Nintendo: "Rykten om Switch 2 är osanna"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belgaar:

Jag tror den kommer att heta något helt annat.
Dom har redan provat att döpa en konsol samma namn.

Wii och Wii U

Undviker nog Switch och Super Switch eller Switch U då folk har färskt i minnet vilken flopp Wii U var. Inte heller något liknande namn som Nintendo Shift eller Nintendo Swift.

Men tror fortfarande dom vill ha något som påminner om att man kan byta mellan TV och bärbar

SwUtch

Där har vi det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Sure, men har du sett samma spel på en tv från en PC?
Det är verkligen amazing.

Så här spelade jag det.

https://www.youtube.com/watch?v=g2a5PmIhryA&t=54s

https://www.youtube.com/watch?v=Or9wwR6QvJs

Ser coolt ut. Men den grafiska skillnaden och drivet av ett grafikkort som kostar typ 10 switchar känns inte riktigt värt det. De kanske skulle gå på någon slags SLI lösning där kopplar ihop fler switchar för mer fps och pixlar 😁

Skulle själv köpa en ny switch om den är bakåtkompatibel, mest för att jag skulle vilja ha stabila 60 fps över något annat i botw t.ex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Enligt artikeln påstår han ju att Nintendo inte visat upp hårdvaran för spelutvecklare.
Jag har svårt att tro på det när vi är så pass nära ny generation.
Att ingen utvecklare skulle ha sett eller haft tillgång till utvecklingskit låter bs.

Men det kan ju vara sant och att Nintendo struntar i en release 2024. Det som talar emot det är väl att Nintendo knappt utannonserat fler spel till Switch.

Står det i den japanska artikeln?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Sure, men har du sett samma spel på en tv från en PC?
Det är verkligen amazing.

Så här spelade jag det.

https://www.youtube.com/watch?v=g2a5PmIhryA&t=54s

https://www.youtube.com/watch?v=Or9wwR6QvJs

Wow! 😮
Men din signatur anger att du kör ett 3090, inte 4090. Så fick du verkligen upp spelet i den upplösningen/effekterna? 🤔😜

Körde också det på en 55" när de kom ut. FPS var inte maximalt och vissa saker var oskarpa men det var fortfarande ett läckert astetiskt spel.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av aholman:

Ser coolt ut. Men den grafiska skillnaden och drivet av ett grafikkort som kostar typ 10 switchar känns inte riktigt värt det. De kanske skulle gå på någon slags SLI lösning där kopplar ihop fler switchar för mer fps och pixlar 😁

Skulle själv köpa en ny switch om den är bakåtkompatibel, mest för att jag skulle vilja ha stabila 60 fps över något annat i botw t.ex.

Skrivet av Mirialia:

Wow! 😮
Men din signatur anger att du kör ett 3090, inte 4090. Så fick du verkligen upp spelet i den upplösningen/effekterna? 🤔😜

Körde också det på en 55" när de kom ut. FPS var inte maximalt och vissa saker var oskarpa men det var fortfarande ett läckert astetiskt spel.

Det är väääääldigt fint ja.
Nej, jag körde på ett 1080ti då. Men det finns massa inställningar som skalar spelet upp och ned i upplösning och det är inte alls tungdrivet. Cemu är en helt perfekt emulator till BOTW. Dom som fixar med Cemu gick verkligen den extra milen för detta spelet.
Jag har ett 3070ti

Det är väl värt att prova det på era datorer.

Poängen är att alla som köpt spelet innan skulle köpa det oavsett, men tänk så många fler köpare det skulle bli om grafiken såg ut så på deras konsol. Det är något Nintendo aldrig har förstått.
Det krävs faktiskt väldigt väldigt lite av hårdvaran för att tex BOTW ska se mycket snyggare ut.
Tex så är färgerna mer överdriva än i en kamera från Samsung. En justering av dom gör mycket. Det är ett filter som inte tar någon kraft. Upplösningen påverkar med väldigt lite.
Kan hoppas att dom iallafall går upp till 1080p i alla spel och 1440 i dockat läge.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Skrivet av SCORPIUS:

Det vore fantastiskt roligt om Nintendo för en gångs skull satsade på grafiken i sina spel.
För många av spelen är faktiskt väldigt fina när dom körs på hårdvara som klarar högre upplösning och kantutjämning.
Ett bra spel är ett bra spel oavsett, men hur man än vrider på det så tillför bra grafik mycket. Vi pratar ju moderna spel nu, inte retro Nintendo som har sin charm.

Nej! Det är ju just detta som är skillnaden. Dagens AAA titlar kan jämföras med samhällets slit och släng kultur medans Nintendo gör spel man spelar om och om igen.
Jag vill varken att Mario eller Link ska se verkliga ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Nintendo vi fattar att ni inte kan/vill bekräfta men snällla sluta ljug.
Bättre hålla tyst än att ljuga.

Alltså, det enda han säger är att det finns rykten på internet som behandlas som om de vore bekräftade, men det är inte sant att de är bekräftade. Han säger ju inte att de inte är sanna, bara att de inte är bekräftade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Poängen är att alla som köpt spelet innan skulle köpa det oavsett, men tänk så många fler köpare det skulle bli om grafiken såg ut så på deras konsol. Det är något Nintendo aldrig har förstått.

Spelets "attach ratio" skulle säkert bli bättre men det är inte säkert att konsolen (och spelet) skulle sälja bättre totalt när den är 2500kr dyrare att köpa för kunden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Spelets "attach ratio" skulle säkert bli bättre men det är inte säkert att konsolen (och spelet) skulle sälja bättre totalt när den är 2500kr dyrare att köpa för kunden.

Vet du, jag skulle inte bli förvånad om den sålde bättre.
För att: Med Nintendos konsol får du väldigt mycket mer för pengarna än dom andra två stora.
Helt andra sätt att spela på. Många fler kul tillbehör. Nintendos konsoler är verkligen mångsidiga med hur tillbehören gör upplevelsen. Samt att alla vet att en konsol från Nintendo står sig i många år, så delas priset upp på en årlig investering i kul osv så kan det tänkas vara värt det.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xdrive:

Alltså, det enda han säger är att det finns rykten på internet som behandlas som om de vore bekräftade, men det är inte sant att de är bekräftade. Han säger ju inte att de inte är sanna, bara att de inte är bekräftade.

Men det är ju totalt ointressant. Det finns rykten om allt på internet. Det är ju rentav fördummande. Självklart är inget bekräftat innan det är bekräftat.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Nej! Det är ju just detta som är skillnaden. Dagens AAA titlar kan jämföras med samhällets slit och släng kultur medans Nintendo gör spel man spelar om och om igen.
Jag vill varken att Mario eller Link ska se verkliga ut.

Stiliserad grafik har nytta av stark hårdvara också. Det är ju ett val från utvecklarna.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem

Så hypad! Absolut den hårdvaran jag är mest intresserad av :D.

Hoppas på stark bakåtkompatibilitet och lite nya re-releaser av switch-titlar som botw/totk som kan rulla i 60 fps och kanske lite andra förbättringar som render distance och texturfiltrering

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Men det är ju totalt ointressant. Det finns rykten om allt på internet. Det är ju rentav fördummande. Självklart är inget bekräftat innan det är bekräftat.

Jo, det kan man tycka, men det är allt jag kan utläsa av det han säger. Att säga att han påstår att det som sägs är osant, är ju inte rätt.

Permalänk
Skrivet av jeppe109:

Stiliserad grafik har nytta av stark hårdvara också. Det är ju ett val från utvecklarna.

Oja, klart nästa gen ska ha bra hårdvara. Men det är skillnad på det och "satsa på grafik" imo.
Vi spelar Nintendo för spelglädje.

Men ja, jag förstår att man vill kunna ha en enhet för allt men inte på kostnad av "grund idén". Jag är mer grinig över att jag inte kan ha diverse streaming tjänster än grafiken på min Switch.