Fråga ang. ett 8800GTX kort i ett Antec 900 chassi.

Permalänk
Medlem

Fråga ang. ett 8800GTX kort i ett Antec 900 chassi.

Hej!

Beställde för ett tag sen en dator med bla. Geforce 8800GTX kort och ett
Antec 900 chassi.

Läste runt lite på olika forum och såg att visa påstog att GTX modellen inte fick plats i det aktuella chassit. Någon som har erfarenhet av detta?

/W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wideving
Hej!

Beställde för ett tag sen en dator med bla. Geforce 8800GTX kort och ett
Antec 900 chassi.

Läste runt lite på olika forum och såg att visa påstog att GTX modellen inte fick plats i det aktuella chassit. Någon som har erfarenhet av detta?

/W

Det får inte plats så länge du inte plockar bort fläkthållaren vid hårddisk platserna. Men plockar du bort fläkthållaren har du inget problem med att köra in ett 8800GTX.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Det får inte plats så länge du inte plockar bort fläkthållaren vid hårddisk platserna. Men plockar du bort fläkthållaren har du inget problem med att köra in ett 8800GTX.

Okej. Saken är den att jag konfigurera ett paket från komplett där det står att dom garanterar att alla delar (som man kan välja mellan) är kompatibla. Så jag vet inte om komplett löser detta eller om jag kommer få lösa detta själv...

Var tror du/ni?

Ingen som har någon information?

Permalänk
Medlem

Jag får in ett ultra o.O i de.

bara att man tar ett mobo som har 3 pci-e så tar man de nedersta så får de plats om man nu ska ha fläkt hollaren.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 93Clocker
Jag får in ett ultra o.O i de.

bara att man tar ett mobo som har 3 pci-e så tar man de nedersta så får de plats om man nu ska ha fläkt hollaren.

Ett mobo? Ursäkta mig men jag är lite okunnig Tror du att komplett är så intelligenta att kan lösa det på de sättet du säger?

Permalänk
Medlem

kör ett 8800 gt och det får plats med god marginal

/B

Visa signatur

it's nice to be important but it's more important to be nice

Permalänk
Medlem

jag kör ett GTX i ett 900 och det jag görde var att byta plats på de två hårddiskplatserna så att fläkthållaren sitter längre ner och då fick kortet plats.

nu har jag gort om lite så nu är den där plastbiten som man han sätta en fläkt i borta

Visa signatur

| Ryzen 7 5800X | X570S AORUS PRO AX | 32GB FURY DDR4 | XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319 | Fractal Design Define R6 | 2.5 TB M.2 SSDs |

Permalänk

när jag köpte mitt antec 900 så fick jag med någon typ av hållare som man trycker fast på chassit o sen i på grafik kortet så att grafikkortet sitter stadigt

Visa signatur

Stationära:Silver Power 600W | Gigabyte GA-EP35-DS3| Corsair TWIN2X 6400 DDR2 2048MB| CPU E8400@3.8 Ghz |HIS Radeon HD 4850 512MB GDDR3|Systemdisk WDC 160GB | Lagring 1.5tb | Fractal Design Define R2

Bärbara:Asus K70IO

Permalänk
Medlem

För att klargöra:
I ett Antec 900 har du 2 hårddiskburar. I (den inre) änden av ena finns en fläkthållare för ännu en 120mm-fläkt (förutom den som sitter framtill på hårddiskburen).
Med denna fläkthållare får GTX inte plats, men den är lätt att ta av, eller så kan du bara byta plats på hårddiskburarna, vilket också är mycket lätt.
Paketen levereras oöppnade, så naturligtvis är detta inget komplett fixar, men som sagt är det hur lätt som helst.

EDIT: mobo = motherboard (moderkort)