Nackademinexpo 05 - Slututställning

Permalänk

Nackademinexpo 05 - Slututställning

http://www.nackademinexpo.se

NACKADEMIN EXPO ’05
Torsdagen den 16 juni kl. 10 öppnar Nackademins designprogram sin årliga studentexpo på Renstiernas gata 37, i bergrummet under Vitabergsparken på Södermalm i Stockholm. Utställningen är öppen för branschfolk, allmänhet och andra skolor. Vi håller öppet till fredagen den 17:e kl. 20.

Framtidens teknik
Nackademin Expo ´05 presenterar avgångsstudenterna från programmen Webbdesign, Webbutveckling och Digital Graphics. Vi visar den senaste tekniken och framtidens lösningar inom webb- och interaktionsdesign samt animation och 3D av högsta klass. Årets utställning fokuserar på tillgänglighet och användarcentrerad design, ett hett ämne i webbvärlden. Besökarna kan få gratis hjälp, tips och rådgivning på plats. Besökande företag har dessutom chansen att vinna gratis konsulthjälp.

Eftertraktade studenter
Nackademins designutbildningar har ett gediget rykte. Vi skiljer oss från många andra webb- och 3D-utbildningar genom vårt yrkesmässiga fokus och starka samarbete med näringslivet. Flera av lärarna är framstående namn inom sina områden och studenternas kunnande ligger i framkant av utvecklingen, något som gör dem heta bland företag med behov av gedigna kunskaper.

Vad vi gör
Webbdesign arbetar med designkoncept. Webbutveckling bygger tekniska lösningar för mobila-, webb- eller windowsapplikationer. Digital Graphics utbildar 3D-grafiker för film, spel, reklam och interaktiva presentationer. Utexaminerade nackademister hittar man på många ledande företag som Digital Illusions, Bonniers, Eniro Passagen och V-A-P.

KORT TEXT
Nackademin Expo’05
Nackademins designstudenter visar 3D-animation och webbdesign. Öppet för branschfolk och allmänhet på Renstiernas gata 37, i bergrummet under Vitabergsparken. Torsdag 16 juni - fredag 17 juni, 10-20.

http://www.nackademinexpo.se

Visa signatur
Permalänk

Kan ni inte komma till Göteborg också?

Verkar trevligt det där.

Visa signatur

"Apokalypsens fyra Wärschare tågar in" - nienithaur

Permalänk
Medlem

Låter trevligt. Nästan bud på att åka upp en tur till Sthlm

Visa signatur

Deviations Hemsidan

Har lagt ut över 13000 på mp3 spelare och tillbehör - iAudio x5:an är störtskön

Permalänk
Medlem

Man kan ju tycka att nackademin borde kunna ha text i läsbar storlek på sin expo-sida, men det ser väl snyggare ut med blurrad storlek 8 på texten antar jag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vb
Man kan ju tycka att nackademin borde kunna ha text i läsbar storlek på sin expo-sida, men det ser väl snyggare ut med blurrad storlek 8 på texten antar jag

Håller med. Under webdesign-delen finns ju bl.a. kursen "användargränssnitt". I den och några fler borde väl usability ingå..

Permalänk
Medlem

Låter intressant :).

Permalänk
Medlem

Låter intressant.. Men håller med om att det var lite jobbigt att läsa :/ Väldigt jobbigt rättare sagt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av phnom
Håller med. Under webdesign-delen finns ju bl.a. kursen "användargränssnitt". I den och några fler borde väl usability ingå..

hatar när man inte kan markera texten man läser.
Verkligen en sida där användarvänligheten fått lida pga av designen..

Sen att flashsidor är lite av det mest irriterande som finns när man är van att använda operas mus gester(stavning?) ska vi inte gå in på...

Permalänk

Bwaaaahahahaha!

Jag har härmed sparat den webbplatsen i mappen "Bra exempel på användarOvänliga sidor".

Det där besannar helt klart mina fördomar om Nackademin.

/ffw
(usability-snubbe)

head: "gester"

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fastforward
Bwaaaahahahaha!

Jag har härmed sparat den webbplatsen i mappen "Bra exempel på användarOvänliga sidor".

Det där besannar helt klart mina fördomar om Nackademin.

/ffw
(usability-snubbe)

head: "gester"

ah.. tackar... blev tokig på att jag inte kom på... visste att det var nått simpelt

Permalänk

Kul att ni tycker det låter intressant, och jag hoppas verkligen ni orkar ta er hit! Det kommer att bjudas på tävlingar, mat och trevligt stämning och massor av bra arbeten kommer visas upp! *hoppas jag*

Angående webbplatsen:
Yes! Ni har helt rätt. Det är bedrövligt att vi har sidan i Flash. Men det kändes ändå aktuellt att använda oss av det. Och jag är ganska säker att flera missar har gjorts på grund av den tidspress vi haft att sätta samman allt.

Jag lovar er. Det är bra mycket mer arbete bakom denna utställning.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

För att fortsätta kritisera...

"Utexaminerade nackademister hittar man på många ledande företag som Digital Illusions, Bonniers, Eniro Passagen och V-A-P."

Ok, hur coolt är det?
Det lär väl alla svenska universitet och två tredjedelar av alla högskolor knäcka... Men å andra sidan, jag vet inte hur nackademin jobbar eller vilka förutsättningar skolan har.... Så jag ska kanske inte uttala mig...

Hur skicklig och utbildad man blir det uttalar jag mig dock inte ens nästan om, de kanske äger de flesta andra skolor i lärande och kvalitet (som många andra faller på)...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av head
ah.. tackar... blev tokig på att jag inte kom på... visste att det var nått simpelt

np, jag blev lite knäpp när jag skrev det också...

Först skrev jag gester men så började jag tänka... det där kan ju inte vara rätt, det låter ju helskumt... Till slut insåg jag att jag var helt säker på att det var rätt. Skumt ord måste jag säga

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~