Zuckerberg prövar Vision Pro: "Quest 3 är bättre"

Permalänk
Medlem

Han nämnde ju appar i videon, att de har flera år av utvecklade appar och gedigen uppbackning av utvecklare till Quest

Permalänk

Såg klipp på youtube med detta, han hyllade vision pro och kallade den mer prisvärd trots dyrare, men tog inte upp en enda punkt där den var bättre än metas i den videon iaf, låter som ett sätt att försöka få folk som tvekar på vp att skaffa meta 3 imo.

Permalänk
Medlem

För mig är dehär en otroligt spännande match då jag skyr både META och Apple som pesten. Men i just det här avseendet får jag faktiskt ge META rätt.
AVP är ju uppenbart bara en förstautgåva och är ganska mycket att betrakta som en alfa/konceptmodell av vad som komma skall. Frågan är ju dock hur långt METAs (eller andra headset) hinner komma innan Apples headsets faktiskt är någonting att ha.

Roligt att Apple gett sig in på marknaden dock, jag tror det är positivt för oss alla då dom alltid skapar hype och detta kommer sätta eld i baken på andra tillverkare.

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Skrivet av Halldin:

Lätt att missa, men Zuck nämner även neural interfaces och en sådan produkt som väntas släppas ”snart” är denna:

https://youtu.be/WmxLiXAo9ko?si=gmS9WOqBSL5tjO6v

https://youtu.be/oD4efk8T2X4?si=Bh-y3HpV8alFdK53

Tankekraft känns ett snäpp vassare än ögonspårning. Det är väl så nära ”kraften” vi kommer.

Inte för att vara sån men neural interface antyder att det kopplar upp sig på nervsystemet. Det där är en produkt som uppenbart använder sig av elektriska impulser genererade av musklerna dvs det krävs att du rör på fingrarna för att den ska uppfatta dina kommandon.

Visa signatur

System:
2500K - EVGA 780 SC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizccc:

För mig är dehär en otroligt spännande match då jag skyr både META och Apple som pesten.

Samsung/Google kommer ju göra det än mer spännande, 3 som slåss.

Permalänk
Medlem
Skrivet av marteN_larsson:

Inte för att vara sån men neural interface antyder att det kopplar upp sig på nervsystemet. Det där är en produkt som uppenbart använder sig av elektriska impulser genererade av musklerna dvs det krävs att du rör på fingrarna för att den ska uppfatta dina kommandon.

Det har demonstrerats att den kan användas genom att bara föreställa sig att man rör sig:

Citat:

Wearable Neural Interface - CTRL-labs
By decoding the output of our motor cortex en-route to the hand, this state of the art device enables full representation of the user's hand in computer or VR space, and even decodes motor intent without the user moving at all.

CTRL-Labs: Capturing intent -- user interface control without moving a muscle

Citat:

The brain is a noisy place, but CTRL-Labs has invented a unique computer user interface that captures a user's "intent" with a special wristband...

https://www.zdnet.com/article/ctrl-labs-controlling-a-compute...

Edit:

Spola fram till 55 sekunder här:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizccc:

Roligt att Apple gett sig in på marknaden dock, jag tror det är positivt för oss alla då dom alltid skapar hype och detta kommer sätta eld i baken på andra tillverkare.

Jag ser det mer som negativt att äpplet kommer in i VR, de andra bolagen kan börja ta mer betalt för sina VR headset då de anser att kunder ändå betalar mer för märke/sluten produkt.

Positiv utveckling inom VR eller potentiell patent lås så andra inte kan utnyttja möjliga innovationer på VR front, då steppar kina in igen och patent eller inte.

Nej, bort med äpplet.