Permalänk

Geforce 6800GT problem.

Tjena. När jag startar datorn så blinkar strömindikatorn på grafikkortet till en gång. Sedan händer inget alls. Datorn startar om med 4.5 sekunders mellanrum. strömsladden (6pin 12v) ger ström på alla pins. Mycket sällan så funkar hela paketet. Det känns som glapp nånstans men jag vet ej. när man väl har fått igång den så är den inte känslig, så glappteorin funkar kanske inte där(dessutom så blinkar ju faktiskt lampan). Jag är inte någon hårdvarusnubbe så jag står handlös. Tacksam för snabbt svar.

Permalänk
Medlem

Har du tillräckligt med kräm i nätagget? Hur många A på 12V linan?

Testa att dra ur alla onödiga enheter o fläktar o sedan starta upp den

Visa signatur

MacBook Pro 13,3" C2D 2,26Ghz 2GB 1066Mhz RAM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stonken
Har du tillräckligt med kräm i nätagget? Hur många A på 12V linan?

Testa att dra ur alla onödiga enheter o fläktar o sedan starta upp den

tack för svar men...

jag gissar på att jag har tillräckligt med A. Har inget att mäta med just nu men drar jag ut båda DVD-rom och diverse annat så får jag ändå samma problem.

Permalänk
Medlem

O du har satt i alla kontakter på Moderkortet? om du har en 20 pins kontakt på moderkortet så måste du även ha en 4pins kontakt med 12V någan annanstans på kortet som du måste koppla in. Har du en 24pins kontakt på Moderkortet så borde det inte vara några bekymmer.

Visa signatur

MacBook Pro 13,3" C2D 2,26Ghz 2GB 1066Mhz RAM

Permalänk

Jag har en 4pins samt en 20pins och alla sitter i korrekt.

Permalänk
Medlem

Jag hade liknande problem för något år sedan. Mitt fel berodde på oxiderade kontaktytor, vilket visade sig först då ATX kontakten från nätaggregatet "svetsade" sig fast i moderkortet. Ett inte helt ovanligt fenomen då resistansen ökat radikalt. Problemet beror ofta på måndagsexemplar av kontakter och finns därför även på mycket dyra nätagg.

Jag hade testat att rengöra alla kontaktytor mellan nätagg och moderkortet. Bara att skrapa på...

Lycka till!