Star Citizen: Squadron 42 ett steg närmare verklighet

Permalänk
Medlem

vore kul att se lite mer av gameplay

Permalänk
Hedersmedlem

Ser riktigt trevligt ut. Glad att jag köpte en AMD-produkt för ett decennium sedan och därmed fick detta spel gratis.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Egentligen har singleplayer delen Squadron 42 inte varit målet för mig, men vet att om det väl kommer ut som ett spel som bara kan matcha ett av de mer mediokra versionerna av Wing Commander så kommer jag bli klistrad vid det. Skadar ju inte heller att bland andra Mark Hamill är med.
Visst, inte helt utam risk att det blir en kalkon av det hela. 😅

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av kotz:

Innan jag såg videon tänkte jag neeehh.
Ha läst lite om det samt vet vad starcitizen är.
Vet också att det finns ett gnälltåg som tuffar på.

Men nu är jag helt jävla såld 🙂🤪🫶🙏
Kommer se till att min dator klarar av spelet på hyfsade settings.

Känslan jag fick och atmosfären man befinner sig samt game play ser fenomenalt ut 🫶
High five!!!

Folk förberedde datorer 2014 när spelet initialt skulle ha släppts.
De datorerna har hunnit bli rätt gamla...

Mitt råd är att välja datordelar efter att spelet faktiskt har släppts.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av underd0g76:

Efter att ha vuxit upp i en sekt är det kusligt att se hur alltmer kultliknande den här spelproduktionen blivit. Chris Roberts ses som en Messias-figur som ska frälsa alla datorspelare.

När jag "köpte" spelet för sex år sedan var det redo för släpp samma år. Lång näsa på mig.

Sekt och lite "sunk cost fallacy" i en underbar mix

Spelet ser bra ut men kommer aldrig ge dom mina pengar imo

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Är vädligt glad att jag beslutade mig att inte backa det här projektet. Fyfan haha.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Det ser riktigt bra ut nu. Nu syns det verkligen vad de har gjort.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Kul att se pengarna i rullning. Man har ju förstått att det mesta lagts på Squadron 42 men vi har inte fått se nåt från det. Artar sig ju dock fint och tror det kan bli ett bra singleplayeräventyr. Jag är dock mest intresserad av multiplayerdelen och det är anledningen till att jag köpte spelet.

Tror fortfarande de kommer leverera till slut och de får ta den tid de behöver för det. Är knappast glad över alla beslut CIG tagit men väljer dem alla dagar i veckan före AAA-studios som styrs av utgivare och aktieägare.

Baldurs Gate 3 och Star Citizen är exempel på att utvecklare som bestämmer jävla över sin vision och sin produkt har möjlighet att skapa något större. Jag är villig att vänta på en upplevelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Folk förberedde datorer 2014 när spelet initialt skulle ha släppts.
De datorerna har hunnit bli rätt gamla...

Mitt råd är att välja datordelar efter att spelet faktiskt har släppts.

Tror nog inte ens de själva hade räknat med att dra in så mkt pengar och började då inse vad man kan åstadkomma med den summman. Och då blev ett megaprojekt. Tror folk hade blivit grymt besvikna om det hade varit release 2014.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk

Har haft så sjukt mycket kul i det här spelet bara i alfan att jag känner att eventuell release bara är en bonus. Finns inget mer avslappnade efter jobbet än lite lugn och metodisk space trucking.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fade:

Tror nog inte ens de själva hade räknat med att dra in så mkt pengar och började då inse vad man kan åstadkomma med den summman. Och då blev ett megaprojekt. Tror folk hade blivit grymt besvikna om det hade varit release 2014.

Svårt det här.
Jag vet att många har varit grymt besvikna att releasen har skjutits i över 10 år.
Sedan finns det uppenbarligen en grupp som är nöjda med att vänta många år också. Absolut!

Det går att bygga på spel efter hand, det går att släppa uppföljare. Så de hade kunnat leverera enligt plan - och dessutom skapa ett spel till som kom ut vid den här tiden - 10 år senare.

Jag ville ha ett rymdspel vid den tiden och jag valde elite dangerous som kom ut 2014. Jag fick mitt rymdspel vid tiden den typen av spel var intressant för mig.
Hade själv varit väldigt missnöjd om det fortfarande inte kommit ut.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Kommer alltid ha sådana här projekt i åtanke när jag ser spel i early access eller på kickstarter. Samma sak med System Shock remaken. Det går så lång tid att man glömmer bort det. Det är den mesta extrema versionen av preorder som finns (hitintills).

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade:

Tror folk hade blivit grymt besvikna om det hade varit release 2014.

Om man väger det mot alla som är besvikna mot att det inte blivit release sedan 2014 så misstänker jag att vågen tippar ganska hårt åt andra hållet då.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Babakunde:

Trailern såg trevlig ut, blir kanske som någon ovan nämnde ett köp om drygt 10 år när spelet äntligen når Open-Beta (om det ens gör de).

Påminner mig lite om Ashes of Creation. Mycket som lovats men tar sån oerhört lång tid att få fram. Nästan för långt

Patience is not simply the ability to wait - it's how we behave while we're wating.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inso:

Ser extremt mediokert ut...

Putsa glasögonen då

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk

Kanske kommer lagom till jul då....

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av Njure:

Tfw var ung och dum och lade tusenlappar på deras kickstarter-kampanj typ 2012(?) när jag gick på universitetet för att få fina skepp när spelet släpps. Jag köpte till och med en seriös joystick för flygning som har varit i förrådet sen dess. Och nu har jag inte ens något intresse för spel längre och kommer nog aldrig faktiskt köra det, RIP xD

gibs konto?

Permalänk
Medlem

Grafiskt är det imponerande. Men det lilla man fick se av gameplay är inte imponerande. Skeppsstriden såg janky och arkadig ut. Stridssekvensen på marken såg ut att sakna flyt och kändes seg. Ljud och röster kändes off, som vapen med massa bas och ljusa sprakiga röster. Klicheer som tryck F för att öppna dörr, tryck F repeteterande för att öppna dörr som är trög.

Jag hoppas det blir bra till release, men tänker inte bli hypad. Det är från en firma som är experter på att göra snygga säljvideos varje år utan att leverera.

Permalänk

Ah, ännu ett innehållslöst demo för att få folk att pledga mer pengar! Bara som påminnelse kan man kolla in den gamla länk https://www.tomshardware.com/news/squadron-42-delayed-star-ci...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Svårt det här.
Jag vet att många har varit grymt besvikna att releasen har skjutits i över 10 år.
Sedan finns det uppenbarligen en grupp som är nöjda med att vänta många år också. Absolut!

Det går att bygga på spel efter hand, det går att släppa uppföljare. Så de hade kunnat leverera enligt plan - och dessutom skapa ett spel till som kom ut vid den här tiden - 10 år senare.

Jag ville ha ett rymdspel vid den tiden och jag valde elite dangerous som kom ut 2014. Jag fick mitt rymdspel vid tiden den typen av spel var intressant för mig.
Hade själv varit väldigt missnöjd om det fortfarande inte kommit ut.

Jo visst, det går säkert åt båda hållen. Personligen har jag inga direkta tidepokrar där jag gillar vissa typer spel så för mig gör det inget om de inte kommer under en viss period under ett par år.

Snart 40 år sedan jag fick min första dator och kommer förhoppningsvis ha lika lång tid kvar att spela (hoppas jag ) och kan inte påstå att jag gillar andra spel nu än vad jag gjorde då.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Ser riktigt trevligt ut. Glad att jag köpte en AMD-produkt för ett decennium sedan och därmed fick detta spel gratis.

Vad du än gör. Sälj inte kontot eller uppgradera från din Mustang Omega, väldigt ovanligt skepp och värt mycket pengar på den gråa marknaden.

Visa signatur

Asgard - Nordens största och Sveriges största Star Citizen Organisation.
Referral kod: STAR-92KM-Q67T

Permalänk
Hedersmedlem

Hear ye, hear ye! Star Citizen får releasedatum: När helvettet fryer till is, d.v.s. samtidigt som Half Life 3!

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Vad som missades i artikeln är att Cloud Imperium Games hade sin årliga CitizenCon i helgen och det var inte bara videon för Squadron 42 som visades upp utan de hade massor med paneler över spel mekanik och spel motor teknik som redan finns i Squadron 42 eller hade praktiska exempel för hur det kommer se ut i Star Citizen.

Jag skapade en spellista med alla paneler så kolla igenom dem om ni kan tycka det är intressant eller undrar över en specifik del av utvecklingen. För er som kanske inte är lite intresserade av den tekniska sidan så kan jag rekommendera StarEngine demo och Life in First Person om man vill se lite mer action.

https://youtube.com/playlist?list=PLWkmdzaDobrurWPBA_HRMQU85k...

Det finns också eldsjälar som håller på att sammanfatta allt som pratades om i punkt form i ett google docs dokument som den nyfikne kan läsa.

https://docs.google.com/document/d/1xHxFKpdL0XpqkLD4qIJmJKyFI...

Visa signatur

Asgard - Nordens största och Sveriges största Star Citizen Organisation.
Referral kod: STAR-92KM-Q67T

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Maddox:

Vad du än gör. Sälj inte kontot eller uppgradera från din Mustang Omega, väldigt ovanligt skepp och värt mycket pengar på den gråa marknaden.

Tack för tipset. Har inga planer på att göra det dock, men för nyfikenhetens skull - hur mycket är mycket pengar?

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Tack för tipset. Har inga planer på att göra det dock, men för nyfikenhetens skull - hur mycket är mycket pengar?

Den enda annonsen som bara sålde skeppet sålde den för 575$.

Visa signatur

Asgard - Nordens största och Sveriges största Star Citizen Organisation.
Referral kod: STAR-92KM-Q67T

Permalänk

Krav ock krav. Ta bara det att redan från början såldes Multi Crew skepp, sådana som Constellation och Freelancer, de har funnits i multiplayerdelen Star Citizen hur länge som helst men inte förrän nu vi får se hur man kan göra annat än att flyga och panga. Tanken är väl att npc gör sådant här i SQ42 eller skulle det vara fejk

och sedan:
"New space stations on massive scale" låter jättefint med yta, men befolka dessa gärna också.
https://robertsspaceindustries.com/funding-goals
Kolla stretchgoal 64 miljoner, fåniga hjälmar säljer bättre än att programmera ett levande husdjur i spelet, jag har fortfarande inte sett något om "pet", mer än en sammanställning från i februari Animals in Star Citizen? Ja det verkar som vi får rymdvalar och kossor nu men det tog 4 år

Skrivet av Fade:

Vad har ni för krav ni som inte tyckte det såg bra ut?

Jag har också för mig det, men när jag försöker hitta info om det så hittar jag bara forumtrådar och en och annan nyhet om att det "nästan" var klart.

Kan dock tycka det är rätt bra med någon som faktiskt hoppas kunna släppa ett spel idag som är klart, och inte bara "klart" på det sättet som Cities Skylines 2, Cyberpunk, Starfield etc. Sen att det tar tid, vem bryr sig... Hellre en bra upplevelse när det väl kommer.

Grannsidan Fz.se har ju rapporterat en del, exempelvis att betan försenats till 2020
https://www.fz.se/nyhet/280810-squadron-42-betan-forsenas
Men det är bara en i mängden, det började redan 2016 med att det var nära klart... om man kollar länken till nedanför

Skrivet av henrikj82:

Ah, ännu ett innehållslöst demo för att få folk att pledga mer pengar! Bara som påminnelse kan man kolla in den gamla länk https://www.tomshardware.com/news/squadron-42-delayed-star-ci...

Nåja, det ser ju bättre ut nu än tidigare och mer lovande, pussel är klart intressant. Däremot är det inte en scam som spammats i diverse inlägg, bara väldigt överambitiöst, tur det regnar in pengar då

Det är väl mer hur CIG höll uppe Hype i flera års tid över något som inte ens var nära färdigt, var man med från början känns det en aningen tjatigt. Tänk om man bara hade varit som den här killen och inte ens brytt sig om crowdfunding 2012 och hör först nu om detta.
Asmongold har fullt sjå att ta folk seriöst

Dold text
Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

Någon som är sugen på mer SC godis.
Asmongold lyser upp https://www.youtube.com/watch?v=jOh7UyVwvyE

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maddox:

Den enda annonsen som bara sålde skeppet sålde den för 575$.

Fy fan, jag köpte min för 50 usd

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av kotz:

Innan jag såg videon tänkte jag neeehh.
Ha läst lite om det samt vet vad starcitizen är.
Vet också att det finns ett gnälltåg som tuffar på.

Men nu är jag helt jävla såld 🙂🤪🫶🙏
Kommer se till att min dator klarar av spelet på hyfsade settings.

Känslan jag fick och atmosfären man befinner sig samt game play ser fenomenalt ut 🫶
High five!!!

Som någon annan skrev: vänta tills release faktiskt är utannonserat (eller uppgradera av någon annan anledning). Det är nog många år kvar till släpp

Permalänk
Medlem

Helt glömt att jag köpt en Origin Jumpworks 315p under 2014. Frågan är om man någonsin kommer att kunna flyga skeppet. Eller det kanske man redan kan?

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850