps3 som är stilrent och snyggt!

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyber Judas
Är ju knappast Sonys fel att den inte hanterar NTFS...
Och jo PS3:an skalar och gör det dessutom riktigt bra om man aktiverar funktionen. Och lyckas du få bättre kvalitet genom en Tvix gentemot en Blur-Ray spelare så vad du än gör sälj den aldrig för det lär i nte finnas någon annan som lyckas med det.

Förstår att du inte äger en Tvix.

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Postaldude
Förstår att du inte äger en Tvix.

''

Inget fel på Tvix, har sålt sånna i flera år, men att den skulle vara överlägsen en blu-ray spelare...knappast

Visa signatur

"?"

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om de andra skrivit detta då jag inte orkade läsa allt ^^

Jag läste en artikel om X360 och PS3. Där skrev de att spelutvecklare har svårt att utnyttja PS3 full kapacitet. Detta gör då att man inte kan använda mer än 70% av ps3 kapacitet. Pga detta så får du ut mer och bättre grafik på X360, eftersom spelutvecklarna där kan utnyttja 100% av maskinens prestanda.

Om någon har länk på den engelska artikeln får ni gärna länka den åt mig, jag hittar inte den. >.<

Service för de båda konsoler verka skilja sig. Har hört att det ska ta lång tid att få sin PS3 lagad? På x360 tar det ungefär 2 veckor.

* snip *

Microsoft har gjort en skön uppdatering till dashbord nu också som tillåter dig kopiera spelen till hårddisken. Detta är en befrielse från huvudvärk när du sitter och ska spela då du slipper en dvd-drive som spinner för fulla liv.

Hoppas du blev något klokare. Som du kanske märkte är jag ett fan av xbox360, ps3 tilltalade aldrig mig, trots att jag haft det hemma.

EDIT: Börjar bli trött på att som säger att Xbox360 suger för den går sönder o "köp inte den, för den kommer bara få red eye (RROD heter det)" För er information så var detta ett problem på de första X360 konsolerna. Kylningen var för klen som fick GPU;n att flytta på sig. Detta är löst nu med extra kylning i xboxet så det är inte samma chans att få RROD nu som det var tidigare. Du kan vara lugn angående det. Och för att informera lite till så har PS3 har problem dem också med sin kylning, nätagg och lasern är ett ständigt bekymmer på dem.

Inlägg redigerat då vi ej tillåter prat om varken flashning av konsol eller Hamachi-missbruk. /videfix

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Man kan inte använda 100% av konsolens kraft nu, det kommer man aldrig att göra då det kommer snyggare spel hela tiden. Det som kan tänkas vara är att PS3 är svårare att utveckla spel till, har läst väldigt mycket om att speltillverkare verkar tycka det. För kolla bara grafiken på nåt av dom tidigaste xbox 360 spelen vs Gears of War 2 tex, och om 1-2 år så är spelen brutala rent grafiskt sett mot dom snyggaste idag på xbox 360.

Dessutom har Microsoft aldrig yttrat sig om vad som är orsaken till RROD. Mitt fick det INTE pga värmeproblem då jag kollade på DVD filmen när jag fick min RROD. Men det spekuleras om för kass kylning, dåliga komponenter osv.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk

Re: Xbox 360 elite eller ps3

Citat:

Ursprungligen inskrivet av googolplexian
Hej!
Jag har en fråga jag gärna skulle vilja ha hjälp med. Jag har länge tänkt på att köpa en konsol men vet inte om jag ska välja den nyaste versionen av xbox 360 eller ps3.

Jag gillar mest rollspel, äventyr,action. Är inte mycket för shooter eller stealth-spel. Jag bryr mig inte om att xbox 360 "låter för mycket" och jag bryr mig inte om blurayen i ps3. Jag köper konsolen för att spela, inte för att kolla på film.

Vad råder ni mig till?

Xbox 360!
Köpte precis ett, var i samma tankar som du. Personligen gillar jag bilspel.

Permalänk
Medlem

Denna fråga är ju verkligen att jämföra äpplen med kärnreaktorer, då det är så mycket som skiljer konsollerna åt, om inte annat det faktum att en PS3 kostar i runda slängar dubbelt så mycket som en 360.

Angående prestandan: Den skiljer sig i nuläget inte alls mellan de två.
PS3 har som bekant större potential, men svårigheter med den idiotiska processorn gör att det är olönsamt att lägga ner så mycket tid och resurser som krävs för att utnyttja den potentialen, därför är det i slutändan så att vad än PS3:an klarar klarar också 360.

Angående blu-ray: Visst, vill du ha en bra blu-ray-spelare, köp en PS3! Men för mig är det inte tillräckligt stor skillnad mellan DVD och Blu-ray för att det ska legitimera att betala dubbelt så mycket som för en 360.

Vill du ha specifik tillgång till PS3:ans exklusiva spel, och anser att du har råd att bränna 4500:- på en konsoll, köp den!

Men om du vill ha en konsoll till ett mänskligt pris med vilken du kan spela i princip allt mellan himmel och jord, köp en 360!

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NukeHenk
Dessutom har Microsoft aldrig yttrat sig om vad som är orsaken till RROD. Mitt fick det INTE pga värmeproblem då jag kollade på DVD filmen när jag fick min RROD. Men det spekuleras om för kass kylning, dåliga komponenter osv.

Jag har jobbat mycket med konsoler, jobbade dagligen för bara ett par dagar sen. Maskinen blir varm när du bara ser på dvd också. GPU måste ju fortfarande visa bild vare sig det är spel eller dvd-film.

Om du ser så har man satt dit en extra heatpipe på grafikdelen. Den vita plastkåpan finns med på båda. Vet inte varför den är borta på vänstra bilden.
Det må se klent ut men den gör stor skillnad faktiskt.

För att gå lite djupare in i det. Komponenterna klarar värmen från första kylningen, men det som inte klarar det är den lödtennen de använder mellan gpu och moderkortet. Den smälter och ja, kontakten mellan gpu och moderkort försvinner. Därav att "towel trick" kunde lösa problemet då man övervärmde konsolen så lödtennen smälte tillbaka på plats igen. Kopar har en kapilärförmåga som "suger" tillbaka tennet. Men den dröjer då inte länge innan tennet ligger på fel ställen igen. En annan miss Microsoft gjort är X-klamparna på baksidan som ska trycka kylflänsan mot gpu kärnan. X-klamparna på baksidan är av vanligt stål och ska i designen fungera som fjädrar. Det tråkiga med stålet är att dess fjädring effekt avtar med tiden och kylflänsen får då inget tryck emot gpu kärnan vilket leder till en varmare gpu.

Hoppas du/ni blev lite klokare. Har säkert missat något, men det märks väl när alla skriker om ens fel/missar här på swec..

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk

xbox 360 kanske är billigt, men blir inte så billigt i längden ifall om man vill spela multiplayer? Vet inte exakt vad detta kostar men på ps3 så kan man spela hur mkt man vill och vad man vill helt gratis utan massa andra extra kostnader...
säg att ett års kort kostar till xbox ca: 700:- ? Ta de ggr 3år, = 2100 ? + vad själva konsolen kostar 2000? = 4100.. du får en ps3 konsol i dag för ca: 4000. Så i slutändan blir de samma pris ändå...

Och tror dom flesta här vill köra multiplayer o inte singelplayer hela tiden

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exxoritas
xbox 360 kanske är billigt, men blir inte så billigt i längden ifall om man vill spela multiplayer? Vet inte exakt vad detta kostar men på ps3 så kan man spela hur mkt man vill och vad man vill helt gratis utan massa andra extra kostnader...
säg att ett års kort kostar till xbox ca: 700:- ? Ta de ggr 3år, = 2100 ? + vad själva konsolen kostar 2000? = 4100.. du får en ps3 konsol i dag för ca: 4000. Så i slutändan blir de samma pris ändå...

Och tror dom flesta här vill köra multiplayer o inte singelplayer hela tiden

400kr för 1 år på 360. Det är klart värt det då Xbox live är en bättre än PSN. Det är värt 33kr i månaden.

PSN är riktigt tomt på saker tycker jag. Några demos här o där.
Några små spel man kan köpa inget mer.

HOME drygt mycket Loading hela tiden när man gick in nånstans.

JAG ÄR SÅ GLAD ATT JAG GJORDE MIG AV MED MIN PS3!

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk

maybe men de blir ändå samma pris på konsollerna. Kollade på siba xbox ligger på 2700 där =P

ps3 kostar 3800:-

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Postaldude
Köpte en ps3 på elgiganten med uncharted. Spelade på den 1 vecka testade Home och många demo spel från PSN.

Blev inte nöjd med grafiken på spelen som i reviews sägs vara super. Motorstorm 2 tex hadde fula texturer på marken osv och uncharted var sådär.
Som media spelare var den kass. Först så klarar den inte av NTSF utan fick formatera USB minnet till fat32. Tittade på en dvd rip och kvaliten var dålig med pixlar då PS3 tydligen inte skalar upp bilden.
Blue ray var inte så imponerande då min Tvix-6500 spöar ps3 i bildkvalite på standrad och HD material.
Det är tydligt att Sony bara slängt ihop nån maskin med ett ända målet att sälja Blue ray. Som dom nu sagt själva inte klarar mer än 5 år.
Personligen har jag svårt att förstå varför folk köper ps3 då den inte har nått att erbjuda när det kommer till att spel offline som online.

Tips till er som vill köpa konsol. Gör som jag gjorde köp den i en butik som har öppetköp. Som tex Elgiganten där man kan öppna produkten och testa den i tex 30 dagar. Då kan man bara lämna den tillbaka precis som jag gjorde med min PS3. Tänkte det skulle vara roligt med både 360 och PS3 men till slut så behövde jag inte PS3 då den inte erbjöd mig mer än vad jag redan har på min 360.
Helt klart förvånad över den dåliga grafiken på många ps3 demos och spel som jag testat. Hört att det skulle vara så mycket bättre men så var det ej.

Coolt! Spelat PS3 i 1 vecka och allt va skit i princip. Som tex uppskalningen kan ju va en fördel att aktivera om den ska funka! Kollar på vanliga DVD uppskalad till 720P klockrent.

Sen till spelen bla Killzone 2 och GOD OF WAR 3 kommer exlusivt till PS3:an.
Spel som "måste" spelas enligt mig. Plus spel som redan finns så som LBP, uncharted, motorstorm med fler...

Har Själv Xbox 360, Ps3 och Wii, 360:in är renda dinkytoymaskinen i jämnförelse mot PS3:an "sunkkvalite" känns som en plastbit som låter som
ett reaplan...

Håller inte med alls det du säger..
Sen att avgöra om en konsoll är bra på 1 vecka och inte ens lärt sig att man ska aktivera saker för att det ska funka och sen försöka ge folk en vägledning i val av konsoll ööh?

Det enda som va vettigt va att du skrev att man kan köpa på öppetköp 30dagar... Om man nu skulle ångra sig...

Edit: Är absolut ingen fanboy!

Visa signatur

AMD Ryzen 3950x || ASUS ROG STRIX X570-E GAMING || G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo || NEC ND-3500 Dual-Layer DVD || Chieftec BPS-950C "950W" || Lian Li O11 Dynamic XL ROG || NZXT Kraken X72 360mm || RTX 2080ti || Asus Rog Swift pg279q || Thrustmaster t300rs || Thrustmaster TH8A Shifter ||PS4, Xbox One X || Steelseries Arctis Pro wifi || Sony 4K oled 65" || VR: HTC vive, Pimax 5K XR ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atrOx
Coolt! Spelat PS3 i 1 vecka och allt va skit i princip. Som tex uppskalningen kan ju va en fördel att aktivera om den ska funka! Kollar på vanliga DVD uppskalad till 720P klockrent.

Sen till spelen bla Killzone 2 och GOD OF WAR 3 kommer exlusivt till PS3:an.
Spel som "måste" spelas enligt mig. Plus spel som redan finns så som LBP, uncharted, motorstorm med fler...

Har Själv Xbox 360, Ps3 och Wii, 360:in är renda dinkytoymaskinen i jämnförelse mot PS3:an "sunkkvalite" känns som en plastbit som låter som
ett reaplan...

Håller inte med alls det du säger..
Sen att avgöra om en konsoll är bra på 1 vecka och inte ens lärt sig att man ska aktivera saker för att det ska funka och sen försöka ge folk en vägledning i val av konsoll ööh?

Det enda som va vettigt va att du skrev att man kan köpa på öppetköp 30dagar... Om man nu skulle ångra sig...

Edit: Är absolut ingen fanboy!

1. Jo, du är en fanboy.

2. Jag gillade verkligen God of War, och jag kan tänka mig att köpa tvåan också, men jag förstår inte riktigt varför jag skulle vilja ha ett tredje God of War-spel, anser folk att de första två spelen var så korta att man behöver ännu ett identiskt spel?

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Medlem

Lcars: Handlingen vad annars? Spelen är dessutom jävligt bra Hack 'N Slash spel (nog dom bästa jag har spelat).

Postaldude: Vad är skillnaderna? Själv har jag inte märkt någon skillnad alls på PSN och Live, i alla fall inget som är värt några pengar.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lcars
1. Jo, du är en fanboy.

2. Jag gillade verkligen God of War, och jag kan tänka mig att köpa tvåan också, men jag förstår inte riktigt varför jag skulle vilja ha ett tredje God of War-spel, anser folk att de första två spelen var så korta att man behöver ännu ett identiskt spel?

Varför skulle jag va fanboy? har ju båda konsollerna och har bara rättat till fakta som var felaktig, Xboxen är bara junk i kvaliten, har bättre frames i vissa spel pga den dryga proggrameringen som behövs för att optimera ett spel till ps3. Men annars så är PS3:an bra mycket mer för pengarna än en Xbox 360.

Visa signatur

AMD Ryzen 3950x || ASUS ROG STRIX X570-E GAMING || G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo || NEC ND-3500 Dual-Layer DVD || Chieftec BPS-950C "950W" || Lian Li O11 Dynamic XL ROG || NZXT Kraken X72 360mm || RTX 2080ti || Asus Rog Swift pg279q || Thrustmaster t300rs || Thrustmaster TH8A Shifter ||PS4, Xbox One X || Steelseries Arctis Pro wifi || Sony 4K oled 65" || VR: HTC vive, Pimax 5K XR ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Postaldude
Köpte en ps3 på elgiganten med uncharted. Spelade på den 1 vecka testade Home och många demo spel från PSN.

Blev inte nöjd med grafiken på spelen som i reviews sägs vara super. Motorstorm 2 tex hadde fula texturer på marken osv och uncharted var sådär.
Som media spelare var den kass. Först så klarar den inte av NTSF utan fick formatera USB minnet till fat32. Tittade på en dvd rip och kvaliten var dålig med pixlar då PS3 tydligen inte skalar upp bilden.
Blue ray var inte så imponerande då min Tvix-6500 spöar ps3 i bildkvalite på standrad och HD material.
Det är tydligt att Sony bara slängt ihop nån maskin med ett ända målet att sälja Blue ray. Som dom nu sagt själva inte klarar mer än 5 år.
Personligen har jag svårt att förstå varför folk köper ps3 då den inte har nått att erbjuda när det kommer till att spel offline som online.

Tips till er som vill köpa konsol. Gör som jag gjorde köp den i en butik som har öppetköp. Som tex Elgiganten där man kan öppna produkten och testa den i tex 30 dagar. Då kan man bara lämna den tillbaka precis som jag gjorde med min PS3. Tänkte det skulle vara roligt med både 360 och PS3 men till slut så behövde jag inte PS3 då den inte erbjöd mig mer än vad jag redan har på min 360.
Helt klart förvånad över den dåliga grafiken på många ps3 demos och spel som jag testat. Hört att det skulle vara så mycket bättre men så var det ej.

Vi har bägge maskinerna och det du skriver stämmer till viss del!
Dom tidigare spelen på 360´n har i dom flesta fall bättre texturer och aa än motsvarande PS3 versioner.
Men om man tittar på spelen som släpps i dagsläget så har avståndet minskat betydligt, dom är i det närmaste identiska!
PS3 fick nog många programmerare att klia sig i skallen när den släpptes pga av cell-architekturen och därför så har nog 360´n varit i topp när det gäller både grafik och flyt på spelen.
Personligen så tror jag nog att det är ganska dött lopp när det gäller hårdvaruprestandan mellan maskinerna.
Ett spel som är imponerande på PS3án är Killzone2, grafiken är sanslöst bra för att vara på en konsol, men å andra sidan så tycker jag att Gears of War 2 imponerar lika stort.
Dom kommer absolut inte upp i samma grafiska klass som PC´n (Crysis tex), men med tanke på den begränsade minnesmängden som PS3án pch 360´n har så är det helt otroligt.

Det som talar för Sony är att dom har väldigt bra spelutvecklare på sin sida och att det är inbyggd BlueRay för dom som är intresserade.
Dessutom så går det att göra lite mer med maskinen eftersom det går att köra Linux på burken.
Inte för att det är lika funktionsdugligt som på en PC, men det fungerar i alla fall och kommer med all säkerhet att fungera ännu bättre i framtiden.

Det som talar för Microsoft är att dom har en maskin men väldigt bra prestanda till ett lysande pris, dessutom så finns det i dagsläget ett stort spelbibliotek som tilltalar dom flesta.
Livetjänsten är bättre än Sonys, men vem vet, det kan ändras i framtiden?

Permalänk
Medlem

Summa kardemumma:

Köp den konsolen som har de spel du vill ha.. det är det bästa tipset jag kan ge.

Har både PS3 och 360 här hemma och tycker båda är värda pengarna. Har haft 2 olika 360 och det har aldrig gått sönder under 2 års tid (köpte nytt när jag flyttade till London). PS3 har jag inte haft så länge men det funkar finfint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lcars
1. Jo, du är en fanboy.

2. Jag gillade verkligen God of War, och jag kan tänka mig att köpa tvåan också, men jag förstår inte riktigt varför jag skulle vilja ha ett tredje God of War-spel, anser folk att de första två spelen var så korta att man behöver ännu ett identiskt spel?

Vad är det du säger människa!!? HÄDELSE är vad det är, det ska fanimej fortsätta göras God Of War spel till den dan jag dör.

Ang konsollerna så är båda väldigt bra.

*Vilka funktioner vill du använda på konsollen kontra pris
*Vilka spel intresserar dig
*Har dina kompisar en av dom? Kan ju vara kul att lira online mot dom.

Där är en liten cramguide till de som försöker välja. xD

Visa signatur

moops

Permalänk
Medlem

Hoppas ingen blir sur om jag lånar tråden lite. Funderar själv på en ps3a. Fungerar brända dvd-filmer på den??

Visa signatur
Permalänk
Medlem

har själv inget av dom, men köp båda! ^^

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Har själv haft 2 st 360's och sitter numera med en Ps3'a.
360'n har 2 nackdelar, första den har inte en bluray spelare (tycker om att se på bluray filmer ) andra är att den låter som en turbin brukar mina vänner säga när den sätter igång med att läsa skivor.

Om man inte störs av ljudet eller inte vill ha bluray möjlighet så är det bara att välja efter vilka spel man vill spela.

Grejjen med blueray på en spelmaskin tycker jag är att det går göra spel som är extremt stora som inte kommer att kunna göras till Xbox om man inte vill sitta å byta skiva förståss

Som tex Killzone 2

Visa signatur

AMD Ryzen 3950x || ASUS ROG STRIX X570-E GAMING || G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo || NEC ND-3500 Dual-Layer DVD || Chieftec BPS-950C "950W" || Lian Li O11 Dynamic XL ROG || NZXT Kraken X72 360mm || RTX 2080ti || Asus Rog Swift pg279q || Thrustmaster t300rs || Thrustmaster TH8A Shifter ||PS4, Xbox One X || Steelseries Arctis Pro wifi || Sony 4K oled 65" || VR: HTC vive, Pimax 5K XR ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atrOx
Grejjen med blueray på en spelmaskin tycker jag är att det går göra spel som är extremt stora som inte kommer att kunna göras till Xbox om man inte vill sitta å byta skiva förståss

Som tex Killzone 2

Jo har man inte komprimeringsteknik som kan få spelen att ta mindre plats så.
ID software klarar av det utan problem.

älskade detta som du sa
"Sen att avgöra om en konsoll är bra på 1 vecka och inte ens lärt sig att man ska aktivera saker för att det ska funka och sen försöka ge folk en vägledning i val av konsoll ööh?"

Fick mig ett bra garv specielt till "ööh?"
Har man en 360 redan sen release så är 1 vecka med PS3 ganska tråkig.
Tydligen så måste man aktivera att filmerna ska se bättre ut HAHAHA
Kan bara tänka mig hur dom kom på det.
"Du vi ska göra en maskin där kvaliten är kass sen kan man ändra det till bra kvalite, men det gömer vi nånstans i options."

Du är så jävla fanboy så du tror dig själv.

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]