Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Själv köpte jag en 7800x3d för 3690 som fyndvara hos netonnet för nån vecka sen efter tips här på forumet, och är väldigt tacksam för det tipset. Så tycker absolut att det är värt att det tipsas om, men kan köpa att det kan va en egen tråd om det skapar iretation för majoriteten

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Maniak01:

Tycker man förstör fyndtråden när det ständigt länkas till returvaror som någon har dumpat av pga diverse orsaker.
Jag personligen har slutat följa fyndtråden här pga dessa sk fynd som alltid finns bara en utav och nästan alltid halva landet bort. Nu tittar jag till tråden nångång i månaden.

Fattar inte poängen med att posta EN fyndvara. Finns mycket bättre och vettigare fynd som gynnar fler än en person.

Bättre att skapa en tråd om returfynd där alla vet att det handlar om ett exemplar av varan förmodligen 500km bort!

Vi har valt att röra det lätt för oss och inte ha två trådar. Missnöje finns men de flesta verkar mer glada än ledsna om att tips kommer.
Har du eller andra önskemål om att diskutera vidare så får jag hänvisa till feedback-forumet så att vi inte förstör diskussionstråden.

/D, - Mod

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Vi har valt att röra det lätt för oss och inte ha två trådar. Missnöje finns men de flesta verkar mer glada än ledsna om att tips kommer.
Har du eller andra önskemål om att diskutera vidare så får jag hänvisa till feedback-forumet så att vi inte förstör diskussionstråden.

/D, - Mod

Absolut, jag själv ska börja posta "fyndvaror" som bara finns EN utav och helst så långt norrut som möjligt där det är glesbefolkat.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Maniak01:

Absolut, jag själv ska börja posta "fyndvaror" som bara finns EN utav och helst så långt norrut som möjligt där det är glesbefolkat.

Menlöst ångest förstörande beteende kommer beivras givetvis. Nu hoppar vi missnöjeshot och har en trevlig fortsättning istället!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maniak01:

Absolut, jag själv ska börja posta "fyndvaror" som bara finns EN utav och helst så långt norrut som möjligt där det är glesbefolkat.

Tycker inte det är något problem egentligen just nu eftersom det är så otroligt glest med tips i allmänhet. Men det kanske skulle vara en ny kategori för fyndvaror. Dessa är ju oftast bara intressanta under en väldigt begränsad tid också.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Jag har raderat ett uthäng av annan medlem och ovidkommande diskussion. Jag är tydlig med att diskussion kring fyndvarors (returer) varande och icke varande sköts i feedback-forumet.

Det har inte med denna tråden att göra att diskutera och än mindre öppnar jag upp för någon form av diskussion. Om detta är oklart kan ni skicka ett PM till mig men just nu är denna diskussionen stängd för säkert tionde gången hittills i år.

Trevlig fortsättning än en gång.
/Mod

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Tack! Det var rea även på 51mm.
Hoppas de faktiskt levererar bara, priset känns nästan för bra för att vara sant.

Jag skänker också ett tack till @likmask köpte en 47mm. Hoppas bara att den inte är för stor för mina smala handleder

Permalänk
Medlem

Seagate BarraCuda Q5 SSD 1TB som det tipsas om i tråden finns för 551kr på amazon inkl frakt. Personligen tycker jag inte det är något erbjudande men om någon som ska köpa så.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Nicklidstrom:

Seagate BarraCuda Q5 SSD 1TB som det tipsas om i tråden finns för 551kr på amazon inkl frakt. Personligen tycker jag inte det är något erbjudande men om någon som ska köpa så.

Uppdaterat tipset.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicklidstrom:

Seagate BarraCuda Q5 SSD 1TB som det tipsas om i tråden finns för 551kr på amazon inkl frakt. Personligen tycker jag inte det är något erbjudande men om någon som ska köpa så.

Får även -100kr på den varan, så 451 med prime iaf.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av zalsson:

Får även -100kr på den varan, så 451 med prime iaf.

Säker på det? Jag har Prime, får ingen -100 på den.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Säker på det? Jag har Prime, får ingen -100 på den.

Jo beställde en till dottern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Säker på det? Jag har Prime, får ingen -100 på den.

Tror alla fick 100kr rabatt vid köp för 400kr för några dagar sedan

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Tror alla fick 100kr rabatt vid köp för 400kr för några dagar sedan

Vet hur många gånger jag har fått 100:- rabatten av Amazon.
Men detta året är det väl nog 4-5 ggr.
Verkar dela ut den lite då och då.
Så vänta ett par veckor, månader så dyker det nog upp nog en ny.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Samsung G9 kräver både benify och Samsung konto? Går bara privat då eller? Annars kanske jag skulle köpt via jobbet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LikMask:

Produkt: Garmin Epix Pro (Gen 2) Sapphire 47mm
Länk: https://www.kayakstore.se/products/garmin-epix%E2%84%A2-pro-g...
Kategori: Smartwatch
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=10859460
Pris: 6799kr

Skrivet av Json_81:

Tack! Det var rea även på 51mm.
Hoppas de faktiskt levererar bara, priset känns nästan för bra för att vara sant.

Skrivet av wranzzon:

Jag skänker också ett tack till @likmask köpte en 47mm. Hoppas bara att den inte är för stor för mina smala handleder

Hur har det gått? Har butiken skickat klockorna? Orderbekräftelse? Är själv lite sugen på att slå till!

Visa signatur

AMD Ryzen 7800x3d | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30 | RTX 4090 TUF | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | LG 42" C2 OLED | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av General Nord:

Hur har det gått? Ha butiken skickat klockorna? Är själv lite sugen på att slå till!

Det är ju fortfarande röda dagar, vi får se imorgon kanske.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Vet hur många gånger jag har fått 100:- rabatten av Amazon.
Men detta året är det väl nog 4-5 ggr.
Verkar dela ut den lite då och då.
Så vänta ett par veckor, månader så dyker det nog upp nog en ny.

Har fått -100 för tredje eller fjärde gången sen black Friday 🤷

Permalänk
Medlem
Skrivet av daanison:

Samsung 98" Q80 QLED 4K TV TQ98Q80C
Länk : https://www.komplett.se/product/1248125/tv-ljud-bild/tv/samsu...
Prisjakt : https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=11258068
Kategori : TV
Pris : 37 990:-

Har inte sett någon 98" i butik när jag kikat runt lite. Hur "bra" ser 4k ut på så stor skärm? Tillräckligt bra för filmer/serier? Vore ju brutalt med en 98" i vardagsrummet.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Har inte sett någon 98" i butik när jag kikat runt lite. Hur "bra" ser 4k ut på så stor skärm? Tillräckligt bra för filmer/serier? Vore ju brutalt med en 98" i vardagsrummet.

Borde inte denna duga till filmer och serier?

https://www.elgiganten.se/product/tv-ljud-smart-hem/tv-tillbe...

Jag är ingen expert på tv apparater men den hamnade iaf i kategori "mellanklassen" i sweclockers tv-guide och borde duga åt de flesta?

Det är ju 18000kr skillnad så hade nog testat en sån först och se om jag var nöjd.

Permalänk
Medlem

Äsch, swrclockers gjorde att det såg ut som att Samsung G9 dealen var OLED för 11 000kr men det var QLED.

Är QLED värd 11 000kr eller bör man köpa OLED för 15 000kr? 95% av användningen blir kontorsarbete.

Permalänk
Medlem

Är det värt att betala 3309kr mer för SAMSUNG HW-Q995C över SAMSUNG HW-Q935C?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryzer:

Är det värt att betala 3309kr mer för SAMSUNG HW-Q995C över SAMSUNG HW-Q935C?

Tveksamt, 50% bättre är den inte iaf.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicklidstrom:

Borde inte denna duga till filmer och serier?

https://www.elgiganten.se/product/tv-ljud-smart-hem/tv-tillbe...

Jag är ingen expert på tv apparater men den hamnade iaf i kategori "mellanklassen" i sweclockers tv-guide och borde duga åt de flesta?

Det är ju 18000kr skillnad så hade nog testat en sån först och se om jag var nöjd.

9990:- för 85" känns prisvärt för den storleken och ändå den prisklassen som säljs mest idag.
https://www.elgiganten.se/product/tv-ljud-smart-hem/tv-tillbe...

Elgiganten som hade det också.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

9990:- för 85" känns prisvärt för den storleken och ändå den prisklassen som säljs mest idag.
https://www.elgiganten.se/product/tv-ljud-smart-hem/tv-tillbe...

Elgiganten som hade det också.

Japp riktigt bra pris för en sån stor tv och bilden är säkert tillräckligt bra för gemene man.

Permalänk
Medlem
Skrivet av General Nord:

Hur har det gått? Har butiken skickat klockorna? Orderbekräftelse? Är själv lite sugen på att slå till!

Jag beställde på julafton, så det har bara varit röda dagar, så inget har skickats. Men jag har fått en orderbekräftelse. Kan uppdatera när nåt sker

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Produkt: Microsoft Surface Go 3 (Pentium 6500Y, 4GB, 64GB, LTE) + Microsoft Surface Go 3 Type Cover
Länk: https://www.inet.se/produkt/1975383/microsoft-surface-go-3-pe...
Kategori: Datorer
Prisjakt: https://www.pricerunner.se/pl/224-3200553883/Surfplattor/Micr...
Pris: 3990kr

Alla som ens funderar på denna ska verkligen läsa recensioner innan.. Slö cpu, för lite minne och kolaseg emmc-lagring, och de flesta recensioner tycker även det gäller den snabbare i3-varianten med ssd..

Det är verkligen inte ett bra val om man inte har extremt låga krav eller en speciell applikation för den som gör att en tablet med Windows och 4g är en usp....

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

Innan folk går och klagar. Så är det NY LAG som tvingar rea varor måste visas senaste 30 dagar billigaste pris.
Netonet bara följer den nya lagen. Strucken är senaste 30 dagars billigaste pris (black friday) röd är rea priset nu.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Innan folk går och klagar. Så är det NY LAG som tvingar rea varor måste visas senaste 30 dagar billigaste pris.
Netonet bara följer den nya lagen. Strucken är senaste 30 dagars billigaste pris (black friday) röd är rea priset nu.

Det är förvirrande som tusan. Man borde nog inkludera en förklaring direkt vid priset. Som du säger, inte förän man läste artikeln som man förstod vad som pågick. Men det är också bara Netonnet som gjort såhär?

Man kan ju lägga till "Lägsta pris inom 30 dagar" på ursprungliga priset eller nåt kanske.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Det är förvirrande som tusan. Man borde nog inkludera en förklaring direkt vid priset. Som du säger, inte förän man läste artikeln som man förstod vad som pågick. Men det är också bara Netonnet som gjort såhär?

Man kan ju lägga till "Lägsta pris inom 30 dagar" på ursprungliga priset eller nåt kanske.

Exempel.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.