Permalänk
Medlem
Skrivet av TimeLeap:

Det verkar som det är den rutten jag får gå.. Tycker verkligen det är konstigt att det inte verkar finnas någon typ av dosa som säljs som skall passa dom formaten som finns till in-wall apparaten..

Det beror på att vi har runda apparatdosor i väggarna och jänkarna har rektangulära.

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimeLeap:

Tjena SweC!

Vill byta ut ett uttag till en Ubiquiti In-wall6, men kablarna kommer ut ur väggen direkt istället för en kopplingsdosa.. Det betyder att jag måste ha någon sorts förhöjnings dosa för att kunna få plats med kablarna som kommer ut.

Jag har hittat i forumet att en vanlig "off-the-shelf surface-mount hardware box" som dom nämner i Ubiquiti forumet fungerar att använda. Efter massa googlingar efter en sådan enhet från svenska sidor gav inte mycket resultat så jag hoppas ifall någon här skulle kunna leda mig i rätt riktning innan beställningen läggs

Skickar med en bild som referense över ut hur uttag ser ut nu:

Uppskattar länkar till produkter som ni tror är tunna nog och som skulle kunna passa till

Edit: Bara en kabel kommer användas till dosa (såklart), och kommer korta ned samt knipsa av COAX kabeln som kommer ur vägen (eftersom installationen är gammal) och inte längre används.

Edit2: Inser att folk kan komma att kommentera "du kan ta bort dem 2 kablarna och bara korta ned 1 kabel skulle den ju passa med standard fästet" - Eftersom jag försöker tänka på framtiden (bor i bostadsrätt) så väljer jag att spara på båda kablarna tills dagen kommer då jag flyttar och installerar 2 vanliga nätverksuttag

Funkar det inte att bara använda en vanlig förhöjningsram då? Måste väl inte ha en ram som är lika stor som monteringsplattan...
https://www.elbutik.se/product.html/forhojningsram-elko-rot-i...

Permalänk

Jag kör fortfarande min CloudKey Gen 1. Den börjar närma sig nivå idioti att inte byta lösning. Hur har ni gjort? Vi kan inte lägga 2000-2500 kr för CloudKey Gen 2. Och byta ut EdgeRouter 6 känns inte heller aktuellt.

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrRunaway:

Jag kör fortfarande min CloudKey Gen 1. Den börjar närma sig nivå idioti att inte byta lösning. Hur har ni gjort? Vi kan inte lägga 2000-2500 kr för CloudKey Gen 2. Och byta ut EdgeRouter 6 känns inte heller aktuellt.

Vad är dina behov av lösning? Kan du köra controller-mjukvaran på en dator och bara starta den vid behov?

Permalänk
Medlem

Unifi har lite kampanjpriser på UDM-PRO och UNVR nu bland annat på Unifi Store om någon är sugen

https://eu.store.ui.com/eu/en

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrRunaway:

Jag kör fortfarande min CloudKey Gen 1. Den börjar närma sig nivå idioti att inte byta lösning. Hur har ni gjort? Vi kan inte lägga 2000-2500 kr för CloudKey Gen 2. Och byta ut EdgeRouter 6 känns inte heller aktuellt.

Har alltid kört deras Unifi controller på min befintliga lilla fläktlösa server. Prestandamässigt kräver den inte särskilt mycket. Annars kan du alltid köra mjukvaran på godtycklig dator om du vill, men det är ju smidigare att göra det på något som är igång konstant ifall du vill samla in statistik och enkelt kunna göra ändringar.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk

Det har börjat dyka upp tecken på nya produkter. Antenn med det idiotiska namnet Swiss Army Knife Ultra

https://www.discomp.cz/ubiquiti-swiss-army-knife-ultra_d12460...

Samt rackmonterade switchar med Applenamnet Pro Max, 24 och 48 portar, och mindre med åtta PoE-portar vid namn Ultra.
Switcharna låg uppe på nätet en stund men är numera borta.

Visa signatur

The Macintosh uses an experimental pointing device called a 'mouse'. There is no evidence that people want to use these things
John C Dvorak

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrRunaway:

Jag kör fortfarande min CloudKey Gen 1. Den börjar närma sig nivå idioti att inte byta lösning. Hur har ni gjort? Vi kan inte lägga 2000-2500 kr för CloudKey Gen 2. Och byta ut EdgeRouter 6 känns inte heller aktuellt.

Jag kör min Unifi Controller på en Raspberry Pi. Men ett Raspberry Pi startpaket kostar ungefär 1500 kr.

Det går att köra controller mjukvaran direkt på en dator i nätverket. Men då kan du få problem ifall du vill formatera om eller byta ut den datorn. Jag föredrar att ha min Controller helt fristående.

Permalänk
Skrivet av koSmiQ:

Vad är dina behov av lösning? Kan du köra controller-mjukvaran på en dator och bara starta den vid behov?

Att kunna nå UniFi direkt utan att krångla för att kunna se hur enheter ansluts till nätverket.

Skrivet av blunden:

Har alltid kört deras Unifi controller på min befintliga lilla fläktlösa server. Prestandamässigt kräver den inte särskilt mycket. Annars kan du alltid köra mjukvaran på godtycklig dator om du vill, men det är ju smidigare att göra det på något som är igång konstant ifall du vill samla in statistik och enkelt kunna göra ändringar.

Jag har en Intel-baserad HP Elitedesk som kör Arch som är igång dygnet runt men UniFi kräver uråldriga beroende så t.o.m. Debian säger vad i h. Den skulle jag kunna köra Docker på. Den är vår mediaspelare och går av ren bekvämlighet dygnet runt. Strömförbrukningen när den idlar är överkomlig.

Skrivet av kalle-anka:

Jag kör min Unifi Controller på en Raspberry Pi. Men ett Raspberry Pi startpaket kostar ungefär 1500 kr.

Det går att köra controller mjukvaran direkt på en dator i nätverket. Men då kan du få problem ifall du vill formatera om eller byta ut den datorn. Jag föredrar att ha min Controller helt fristående.

Jag har tre stycken Raspberry Pi. En tvåa som kör Pi-hole. En trea som är ledig och en fyra som jag har Pi-hole installerat på som jag kopplar in om det blir strul med tvåan. Klantade mig en gång och fick chansa på att minneskortet överlevde när jag drog strömkabeln. Det gjorde den inte. Därför behöver jag ha en som backup men det kan lika gärna vara trean.

Senaste jag kollade guider för några månader sen var det här sjukt krångligt att få till på en Raspberry Pi.

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrRunaway:

Att kunna nå UniFi direkt utan att krångla för att kunna se hur enheter ansluts till nätverket.

Jag har en Intel-baserad HP Elitedesk som kör Arch som är igång dygnet runt men UniFi kräver uråldriga beroende så t.o.m. Debian säger vad i h. Den skulle jag kunna köra Docker på. Den är vår mediaspelare och går av ren bekvämlighet dygnet runt. Strömförbrukningen när den idlar är överkomlig.

Jag har tre stycken Raspberry Pi. En tvåa som kör Pi-hole. En trea som är ledig och en fyra som jag har Pi-hole installerat på som jag kopplar in om det blir strul med tvåan. Klantade mig en gång och fick chansa på att minneskortet överlevde när jag drog strömkabeln. Det gjorde den inte. Därför behöver jag ha en som backup men det kan lika gärna vara trean.

Senaste jag kollade guider för några månader sen var det här sjukt krångligt att få till på en Raspberry Pi.

Då säger jag att köra det i Docker är bästa valet för dig.

Permalänk
Skrivet av breakman:

Då säger jag att köra det i Docker är bästa valet för dig.

Räcker en RPi4 med vanligt minneskort för jobbet? Skulle kunna ha Pi-hole med på samma som sekundär Pi-hole.

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrRunaway:

Jag har en Intel-baserad HP Elitedesk som kör Arch som är igång dygnet runt men UniFi kräver uråldriga beroende så t.o.m. Debian säger vad i h. Den skulle jag kunna köra Docker på. Den är vår mediaspelare och går av ren bekvämlighet dygnet runt. Strömförbrukningen när den idlar är överkomlig.

Det gick hyfsat enkelt att få in rätt beroenden (MongoDB 4.0.x och äldre version av libssl) på Ubuntu 23.04. Var det några andra som orsakade problem?

Annars kan ju docker mycket riktigt vara en lösning.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Snusfri

Det är löjligt enkelt att sätta upp en Unifi Controller mha detta Script.

Kör man Proxmox så är det bara att skapa en Debian/Ubuntu LXC, boota den och köra scriptet.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk

Och nu verkar det som Pro Max har släppts på riktigt:

https://www.youtube.com/watch?v=VvbjjCL_icQ

Och ett test:

https://www.youtube.com/watch?v=1vWJZiRv818

Etherlighting verkar lite fiffigt, men att kopiera Apples gamla reklamstil från 00-talet med två skalliga gubbar och en ung hipp tekniker känns passé.

Visa signatur

The Macintosh uses an experimental pointing device called a 'mouse'. There is no evidence that people want to use these things
John C Dvorak

Permalänk
Skrivet av THB:

Det är löjligt enkelt att sätta upp en Unifi Controller mha detta Script.

Kör man Proxmox så är det bara att skapa en Debian/Ubuntu LXC, boota den och köra scriptet.

Det scriptet har jag tittat på tidigare men just då var det något problem som gjorde att det inte var rätt lösning för mig. Däremot verkar det underhållas och uppdateras frekvent så ska nog ta en titt på det igen.

Logiska är att byta CloudKey mot RPi3 och sen ha Docker på RPi4 för sekundär Pi-hole och UniFi för att reservsystem. När jag klantade mig och fick dra strömkabeln till RPi2 som nödlösning och minneskortet blev korrupt, då såg min frus son helt förstörd ut. Som om livet inte var värt att leva. Slipper gärna det stressmomentet.

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem

Du behöver inte ha Unifi Controller körandes 24/7, själva nätverket fungerar ändå. Det enda är att du inte kan ändra några inställningar för nätverket under tiden.

När minneskortet i min Raspberry Pi började krångla så köpte jag ett nytt minneskort, la in Unifi Controller på det nya minneskortet och återställde en säkerhetskopia med inställningarna för nätverket.

Efter någon vecka så fungerade allt igen så det var ingen stor grej för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalle-anka:

Du behöver inte ha Unifi Controller körandes 24/7, själva nätverket fungerar ändå. Det enda är att du inte kan ändra några inställningar för nätverket under tiden.

Nu var ju dock hans krav att kunna ha controllern körandes just 24/7. Även om det inte tekniskt är nödvändigt i de flesta fall så är det sannerligen bättre om man faktiskt vill få en känsla för vad som händer i ens nätverk, samla in statistik, etc.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Nu var ju dock hans krav att kunna ha controllern körandes just 24/7. Även om det inte tekniskt är nödvändigt i de flesta fall så är det sannerligen bättre om man faktiskt vill få en känsla för vad som händer i ens nätverk, samla in statistik, etc.

Jag har också min Raspberry Pi igång 24/7 men jag kan också acceptera risken att Pi:en kan lägga av när som helst.

Ifall du verkligen måste ha igång en tjänst 24/7, som att du kör egen DNS server eller något liknande, då ska du köra tjänsten på en riktig server men en annan server som fail over o.s.v. Du ska inte köra en sådan tjänst på en liten billig enkortsdator som är allmänt känd för att kunna lägga av från och till.

Permalänk
Skrivet av THB:

Det är löjligt enkelt att sätta upp en Unifi Controller mha detta Script.

Kör man Proxmox så är det bara att skapa en Debian/Ubuntu LXC, boota den och köra scriptet.

En fråga till. Proxmox vs Virtualbox? Jag har en HP Elitedesk i5 6600 med 16 GB ram som kör Arch. Det är en mediaspelare. Tanken var att den skulle köra HomeAssistant men jag skulle bara prova riktig Kodi istället för LibreELEC och det var så mycket bättre.

Strömförbrukningen är så överkomlig att den kan gå dygnet runt. Jag har Enlightenment och när jag skriver startx öppnas Kodi direkt. Ingen gdm/xdm etc. Där kanske jag kan köra Promox för min RPi3 har bara 1 GB ram och det är bara hälften vad som rekommenderas. Plus att 2.5" SSD är lite tåligare än microsd.

Det har ingen högre prioritering för jag måste både videoredigera och lära mig FreeBSD först. Du har perverst stora RAID-system (väl?) så du förstår nyttan av att ha ett pålitligt filsystem.

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Snusfri
Skrivet av MrRunaway:

En fråga till. Proxmox vs Virtualbox? Jag har en HP Elitedesk i5 6600 med 16 GB ram som kör Arch. Det är en mediaspelare. Tanken var att den skulle köra HomeAssistant men jag skulle bara prova riktig Kodi istället för LibreELEC och det var så mycket bättre.

Strömförbrukningen är så överkomlig att den kan gå dygnet runt. Jag har Enlightenment och när jag skriver startx öppnas Kodi direkt. Ingen gdm/xdm etc. Där kanske jag kan köra Promox för min RPi3 har bara 1 GB ram och det är bara hälften vad som rekommenderas. Plus att 2.5" SSD är lite tåligare än microsd.

Det har ingen högre prioritering för jag måste både videoredigera och lära mig FreeBSD först. Du har perverst stora RAID-system (väl?) så du förstår nyttan av att ha ett pålitligt filsystem.

Nu har jag inte kört Kodi som VM i Proxmox så kan tyvärr inte säga något om det.
Men Proxmox är riktigt trevligt för att köra tex HomeAssistant, Unifi Controller osv.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrRunaway:

En fråga till. Proxmox vs Virtualbox?

Om du väljer Proxmox-spåret så finns det en hel del användbara installations-skript här:

https://tteck.github.io/Proxmox/

Permalänk
Skrivet av THB:

Nu har jag inte kört Kodi som VM i Proxmox så kan tyvärr inte säga något om det.
Men Proxmox är riktigt trevligt för att köra tex HomeAssistant, Unifi Controller osv.

Vi tar det igen. Jag har en dedikerad mediaspelare med Arch Linux som operativsystem. På den har jag installerat Kodi med pakethanteraren. Kodi öppnas direkt när Xorg startar med startx. Den är igång dygnet runt av bekvämlighet då varje omstarter kräver inloggning.

Den drar inga tunga processer så den skulle kunna köra en virtuell dator med Debian för UniFi.

Skrivet av joakim99:

Om du väljer Proxmox-spåret så finns det en hel del användbara installations-skript här:

https://tteck.github.io/Proxmox/

Tack. Sparat länken. En sekundär Pi-hole är något jag tänkt på. När min dog blev jag helt bakbunden. Var jag som klantade mig. Hade bara root. Ingen användare för att allt ändå administreras genom root. Glömde ändra sshd_config till permit root login. Startade om. Blev utelåst. Fick ingen signal via HDMI. Drog strömkabeln och minneskortet gick sönder. Nu har jag en reserv liggande men en virtuell vore mycket smdigare.

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrRunaway:

Vi tar det igen. Jag har en dedikerad mediaspelare med Arch Linux som operativsystem. På den har jag installerat Kodi med pakethanteraren. Kodi öppnas direkt när Xorg startar med startx. Den är igång dygnet runt av bekvämlighet då varje omstarter kräver inloggning.

Den drar inga tunga processer så den skulle kunna köra en virtuell dator med Debian för UniFi.

Tack. Sparat länken. En sekundär Pi-hole är något jag tänkt på. När min dog blev jag helt bakbunden. Var jag som klantade mig. Hade bara root. Ingen användare för att allt ändå administreras genom root. Glömde ändra sshd_config till permit root login. Startade om. Blev utelåst. Fick ingen signal via HDMI. Drog strömkabeln och minneskortet gick sönder. Nu har jag en reserv liggande men en virtuell vore mycket smdigare.

Nu kör jag Windows på min gamla media spelare med I7-4770T/16Gb.
Använder den inte som mediaspelare längre men eftersom den är strömsnål och tyst så fungerar den bra som server.
I windows körs Unifi Controller. I Virtualbox körs PiHole, Home Assistant, pfsense och lite annat.

Visa signatur

Klient: AMD 7 5800X | ASUS X570-F | 32GB 3200MHz | Corsair RM850 | Gigabyte 3070 | Phanteks P500A | Samsung 980 PRO
HTPC: Intel I7 4770T | 16 GB 1600 | FC8 EVO | Gigabyte GA-H87N-WIFI | Samsung 840 250GB
Server: Intel XEON E5620 x 2| ASUS Z8PE-D18 | 96GB 1333MHz | Corsair AX 1200W | HAF 932 | WD Black 2TB
Nätverk: Telia F@st| Unifi AC Lite/Pro/LR/Nano/Mesh/U6-LR/U6+/U6-Lite | Nighthawk M1 | pfSense | TP-Link TL-WPA8630KIT | Ubiquiti NanoStation M5 | UniFi Switch 8-150W

Permalänk
Medlem

Läste detta imorse om folk som hade loggat in och kommit åt andras unifi-nät:

https://arstechnica.com/security/2023/12/unifi-devices-broadc...

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalle-anka:

Jag har också min Raspberry Pi igång 24/7 men jag kan också acceptera risken att Pi:en kan lägga av när som helst.

Ifall du verkligen måste ha igång en tjänst 24/7, som att du kör egen DNS server eller något liknande, då ska du köra tjänsten på en riktig server men en annan server som fail over o.s.v. Du ska inte köra en sådan tjänst på en liten billig enkortsdator som är allmänt känd för att kunna lägga av från och till.

Absolut. Det inlägg jag citerade påpekade mest att han inte behövde köra controllern 24/7, vilket jag då påpekade uttryckligen var vad personen i fråga ville.

Det faktum att man inte behöver ha den igång gör ju att det känns mer ok att använda en enklare server för att köra den, förutsatt att man ser till att ha backup på sin konfiguration på lagring som är mer pålitlig än ett sdkort.

Skrivet av Haptic:

Läste detta imorse om folk som hade loggat in och kommit åt andras unifi-nät:

https://arstechnica.com/security/2023/12/unifi-devices-broadc...

Ja, det är riktigt illa. Det är för att undvika sådana risker som jag alltid ser till att stänga av möjligheten att managera min controller via deras portal. Jag kan ändå styra den på distans via VPN.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Hej!
Jag har UDM, Unifi AP AC-pro och en AP AC lite i mitt nätverk. Uppdaterade mjukvaran på accesspunkterna igår och då la AP AC Pro av helt. Får inte igång den genom reset, bryta ström, byta nätverkskabel. resetknappen intryckt lääänge. Så den verkar helt död.
Den började uppdatera mjukvaran och sen gick den Offline.
Den andra APn fungerar efter uppdateringen. Som tur är!

Unifi U6+, kan det vara något att stoppa in i huset istället för AC-pro som dog?

Visa signatur

Dator nr.1
CPU:R7 5800X GPU:RX 5700 Pulse MEM:16GiB 3600CL16 OS:Win 10 Pro Chassi:O11 Dynamic Mini
Dator nr.2
CPU:R5 1600X GPU:Powercolor RX 5600XT MEM:16GiB 3200CL16 OS:Win 10 Pro Chassi: Ghost S1 mkII, Pangea
Bärbar: Microsoft Surface Pro4

Permalänk
Medlem

Skulle jag byta ut en accesspunkt idag så skulle jag byta till U6+. Den har inte 6 GHz men den är prisvärd och bra på allt annat.

Jag har någonstans på nätet sett en bild på en patentansökan för UniFi U7-pro men jag har ingen aning om hur länge det kommer dröja innan den kommer börja säljas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalle-anka:

Jag har någonstans på nätet sett en bild på en patentansökan för UniFi U7-pro men jag har ingen aning om hur länge det kommer dröja innan den kommer börja säljas.

Det lär dröja, ubiquiti väntar alltid till ny standard är mogen.

U6+ har 2x2
U6 Pro har 4x4

Skulle valt någon av de beroende på antal klienter eller om man har någon klient som stödjer mer än 2x2.

Visa signatur

Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Det lär dröja, ubiquiti väntar alltid till ny standard är mogen.

U6+ har 2x2
U6 Pro har 4x4

Skulle valt någon av de beroende på antal klienter eller om man har någon klient som stödjer mer än 2x2.

Lutar åt U6+ då jag inte har så krävande klienter. Några telefoner och plattor, TV..

Tack för tips alla!

Visa signatur

Dator nr.1
CPU:R7 5800X GPU:RX 5700 Pulse MEM:16GiB 3600CL16 OS:Win 10 Pro Chassi:O11 Dynamic Mini
Dator nr.2
CPU:R5 1600X GPU:Powercolor RX 5600XT MEM:16GiB 3200CL16 OS:Win 10 Pro Chassi: Ghost S1 mkII, Pangea
Bärbar: Microsoft Surface Pro4

Permalänk
Medlem

Ni får ursäkta min otroligt dumma fråga, men har suktat länge nu efter att beställa UniFi Express från deras hemsida och visst är det så att det inte är någon tull på EU-shopen?

Sitter idag på en kass Telesnor router och känner att "Expressen" är ett bra instick för att komma igång med UniFi generellt.

Tack på föhand!