Permalänk
Medlem

CoD pappa & son spelar

Vi båda delar dator. Pappa är en oldschoolgejmer med en helt fuckedup keykonf medan grabben spelar default wasd.. är det möjligt att lägga in en till keyconf utan att bryta mot ngt anticheat eller så för grabben har tröttnat på att rätta till confen efter mina sittningar.

Sp3let är cod MW 2 / WZ

Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av K3vlar:

Vi båda delar dator. Pappa är en oldschoolgejmer med en helt fuckedup keykonf medan grabben spelar default wasd.. är det möjligt att lägga in en till keyconf utan att bryta mot ngt anticheat eller så för grabben har tröttnat på att rätta till confen efter mina sittningar.

Sp3let är cod MW 2 / WZ

Tack

I spelet finns där ju möjlighet för 2 olika tangenter för varje "manöver", men då gäller det att ni inte använder samma tangent till olika saker eftersom 1 tangent endast kan vara mappad för en sak.

Ex. du kan lägga in styrningen som wasd och piltangenterna.

Permalänk
Medlem

Köp egna konton till grabben!
Edit* Har inte steam en "familjefunktion" så det räcker att man har ett annat steamkonto, utan att äga spelet och kan "låna" spelet av någon annan på samma dator?

Edit** Jo se på fasen. "Family and guests can play one another's games while earning their own Steam achievements and saving their own game progress to the Steam Cloud. It works by granting family members access to games on a shared computer."

https://help.steampowered.com/en/faqs/view/57A7-503C-991F-E9A...

Edit*** Fungerar tydligen inte på CS:GO pga fuskerier.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Musikälskare

Mappa om knapparna med ett script?

https://www.autohotkey.com

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Har inte själv mw2 men styrs inte allt detta av en config-file som man fysiskt kan byta ut?
Alternativt att man får vars en med olika användare på samma dator?

Permalänk
Medlem

Skapa en till Windows-användare så borde ni få varsin config.

En annan lösning två script på skrivbordet som man klickar på som byter till önskad config-fil.

Permalänk

Finns väl särskild hårdvara där eventuella konfigurationer kan sparas direkt i tangentbord eller mus? Har för mig detta är valbart hos Logitech via G HUB

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass