2023 blev rekordår för Microsoft – efter uppsägningarna

Permalänk
Melding Plague

2023 blev rekordår för Microsoft – efter uppsägningarna

Enligt en ny kvartalsrapport har bolagets omsättning ökat med 49 procent – trots uppsägningar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ingen uppgift gällande vinsten? MS kanske inte brukar dela med sig såna uppgifter.

Edit: Ah nvm.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Ingen uppgift gällande vinsten? MS kanske inte brukar dela med sig såna uppgifter.

Alla börsnoterade bolag gör det, läs kvartalsrapporten

Permalänk
Medlem

Men det kanske är bra, råder väl brist på IT-folk på många ställen. Då kan de dammsuga upp smulorna från Microsoft. Om det nu är IT-folk som ryker.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Det är Microsoft gaming revenue som är upp 49%(till stor del pga Activision) inte hela omsättningen för Microsoft. Det vore sjukt.

MS gaming står nu för ungefär en tredjedel av omsättningen. Seglat förbi Windows.

Permalänk
Medlem

Omsättning brukar väl öka om man köper mer omsättning? Personalomsättning däremot är aldrig bra på den här skalan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michael1:

Det är Microsoft gaming revenue som är upp 49%(till stor del pga Activision) inte hela omsättningen för Microsoft. Det vore sjukt.

Activision är nog att tacka för en stor del av detta. Det tycks generellt som om Xbox avdelningen fortsätter underpresters och rent krasst så är det inte konstigt heller, många år sedan MS kändes slagkraftigt på konsolfronten. Gamepass I all ära men även där känns som om kvalitén på "buffén" också blir sämre och sämre.

https://twitter.com/BenjiSales/status/1752467310441333225?s=2...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Activision är nog att tacka för en stor del av detta. Det tycks generellt som om Xbox avdelningen fortsätter underpresters och rent krasst så är det inte konstigt heller, många år sedan MS kändes slagkraftigt på konsolfronten. Gamepass I all ära men även där känns som om kvalitén på "buffén" också blir sämre och sämre.

https://twitter.com/BenjiSales/status/1752467310441333225?s=2...

Vet inte vad du tycker är dåligt på Gamepass men senaste månaderna har de släppt väldigt bra spel där och jag personligen har sparat många tusenlappar på att ha gamepass.

Fö. kul med gamling så högt upp. Ju mer de ser potential i ökade vinster där ju mer kommer de satsa.

Permalänk
Medlem

Wow, man kan ju nästan tro att Microsoft aldrig behövde den personalen till att börja med :S

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Grumbledock:

Activision är nog att tacka för en stor del av detta. Det tycks generellt som om Xbox avdelningen fortsätter underpresters och rent krasst så är det inte konstigt heller, många år sedan MS kändes slagkraftigt på konsolfronten. Gamepass I all ära men även där känns som om kvalitén på "buffén" också blir sämre och sämre.

https://twitter.com/BenjiSales/status/1752467310441333225?s=2...

Skrivet av Luminous:

Wow, man kan ju nästan tro att Microsoft aldrig behövde den personalen till att börja med :S

2024 och framåt blir bra år med många bra spel till låg kostnad då man enkelt får 6mån gratis för sina poäng. Kan förmodligen vara fler månader. Dom behöver inte den personalen då hade inte Microsoft gjort sig av med dom. Vi spelare kommer ju inte märka något eftersom vi nu får ut spel mycket snabbare mot när Activision skötte det hela. Samt fokus på andra spel och inte enbart Call Of Duty eftersom Microsoft valt att bromsa och inte släppa Call Of Duty varje år utan vart annat år istället. Tror det startar 2025 om inte så är det 2026. Xcloud som jag använder på min Samsung TV är fantastiskt och kommer växa otroligt mycket när fattiga länder kan se reklam för gratis Xcloud hela tiden samt när alla TV med HDMI får en box och kan spela Xcloud billigt samt alla dag 1 släpp. Kommer som sagt riktigt bra spel 2024 som Indiana Jones,Avowed m.fl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Vet inte vad du tycker är dåligt på Gamepass men senaste månaderna har de släppt väldigt bra spel där och jag personligen har sparat många tusenlappar på att ha gamepass.

Fö. kul med gamling så högt upp. Ju mer de ser potential i ökade vinster där ju mer kommer de satsa.

Tycker Gamepass är riktigt bra koncept. Dels så har jag spelat spel jag gillar där, och cloud gaming är rätt trevligt med när man bara har sin jobblaptop med sig på hotellen.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli