Skall man ha en soundbar eller AV-receiver!

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Ju fler HDMI portar desstu bättre. Det bästa för dig är att du testar å avgör om du blir nöjd.

ringde Telia igen hade inte beställt något var bara systemet som uppfattade att hade beställt men de ville ha 2195 kr men på tradera finns en för 1199 kr men bara 64 gb den på telia har 128 gb.
är båda två lika bra kvittar vad för utrymme då

Permalänk
Medlem
Skrivet av gytepr:

ringde Telia igen hade inte beställt något var bara systemet som uppfattade att hade beställt men de ville ha 2195 kr men på tradera finns en för 1199 kr men bara 64 gb den på telia har 128 gb.
är båda två lika bra kvittar vad för utrymme då

Min 4K Apple TV har ju bara 32 GB å har bara 4K Netflix, Disney + 4K, SVT Play å tyvärr viaplay/Tele2 play på (uppsagt, p.g.a prishöjning nästa månad) apparna installerade.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Min 4K Apple TV har ju bara 32 GB å har bara 4K Netflix, Disney + 4K, SVT Play å tyvärr viaplay/Tele2 play på (uppsagt, p.g.a prishöjning nästa månad) apparna installerade.

Apple Tv på telia är gen 3 på tradera 1:e gen.
Har ett streaming paket ifrån Telia för 299 kr ingår Viaplay kollar ibland men inte mer.
Testade nyss körde lite på Apple TV stöd bara HD och osv.
Fick ut ljud via soundbar men inte med stöd Dolby Atmos.
Sitter fundera på vad skall göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gytepr:

ringde Telia igen hade inte beställt något var bara systemet som uppfattade att hade beställt men de ville ha 2195 kr men på tradera finns en för 1199 kr men bara 64 gb den på telia har 128 gb.
är båda två lika bra kvittar vad för utrymme då

Om det är 2022-versionen så saknar 64GB ethernet och Thread-stöd. 128GB har ethernet och Thread. Fjärrkontroll har USB-C.

Är det 2021-versionen så har 64GB både ethernet och Thread-stöd men saknar HDR10+. Fjärrkontroll har Lightning.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Om det är 2022-versionen så saknar 64GB ethernet och Thread-stöd. 128GB har ethernet och Thread. Fjärrkontroll har USB-C.

Är det 2021-versionen så har 64GB både ethernet och Thread-stöd men saknar HDR10+. Fjärrkontroll har Lightning.

Hej,
Den på tradera har ethernet port fakta här https://support.apple.com/kb/SP769?locale=sv_SE
Bättre satsa på den som telia har då

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Om det är 2022-versionen så saknar 64GB ethernet och Thread-stöd. 128GB har ethernet och Thread. Fjärrkontroll har USB-C.

Är det 2021-versionen så har 64GB både ethernet och Thread-stöd men saknar HDR10+. Fjärrkontroll har Lightning.

rättelse:
Specifikationer från Apple's hemsida om Apple TV 4K:

- Modellnummer: A1842
- Färg: svart
- Kapacitet: 32 eller 64 GB
- HDMI 2.0a (2160p, Dolby Vision och HDR10)
- Gigabit Ethernet
- 802.11ac wifi med MIMO; dubbla samtidiga frekvensband (2,4 GHz och 5 GHz)
- Trådlös anslutning med Bluetooth 5.0
- IR-mottagare
får se vilket det blir sitter fundera här nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av gytepr:

Apple Tv på telia är gen 3 på tradera 1:e gen.
Har ett streaming paket ifrån Telia för 299 kr ingår Viaplay kollar ibland men inte mer.
Testade nyss körde lite på Apple TV stöd bara HD och osv.
Fick ut ljud via soundbar men inte med stöd Dolby Atmos.
Sitter fundera på vad skall göra.

Bara 4K Apple TV stöder Atmos ljud. Min 4K Apple TV i "Video å ljud" - "Ljud" - "ljudformat" - Auto, Atmos tillgängligt.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Bara 4K Apple TV stöder Atmos ljud. Min 4K Apple TV i "Video å ljud" - "Ljud" - "ljudformat" - Auto, Atmos tillgängligt.

Det gör inte min fundera skaffa den på Tradera för 1199 kr , Telia är nyare man kan ta på avbetalning 36 mån men kan sälja den jag har närvarande för liten peng.
Har varit kontakt med Samsung om hitta trådlösa högtalare se om de finns att få tag om inte så får köra så ganska bra ljud ändå.
Inte lätt iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

För information så finns det gott om soundbars med dedikerade bakre högtalare, inkl. element vinklade uppåt för att studsa i tak för höjdkanaler samt element vinklade åt sidor.

Jag har själv 11.1.4 med Samsungs HW-Q960A som är några år gammal.

Absolut, har koll på det, jag har just q960 själv som ska ha väldigt många högtalare riktade åt olika håll för ett simulerat surround. Men det går inte att jämföra med ett system där varje kanal har en egen högtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robiban:

Absolut, har koll på det, jag har just q960 själv som ska ha väldigt många högtalare riktade åt olika håll för ett simulerat surround. Men det går inte att jämföra med ett system där varje kanal har en egen högtalare.

Det är lite djungel med dessa Soundbars har denna HW-Q710B men sett finns trådlösa högtalare man skaffa men de verka inte så lätta att hitta tydligen är kontakt med Samsung.
Bra ljud gäller inte spela högt i en lägenhet risk de hör en då hehehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Bara 4K Apple TV stöder Atmos ljud. Min 4K Apple TV i "Video å ljud" - "Ljud" - "ljudformat" - Auto, Atmos tillgängligt.

Måste fråga dig Dolby Vision vad ingår där då

Permalänk
Medlem
Skrivet av gytepr:

Det gör inte min fundera skaffa den på Tradera för 1199 kr , Telia är nyare man kan ta på avbetalning 36 mån men kan sälja den jag har närvarande för liten peng.
Har varit kontakt med Samsung om hitta trådlösa högtalare se om de finns att få tag om inte så får köra så ganska bra ljud ändå.
Inte lätt iaf

Nä, det är en dyr hobby. Ibland vet man inte vad msn en ska köpa.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Nä, det är en dyr hobby. Ibland vet man inte vad msn en ska köpa.

Har förstått det tycker du bra att fråga saker ting då.
Har fixat en Apple TV 4k.
Satt kollade på Apple TV via tv appen såg den serien The Masters of air ljudet var mycket bra den soundbars från Samsung men har inte bestämt om skall hitta annan ta dessa:
- Sony STR-DH790
- subwoofer Yamaha NS-SW100 Subwoofer

Eller en soundbars från Polk Audio:
Polk Audio Magnifi Max AX SR
Polk Audio MagniFI 2 Soundbar
Siste har Dolby Vision
De ifrån Polk Audio har 4 st hdmi portar en av dem är eARC.

Skall bestämma mig på fredag.
Inte lätt som sagt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gytepr:

Har förstått det tycker du bra att fråga saker ting då.
Har fixat en Apple TV 4k.
Satt kollade på Apple TV via tv appen såg den serien The Masters of air ljudet var mycket bra den soundbars från Samsung men har inte bestämt om skall hitta annan ta dessa:
- Sony STR-DH790
- subwoofer Yamaha NS-SW100 Subwoofer

Eller en soundbars från Polk Audio:
Polk Audio Magnifi Max AX SR
Polk Audio MagniFI 2 Soundbar
Siste har Dolby Vision
De ifrån Polk Audio har 4 st hdmi portar en av dem är eARC.

Skall bestämma mig på fredag.
Inte lätt som sagt.

Har 2 st subbar, en 8 tum Yamaha NS - SW 200 , den har hängt med i flera år, har tyvärr att den stänger av sig ca 20 min (blir röd LED) utan basljud till subben å en Polk Audio Monitor XT 12, är jättenöjd med denna. Finns samma avstänginsläge på den men finns även ett läge att ha subben på hela tiden å förstås det vanliga "av läget". Har du sett "Greyhound" med Tom Hanks (Apple TV +, Atmosljud, 2:a världskriget, fartyg, den ända orsaken till att jag skapade ett abb på Apple TV +, men har sagt upp det förra året).

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Har 2 st subbar, en 8 tum Yamaha NS - SW 200 , den har hängt med i flera år, har tyvärr att den stänger av sig ca 20 min (blir röd LED) utan basljud till subben å en Polk Audio Monitor XT 12, är jättenöjd med denna. Finns samma avstänginsläge på den men finns även ett läge att ha subben på hela tiden å förstås det vanliga "av läget". Har du sett "Greyhound" med Tom Hanks (Apple TV +, Atmosljud, 2:a världskriget, fartyg, den ända orsaken till att jag skapade ett abb på Apple TV +, men har sagt upp det förra året).

jo den har sett väldigt bra men där ny serie som nämnde.
Vet inte vilket blir om skall ha kvar denna Samsung soundbar eller ta annan den har bra ljud som har Dolby Atmos stös osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av gytepr:

jo den har sett väldigt bra men där ny serie som nämnde.
Vet inte vilket blir om skall ha kvar denna Samsung soundbar eller ta annan den har bra ljud som har Dolby Atmos stös osv

Är lite blandade meningar när man läser här: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1572228-masters-of-the...

"The Pacific" var ju inget vidare (har Blu ray boxen) å vill inte öppna konto igen på Apple TV +. Det är ett svårt beslut men ser man mycket film med Atmos ljud vill man ju kunna utnyttja/höra det ljudformat (Netflix 4K, Disney 4K å 4K/vanliga Blu ray filmer med Atmos/DTS:X. Det blir ju dyrare, har 7 st högtalare + 2 st subbar (kör Atmos/DTS:X 5.2.2), är köpt lite då å då genom årens lopp/när man sparat ihop till det, funderade en hel del om jag skulle bara skulle köra 5.1 eller Atmos i början. Som sagt beslutet ligger hos en själv.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Är lite blandade meningar när man läser här: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1572228-masters-of-the...

"The Pacific" var ju inget vidare (har Blu ray boxen) å vill inte öppna konto igen på Apple TV +. Det är ett svårt beslut men ser man mycket film med Atmos ljud vill man ju kunna utnyttja/höra det ljudformat (Netflix 4K, Disney 4K å 4K/vanliga Blu ray filmer med Atmos/DTS:X. Det blir ju dyrare, har 7 st högtalare + 2 st subbar (kör Atmos/DTS:X 5.2.2), är köpt lite då å då genom årens lopp/när man sparat ihop till det, funderade en hel del om jag skulle bara skulle köra 5.1 eller Atmos i början. Som sagt beslutet ligger hos en själv.

förstår dig mycket väl men den serie i mitt tycke bra man kan ha olika smaker. Gillar flygfilmer.
Har den serie också på Bluray tyckte var så där.
Hittade högtalare till min Soundbar men säljes via Elgiganten skickas ifrån Frankrike.
De ville ha 5514 kr men den hittade innan skulle kosta 2750 kr den försvann från Elgiganten hemsida får ringa kolla med dem då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Har 2 st subbar, en 8 tum Yamaha NS - SW 200 , den har hängt med i flera år, har tyvärr att den stänger av sig ca 20 min (blir röd LED) utan basljud till subben å en Polk Audio Monitor XT 12, är jättenöjd med denna. Finns samma avstänginsläge på den men finns även ett läge att ha subben på hela tiden å förstås det vanliga "av läget". Har du sett "Greyhound" med Tom Hanks (Apple TV +, Atmosljud, 2:a världskriget, fartyg, den ända orsaken till att jag skapade ett abb på Apple TV +, men har sagt upp det förra året).

Måste fråga blir det bättre ljud om skaffar en hemmabioreceiver fundera på denna Sony STR-DH790 har Dolby Atmos stöd.
Än ha en soundbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av theBoosing:

Testade 10 soundbars innan jag tröttnade på hur dåligt ljud det är, och 0 surroundkänsla. Blev Klipsch RP-280F som framhögtalare och sedan Klipsch surround-högtalare i samma serie. Kompletterade även med centern i samma serie, Klipsch RP-450C. Detta drivs av en SONY STR-DH790.

Mycket nöjd nu!

https://www.ljudochbild.se/wp-content/uploads/Klipsch_RP-280F_990.jpg

Hej,
Ser du kör SONY STR-DH790 hur är den som spela upp filmer då ger den Dolby Atmos osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av gytepr:

Måste fråga blir det bättre ljud om skaffar en hemmabioreceiver fundera på denna Sony STR-DH790 har Dolby Atmos stöd.
Än ha en soundbar

Jag tycker det. Du kan t.ex byta ut högtalarna om känner för det, om man är nöjd med recievern/vill ha den kvar/inte råd å köpa ny. Man får köpa en ny soundbar varje gång man vill uppgradera. Hade en 7.2 Yamaha RX - V485 reciever i ca 3 år, en dag l adda den inte in inställningarna ("Bioschipet" sönder), stod alltid: Please wait, loading" i display:n, alltså inga inställningar gick att komma åt. Den där Sony:n är en budget reciever.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Jag tycker det. Du kan t.ex byta ut högtalarna om känner för det, om man är nöjd med recievern/vill ha den kvar/inte råd å köpa ny. Man får köpa en ny soundbar varje gång man vill uppgradera. Hade en 7.2 Yamaha RX - V485 reciever i ca 3 år, en dag l adda den inte in inställningarna ("Bioschipet" sönder), stod alltid: Please wait, loading" i display:n, alltså inga inställningar gick att komma åt. Den där Sony:n är en budget reciever.

Ja har förstått det men har hyfsat bra ljud den har här men den Sony är plånboks vänlig för mig läser på två ställen den får bra omdöme.
Har högtalare som hänger med från min hemmabioreceiver Yamaha har inte stöd för Dolby Atmos iaf.
Skall kolla på youtube bra källa höra negativt eller postivt om den eller andra som soundbars
Tro får sålt min tv en som kommer imorgon på eftermiddan satte 3500 kr gav 6990 kr år 2022.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gytepr:

förstår dig mycket väl men den serie i mitt tycke bra man kan ha olika smaker. Gillar flygfilmer.
Har den serie också på Bluray tyckte var så där.
Hittade högtalare till min Soundbar men säljes via Elgiganten skickas ifrån Frankrike.
De ville ha 5514 kr men den hittade innan skulle kosta 2750 kr den försvann från Elgiganten hemsida får ringa kolla med dem då.

Gillar osså flygplan, Spitfire, B17 mm, en del av dom tyska stridsvagnarna osså (2:a världskriget).

Skrivet av gytepr:

Ja har förstått det men har hyfsat bra ljud den har här men den Sony är plånboks vänlig för mig läser på två ställen den får bra omdöme.
Har högtalare som hänger med från min hemmabioreceiver Yamaha har inte stöd för Dolby Atmos iaf.
Skall kolla på youtube bra källa höra negativt eller postivt om den eller andra som soundbars
Tro får sålt min tv en som kommer imorgon på eftermiddan satte 3500 kr gav 6990 kr år 2022.

Jo, allting är dyrare i dagsläget (tyvärr). Som man säger: "Det är du som använda/vara nöjd med grejorna inte jag". Blir säkert bra angående försäljningen av TV:n.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Gillar osså flygplan, Spitfire, B17 mm, en del av dom tyska stridsvagnarna osså (2:a världskriget).

Jo, allting är dyrare i dagsläget (tyvärr). Som man säger: "Det är du som använda/vara nöjd med grejorna inte jag". Blir säkert bra angående försäljningen av TV:n.

Hittade den trådlösa högtalarna på Proshop men de får in den 21 mars.
Skall nog ta den Sony har högtalare från Yamaha men fått ett erbjudande på blocket dessa:
4 st Argon audio 6340
1 st Argon audio 6344 (center)
1 st Argon audio sub 840
+ kablar till alla högtalare samt strömkabel + subkabel till subwoofer.
ca 25 m högtalarkabel totalt, 5 par banankontakter, 2st väggfästen (Dali)
Har inte fått något pris ännu.
Satt kollade på den Greyhound på Apple Tv tyckte det var spännade ett tag märkte min puls gick upp lite hehehe.

Blir bättre ljud med en hemmabioreceiver än soundbar har nog förstått.
Sitter fundera vilket skall göra osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gytepr:

Hittade den trådlösa högtalarna på Proshop men de får in den 21 mars.
Skall nog ta den Sony har högtalare från Yamaha men fått ett erbjudande på blocket dessa:
4 st Argon audio 6340
1 st Argon audio 6344 (center)
1 st Argon audio sub 840
+ kablar till alla högtalare samt strömkabel + subkabel till subwoofer.
ca 25 m högtalarkabel totalt, 5 par banankontakter, 2st väggfästen (Dali)
Har inte fått något pris ännu.
Satt kollade på den Greyhound på Apple Tv tyckte det var spännade ett tag märkte min puls gick upp lite hehehe.

Blir bättre ljud med en hemmabioreceiver än soundbar har nog förstått.
Sitter fundera vilket skall göra osv.

Synd att du inte vet priset ännu på Argon grejorna. Sitter själv å tänker om nytt TV köp. Skulle även byta ut Banankontakterna men det är 24 st totalt (reciever/högtalare), behöver inte köpa/byta ut alla på en gång å vet inte vilka jag ska köpa förutom att det ska vara skruvanslutning.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Synd att du inte vet priset ännu på Argon grejorna. Sitter själv å tänker om nytt TV köp. Skulle även byta ut Banankontakterna men det är 24 st totalt (reciever/högtalare), behöver inte köpa/byta ut alla på en gång å vet inte vilka jag ska köpa förutom att det ska vara skruvanslutni
Ing.

ja han hade de på annat ställe tydligen.

Detta konstigt har fått hem igår Apple TV 4k med dolby atmos osv.
Har den kopplat in en hdmi ingång på Soundsbaren sen utgången (eARC) till min tv samsung eARC ingång.
Kör igång Netflix får Dolby Vision och UHD.
Men kör via Samsung TV den får ljud via min soundbar då står där Dolby Atmos.
Sen har fått ett pris för Samsung SWA-9500S(trådlösa högtalare till min Soundbars Q710B) via Samsungs reservdels hemsida med frakt 2385 kr.
Men Proshop tar 2149 kr men får hem dem den 21 mars 2024.
Tro det bli bättre ljud med en hemmabioreceiver än Soundbars men den har hyfsat bra ljud men kanske blir bättre med de trådlösa högtalarna som har där bak då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gytepr:

ja han hade de på annat ställe tydligen.

Detta konstigt har fått hem igår Apple TV 4k med dolby atmos osv.
Har den kopplat in en hdmi ingång på Soundsbaren sen utgången (eARC) till min tv samsung eARC ingång.
Kör igång Netflix får Dolby Vision och UHD.
Men kör via Samsung TV den får ljud via min soundbar då står där Dolby Atmos.
Sen har fått ett pris för Samsung SWA-9500S(trådlösa högtalare till min Soundbars Q710B) via Samsungs reservdels hemsida med frakt 2385 kr.
Men Proshop tar 2149 kr men får hem dem den 21 mars 2024.
Tro det bli bättre ljud med en hemmabioreceiver än Soundbars men den har hyfsat bra ljud men kanske blir bättre med de trådlösa högtalarna som har där bak då.

Har för mig att Dolby Vision omvandlas automatiskt till HDR 10 + på samsung TV:ar. Problemet med Dolby Vision inte finns på samsung TV:ar är antagligen för dyra licensavgifter enligt samsung. samsung är det enda TV märket som inte har Dolby Vision.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Har för mig att Dolby Vision omvandlas automatiskt till HDR 10 + på samsung TV:ar. Problemet med Dolby Vision inte finns på samsung TV:ar är antagligen för dyra licensavgifter enligt samsung. samsung är det enda TV märket som inte har Dolby Vision.

Men kör Netflix i TV så får jag Dolby Atmos men kör i Apple TV 4k boxen så syns bara Dolby Vision
Får se skall fundera ikväll och morgon
Proshop får hem den trådlösa högtalare till min Samsung HW-Q710B i slutet av mars
Sen har möjlighet köpa från Samsung reservdels sidan.
Fri frakt hos Proshop och frakten på Samsung reservdelssidan kostar 123 kr.
Proshop tar 2149 kr och Samsung Reservsdelssidan tar 2261 kr.
Kan leva så länge att vänta till dess rolig sak den 21 mars när de får den på lager har jag namnsdag.
Fick 3500 för min Sony TV var en som kom ifrån mellan Malmö och Ystad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gytepr:

Men kör Netflix i TV så får jag Dolby Atmos men kör i Apple TV 4k boxen så syns bara Dolby Vision
Får se skall fundera ikväll och morgon
Proshop får hem den trådlösa högtalare till min Samsung HW-Q710B i slutet av mars
Sen har möjlighet köpa från Samsung reservdels sidan.
Fri frakt hos Proshop och frakten på Samsung reservdelssidan kostar 123 kr.
Proshop tar 2149 kr och Samsung Reservsdelssidan tar 2261 kr.
Kan leva så länge att vänta till dess rolig sak den 21 mars när de får den på lager har jag namnsdag.
Fick 3500 för min Sony TV var en som kom ifrån mellan Malmö och Ystad.

Det var ju bra angående Sony TV:n, bor själv osså i Skåne (bonnhålan Höganäs, ca 2.5 mil från Helsingborg) . Ja, du får tänka på hur du ska göra ordentligt, inget lätt beslut. Det löser sig säkert.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Det var ju bra angående Sony TV:n, bor själv osså i Skåne (bonnhålan Höganäs, ca 2.5 mil från Helsingborg) . Ja, du får tänka på hur du ska göra ordentligt, inget lätt beslut. Det löser sig säkert.

Ja har bott 10 år lilla Klippan sen förra året bor jag i Perstorp är uppvuxen här när jag var yngre som 5-10 år.
Ja får vara nöjd med det pris för den Sony TV gav 2022 7000 kr.

Nä inte lätt beslut men köpa den Sony STR-DH790 är budget hemmabioreceiver perfekt för min plånbok finns på Komplett.
Subwoofer får hitta en begnad på blocket eller tradera eller Facebook.
Skall ta tänka till lite se om hjärnan får lite spader hehehe

Permalänk
Skrivet av gytepr:

Hej,
Ser du kör SONY STR-DH790 hur är den som spela upp filmer då ger den Dolby Atmos osv

Hej,

Jag tycker den är suverän på allting, vanligt stereo när man skall lyssna på musik och sen kanon surround samt atmos vid filmer. Låter som att helikoptern är ovanför dig i rummet när filmen har atmos. Tycker den gör allt riktigt bra. 10/10

Visa signatur

PSN: Boosing