Permalänk

kan jag bygga något av den här?

Hejsan helt ny här också första gången jag skriver på ett forum,( om det här är helt fel tråd' att skriva i ber jag om ursäkt ).

jag har fick den här av ett företag och undrar om någon här kan avgöra om jag kan bygga en bra dator?:) se bild

Permalänk
Medlem
Skrivet av jujumagumbo:

Hejsan helt ny här också första gången jag skriver på ett forum,( om det här är helt fel tråd' att skriva i ber jag om ursäkt ).

jag har fick den här av ett företag och undrar om någon här kan avgöra om jag kan bygga en bra dator?:) se bild

https://photos.google.com/photo/AF1QipOnudWuIPxOASBcQHjpmDakk_PzidyYw6eevUHX

Roligt. Välkommen
Tyvärr så fungerar inte bilden för mig i alla fall.

Men om du gör ett nytt inlägg så finns en ikån näst längst ut, för att lägga upp bilder direkt från mobilen/datorn

Eller se om det går att fixa länken

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Skrivet av Mega-Dark:

Roligt. Välkommen
Tyvärr så fungerar inte bilden för mig i alla fall.
<Uppladdad bildlänk>

Men om du gör ett nytt inlägg så finns en ikån näst längst ut, för att lägga upp bilder direkt från mobilen/datorn
<Uppladdad bildlänk>

Eller se om det går att fixa länken

tack tack

tror bilden funkar nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av jujumagumbo:

tack tack

tror bilden funkar nu

Det gör den 👍🙂

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Det beror på vad du vill göra med datorn Det ser ut som dubbla Intel 2011-socklar, dvs du har två äldre Xeon-processorer. Väldigt många kärnor, MEN individuellt rätt långsamma idag. Dessutom med stöd för mycket minne, men återigen inte så snabbt minne

Edit: Får fram att det är ett Asus Z10PE-D8 WS system, vilket är snart 10 år gammalt, men exakt vilka Xeon-processorer du har är oklart. Kan vara äldre v3 eller aningens nyare och snabbare v4. Och det kan vara modeller med få, typ 6-8, kärnor och klockfrekvens över 3 GHz, eller modeller med fler, typ 14+, kärnor och klockfrekvens runt 2 GHz

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Skrivet av Starric:

Det beror på vad du vill göra med datorn Det ser ut som dubbla Intel 2011-socklar, dvs du har två äldre Xeon-processorer. Väldigt många kärnor, MEN individuellt rätt långsamma idag. Dessutom med stöd för mycket minne, men återigen inte så snabbt minne

Edit: Får fram att det är ett Asus Z10PE-D8 WS system, vilket är snart 10 år gammalt, men exakt vilka Xeon-processorer du har är oklart. Kan vara äldre v3 eller aningens nyare och snabbare v4. Och det kan vara modeller med få, typ 6-8, kärnor och klockfrekvens över 3 GHz, eller modeller med fler, typ 14+, kärnor och klockfrekvens runt 2 GHz

jag vill kunna spela BG3 och kanske elden ring. men det kanske inte kommer gå då?

om jag får igång datorn med hjälp av en ( be quiet 555W power brick. och 4 st ddr4 ram ) räcker det för att veta vilka Xeon-processorer det är?

har också ett gammalt grafikkort jag kan trycka på

Permalänk
Medlem
Skrivet av jujumagumbo:

jag vill kunna spela BG3 och kanske elden ring. men det kanske inte kommer gå då?

om jag får igång datorn med hjälp av en ( be quiet 555W power brick. och 4 st ddr4 ram ) räcker det för att veta vilka Xeon-processorer det är?

har också ett gammalt grafikkort jag kan trycka på

Ja, koppla ihop och starta upp i BIOS så står det vilka processorer du har, samt hur många kärnor du har och vilken klockfrekvens de kör i osv. Alternativt kan du ta av en kylarna, tvätta bort kylpastan och läsa vad som står på processorn. Då behöver du ny pasta för att sätta på kylaren igen. Tveksamt om det är någon höjdare för BG3 dock, även om det skulle vara två stycken v4 i 3,4 GHz, men man kan ju alltid prova

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII