Har du drabbats av Brings påhittade leveransproblem?

Permalänk
Medlem

Har du drabbats av Brings påhittade leveransproblem?

Det fanns en tråd om att postnord struntar i att göra hemleverans och säger att ingen var hemma och sedan skickar vidare paketet till ombud.

Jag tycker postnord verkar skärpt sig, men däremot har Bring tagit över denna ovana.

Har ni samma erfarenhet att Bring påstår att ingen är hemma och sedan låter paketet gå till ombud?

Permalänk
Medlem

Inte Bring men andra företag har gjort så.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Inte Bring men andra företag har gjort så.

Jo, varit med om att Postnord gjort så ett flertalet gånger, nu var det dock något år sen det hände sist. Finns det fler som håller på så?

Permalänk

Det är väl bara en tidsfråga innan Bring kastar in handduken för gott. Det finns ingen ekonomi för "10 olika företag" att köra ut till hela Sveriges obygd. Utan det blir till att plocka russinen ur kakan och leverera till storstäder. Sedan får PostNord levererar till de olönsamma områderna. Men de levererar! Medan konkurrenterna skickar direkt till ombud...

Permalänk
Medlem

DHL har gjort så 5/5 leveranser till mig

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Mest haft detta problemet med UPS. Dock reklamerade jag leveransen hos återförsäljaren då som skickade ny vara och fick betalt för den missade leveransen av UPS. Fick hem ett grinigt UPS-bud med leveransen därefter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Torpedvägg:

Det är väl bara en tidsfråga innan Bring kastar in handduken för gott. Det finns ingen ekonomi för "10 olika företag" att köra ut till hela Sveriges obygd. Utan det blir till att plocka russinen ur kakan och leverera till storstäder. Sedan får PostNord levererar till de olönsamma områderna. Men de levererar! Medan konkurrenterna skickar direkt till ombud...

Beror på vilket företag som har starkast investerare i ryggen men ja branschen kommer ändras snabbt kommande år.

Jag tror "gratis" frakt är ett minne blott inom fem år. När reklam, brev och tidningar försvinner så kommer inte t.ex Svenskhemleverans/MTD/Earlybird kunna köra ut paket till nära noll kostnad. Blir väl bara de statliga bolagen som överlever utanför storstäderna och alla utanför centrum får betala 100-500kr per paket eller vänta en vecka på PostNord.

GP drog just in fysisk tidning för svärföräldrarna just utanför GBG, tydligen inte lönsamt att dela ut nå mer. 50år har de prenumererat utan uppehåll.

Något annat bolag prata om att papperstidningen är borta 2026 i deras kommuner.

Även PostNord vill ju sluta köra hem till folk egentligen så vi närmar oss kanske slutet på Hemleveransens dagar.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Inte Bring men däremot jobbar UPS exakt efter denna princip!

Permalänk
Medlem

Använt Bring en gång och fått levererat inom utsatt tid.

Permalänk
Medlem

När det var Postnord som var i skottgluggen så minns jag att det fanns en anledning till när det skedde och inte. Kan vara liknande med Bring.

Kommer inte ihåg detaljerna nu.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Bring har varit bra, dock har jag bara använt dom några få gånger. Det är faktiskt bara varit Postnord som har gjort det du beskrev mest.

Visa signatur

FD Define 7 Compact Solid | 7800X3D | ASUS Dual 4070 Super | MSI MAG B650 Tomahawk | G.Skill Trident 32GB 6000MHz CL30 | WD Black SN850X 2TB | Seasonic Focus PX 750W | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Silent Wings 4 | 2st LG 27" 144Hz IPS 2560x1440

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

När det var Postnord som var i skottgluggen så minns jag att det fanns en anledning till när det skedde och inte. Kan vara liknande med Bring.

Kommer inte ihåg detaljerna nu.

Anledningen är nog troligtvis att väldigt få är hemma på dagen så dom tänker att dom sparar lite tid genom att skita åka. I mitt fall så var jag dock hemma och ingen har varit här fast dom påstår det. Har 24/7 inspelning så jag har dessutom bevis

Permalänk
Medlem
Skrivet av smurfb:

Anledningen är nog troligtvis att väldigt få är hemma på dagen så dom tänker att dom sparar lite tid genom att skita åka. I mitt fall så var jag dock hemma och ingen har varit här fast dom påstår det. Har 24/7 inspelning så jag har dessutom bevis

I Postnords fall var det inte så utan jag har för mig att om det saknades vissa uppgifter om mottagaren som gick det till ombud och att meddelandet om att "ingen var hemma" var fel så att säga. Dvs samma meddelande oavsett orsak.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Har inte fått hemleverans med Bring

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

UPS och BRING är ohotade ettor med att inte fullfölja hemleveransen.

UPS - "Registrerar som kunden ej hemma – åker aldrig dit"
https://arbetet.se/2023/09/18/ups-tvingar-forarna-att-fuska-s...

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Adnerhill:

DHL har gjort så 5/5 leveranser till mig

Jag kan kontra med att DHL levererar riktigt bra till mitt jobb när jag beställde dit.
En annan gång när jag skulle få hem ersättningstangenter från Corsair ringde DHL-snubben mig, service imo.

Permalänk
Medlem

Hos mig sköter sig Postnord utmärkt för det mesta. Händer enstaka gånger att man får notis om "leverans försenad" (man får då boka ny utklädd).
Har inte så stor erfarenhet av Bring, men det har fungerat bra de få gånger jag fått leverans med dem (oftast hemleverans från Systembolaget).

Var länge sedan jag fick leverans med UPS, men det var nästan aldrig som de skmtte sig.

Permalänk
Medlem

Hände mig två gånger med samma leverans.
Fick ett frispel och ringde kundtjänst och tredje gången dök leveransen upp.
Beställer ogärna nu om leveransen ska skötas av Bring försöker hellre få den till ombud
eller omlastningsstation där jag kan hämta varan själv.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk

Fick ett sms idag om att min leverans skulle dyka upp hemma mellan 8-17, jag behöver ej vara hemma.

Nu vid 10:11 får jag ett sms om att mitt paket finns att hämta hos ett ombud. Förstår inte varför man inte får välja postnord hos amazon. Tror inte det fungerat bra någon gång jag fått leverans av dom, olika ombud varje gång varav vissa på andra sidan stan osv.

Visa signatur

Chassi:Corsair 4000D Mobo: Aorus B550 Elite V2 CPU: Ryzen 5600X RAM: 32GB Corsair vengeance 3600Mhz. GPU: MSI RTX 3070
Server:DL360 G9
Plexmaskin:HP Z4 G4

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

UPS och BRING är ohotade ettor med att inte fullfölja hemleveransen.

UPS - "Registrerar som kunden ej hemma – åker aldrig dit"
https://arbetet.se/2023/09/18/ups-tvingar-forarna-att-fuska-s...

Aldrig haft några problem med Bring, men angående UPS kan jag skriva under på det där. Innan vi fick porttelefon och bara hade Aptus-bricka har de utan undantag bommat samtliga leveranser till mig med anledning att jag inte kunde nås.

Det är omöjligt att köra in på min gata och stanna utanför min port utan att jag skulle märka det om de inte lyckats tajma det med att jag varit på muggen eller stått i duschen typ. Fet chans att det skulle ske i hundra procent av fallen. Skulle inte förvåna mig om de skaffat sig väldigt bra koll på vilken sorts skalskydd som används var, och sätter i system att skita i de gator där det finns något dylikt som ger dem en hyfsat rimlig ursäkt.

Har inte använt dem sen vi fick porttelefonen då det numera alltid finns alternativ, så vet inte om det funkar bättre nu. Har dock sett UPS-bilar på min gata ett par gånger sedan dess.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Udda nog har Postnord ett antal gånger plingat på min lägenhetsdörr med paket som egentligen borde åka direkt till ombudet då de helt uppenbart är för stora för mitt standardstorlekpostinkast. Det är paket som det står "Om paketet är för stort för postinkast levereras det till ombud...," hur de nu formulerar det, kommer inte ihåg. Men iaf, det tycker jag är flawless service. Troligtvis har det 100% att göra med vem det är som kör postrundan.

Permalänk
Hedersmedlem

Bring driver mig till vansinne.
Beställde 2 telefoner från Elgiganten för mina barn på Black Friday samt 2 skärmskydd till dom. De skickades separat. Fick ping från Bring att ena paketet (telefonerna) fanns hos mitt ombud medan det andra paketet kom senare på dagen till en paketbox. ok.

Hann inte åka direkt så tog någon dag och fick en påminnelse. Åkte hämtade telefonerna och dagen efter åkte jag till paketboxen. Använde deras app för att öppna boxen och till in förvåning var den tom?

Klickade då på påminnelsen jag fått och inser att enligt historiken så var paketboxen full när den skulle läggas in där (?) och de skickade vidare den till mitt ombud. Problemet är nu att enligt deras app samt i systemet så har jag hämtat ut den från paketboxen. Trots att det i spårningen också står att den aldrig las där utan skickades vidare. Ombudet sa de hade fått en bunt med paket från en paketbox men trots de letade så hittade de inte paketet längre då systemet ju anser den är utlämnad = de kan inte se var det ska ligga.

Först och främst - varför fick jag inte info om att det skickats vidare .... två - hur i h-vete kan jag fortfarande öppna lådan där det skulle ligga trots att mitt paket inte längre ska finnas där .... och tre - hur ska jag lyckas få mitt paket nu ....

I-lands-problem men verkligen frustrerande att jaga ett paket, särskilt i dessa tider.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Musikälskare

Tror det är ganska standard praxis i den branschen tyvärr oavsett företag, enkelt att komma undan med och skulle inte förvåna mig om chaufförerna blir uppmuntrade att göra det

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

2 paket som tydligen skulle varit hemleverans på idag 10:57 men de inte fått tag i mig.

Ä fan inte nån som ringt på min dörr vid den tiden för va både vaken och ute i garaget med dörren mot gatan öppen...
Däremot kom ett sms för bägge vid 10:05 att jag kunde hämta dem hos utlämninsstället...

Märkligt att de landat på utläningsstället typ en timme innan de "förökte" hemleverera det...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Endast en gång har det hänt med hemleverans med Bring och som de flesta så "ringt på dörren ingen hemma" även jag var hemma hela den dan. men det var några år sen. Senaste leveranser med Bring har det gått utmärkt. Förvånande är produkterna jag betsällt från Amazon.se kom en dag tidigare än utsatt tid till ombudet. En annan leverans också från Amazon.se via hemleverans valde jag denna gång bara lämna den utanför dörren även inte hemma då jag jobbar sent den veckan. Det som jag tyckte om är dom tar en bild på paketet innan lämnar den utanför dörren och man får mail med bild på det direkt. Då sambon var hemma och då ringde jag bara till henne för öppna dörren och tar in paketet. (Airmee gör likadant foto och mail direkt).
Så bara positivt för mig med alla leveranser från Bring utan 1 gång.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk

Japp.

Permalänk
Medlem

Hade denna typ av problem med alla där jag bodde förut. Miljonprogramsområde med stora problem.

Sedan jag flyttade till en småstad där det inte händer något alls så har det fungerat hur bra som helst med samtliga bolag. Inte provat UPS eller Fedex sedan jag flyttade hit dock så kanske de är problematiska även här.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Bring är helt talanglösa. Det är vanligare att de påstår att de försökt dela ut försändelse än att de fantiskt gör detta.

Permalänk
Medlem

Andra veckan nu där jag väntar på ett paket som ska komma med Bring, har fått nytt datum 4 gånger.

På jobbet har vi vid flera tillfällen fått felleveranser/saker har blivit returnerade till avsändaren fast det står att paketet är lastad på bil, det pga att vi har beställt från utlandet och då har Bring av något skäl blivit svenska motparten.

Paket har hamnat på fel orter 30-40 mil ifrån oss etc etc, har hänt en hel del med Postnord också men det är milda saker mot vad Bring har lyckats med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

DHL har gjort så 5/5 leveranser till mig

samma, DHL kör i princip alltid den lögnen.