Permalänk
Medlem

HP ENVY x360 - prisvärd?

Letar efter en bra laptop till studier, möten och grafisk design. Har fastnat för 2-in-1 eftersom jag vill kunna rita och anteckna på skärmen. Undrar nu om denna är prisvärd? Den har ju den nya Intel processorn men bara ultra 5 125u. Kommer den att stå sig? Kan tilläggas att jag vill spela en eller två rundor Stellaris på den också men har ju en riktig dator också så det är mest när jag är iväg.

Tacksam för hjälp.

Har tittat på bl.a Samsung Book4 Pro 360 men den landar på strax över 20000 med studentrabatt så det är ju ganska mycket mer.

Permalänk
Medlem

HP Envy har inget dedikerat grafikkort, så spelande kommer den inte vara speciellt bra på. Men för övrigt du nämner lär den vara helt OK.

Oklart med samsung-laptopen, om det grafikkort de nämner är dedikerat eller inte. Dock är CPU:n mer kraftfull än den i Envyn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

HP Envy har inget dedikerat grafikkort, så spelande kommer den inte vara speciellt bra på. Men för övrigt du nämner lär den vara helt OK.

Oklart med samsung-laptopen, om det grafikkort de nämner är dedikerat eller inte. Dock är CPU:n mer kraftfull än den i Envyn.

Tar gärna tips på andra datorer som kan vara mer lämpade