Permalänk
Medlem

Kan inte deklarera

Jag kan inte deklarera pga efter jag har loggat in får jag meddelandet "Webplatsen kan inte nås". Skatteverkets huvudsida funkar utan problem. Jag har provat logga in på datorn, telefonen och även jobbdatorn men får samma resultat. Jag har provat i flera dagar. Jag undrar om det är fel hos mig eller hos skatteverket. Vad kan det bero på? Finns det lösning?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk

Exakt samma här, men det gick via mobilen. Ringde skatteverket men dom säger det är fel hos mig. Samma för sambon på hennes dator också.

Skatteverket letar nya inkomster, vill ge oss alla böter pga sen deklaration

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av pippisfarfar:

Skatteverket letar nya inkomster, vill ge oss alla böter pga sen deklaration

"Sista dagen att deklarera är den 2 maj 2024."
Du behöver nog inte hetsa kring kostnader än. 😁

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

"Sista dagen att deklarera är den 2 maj 2024."
Du behöver nog inte hetsa kring kostnader än. 😁

"Time flies over us, but leaves its shadow behind." - Nathaniel Hawthorne

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Hedersmedlem

Har du testat att stänga av alla tillägg i webbläsaren? Framför allt reklamblockerare och andra blockerings-plugins (i stil med Privacy Badger, Ghostery och annat).

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Jag löste problemet genom att tanka ner skatteverket iOS app och logga in där. Ändå dumt att det ska strula så mycket för många på detta sättet.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Provat via mobilen? Prova via "inkognitol läge" Provat att rensa cache?

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Jag lyckades inte i mobilens webbläsare eller på datorn. Vad som däremot fungerade var via deras app. Då fungerade det direkt för mig.

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem, varken laptop (har flera), stationära eller telefonen fungerar.

Jag har Telenor som ISP. Har funderat på om det är Telenor problemet ligger hos.

Det går dock att deklarera genom att skicka SMS. Det står i papprena du får hem/via digital brevlåda.

Permalänk
Medlem

Att vissa sidor är onåbara medan andra funkar bra brukar vara en indikator på DNS-strul. Finns misstanken är att problemet ligger hos ISP är det helt klart värt att testa. Ställ in exempelvis någon av googles DNS, typ 8.8.8.8 i routern och kör.

Vet inte om ni har samma leverantör för telefon som bredband eller om ni använder wifi hemma till telefonerna, men om så är fallet skulle jag nästan kunna ta gift på att det kommer lösa sig med förslaget ovan.

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majora:

Det går dock att deklarera genom att skicka SMS. Det står i papprena du får hem/via digital brevlåda.

Om man bara ska godkänna de uppgifter som Skatteverket har så går det att göra genom att skicka SMS.
Men är det någonting som skall ändras eller läggas till så måste man deklarera på annat sätt.

Deklarera elektroniskt är vanligtvis enklast, men om tekniken strular så går det ju fortfarande att deklarera som förr - genom att skicka in pappersblanketter.

Vet man med sig att man kommer att få problem med att få in deklarationen i tid så kan man ansöka om anstånd så att man får ett par veckor till på sig.

Permalänk

Registrerade ett konto bara för att instämma här, har exakt samma problem. Oavsett vilken enhet jag använder så får jag samma fel.

Det sjukaste är att åtkomsten kommer tillbaka temporärt efter några minuter, då hinner man klicka på en länk eller två innan felet kommer tillbaka. Har provat att använda VPN, alternativa DNS-servrar (1.1.1.1/1.0.0.1), flera olika webbläsare, incognitoläge (för att säkerställa att det inte är något tillägg eller cache/cookies i webbläsaren som strular), jag har till och med fabriksåterställt min router, men oavsett vad jag gör så blir det samma resultat i slutändan.

Tyvärr går det inte i mitt fall att använda appen, då jag behöver lägga till bilagor i min deklaration (vilket man självklart inte kan göra via appen, det hade ju varit för enkelt). Har snackat med min internetleverantör (Bahnhof) och utifrån den konversationen verkar det som att problemet inte är på deras sida. Ringde även Skatteverkets kundtjänst och enligt dem så har ingen rapporterat in detta problem tidigare. Sjukt konstigt.

Permalänk
Medlem

Fick samma fel när jag gjorde det. De verkar ha något lite väl aggressivt intrångsskydd som av oklar anledning blockerar ens IP.

Slå av wifi på luren och deklarera via appen istället.

Visa signatur

Main>> Lancool II Mesh | B550 Aorus Elite V2 | 5800X | NH-D15 | 2x16GB @ 3800c16 | RTX 3060 Ti | 2TB SSD | Corsair RM850x
HIDs>> Y27q-20 + 2x G27q-20 1440p | Model O @ QcK+ | ROG Claymore | Arctis Pro Wireless | Audioengine A5+ Misc>> Pixel 7a
HTPC>> Antec Fusion Remote | i5-6600K | GTX 1050 Ti | 8GB | 240GB SSD + NAS | Sony STR-DN860 | Samsung UE60KS7005
Server/NAS>> MS G8 @ TrueNAS SCALE | E3-1260L | 16GB | 4x3TB Z1 + 240GB SSD  pfSense>> KingNovy J4125 | 6x i225-V B3