Permalänk
Medlem

professionella webdesigners

Vore tacksam om ni kunde slänga in lite länkar till professionella webdesigners, får gärna va unga killar och tjejer. Bara dom gör fina sidor till bra priser.
Ska vidare befordras till en kund som ska byta hemsida, och vill ha en modern bra hemsida.

designers i stil med björn... här på forumet (www.hoglind.org) som vet vad det handlar om.

tack på förhand!
niclas

Visa signatur

Core 2 Quad Q6600 | Gigabyte GA-P35-DS3 | Corsair XMS2-6400 2x2048MB | Corsair HX 520W | BFG 8800GT

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag är ganska ung, kanske lite för ung. Och har ingen riktig hemsida ännu för webbdesign, eftersom jag inte är myndig :S

Men jag kan designa ganska bra, http://www.aroodonline.net

Visa signatur
Permalänk

Be dom kontakta mig... det blir la bra det och vill dom inte det, så kan jag rekommendera joakim.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slanne
www.nitzdesign.com
www.wepe.nu

Det är bra att dessa "riktiga" webdesigners validerar sina sidor

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ma Cheriè
http://www.otw.se/

Omsättning i koncernen: 61,5 miljoner kronor 2004.
^^

inga smålirare

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av björn.....
Omsättning i koncernen: 61,5 miljoner kronor 2004.
^^

inga smålirare

Pjecis.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av björn.....
Omsättning i koncernen: 61,5 miljoner kronor 2004.
^^

inga smålirare

Kolla in kundlistan, rätt stora företag

Permalänk
Medlem

www.aqa-d.se tar $100 per timme för logo, hemsida

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sAnden
Det är bra att dessa "riktiga" webdesigners validerar sina sidor

Det är bra att man klagar på ett enda valideringsfel när man själv inte är hälften så duktig som han (Joakim).

Att en sida validerar betyder inte att den är skriven på ett bra sätt. Nitzdesign är det förutom några [lite] fula grejer som är medvetna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av björn.....
Be dom kontakta mig... det blir la bra det och vill dom inte det, så kan jag rekommendera joakim.

Känner du honom? Jag såg precis att http://www.ahlgrendesign.com/ var väldigt lik hans sajt på många punkter. Jag försökte maila Joacim men det studsade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malesca
Känner du honom? Jag såg precis att http://www.ahlgrendesign.com/ var väldigt lik hans sajt på många punkter. Jag försökte maila Joacim men det studsade.

utseende var det väl inte specielt många, kod tittade jag inte

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lothar
Det är bra att man klagar på ett enda valideringsfel när man själv inte är hälften så duktig som han (Joakim).

Att en sida validerar betyder inte att den är skriven på ett bra sätt. Nitzdesign är det förutom några [lite] fula grejer som är medvetna.

Var nog främst det här han tänkte på:
http://validator.w3.org/check?ss=1&uri=http%3A%2F%2Fwww.wepe....

Visa signatur

rm -rf *.blog

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av niklas6666
utseende var det väl inte specielt många, kod tittade jag inte

Det är helt uppenbart rippat på många punkter, även om sidan har en annorlunda look-and-feel. Som upphovsman skulle jag vilja veta om (och försöka åtgärda) en sån här sak.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lothar
Det är bra att man klagar på ett enda valideringsfel när man själv inte är hälften så duktig som han (Joakim).

Att en sida validerar betyder inte att den är skriven på ett bra sätt. Nitzdesign är det förutom några [lite] fula grejer som är medvetna.

Vem sa att jag just pratade om Nitzdesign?
Jag menade faktist wepe.nu

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sAnden

Det är bra att dessa "riktiga" webdesigners validerar sina sidor

Wepe vet jag inte om han bryr sig, skrev bara dit honom för att han gjort jobb åt Expressen osv. Nitzdesign vet jag däremot att han bryr som om standarder osv.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malesca
Jag såg precis att http://www.ahlgrendesign.com/ var väldigt lik hans sajt på många punkter. Jag försökte maila Joacim men det studsade.

Jo, det är "ahlgren" som rippat Nitzdesign. det har tagits upp på grafisktforum.com där Joacim från själv är aktiv.

Permalänk

hejsan

Jo den där ahlgrens sidan... det är en rolig lirare...

btw, kul att ni gillar min sida

//tack alla

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sAnden
Vem sa att jag just pratade om Nitzdesign?
Jag menade faktist wepe.nu

Du citerade båda adresserna och sade "Det är bra att dessa [...]". Om du i framtiden tänker fortsätta med att använda "dessa" för singular kan du ju säga till före för att underlätta för läsarna.

Permalänk
Medlem

http://frigolit.jrt.se <-- jag själv
har dock inte tid att göra siter förrän under sommarlovet >__<

Visa signatur

i7-4770K @ 3.5GHz - 32GB RAM - 2x 500GB SSD - 40TB HDD - GTX770

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sAnden
Det är bra att dessa "riktiga" webdesigners validerar sina sidor

Det är bra att alla nördar sitter och skrattar åt andra för att de inte "validerar".

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PointMan
Det är bra att alla nördar sitter och skrattar åt andra för att de inte "validerar".

Anser du att den posten var nödvändig?

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PointMan
Det är bra att alla nördar sitter och skrattar åt andra för att de inte "validerar".

Lite konstigt att ha en sådan attityd mot nördar när man hänger på ett, i allmänhetens ögon, nördforum? Dator"nördar" tillhör ofta de mest kunniga människorna och knappast något att se ner på. (vet inte om jag själv kategoriseras dit eller ej, är inte så fokuserad i mitt intresse)

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sAnden

Anser du att den posten var nödvändig?

Klart
Men det är ju sant, sitter folk och testar andras sidor om de 'validerar' eller inte. För helvete, det kvittar väl om andras sidor inte validerar.
"Haha, han har gjort en sida som inte validerar, vilket mongo! Kom grabbar så ställer vi oss och skrattar åt honom!"

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sebastianj

Lite konstigt att ha en sådan attityd mot nördar när man hänger på ett, i allmänhetens ögon, nördforum? Dator"nördar" tillhör ofta de mest kunniga människorna och knappast något att se ner på. (vet inte om jag själv kategoriseras dit eller ej, är inte så fokuserad i mitt intresse)

Ska du inte börja analysera meningen med livet samtidigt?
Det var skämtsamt skrivet, punkt slut.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PointMan
Klart
Men det är ju sant, sitter folk och testar andras sidor om de 'validerar' eller inte. För helvete, det kvittar väl om andras sidor inte validerar.
"Haha, han har gjort en sida som inte validerar, vilket mongo! Kom grabbar så ställer vi oss och skrattar åt honom!"

Ska du inte börja analysera meningen med livet samtidigt?
Det var skämtsamt skrivet, punkt slut.

Varför validerar man då om jag får fråga? Det är väl bara positivt att följa den senaste standarden?
1 eller 10 validerings fel är väl inget, men jag tänkte på wepe.nu 's 600 valideringsfel och det tycker jag är dåligt av han. även om sidan funkar helt perfekt.

Läste en undersökning att ett företag skulle tjänat ca 50 miljoner kr per år för att validera sina sidor, så dem slipper en massa onödigt skit kod som tar bandbredd. Nu är nog inte wepe.nu lika besökt om vi säger så.

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk

det är iofs inte synonymt med bra kod att sidan validerar.. men iaf.. jag håller med i stora drag.

Permalänk
Medlem

http://www.otw.se/

jag blev så fascinerad över att så stora tuffingar inte har fixat en sida som ser rätt ut i opera...

både fel med länkarna på menyraden (ser inte illa ut, men inte lika som i IE), samt att då man för musen över vissa texter så blir det mysko blinkeffekter... Klåpigt!