Äntligen! Nu kan du sortera Youtube-videor med färger

Permalänk
Medlem
Skrivet av zipmiX:

Jag förstår inte... man ska alltså "sortera" helt random videoinnehåll för man tycker om en specifik färg, och det spelar ingen roll vad videon handlar om, så länge ens favoritfärg är med? Syftet med detta är alltså vad? ^^

rött för blooood

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappySatan:

Vad är nästa steg? Ersätta all text med emojis? Ibland blir man mörkrädd över utvecklingen.

Siffror med, kanaler blir bara avatarer om ens det… allt innehåll körs genom ai-filter för att harmoniseras

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Nej, men det var inte heller det personen jag svarade pratade om

Men spellistor ingår ju under en "Kanals innehåll"?

Permalänk
Medlem

Hade det varit den 1:e april idag hade jag trott att detta var ett dumt aprilskämt.

Istället var det bara dumt...

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Jag trodde det handlade om färgblinda personer.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Kan detta på något sätt vara kopplat till AI och inlärning?

Intressant vinkel ändå, att skapa flöden baserat på färg vilket i sig är knutet till sinnesstämning.

Jag har fått funktionen på mitt konto, ska testa lite

Mvh

En Ai som bygger på tre reaktion. Det lär inte bli mycket till AI.

Snarare ett billigt sätt att locka fåren till hägnet.

Permalänk

wow... varför...

det är allt jag har att säga om detta. känns totalt meningslöst...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Asså YouTube...
De hönshjärnorna som driver den där siten måste vara renodlad AI.
De lägger till de mest onödiga skitgrejer som ingen vill ha, medan de samtidigt trollar bort sådana saker som sortering, neråttummar osv... Och UI'et har identitestkris. Tummisarna blir bara större. TikTok-försöket "Shorts" är vidrigt. Och det går inte längre ens att söka ordentligt, för scrollar man ned 3 hack så dyker "Andra tittar även på", som är helt jävla orelaterat till sökfrasen jag just matade in...
Lycka till med att också hitta och titta på nåt som ska vara relaterat till en video. Hittar man tex en obskyr musikvideo med Italo Disco från 1983, så ska du ju naturligtvis titta på "Uppdrag Mat" som 450k andra dumma svenskar.

Fy f*n.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Ge oss tillbaka "tummen ner" istället. Den hjälpte mig att snabbt att avgöra om en video faktiskt handlade om det den beskrev och löste det jag efterfrågade.

Då kan ju någon bli kränkt och det är ju det värsta som finns😵‍💫

Permalänk
Medlem

Istället för att fixa den trasiga sökfunktionen och de värdelösa rekommendationerna, bjuder Youtube på färgglada kritor.

Permalänk

Funktionen är ju förstås helt poänglös men det är fantasieggande att föreställa sig vara en fluga på väggen på det pitchmötet och få höra hur en människa lyckades övertyga en annan att detta var något att lägga tid och pengar på 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leiri:

Men spellistor ingår ju under en "Kanals innehåll"?

Nja, det tycker inte jag. Då får man skriva specifikt att det är spellista man pratar om. Skriver man "kanals innehåll" är det för mig att man pratar om alla videor som är uppladdade, dvs youtube.com/kanalens namn/videos

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Razken:

Asså YouTube...
De hönshjärnorna som driver den där siten måste vara renodlad AI.
De lägger till de mest onödiga skitgrejer som ingen vill ha, medan de samtidigt trollar bort sådana saker som sortering, neråttummar osv... Och UI'et har identitestkris. Tummisarna blir bara större. TikTok-försöket "Shorts" är vidrigt. Och det går inte längre ens att söka ordentligt, för scrollar man ned 3 hack så dyker "Andra tittar även på", som är helt jävla orelaterat till sökfrasen jag just matade in...
Lycka till med att också hitta och titta på nåt som ska vara relaterat till en video. Hittar man tex en obskyr musikvideo med Italo Disco från 1983, så ska du ju naturligtvis titta på "Uppdrag Mat" som 450k andra dumma svenskar.

Fy f*n.

Som en extra förolämpning dyker det gärna upp äckel i rekommendationerna. Det är som om youtube blivit ett socialt experiment.

Permalänk
Medlem

Fick detta för 2-3 månader sen. Först blev min hemskärm bara blev 3 shorts bars och 2 30s klipp i typ en helg. Sen när det fixade sig så fick jag dessa färgval. Verkade bara gå på thubnail färg....vet inte om det finns någon mer useless funktion.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Smått meningslös funktion MEN.. finns ju nått om hur färger ska påverka humör välmående inom vetenskapen.
Hade det funkat dvs inte bara gått på tumnagelfärgen hade det iallafall vart lite bra/kul.

Sortera grön: kommer upp mycket djungelvideos, Blå: bara dyk val-filmer, Ljusbrun: massa ökenfilmer osv,
Röd: ingen aning.. jordgubbs-paketeringsvideos?

Ja hade då inte tackat nej.

(P.S Man skulle bara kunna justera video(kort-)inställningarna men det ger ju också endast förvrängda videos).

Permalänk
Sötast

Finns det en version för färgblinda?
Känner inte riktigt en emotionell respons på de gråa cirklarna i artikeln.
(Ja, det är ett skämt)

Permalänk

Kategorier hade inte varit dumt för att sortera ut vad man är sugen på (bland kanalerna man valt att prenumerera på).
Tex
Bilar
Vetenskap
Datorer
Spel
Drama
Vloggar

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskmasen_99:

Kategorier hade inte varit dumt för att sortera ut vad man är sugen på (bland kanalerna man valt att prenumerera på).
Tex
Bilar
Vetenskap
Datorer
Spel
Drama
Vloggar

Det finns ju automatiskt genererade kategorier du kan klicka på, utifrån vad du kollat på tidigare.

Permalänk
Medlem

Som vi väntat…

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Tänker du på RedTube?

Ozzed vad surfar du in på egentligen?....

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X